Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:12

Zo emotioneel afhankelijk zijn van je partner klinkt in mijn oren niet heel gezond eerlijk gezegd.
8 weken zijn zo om, je hebt een druk leven lees ik, leef dat dan ook voor jezelf en niet voor een ander.

justdiesel
Berichten: 4951
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:18

Pppfff ik zou willen dat mijn man eens een keer een paar dagen van huis was..... :+

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:21

Misschien is dit niet hetzelfde als met een geliefde, maar ik vond het ontzettend moeilijk toen mijn broer voor het eerst 2 maanden op reis ging. Ik kan heel goed met hem overweg en hij was gewoon altijd thuis. Toen opeens ging hij ook een lange tijd weg.

In het begin vond ik dat echt kl*te, maar ik maakte het wel veel groter in mijn gedachten dan dat het echt was. Doordat ik mezelf bezig hield met andere dingen dacht ik er niet te veel aan. En af en toe stuurde hij tussendoor een appje hoe het ging en gingen we nog skypen :D daarna waren de 2 maanden zo om.

Inmiddels ben ik het behoorlijk gewend dat hij lang weg is (hij is sindsdien vaker lange reizen gaan maken/in andere landen gewoond). Het moment dat hij weer weg gaat is soms nog vervelend, maar het is weer al ste gezellig als ie weer terug komt! Dan heb je ook weer veel bij te praten ;)

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:28

8 weken zijn inderdaad zo om TS :(:) maar ik snap je heel goed. Ik woon op het moment in Spanje en mijn vriend nog in Nederland. We zien op dit moment elkaar zes weken niet (door zijn werk) en het voelt enorm leeg en saai zonder hem. Ik voel me hier helemaal thuis en gelukkig maar toch mis ik een stukje. Probeer iets te vinden wat jullie samen kunnen doen. Ik Netflix altijd met mijn vriend tegelijkertijd. En daarnaast Skypen we zo een paar uur per dag. Brieven schrijven helpt ook enorm. Kan je echt niet wat regelen om een keer daar heen te gaan?

Barbala (haha sorry moest echt lachen toen ik je naam probeerde uit te spreken in gedachte), ik ben het half met je eens. Kies altijd voor jezelf. Maar soms is het gewoon erg lastig. Ik heb eerder een relatie gehad met iemand in Parijs en natuurlijk mistte ik hem, maar het is nu heel anders. De jongen met wie ik nu ben is echt mijn soulmate (gatsie wat klef) en het doet echt elke dag pijn. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben wel gelukkig en onafhankelijk. Ik ben vooralsnog blij met de keuze die ik heb gemaakt voor mijn ontwikkeling en hij juicht dat toe. En verder omdat ik ergens wel met je eens ben denk ik dat TS gewoon de draad snel moet oppakken. Het leven stopt niet.

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:35

Iemand missen met wie je je leven deelt is toch niet meteen emotioneel afhankelijk op een ongezonde manier? :)

Wij hebben ook heel erg ons eigen ding, maar als hij weg is heb ik ook zo mijn zwakke momenten. De eerste keer was het meest poedersuiker, met de tijd wordt het makkelijker maar ik miste hem iedere keer. Juist omdat je je leven samen deelt lijkt me dat niet raar. Verdrietig zijn mag dan best even, mijn beste remedie was een lekkere jankfilm wegkijken :')

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:38

Leo schreef:
Iemand missen met wie je je leven deelt is toch niet meteen emotioneel afhankelijk op een ongezonde manier? :)


Dat dus inderdaad...

En waarom moeten wij vrouwen dan altijd emotioneel onafhankelijk zijn? Ik mis mijn vent als hij in het buitenland zit ja.. zeker als er een spin gevangen moet worden, de kinderen een rotdag op school hebben, ikzelf me niet zo lekker voel of euhmmm naja... "in bed" dus dat hehe… :+ En dat vond ik niks met emotioneel afhankelijk te maken hebben. Maar gewoon met ontzettend diep houden van...

Enneuh... ik weet niet hoe het met jullie mannen en vrienden etc zit: mar die van mij voelt het NET ZO hoor... dus dan is hij zeker emotioneel afhankelijk van mij... Ik noem dat Liefde

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:45

BarbaLala schreef:
Zo emotioneel afhankelijk zijn van je partner klinkt in mijn oren niet heel gezond eerlijk gezegd.
8 weken zijn zo om, je hebt een druk leven lees ik, leef dat dan ook voor jezelf en niet voor een ander.



Waarom zou dit niet gezond zijn? Zelf al in die situatie gezeten dan? Het is voor TS de eerste keer en dan gelijk 8 weken. Druk leven of niet, je hele routine ligt overhoop. Het is doodstil als je thuiskomt, niemand die vrolijk "halloooooo" door de gang brult, niemand die je die vertrouwde zoen op je voorhoofd geeft. Je moet plots voor 1 koken ipv 2 en het is 's nachts veel te stil naast je en je hebt ineens wel érg veel plek in bed.

Ik ben dit nu "gewend" na 7 jaar en daar gaan nog vele jaren bijkomen. En toch, ik kan het ook een stuk makkelijker handelen als hij maar 2 of 3 weken weg is ipv de standaard 6 tot 8 (en soms zelfs 12). Dan valt dat vertrek me persoonlijk veel makkelijker mee dan voor zo'n lange periode.
Je bent een team met je partner, alles is zo op elkaar ingespeeld. Of je nou godganse dagen aan elkaar kleeft of beiden alsnog veel zaken apart doet, samen ben je wel een eenheid. Die eenheid ben je toch wel even kwijt, dat is voetjes op de grond en wakker worden.
En ik denk dat dat bij iedere "ervaringsdeskundige" in dit soort relaties wel van toepassing is. 2 weken zijn inderdaad om in een oogwenk, 8 weken is toch wel andere koek.

Ik vind persoonlijk niet dat je iemand die dit voor het eerst meemaakt, die voor het eerst met deze gevoelens en situatie wordt geconfronteerd mag bestempelen als emotioneel afhankelijk op een ongezonde manier. Dan weet ik veel ergere voorbeelden.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:49

Zilfstar schreef:
Leo schreef:
Iemand missen met wie je je leven deelt is toch niet meteen emotioneel afhankelijk op een ongezonde manier? :)


Dat dus inderdaad...

En waarom moeten wij vrouwen dan altijd emotioneel onafhankelijk zijn? Ik mis mijn vent als hij in het buitenland zit ja.. zeker als er een spin gevangen moet worden, de kinderen een rotdag op school hebben, ikzelf me niet zo lekker voel of euhmmm naja... "in bed" dus dat hehe… :+ En dat vond ik niks met emotioneel afhankelijk te maken hebben. Maar gewoon met ontzettend diep houden van...

Enneuh... ik weet niet hoe het met jullie mannen en vrienden etc zit: mar die van mij voelt het NET ZO hoor... dus dan is hij zeker emotioneel afhankelijk van mij... Ik noem dat Liefde

Precies dit. Mijn wederhelft mist me ook en durft dit ook uit te spreken. Heeft niks te maken met overly attached girlfriend/boyfriend gedrag, maar gewoon van houden van.

Door mijn eerdere ervaringen met vreemdgaande exen had ik op het begin wel moeite met het stukje "maar wat als je daar iemand tegen komt". Gelukkig heb ik dat opzij kunnen zetten, maar zeker de eerste paar keer heeft dat wel aardig geknaagd. Wat super fijn is, is dat er over gesproken kan worden op een open manier. Daardoor maak ik me nu nauwelijks (het zit altijd nog ergens diep en op depri dagen komt dat ff boven) zorgen over het tegenkomen van verleidelijke vrouwen.

Aan de andere kant, mijn vriend is wat dat betreft heel nuchter en totaal niet zoals de "gemiddelde" man als het om vrouwen gaat.

Ik grap altijd maar dat we maar een real doll of afgietsel van een bepaald lichaamsdeel moeten maken zodat ik hem minder mis :') :o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:00

:)) Dioxide, dat hebben wij ook al tegen elkaar lopen verklaren!

Dat gezeur over "wat als ze een ander ontmoeten", daar word ik zo simpel van. Alsof er niet genoeg kerels zijn die hun vrouw bedriegen door te vertellen dat ze gaan werken/naar de sportschool maar eigenlijk naar hun minnares racen. Of in een berghok op het werk een snelle wip in de bezemkast. Of talloze overuren wegens vergaderingen, of de minnares uitnodigen thuis als zij met vriendinnen op de wekelijkse zumbales zit.

Ook al zo vaak gehoord is "dat zou die van mij niet mogen hoor". Waarom niet? Is dat dan zo'n catastrofe om je partner zo'n kans te gunnen? Eenmalig is uiteraard wat anders dan standaard als job natuurlijk.

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:05

Zilfstar schreef:
Leo schreef:
Iemand missen met wie je je leven deelt is toch niet meteen emotioneel afhankelijk op een ongezonde manier? :)


Dat dus inderdaad...

En waarom moeten wij vrouwen dan altijd emotioneel onafhankelijk zijn? Ik mis mijn vent als hij in het buitenland zit ja.. zeker als er een spin gevangen moet worden, de kinderen een rotdag op school hebben, ikzelf me niet zo lekker voel of euhmmm naja... "in bed" dus dat hehe… :+ En dat vond ik niks met emotioneel afhankelijk te maken hebben. Maar gewoon met ontzettend diep houden van...

Enneuh... ik weet niet hoe het met jullie mannen en vrienden etc zit: mar die van mij voelt het NET ZO hoor... dus dan is hij zeker emotioneel afhankelijk van mij... Ik noem dat Liefde



En het is zo normaal om te uiten dat je iemand heel erg mist. Tegenwoordig is dat een beetje vies lijkt het wel. Er is niets vies aan liefde. Iemand missen en je onvolledig voelen vind ik niet emotioneel afhankelijk per definitie.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:12

Varekaj schreef:
:)) Dioxide, dat hebben wij ook al tegen elkaar lopen verklaren!

Dat gezeur over "wat als ze een ander ontmoeten", daar word ik zo simpel van. Alsof er niet genoeg kerels zijn die hun vrouw bedriegen door te vertellen dat ze gaan werken/naar de sportschool maar eigenlijk naar hun minnares racen. Of in een berghok op het werk een snelle wip in de bezemkast. Of talloze overuren wegens vergaderingen, of de minnares uitnodigen thuis als zij met vriendinnen op de wekelijkse zumbales zit.

Ook al zo vaak gehoord is "dat zou die van mij niet mogen hoor". Waarom niet? Is dat dan zo'n catastrofe om je partner zo'n kans te gunnen? Eenmalig is uiteraard wat anders dan standaard als job natuurlijk.

Okay, gelukkig zijn wij dan niet de enige "kloon" idioten :D *\o/*

Zo lang alles open en eerlijk kán, is veel prima. Liegen en bedriegen is voor mij echt een no-go en dan is het echt :evaw:

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:23

BarbaLala schreef:
Zo emotioneel afhankelijk zijn van je partner klinkt in mijn oren niet heel gezond eerlijk gezegd.
8 weken zijn zo om, je hebt een druk leven lees ik, leef dat dan ook voor jezelf en niet voor een ander.


Ik heb niet alle reacties gelezen maar wilde hier toch op reageren. In vind het namelijk toch wel wat om zo'n uitspraak te doen.

Ik begrijp TS volledig. Mijn vriend werkt altijd twee weken van huis en is dan twee weken thuis. Nu is dat niet hetzelfde als een keer 8 weken, maar ik heb elke keer dat die weg gaat hetzelfde gevoel als TS omschrijft. Je zou denken dat het went, maar de eerste dag is voor mij altijd even slikken. Maar het goede nieuws is dat je daarna je draai snel vindt.
Ik kan zeker weten zeggen dat ik niet emotioneel afhankelijk van mijn vriend ben in die negatieve toon zoals hierboven. Ik kan prima rondkomen de periode dat hij er niet is. Maar het is toch normaal om je even verschrikkelijk te voelen als degene waar je zo veel van houdt opeens weg is? Mij lijkt het juist apart om te juichen als je vriend weg gaat. Dan zit er ook niet iets helemaal lekker.
Je moet een balans vinden. Nu voelt het ongelofelijk slecht, ik weet het. Maar geef het een dag of twee en dan voel je het niet meer zo sterk. Natuurlijk blijf je hem missen, maar je zal snel gewend raken aan even een periode 'alleen' zijn.

Als je iemand nodig hebt om je gevoel kwijt te kunnen praten, mijn pb staat open! Ik ken je gevoel precies en ga er inmiddels ruim 2.5 jaar mee om ;)

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:37

Lieve TS, ik begrijp je helemaal. In mijn geval was ik degene die naar het buitenland ging. Wat wij hier deden was iedere avond rond etenstijd even videobellen en gewoon de dag te bespreken zoals je normaal ook doet. Dan voelt het ook gewoon als normaal ;). Daarbij vind ik het super goed dat je blij voor hem bent, omdat dit voor je man een mooie kans is om wat ervaring in het buitenland op te doen. Dat wordt iets om nooit te vergeten voor hem en jij stond achter hem met gezellige belletjes en hier en daar misschien een kaart of brief? Geniet van zijn avontuur en de tijd vliegt voorbij!

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:41

Toen mijn vriend vijf maanden in Australië ging wonen hadden we afgesproken elk weekend een keertje te skypen. Dit was dan soort van onze date van die week. Helemaal in deze tijd is het fijn dat je toch nog goed contact met de ander kan houden.
Ik had een heel stickerbord gemaakt voor elke dag of week (weet ik niet meer zo goed) tot ik hem weer zou zien. Dit heeft mij geholpen om te zien hoe lang we nog moesten. Ik denk dat dit persoonlijk is of je dit fijn vindt of niet.
En het was voor mij als thuisblijver vervelender, want hij had daar de tijd van zijn leven en deed alleen maar leuke dingen en ik zat in de laatste maanden van mijn studie te bikkelen op mijn scriptie. Het was zwaar, maar uiteindelijk was het ook des te leuker om elkaar na al die tijd weer te zien!
Laatst bijgewerkt door Fleur_Laura op 13-03-19 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:42

Ik juich soms af en toe wel even als de vertrektijd er bijna weer is :o Ik geef dat ook eerlijk toe, en toch, op het moment zelf... dan zou je wensen dat je het allemaal nog even kon uitstellen, want het blijft erin hakken hoor.
Wij hebben allebei een nogal stevig karakter en zijn best eigenzinnig. Dat botst soms, temeer omdat we ook best tegenpolen zijn.

En toch zou ik het zo allemaal opnieuw doen. TS zal dit hopelijk ook wel met het verloop van de tijd ervaren, en dat is diep vanbinnen voelen hoe sterk je band is met elkaar. Je moet op een andere manier met elkaar omgaan omdat je gewoon geen keuze hebt.
Tegen de tijd dat hij terugkomt, dan zal je weten hoezeer je de kleinste dingen stiekem toch wel waardeert. Dan ga je blij zijn met dat eeuwige gesnurk, want dat gesnurk wil wél zeggen dat ie naast je ligt. Je bent je giga plek in bed kwijt, maar je kan wél weer je voeten stiekem aan hem warmen. Die vonken die je voelt als je terug in elkaars ogen kan kijken en elkaar kan knuffelen, ruiken, voelen en horen.

Voor mij voelt zijn thuiskomen alsof een hardcore drugsverslaafde toch weer heel eventjes dat geliefde shot mag zetten... en vertrek? Dat is even cold turkey afkicken. But in the end, it doesn't even matter <3

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:45

Oh god ja... De volledige 1.80m bedbreedte en dekbed voor mezelf zónder gesnurk naast me, god-de-lijk! :')

Maar toch wel heel heel fijn als ik weer naast gesnurk, baardgekrab en zachte billetjes lig <3

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:49

Mijn vriend heeft zo'n groot bed dat ik amper merk of hij er wel of niet ligt :')

Verder is je vriend missen echt niet ongezond hoor. Mijn vriend en ik wonen praktisch samen in zijn studio van 26m4, en zijn heeel erg veel samen. Vinden we gewoon fijn. Doen gewoon ons eigen ding, maar in dezelfde ruimte. En ja dan is die ruimte ineens heel leeg als ie er niet is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:50

Het enige wat ik echt nooit mis, dat zijn de stinkende scheten onder de lakens :')

TS, het komt allemaal goed. Je gaat de komende weken nog een hele rollercoaster aan emoties ondergaan. Dat hoort erbij. Zolang je je maar niet laat gaan en bij de pakken neer gaat zitten. Je partner zal vast en zeker apetrots op je zijn dat je hem deze kans gunt. Dat is immers liefde, elkaar de ruimte laten om te groeien.
Je moet je pas zorgen gaan maken als je niet meer de indruk hebt dat je hem mist.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:52

Nogmaals weer bedankt voor al jullie verhalen, doet me goed. Emilyslaluna dankjewel dat ik je mag PB'en. Ik ben inderdaad wel zoekende naar lotgenoten dus wie weet stuur ik je binnenkort een pb. Lief van je.
Zowel mijn vriend als ik zijn van onszelf vrij onafhankelijk en niet snel verveelt. Wat barbalala zegt begrijp ik ergens. Ik heb relaties gehad waarin de diepgang wat oppervlakkig was. Het was leuk het was gezellig maar toen mijn ex een maand ging vissen in frankrijk (ja ja) vond ik dat wel fijn even want dan kon ik eindelijk eens rustig mn zaterdag paardendag houden een paar weken. Maar nu ik sinds 2015 een relatie heb met deze jongen/man heb ik zo'n andere definitie van een serieuze relatie. Wij klikken echt op een diepgaander niveau en zijn inderdaad echt een team.
Ik denk dat als je nooit zo'n relatie hebt gehad, dat je dit topic dan leest en denkt 'stel je niet aan muts'. Dan snap ik je uitspraak volledig.

Het rotte in onze situatie is dat vriendlief zn eigen smartphone heeft thuisgelaten omdat daar de komende maand nog geen wifi is aangezien het een compleet nieuwe vestiging is die zij klaar moeten gaan maken en ze hebben ergens en hutje op de hei op een bungalowpark waar ook weinig internetmogelijkheden zijn wat we begrepen. Dus hij belt me af en toe hebben we afgesproken.
Ik hoop wel echt dat het verdriet gauw afzakt. Ben er wel klaar mee. Morgen gewoon weer werken en naar stal en dan kan ik het niet steeds met snotdoekjes zitten. Maar communicatie is helaas wel beperkt.
Brieven gaan sowieso zijn kant op! En hij zou ook de moeite nemen om terug te schrijven. Dat gaat zeker gebeuren!

Hahaha leuk hoe iedereen die irritatiepuntjes noemt die ze dan toch wel missen van hun kerel. Begrijp helemaal wat jullie bedoelen! Kan ook niet wachten tot ie weer naast me ligt te knorren.
Ik ga het wel redden hier thuis. En mn werk en paard, genoeg te doen! Alleen even die start en dan mentaal dat verdriet en gemis. Ik vind het fijn om. Hier te lezen dat het beter wordt.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:02

Ohhhh waarom denk ik nu meteen aan Temptation island haha

Hun kunnen ook 2 weken zonder elkaar, en hebben het extra moeilijk door de verleiders.
Jou vriend zit wss niet op een tropisch eiland vol half blote vrouwen dus komt vast goed :')

Geniet lekker van je me, myself and I time :p

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:09


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:15

Ahhw TS, dat is wel ff extra moeilijk! Lief dat jullie elkaar brieven gaan schrijven, heeft zo iets lekker ouderwetsch romantisch <3

De pb staat altijd open!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:18

Nou ik wens je heel veel succes, mijn vriend en ik kunnen dat ik elk geval niet. We zijn altijd samen, op werken na doen we ook vrijwel alles samen. Toen hij voor zijn sport een paar dagen weg ging vonden wij dat beide geen succes.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:44

BarbaLala schreef:
Zo emotioneel afhankelijk zijn van je partner klinkt in mijn oren niet heel gezond eerlijk gezegd.
8 weken zijn zo om, je hebt een druk leven lees ik, leef dat dan ook voor jezelf en niet voor een ander.


Oei! deze komt hard bij me binnen....mijn lief is een paar maanden terug overleden. Was ik emotioneel afhankelijk? dacht het niet, maar ik mis hem zo verschrikkelijk ;(

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:47

woofie schreef:
BarbaLala schreef:
Zo emotioneel afhankelijk zijn van je partner klinkt in mijn oren niet heel gezond eerlijk gezegd.
8 weken zijn zo om, je hebt een druk leven lees ik, leef dat dan ook voor jezelf en niet voor een ander.


Oei! deze komt hard bij me binnen....mijn lief is een paar maanden terug overleden. Was ik emotioneel afhankelijk? dacht het niet, maar ik mis hem zo verschrikkelijk ;(


Allereerst heel veel sterkte woofie :(:) .
Ik ben zelf ook niet eens met BarbaLaLa, maar ik denk niet dat zij het missen van iemand die 8 weken weg gaat vergelijkt met iemand die is overleden. Natuurlijk mis je diegene zeer veel!