Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:35

Eva: dankjewel, helaas tot op heden geen duidelijkheid over wat betreft de baangarantie van mijn vriend.
Enige wat ik zeker weet is dat er een gesprek komt na zijn laatste reis naar Praag.

Balen dat het zo ongezellig is bij je vriend aan boord.
Zal ook wennen worden als je kids weer naar school gaan.
Succes ermee!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:42

Nardxash, onzekerheid is echt niet leuk. Wel fijn dat het gesprek gepland is.

Maandag begint het echte leven weer. En ik zie er wel tegenop eerlijk gezegd. Maar goed het is niet anders. Maatje is dan toch ook weer onderweg en zal de communicatie ook weer een stuk minder zijn Appen is zo fijn en mailen duurt dan toch langer. Maatje vermaakt zich in de machinekamer wel geloof ik, doel om haar weer net zo fijn te laten varen als in 2017. En ik denk dat het hem nog gaat lukken ook.
Reed daarnet in Terneuzen over de sluizen en zag er eentje van dezelfde rederij liggen ... wel jammer dat het niet maatje is want dan hadden we nog even samen kunnen eten of zo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:07

Nardxash, zit je vriend in een sector met veel baangarantie of net niet? Bij dat laatste is alvast rondkijken misschien geen overbodige luxe.

Geniet nog van je vrije dagen Eva, eens de routine er weer inhakt en die trein is vertrokken ben je weer een tijdje op weg.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:57

Varekaj schreef:
Nardxash, zit je vriend in een sector met veel baangarantie of net niet? Bij dat laatste is alvast rondkijken misschien geen overbodige luxe.

Geniet nog van je vrije dagen Eva, eens de routine er weer inhakt en die trein is vertrokken ben je weer een tijdje op weg.

Mijn vriend zit gelukkig in een sector wat heel gunstig is( hij rijd op de touringcar) en mocht het echt zo zijn dat het bedrijf failliet gaat kan hij in de regio wel snel werk zoeken.
De sector is namelijk erg opzoek naar jonge en goede chauffeurs.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:59

Eva1975 schreef:
Nardxash, onzekerheid is echt niet leuk. Wel fijn dat het gesprek gepland is.

Maandag begint het echte leven weer. En ik zie er wel tegenop eerlijk gezegd. Maar goed het is niet anders. Maatje is dan toch ook weer onderweg en zal de communicatie ook weer een stuk minder zijn Appen is zo fijn en mailen duurt dan toch langer. Maatje vermaakt zich in de machinekamer wel geloof ik, doel om haar weer net zo fijn te laten varen als in 2017. En ik denk dat het hem nog gaat lukken ook.
Reed daarnet in Terneuzen over de sluizen en zag er eentje van dezelfde rederij liggen ... wel jammer dat het niet maatje is want dan hadden we nog even samen kunnen eten of zo.

Fijn dat jullie wel contact hebben dat is zo belangrijk als je man/vriend van huis is.
Snap dat je er tegenop ziet maar uiteindelijk vind je je draai wel weer.
Ja is fijn dat het gepland is.. hoop heel erg dat er wat duidelijk uitkomt

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:05

Ze zijn weer onderweg. Voor zover ik het goed begrepen heb 4 dagen varen.
Ze gaan leeg naar het noorden van Australië en dan weer laden voor een stukje zuidelijker geloof ik. Als dat gedaan is dan is het al weer begin september.

Gisteren in ieder geval voor het eerst sinds dat ze bevangen stond weer op mijn paardje een buitenritje gemaakt. Dat was wel fijn. Twix had er ook veel zin in.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:54

En de doorvaart naar Noorwegen is alweer uitgesteld tot eind deze maand :roll: Er gaat wel vaker eens wat mis maar dit project spant toch wel de kroon. Gelukkig geen invloed op terugkeerdatum van vriend.

Zondag zijn we halfweg. Bah.
Gisteren was feestdag in België en dus dagje thuis. Stofzuiger overal eens doorgehaald, keuken grondig gepoetst, dweil overal doorheen en nieuwe quiche geprobeerd. En hij is goed gelukt ook :P

Vanavond of morgen rondje maken met paard + vlechten want zondag hele dag wedstrijd. Maandag clubvergadering, moet dan ook eens met bosmaaier nog ergens een losweg weer vrijmaken en foto's maken voor aanvraag kapvergunning van een zieke boom. Voor 1/9 smid inplannen ook, 24/8 hele dag mee als schrijver op tornooi en dag nadien eigen laatste tornooi. Geen idee of ik de selectie haal voor het provinciale op 22/9...
En conditietraining van paard flink gaan opstarten want 7/9 een oefencross.

Hoezo druk :')

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:36

Varekaj, druk kan je wel zeggen. Doe je niet te gek? Strakjes val je om.

Ik heb gister wat in de tuin geprutst en in de avond uit eten met mijn ouders en zus met de kids.
Strakjes komen ze naar hier op visite. Mijn verjaardag en die van de oudste vieren. Wou eigenlijk buiten zitten maar met die regen toch maar binnen.

Nu in de stoel en een beetje netflixen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:59

Vandaag doe ik helemaal niks. Nouja, wat dingen wassen en straks paard gaan vlechten voor morgen. En mezelf trakteren op pizza :Y)

Vooral mijn extra uren op het werk zijn best pittig. Ik deed administratie als sociaal verpleegkundige maar sta sedert half juli 10u/week extra in de zorg als verpleegkundige. Ontzettend fijn om te doen maar sommige dagen zijn best heftig. Nuja, het bedrag wat ik daardoor op het einde van de maand extra heb is wel heel mooi... en dat geeft dan weer een hoop andere mentale rust in de plek.


Vriend stuurde vandaag 4 locaties door in de Auvergne. Hij twijfelt al langere tijd om te verhuizen en is verliefd op die streek in Frankrijk (ik ook haha).
Nu zaten er 2 eigendommen tussen... wow. Gewoon wow. Het ene heeft iets minder interieur maar ruim genoeg land, het andere is kleiner qua land maar die binnenkant... Die is gewoon AF en helemaal onze smaak.
De 3e is ook erg mooi vanbinnen maar ik vind de buitenkant niks (allemaal best grauw en stenig en grijs) en de 4e was gewoon jakkes :+

Mijn opdracht: de financiële kant eens uitzoeken. Emigreren naar Frankrijk is voor beide geen probleem.
Als dit ons zou lukken, dan zou dat voelen alsof we de jackpot winnen bij euromillions.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:54

Vandaag komt mijn vriend thuis en ergens wel fijn dat hij weer naar huis komt.
Vind het toch altijd maar stil als hij weg is...

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:00

O verhuizen spannend, maar heb je dan ook werk? Of zit je dan als je vriend weg is alleen thuis?

En de andere weer terug vandaag ook fijn!

Hier alleen een mailtje gehad met iets over verhuizen en kids... Doe ik het zo gek nog niet.
Vanmorgen kids even drama, die zien op tegen een wisseldag en weer naar school.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:52

Als verpleegkundige kan je altijd wel een job vinden :D
Nu zijn dat locaties met kamers om te verhuren bij zoals een B&B, dus als het haalbaar is zou dat dan mijn nieuwe job worden. Afhankelijk van wat onze maandelijkse afbetaling zou zijn kan het ook dat dat met zijn loon alleen te behappen is zelfs.

Dat soort dingen ga ik deze week uitzoeken. We hebben al vaker voor de lol zitten snuisteren naar woningen, maar daar bleef het bij. Echter blijft het ons toch achtervolgen, dus dan maar eens kijken of dromen werkelijkheid kunnen worden.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:41

Varekaj, gaaf een b&b daar heb ik het met mijn ex ook wel eens over gehad toen wij de mogelijkheid hadden om een weiland en woning te kopen met extra woonruimte erbij. Toen niet gedaan en achteraf is dat natuurlijk alleen maar goed geweest. Wel de wei gekocht en 2 jaar later weer verkocht.

Maatje ligt weer voor anker en heeft weer bereik. wel gezellig alleen niet zo handig dat tijdsverschil... ik moet gewoon werken natuurlijk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:32

1 van de locaties bestaat uit verschillende huisjes/schuren die zijn gerenoveerd tot 2 aparte woningen en dan nog paar schuren die Je kan ombouwen tot gite. Of schuur laten :+
In het slechtste geval kunnen we dan nog naast elkaar gaan wonen :)) hoe boos we ook op elkaar kunnen zijn soms, we zijn geen van beide haatdragend.

Wel lastig om zo in je eentje alles qua lenigen etc te moeten uitzoeken.


Wij zitten vandaag op week 4. In het beste scenario nog 3 te gaan, normale planning zijn we halfweg en in rampscenario worden Dat er 5 of meer... maar die kans is uiterst klein aangezien de aflos 99,9% verzekerd is.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:17

Varekaj, fijn dat je zo'n beetje kan aftellen. En kan je niet een adviseur inschakelen? Want het is nogal een stap om te maken. Zeker als jullie er serieus over denken.

Nardxash, hoe is het thuis?

Hier nog niet op de helft maar dat is ook niet zo erg. Zeker niet met veel contact. En dat contact kan nog tot begin september dan gaan ze van Austalie weer naar China geloof ik dan is het weer even alleen mail. Of misschien dat hij dan wel af en toe kan bellen vanaf boord.
Mijn eigen huis schiet op het moment niet echt op en wil toch echt over zijn als hij terug is. De reden is dat ik na 3 weken met de kids en daar 2 weken van doorklussen nu een beetje op ben en met het mooie weer in de avond liever of op Twix zit of lekker buiten zit met een boekje. Zal toch weer wat moeten gaan doen maar eerst een beetje energie opdoen.
In ieder geval de weken met de kinderen wil ik op mijn eigen plekje kunnen doorbrengen.
Heb nog werk genoeg in zijn huis en tuin. Zal een beetje heen een weer gaan worden (gelukkig maar 5 km tussen de huizen)

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:30

Eva1975 schreef:
Varekaj, fijn dat je zo'n beetje kan aftellen. En kan je niet een adviseur inschakelen? Want het is nogal een stap om te maken. Zeker als jullie er serieus over denken.

Nardxash, hoe is het thuis?

Hier nog niet op de helft maar dat is ook niet zo erg. Zeker niet met veel contact. En dat contact kan nog tot begin september dan gaan ze van Austalie weer naar China geloof ik dan is het weer even alleen mail. Of misschien dat hij dan wel af en toe kan bellen vanaf boord.
Mijn eigen huis schiet op het moment niet echt op en wil toch echt over zijn als hij terug is. De reden is dat ik na 3 weken met de kids en daar 2 weken van doorklussen nu een beetje op ben en met het mooie weer in de avond liever of op Twix zit of lekker buiten zit met een boekje. Zal toch weer wat moeten gaan doen maar eerst een beetje energie opdoen.
In ieder geval de weken met de kinderen wil ik op mijn eigen plekje kunnen doorbrengen.
Heb nog werk genoeg in zijn huis en tuin. Zal een beetje heen een weer gaan worden (gelukkig maar 5 km tussen de huizen)

Thuis is het drama op het moment.
Mijn vriend heeft vandaag bericht gekregen dat hij binnenkort meer informatie krijgt over de nieuwe locatie.
Verder heeft hij veel nachtdiensten wat het daarom lastig maakt om elkaar te zien.
Dinsdag gaat hij weer naar Praag.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:46

Hebben ze gezegd hoe snel dat binnenkort is? Zodat hij iets heeft om zich op te richten?

Eva, ik zou nu even jouw huis prioriteit geven hoor qua klussen. Zodat jij met de kinderen wel je eigen plekje hebt iig. Hij is er u toch niet dus ik gok dat die taken niet zodanig dringend zijn dat dat echt af moet voor jouw eigen hutje.

Tot nu toe wat simulaties gedaan en het valt ons echt goed mee. De banken waar wij bijzitten doen dat echter niet, dat kan alleen op afspraak :+ Vriend verwacht wel dat die nog onder de huidige bedragen kunnen duiken. De ene omdat daar zijn huidige lening loopt en hij flink pak geld/beleggingen heeft. De andere omdat ik daar alle rekeningen heb, onze gezamenlijke en hij heeft er recent nog een apart spaarrekening geopend.

Intussen de ene makelaar al bestookt met vragen via mail, dat is het huis vlakbij mijn eigen weiland. Eens kijken wat daaruit komt. Voor het anadere wil ik me eerst een keer goed zetten en uitzoeken hoe dat juist in elkaar zit ivm buitenland.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:51

Varekaj: helaas niet.
Ze hebben alleen ook in de mail ook gezegd dat hij misschien meer meerdaagse krijgt voor een bepaalde organisatie wat beter verdient.
Helaas leven tot we iets weten in onzekerheid

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:47

Mijn huis is op wat schilderwerk klaar hoor. Alleen de keuken moet nog helemaal gedaan worden. Maar daar heb ik mensen voor die dat beter kunnen als ik dat kan. Stucwerk en vloer leggen en keuken plaatsen laat ik maar aan anderen over.
En er komen nog wat meubels pas half september.
Wil met de herfstvakantie eigenlijk daar wel zitten. Nu met het mooie weer wil ik daar nog even wat van meepakken. Mijn voornemen is om woensdag ochtend er weer tegen aan te gaan. Merk ook dat ik op moet passen of ik maak een behoorlijke terugval. Vandaag is het ook al een jaar geleden dat ik bij ex ben vertrokken dus een beetje emotionele dag vandaag ondanks dat de keuze juist is geweest.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:39

:(:) sterkte Eva!

Ik heb me ingeschreven voor een nieuwe korte opleiding van 4 maanden, 1x/week avonden. Denk niet dat hij met deze opleiding problemen gaat hebben :') (ik ga de basistechnieken van lichaamsmassages volgen, om nadien te kunnen verdergaan richting topsportmassages of voor ouderen/oncologische patiënten)

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:21

Vannacht nog een foto gehad op de app... Dochter heeft een knuffel (Nellie) mee gegeven en die beleeft avonturen aan boord. Ze heeft vanaf buiten het Great Barrier Reef mogen zien. Echt lachen. Nu maar hopen dat ze niet over boord is gegaan. Vorige reis was Nellie ook mee en hebben we Amerika, Canada en Finland enz gezien.

Vandaag de tuinman gelukkig doen zijn ouders de poort open en weer dicht. Moet ik alleen nog eens naar de milieustraat... maar dan kan ik gelijk spul uit mijn woning ook meenemen. Heb nog wat puin en karton liggen.

Morgen gezien de hitte maar een andere planning maken. Ga samen met mijn ma nog gordijnen voor zoon uitzoeken, tegels voor in de keuken en vloerbedekking voor op de trap. Dan toch voor het huis bezig maar niet echt werken.

Varekaj, nog een opleiding erbij? Klinkt wel leuk. En je bent nu over de helft toch met aftellen? Hier nog anderhalve week en dan is het ook al weer 2 maanden dat hij weg is.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:03

Eva1975 schreef:
Vannacht nog een foto gehad op de app... Dochter heeft een knuffel (Nellie) mee gegeven en die beleeft avonturen aan boord. Ze heeft vanaf buiten het Great Barrier Reef mogen zien. Echt lachen. Nu maar hopen dat ze niet over boord is gegaan. Vorige reis was Nellie ook mee en hebben we Amerika, Canada en Finland enz gezien.

Vandaag de tuinman gelukkig doen zijn ouders de poort open en weer dicht. Moet ik alleen nog eens naar de milieustraat... maar dan kan ik gelijk spul uit mijn woning ook meenemen. Heb nog wat puin en karton liggen.

Morgen gezien de hitte maar een andere planning maken. Ga samen met mijn ma nog gordijnen voor zoon uitzoeken, tegels voor in de keuken en vloerbedekking voor op de trap. Dan toch voor het huis bezig maar niet echt werken.

Varekaj, nog een opleiding erbij? Klinkt wel leuk. En je bent nu over de helft toch met aftellen? Hier nog anderhalve week en dan is het ook al weer 2 maanden dat hij weg is.

Superleuk dat je een foto heb gekregen!
Over hoeveel weken komt je man thuis?
Succes met de koopjesjacht voor in je huisje!

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:04

Vandaag is vriendlief ook weer vertrokken naar Praag en komt vrijdag weer thuis.

Inmiddels weten we iets meer wat betreft de onzekere situatie over zijn werk: een deze weken moet het in de nieuwsbrief komen te staan.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:28

Nardxash:
Mijn beste vriend heeft een termijn van 4 maanden en dan + of - 2 weken. Maar ik geloof het pas als hij daadwerkelijk op de luchthaven staat dat hij thuis komt. Ik tel dus nog even in maanden. en dan de laatste maand is het wachten op vluchtgegevens... die meestal pas een dag op voorhand binnen komen. Maar dan is hij wel 3 maanden thuis hoor.
Vrijdag al weer thuis lekker dan heb je het weekend samen. Hopelijk valt het nieuws over de situatie op het werk mee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:52

Wat een manier van communiceren, via een nieuwsbrief te weten moeten komen wat ze met je job gaan doen... meestal is dat ofwel heel erg goed nieuws, ofwel heel slecht. Sowieso wel voor het hele bedrijf ineens. Ik duim voor je vriend!
Vrijdag wel lekker weer thuis voor het weekend. Naar wat ik al gehoord heb is Praag best een mooie stad maar heel veel kroegen in het centrum :')

Gaat ook wel vlot precies Eva! Hulde aan de tuinmannen die met deze hitte aan de slag zijn. Dat van de vluchtgegevens klinkt herkenbaar, da's ook vaak zat op het laatste moment. Idem met het geloven als je hem de luchthaven uit ziet komen stappen.

Wij zitten nu inderdaad net over halfweg. Hij komt ergens tussen 11 en 14 september naar huis, dus nog een 3 weken ongeveer te gaan. Wel net weer spanning gehad over iets ivm zijn vader. Door een voorval rond kerst tussen schoonpa en mij mag die vent wat mij betreft ter plekke doodvallen. Vriend begrijpt mijn standpunt enerzijds wel, maar heeft het er redelijk moeilijk mee als ik mijn nogal ongezouten mening geef :o
Nuja, geen man overboord, dat bekoeld wel weer.