Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:48

Hier onze voorlopig laatste, volle dag samen. Ik ben vanaf 22 december aan boord geweest, alle drie de kinders mee. Supergezellig kerst gevierd in Oberwesel, veel gewandeld, een halve marathon - afstand gerend .... Tussen kerst en de jaarwisseling zijn we met zijn allen 2,5 dag naar huis geweest. Twee dagen met paard bezig geweest en op oudejaarsdag de 10 kilometer Juliana-run (oliebollenloop, georganiseerd door het fitness-centrum) gerend met de hardloopmatties. De kinders bleven 'thuis' (lees: naar vrienden) en wij zijn samen naar boord gegaan om Oud & Nieuw te vieren.
Nog twee dagen vakantie kunnen vieren met nog een mooie bergwandeling en gisteravond een laatste run langs de Rijn. Nu met het schip onderweg naar Volkach aan de Main, maar morgen ga ik vanaf Kostheim (bij Mainz) weer naar huis, mits de matroos terug is van verlof natuurlijk :D :D .

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:03

Ach Eva, wat een vervelende periode maak je zo door.. :(:) Dat is niet niks en ik snap je ups en downs ook goed, die heb ik ook lange tijd gehad. Ik vind het goed om te horen dat je aan jezelf werkt en dat je jezelf zo de mogelijkheid geeft alles een plekje te geven. Even een stapje terug doen voor jezelf is nooit iets slechts. Hopelijk vind je een beetje leuke dingen om te doen waarmee je je wat beter voelt. Meestal willen kleine projectjes en bezig-zijn veel rust en voldoening geven op zulke momenten..
En lief dat jullie toch met de jaarwisseling samen hebben gevierd en weer een beetje praten, da's een goed teken. Gewoon even goed voor jezelf zorgen en rustig aan doen, dan ben je straks weer sterk genoeg om het samen weer helemaal op te bouwen. :j

Gem wat leid jij een heerlijk sportief en druk leven! :D Blij te horen dat je zulke gezellige warme dagen hebt gehad. Gaaf van die twee runs! Lekker bezig! Mooi dat het zulke mooie dagen waren, maar nu alweer volle bak aan het werk dus? Je reist veel af zo! _/-\o_

nardxash

Berichten: 4013
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:14

Eva doe rustig aan en denk aan je eigen!
Vind het echt superknap dat je zo aan je eigen werkt en hoop dat alles goed komt met maatje!

Hier is het rustig en is vriendlief sinds gisteren begonnen bij zijn nieuwe werkgever waar hij het erg naar zijn zin heeft.
Verder hebben we de slaapkamer veranderd en heb ik met de feestdagen moeten werken

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:01

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Zorg goed voor jezelf Eva, soms een stapje terug is absoluut geen zonde.

Gem wat een knallend jaareinde met al je sportieve prestaties!

Nardxash, is de overstap van werkgever goed verlopen verder?

Op 14/1 vertrekt de mijne naar Brindisi in Italië. We weten alleen niet voor hoelang, zou weleens voor maar paar dagen kunnen zijn.
Wij zijn onze reis voor 2020 aan het uitstippelen. Offertes vragen, vergelijken, alles opzoeken voor paspoorten/visums/vaccinaties etc. Kijk ernaar uit, maar november is nog heel lang :')
Verder voorgenomen om wat meer sport te doen en vooral met de paarden wat intensiever aan de slag te gaan.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:58

Maatje heeft weer een telefoontje gehad van kantoor en vertrek zit er dus aan te komen. Voor nu staat hij op voor 5 feb. Naar Gribaltar en van daar naar Houston.

Kans bestaat op een docking in Amsterdam deze periode. Hopelijk is er dan tijd om een bezoekje te doen.

Hoe gaat het met de anderen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:45

Rustig. Hij is 2 weken terug vertrokken voor een kort project maar vannacht heeft hij even thuis geslapen. Deze middag vertrekt hij naar de jaarlijkse survey days die hey bedrijf organiseert in Luxemburg. Donderdagavond is hij normaal weer terug. We weten alleen niet of hij dan gelijk terug weg moet of dat hij thuis gaat zijn met kantoorwerk.

Hij is trouwens ook geen 6 weken thuis geweest... alweer. Ze maken er een sport van om hem wel zolang of langer aan het werk te houden maar de thuis periodes halen het tegenwoordig nog zelden.

Ik vul mijn dagen met werken en voorbereiden op het wedstrijdseizoen met de paarden.

nardxash

Berichten: 4013
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:25

geniet van de tijd dat je nog samen hebt Eva!

Hier is het erg rustig.,
Vriendlief is alleen maar in het binnenland aan het werk en lekker elke avond thuis <3
Het bevalt zeer goed bij zijn nieuwe werkgever en hij heeft het erg naar zijn zin!

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:34

Helaas is voor mij nu ook het moment gekomen dat ik kan meepraten in dit topic. Ik lees al een tijdje mee omdat ik al een poos weet dat mijn vriend in deze periode naar het buitenland zou gaan, maar nu is hij toch echt weg. Afgelopen vrijdag is hij vertrokken om te gaan studeren in het buitenland voor 5 maanden, wat een droom voor hem is. En natuurlijk steun ik hem daarin, ook al moet ik zeggen dat ik het wel heel pittig vind haha. Merk dat ik het nu ook lastig vind mijn draai te vinden en een ritme te vinden. Mis hem nu al enorm, maar dat is een beetje onzin want we wonen niet samen dus hebben elkaar vaker een week niet gezien. Het zal wel het idee zijn dat je zo'n lange tijd niet bij elkaar bent. Ik kijk nu al heel erg uit naar eind maart, want dan ga ik een weekje naar hem toe. Het meest lastige vind ik de dagen vullen nu en een eigen ritme krijgen.

Het is niet helemaal dezelfde situatie als de meeste hier in dit topic, maar ondanks dat hoop ik hier toch wat steun te vinden :o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:56

Welkom Poek!

Naar welk land is hij vertrokken om te studeren?

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:44

Zweden, dus gelukkig geen tijdsverschil en ik kan er dus redelijk makkelijk heen :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:54

Poek, gemis is gemis ... natuurlijk mag je van je afschrijven en kun je hier steun verwachten :(:) .

Mijn man is ook alweer een paar weekjes weg en nog geen zicht wanneer hij weer thuis komt. Er is momenteel weinig ladingaanbod in de scheepvaart, de prijzen laag en dat maakt dat de reizen zo snel mogelijk afgewerkt dienen te worden om weer een nieuwe reis aan te kunnen nemen. Time is money ...

Ik zie er stiekem meer tegenop wanneer mijn drie andere geliefdes (de kinders) het huis uitgaan. Dan wordt het wel heel Remi hier en zal ik moeten gaan overwegen of ik mijn paard wel aanhoud. Zonder paard veel flexibeler in mijn doen en laten.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:59

Poeh, dat is ook pittig dat je niet weet wanneer hij weer thuis komt!
Zonder paard inderdaad wel flexibeler, maar misschien dat het juist ervoor zorgt dat je je straks minder Remi voelt? :(:)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:16

Poek schreef:
Poeh, dat is ook pittig dat je niet weet wanneer hij weer thuis komt!
Zonder paard inderdaad wel flexibeler, maar misschien dat het juist ervoor zorgt dat je je straks minder Remi voelt? :(:)

Dat is één van de dilemma's. Wanneer ik geen paard meer heb kan ik uiteraard definitief terug naar boord, maar dan zijn we (net als zestien jaar geleden) weer 24 / 7 bij elkaar op een stalen eilandje. Ik geloof niet dat ik terug wil naar die tijd :+ . Voordeel is wel dat het (veel te grote) huis dan ook in de verkoop kan en eigenlijk alles open ligt. We hebben best nog wel veel plannen (bijvoorbeeld half jaar varen / half jaar "ergens in Europa" een huisje / hutje / appartement), maar of ze realistisch zijn weet ik niet.
Anderzijds, mijn grootste vriendenkring bevindt zich rondom de paarden en mensport, dus wat blijft daar van over wanneer ik geen paard meer heb en dus minder betrokken ben bij het clubje.

Nou ja, ik heb nog even. Hoop dat het snel voorjaar wordt, ik zit aan het einde van de winter nooit lekker in mijn vel en dan mis ik mijn man meer dan normaal.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:43

Winterblues is kak. Vooral nu, het is hooguit kleddernat herfstweer en amper winter. Nee, dan liever fiks koud maar droog of met sneeuw. Niet dit halfwassen donkere gedoe.

Ik zeg altijd lachend als vriend thuis is en ik lig tegen hem aan op de bank/in bed dat hij mijn oplader is voor mijn inwendige batterijtje.
Gisteravond was hij dus even thuis en tgoh... ik voel me ook echt wel "opgeladen" en fitter, rustiger in het hoofd. Hopelijk kan hij na donderdagavond een tijdje thuis blijven of op kantoor werken.

Zweden is heerlijk qua natuur! Zeker een keer naartoe gaan!

Gem, moeilijke keuze. Kan je niet 50-50 doen? Dat je wel meegaat aan boord maar niet constant? Dus ene trip wel, andere niet?

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:18

Nardxash: fijn dat het bevalt die nieuwe job. Rust in de tent is fijn
Poek: Je eigen draai vinden lukt echt wel hoor. Is idd een beetje wennen. Schrijf gerust van je af het helpt
Gem: Niet weten wanneer hij thuiskomt is kak. En kan je niet iemand zoeken die voor je paard zorgt zodat je zelf wat vaker mee kan?
Varekaj: Al wat meer duidelijkheid in waar en wanneer?

Hier komt het vertrek er echt aan nu... zaterdag stapt hij op. Maar... donderdag vertrekken we samen al en ik vlieg dan zaterdag terug. Vluchttijden zijn niet heel grappig maar goed hoe het allemaal gaat zien we wel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:47

Hier is meer zekerheid :j Hij werkt nog op kantoor tot na carnaval (ergens deze maand) en vanaf dan is het weer 6 weken vakantie voor hem.
Ik heb wel plannen om vanaf half maart weer aan de wedstrijden te beginnen en dat zijn eventings (weliswaar 80cm-niveau nog) en dan door te werken naar de zomertornooien die beginnen half juli. Dus ik ga weer even moeten uitzoeken hoe ik dat het handigste kan verdelen qua tijd om te trainen/lessen en zijn aanwezigheid. Want ik wil eigenlijk toch wel 4x/week met paard bezig zijn.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:40

Afscheid genomen in Malaga op het vliegveld. We hebben een paar heerlijke dagen samen gehad. Begin juni komt maatje weer naar huis.
Nu nog wachten op mijn vlucht naar München en dan vanavond rond 11 lendenen op Amsterdam en dan nog ruim 2 uur naar huis met de auto.

nardxash

Berichten: 4013
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:22

Eva1975 schreef:
Afscheid genomen in Malaga op het vliegveld. We hebben een paar heerlijke dagen samen gehad. Begin juni komt maatje weer naar huis.
Nu nog wachten op mijn vlucht naar München en dan vanavond rond 11 lendenen op Amsterdam en dan nog ruim 2 uur naar huis met de auto.

Succes in deze periode!
Fijn dat jullie nog een paar leuke dagen hebben gehad

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:43

Nardxash: Dank je, nog wel even wennen.

Zaterdag op zondag nacht was ik om 01:15 thuis. en heb de zondag tot 10 geslapen. Daarna op beide adressen zorgen dat de boel stormbestendig was. De bedoeling was om maandag te gaan werken maar het reizen en de stress die me dat toch gaf zorgde ervoor dat ik gister een fikse migraineaanval had. dus nog maar een dag in bed en op de bank door gebracht.
In de middag rondje gedaan om te zien of er geen schade was (gelukkig niet) en om de kinderen. Vandaag wel aan het werk maar het loopt niet over.

nardxash

Berichten: 4013
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:23

Gisteren te horen gekregen dat vriendlief van maandag tot woensdag op meerdaagse moet naar het noorden van het land.
Wel vreemd om na een half jaar ineens paar dagen alleen te zijn maar hoor bij het werk

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 03:06

Varekaj schreef:
Gem, moeilijke keuze. Kan je niet 50-50 doen? Dat je wel meegaat aan boord maar niet constant? Dus ene trip wel, andere niet?

Dat doe ik idd al ... niet de hele trip, maar wanneer er voldoende op- en afstapmogelijkheden zijn. Maar het afscheid valt me zwaar. In de winter veel zwaarder dan in de zomer, wanneer er genoeg andere leuke dingen te doen zijn. Die winterblues ... :r


Eva1975 schreef:
Gem: Niet weten wanneer hij thuiskomt is kak. En kan je niet iemand zoeken die voor je paard zorgt zodat je zelf wat vaker mee kan?

Zou graag willen, maar heb helaas niet het makkelijkste paard voor wie haar niet kent. Alhoewel, ze is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, een hittepetit die . Veel 'gedoe', maar de 'doorheenprikkert' denkt "je gedoet maar waar je zin in hebt".

Zit er zo doorheen, kan mezelf er niet eens toe zetten naar mijn bed te gaan ... februari is zou verboden moeten worden. En dat terwijl ik eigenlijk een leuke dag heb gehad.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:33

Gem: hopelijk gaat het weer wat beter. Februari is echt niet leuk dat klopt wel zo'n beetje. Niets te doen en nog steeds vroeg donker. Was het maar al wat langer licht.
Is er niet iemand op stal die je paard al een beetje kent en het wel ziet zitten?

Hier gaat het eigenlijk wonderbaarlijk goed, maar we hebben dan ook nog bijna dagelijks contact. Dat zal tegenvallen als dat weg valt als ze het internet weer dicht gooien.
Woensdag voor het eerst sinds de kerst zelf weer eens een rondje met mijn pony gedaan. En dat was lekker. Hopelijk van het weekend nog wat tijd... al ben ik er bang voor dat het niet gaat lukken. De jongste loopt mee in een carnavalsoptocht en daar moet ik natuulijk wel even gaan kijken. En ook mijn huis mag wel een beetje netter worden.... net als de was die nog moet.
Nu in ieder geval even niets... ja lekker op de bank en flikken maastricht kijken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:57

Hoe was de optocht Eva? Hier is gisteren alles doorgegaan. De stoet is een uur later vertrokken en wat extra veiligheidsmaatregelen maar wat was het allemaal weer mooi gemaakt! En na een flinke hoosbui tussen 16 en 17u is de wind gaan liggen en bleef het droog. Rond half 11 ben ik naar huis gegaan, vriend is met vrienden blijven doorvieren. Die is rond 4u deze ochtend in bed gesukkeld :))

Hier komen de paarden deze week terug naar de weide. Ben het beetje zat op stal en gaat me ook geld besparen en vooral... tijd. Tijd die ik nu in rijden/longeren kan stoppen ipv uitmesten, opruimen etc.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:59

Varekaj:
De stoet is afgelast en wordt 14 maart ingehaald. Wel jammer voor die kids maar goed een herkansing komt er. Het was echt onstuimig bij ons. Komende zondag hebben ze (als het weer meewerkt) in een ander dorp nog een stoet te lopen.

Paarden terug op de wei en tijd besparen is echt goed. Gaat je voorbereiding nog steeds volgens schema?

Rijden is er bij mij van het weekend niet meer van gekomen. Gister vooral op de bank doorgebracht met een netflixserie aan. Daarna nog wel even naar stal geweest want paardje moet toch eten hebben klaar staan.

Maatje ligt op het moment in Houston. Wel een beetje het beloofde land voor mij daar... wat zou ik graag eens daar shoppen en dan vooral ariat spul wat hier niet te krijgen is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:07

Voorbereidingen zijn eh... een ramp. Is ook een reden om ze op de weide te zetten: scheelt een hoop werk en verplaatsingstijd. Dus in principe meer tijd om te rijden. Ook flink goedkoper dan op pension staan waar ik er alsnog amper wat mee kan. Dan spaar ik dat bedrag liever en ga wat vaker naar les. Ok, het weer is deze week verre van ideaal. Gelukkig hebben ze ruim schuilhok, goede regendeken en ze kunnen tenminste weer wat bewegen.