Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ideeën verjaardagscadeau vegan

 
Profiel   

Ik weet niet of het topic hier goed staat, ik deed maar een gok

Een van mijn beste vriendinnen is binnenkort jarig (1 april). Normaal ben ik heel erg van gewoon geld geven voor verjaardagen, zodat je niet het probleem hebt van iets kopen wat ze uiteindelijk niet gaan gebruiken oid :+
Maar omdat zij voor mijn verjaardag dit jaar aardig groot is gegaan, wilde ik ook iets leuks doen. Omdat ze dus ook gewoon toevallig jarig is op 1 april, voelde ik me zeer geïnspireerd door Fluffy/Gabriel Iglesias zijn ‘racist gift basket’. Mijn vriendin is vegan, dus leek het me grappig om een vegan gift basket voor haar te maken. Maar waarmee ik hem moet vullen weet ik nog niet zeker!

Ik heb tot nu toe op mijn lijstje staan: avocado sokken (ze houdt van Happy Socks), een mok met fruit dat eruit ziet als het vrouwelijke geslachtsdeel (ze is ook nog biseksueel _O- ) en een zakje beef jerky omdat ik dat wel grappig vind.
Spoiler:
Voor het geval iemand geïnteresseerd is in de mok: https://www.etsy.com/listing/670960750/ ... r?ref=cart


Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik wil het grappig houden, maar ook wel dingen waar ze daadwerkelijk iets aan heeft. De sokken kan ze dragen, ze drink veel thee dus de mok zal ook zeker veel gebruikt worden. Oké, de beef jerky heeft voor haar geen nut (wel voor haar vriend die niet vegan is :+ ) maar daar gaat het niet om :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 13:37 



 
Profiel   

Tony chocoloney heeft ook een aantal vegan repen, gemaakt op basis van soja ipv melk.


Laatst bijgewerkt door duikpaardje op 10-03-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 13:47 



 
Profiel   

een zelfgemaakte cadeaubon erbij doen om samen te gaan lunchen bij een (vegan) tentje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 13:52 



 
Profiel   

Iets lekkers van Lush? Die hebben ook veel vegan producten.

zoiets:

https://nl.lush.com/products/showergels ... twilight-1

of https://nl.lush.com/products/golden-handshake

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 14:03 



 
Profiel   

Een zakje snoepbiggetjes van Katja. Als het goed is zijn die vegan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 14:03 



 
Profiel   

Misschien een kookboek met veganistische recepten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 14:44 



 
Profiel   

Een collage met foto's van de Vegan Streaker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 14:47 



 
Profiel   

Ik snap de lol achter de beef jerky niet zo goed? Of is het vegan beef jerky?

Ik zou gaan voor bijvoorbeeld een vegan Tony Chocolonley reep en Lush die hier genoemd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 14:50 



 
Profiel   

Ik zou wat aparte dingen bestellen van een vegan winkel. Daar heb je bv allerlei soorten vegan kaasjes, dingen als vegan beef jerky, allerlei snacks en borrelhapjes, en wellicht nog een kadokaartje erbij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 15:49 



 
Profiel   

Ben ik de enige die niet snapt waarom er opeens allemaal vegan eten/drinken cadeau wordt gegeven, je geeft een non-vegan persoon toch ook geen snoep biggetjes als verjaardagscadeau :+ zeker niet als je iets groots wilt geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:08 



 
Profiel   

Piekosjj schreef
Ben ik de enige die niet snapt waarom er opeens allemaal vegan eten/drinken cadeau wordt gegeven, je geeft een non-vegan persoon toch ook geen snoep biggetjes als verjaardagscadeau :+ zeker niet als je iets groots wilt geven?

Ze wil een gift basket doen, die zitten normaliter vol met prullaria en snacks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:11 



 
Profiel   

Maddoxx schreef
Piekosjj schreef
Ben ik de enige die niet snapt waarom er opeens allemaal vegan eten/drinken cadeau wordt gegeven, je geeft een non-vegan persoon toch ook geen snoep biggetjes als verjaardagscadeau :+ zeker niet als je iets groots wilt geven?

Ze wil een gift basket doen, die zitten normaliter vol met prullaria en snacks.

Als ik groot uitpak voor mijn vriendinnen, en zij willen iets terugdoen van hetzelfde niveau, zou ik geen mandje met troepjes hoeven.
Ondanks dat het misschien lief bedoeld is.
Maar wat moet een vegan nou met beef jerkey?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:12 



 
Profiel   

Ik vind het idee leuk en al is het voor haar vriend ik zou jerky beef niet op prijs stellen.
Vegan verzorgings producten wel of make-up als ze dat gebruikt.
Juiste luxe schoonheids producten vind ik zelf erg leuk om te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:18 



 

Ik als vegetariër zou de beef jerky absoluut niet op prijs stellen. Kan mij voorstellen dat een vegan dat nog minder op prijs stelt.

Waarom neem je haar niet gewoon mee uit eten naar een vegan restaurant. Dat is toch leuker dan een paar sokken een avocado en een stuk ranzig gedroogd vlees?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:24 



 
Profiel   

Ik ben vegan, en zou best verdrietig worden als een van mijn vrienden me iets met dierlijks materiaal geven (ook al eet ik het zelf niet op, ik zou het heel erg vinden dat het is gekocht voor mij.

Is er niet iets van een vegan evenement of kookworkshop wat jullie samen kunnen doen? :) Ik vind het altijd super leuk als mijn niet vegan vrienden interesse erin tonen en iets samen willen doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:29 



 
Profiel   

Even los van het feit dat de beef jerky vlees is, waarom zou je je vriendin een cadeautje geven waarvan je weet dat ze er niets mee gaat doen? Dat heeft toch geen enkel nut? Zij is er niet blij mee, en misschien wordt ze er net als anderen hier juist wel verdrietig van. Ik snap dat het jou misschien leuk lijkt, maar geloof me: als vegetariër/vegan word je dat soort 'grapjes' heel snel zat :+

Ik zou inderdaad eerder kijken naar luxe vegan verzoringsproducten, of iets leuks om met zn tweeën te doen. Volgens mij gaat ze dat veel meer waarderen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:49 



 
Profiel   

Ik zie dat hij niet helemaal binnenkomt, dus ik zal even iets duidelijker uitleggen :+

Het gaat dus echt om een grap gift basket. Natuurlijk doe ik daarnaast ook een ‘fatsoenlijk’ cadeau, geen zorgen, de gift basket was niet alles waar ik mee op wilde komen dagen. Maar naar aanleiding van een cabaretier waar we beiden naar kijken, voelde ik me geïnspireerd om een stomme grap gift basket te maken. Voor degenen die het niet kennen: deze cabaretier had voor één van zijn vrienden een gift basket gevuld met allerhande stereotypes omtrant donkergetinte mensen (denk aan: gefrituurde kip, watermeloen, etc). Vervolgens kreeg de cabaretier er zelf ook een van een fan, welke omdat hij Mexicaans is gevuld was met allerhande geintjes als tuiniergereedschap en een formulier om verblijfsvergunning aan te vragen. De gift basket is dus echt een beetje onder dat motto, meer bedoeld als ‘1 april verjaardags-grapje’ dan écht het cadeau :j

Wat betreft de beef jerky weet ik van haar dat zij er wel om zou kunnen lachen, dit met name vanwege een inside joke met beef jerky. Anders zou ik het ook echt niet doen! Ik wil haar inderdaad zeker niet kwetsen, dus bedankt voor de waarschuwingen/zorgen in ieder geval :)

Het gaat dus vooral om eerst zo’n stomme gift basket geven als het grapje vooraf (wat ik normaal doe met een zeer uitgebreide, stomme verjaardagskaart) en daarna het echte cadeau

Hopelijk heb ik het zo duidelijker neergezet! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 16:55 



 

Dan nog zou ik de beef jerky achterwege laten. Veganisten/vegatariers zijn dat meest uit principe en je maakt mi geen grapjes met dode dieren.

Als je een grapje wil maken zou ik er eerder een BBQ boek in stoppen met allerlei vleesbereidingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:03 



 
Profiel   

Wat dacht je van een kitje om een protestbord oid te maken? Of een canvastasje met een strijdkreet? Het stereotype van Vegans is mijn inziens dat ze overal en altijd verkondigen Vegan te zijn, dus misschien dat je daar iets mee kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:06 



 

Oorbellen/sieraden met groenten?

Shirt met 'spread hummus, not hate' of 'I can't hunt, I can't fish, but I can peel a avocado'

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:18 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Dan nog zou ik de beef jerky achterwege laten. Veganisten/vegatariers zijn dat meest uit principe en je maakt mi geen grapjes met dode dieren.

Als je een grapje wil maken zou ik er eerder een BBQ boek in stoppen met allerlei vleesbereidingen

De vegan in kwestie is vegan voor het milieu, en niet zozeer voor de dieren. Wat dat betreft heeft zij dan ook geen problemen met vlees an sich, alleen met wat de productie doet met het milieu. Ik weet ook nog niet zeker of ik het er echt in ga doen, maar ik hou zeker in gedachte hoe zij zich erover zou voelen :j
Maar zo’n barbecue boek is ook grappig ja!


Sequinoa schreef
Wat dacht je van een kitje om een protestbord oid te maken? Of een canvastasje met een strijdkreet? Het stereotype van Vegans is mijn inziens dat ze overal en altijd verkondigen Vegan te zijn, dus misschien dat je daar iets mee kan doen?

Dat is echt een hele goede! Was ik zelf niet op gekomen. Die vind ik nou echt heel leuk! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:19 



 
Profiel   

Een komkomer voor bij de mok :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:20 



 
Profiel   

Vegan zero -waste tandpasta, winkelzakjes voor fruit en groenten, bamboo tandenborstels, shampoo bars,...

Allemaal nuttige dingen, waarvan je er nooit genoeg kan hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:22 



 
Profiel   

Geen vlees of kookboeken met vleesrecepten. Ik zou dat heel vervelend vinden om te ontvangen.Ook jammer van je geld. Kun je beter besteden aan iets waar ze wel wat aan heeft.Een mooie plant anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:38 



 
Profiel   

Veganisten eten alleen maar wortels en humus, dus wortels en humus
Veganisten zijn boomknuffelaars die aan yoga doen, dus een (mini) boompje met een yogamat
Spoiler:
lees dit sarcastisch


Een vegan taart of cake bakken in de vorm van een steak?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 18:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen