Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:32

Maatje zit ondertussen 3 weken op zee. De eerste week was vooral wennen. Nu gaat het wel weer.

Helaas heb ik nu een week vakantie dat zou samen met de kinderen zijn maar de oudste is aan het snotteren en moet dus getest worden. Dat kan pas woensdag. En dan uitslag pas op vrijdag of zo. Morgen maar even contact opnemen met kantoor of ik toch niet kan werken. Niet volledig mijn uren maar toch wel iets anders duren de dagen wel heeeel erg lang.

Maatje is bovenlangs Rusland gegaan en nu onderweg naar Zweden gelukkig al weer in Europees water. We hebben dus weer contact. alles lijkt wel redelijk te gaan daar behalve de kok die is superslecht.

Gem, je rug dat is niet heel erg lekker. doe je voorzichtig daarmee?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:10

Mijn vriend is na drie weken weg te zijn geweest weer een week thuis. (Opdrachten in Polen, Italië en Oosterrijk gehad.) Hij heeft nu even niks op de horizon en wordt daar dan meteen moe en ellendig van. (Waarschijnlijk een herfst-dip omdat hij echt een warmte-mens is.) Hij doet dan echt enorm moeilijk.. Eigenlijk zie ik veel overeenkomsten met vorig jaar toen ik deze periode hier meepraatte.. Dan zit hij niet goed in zijn vel en dat gaat hij zich allerlei dingen over ons samen afvragen.. Wat er dan ook uit komt is dan somber.

Ik ben nu bezig met mijn afstuderen, een operatie voor mijn paard en mijn vervoer dat het niet meer doet. Dus ik merk dat ik enorm vaak tot tien moet tellen op een dag en geen hulp of steun van zijn kant krijg. Vandaag heb ik hem lief aangeraden vooral voor hemzelf te zorgen, tot het goed zit met hem de rest even te laten. Zijn dagen kunnen echt enorm verschillen tussen positief en negatief, puur op hoe zijn hoofd staat en hoeveel energie hij heeft. Ik kan dat er nu echt even niet bij hebben..

Beterschap Gem! Pas goed op jezelf. Dingen met je rug kan zo verschrikkelijk naar zijn..

Balen van de gewijzigde plannen Eva. Nu maar hopen dat het meevalt en jullie misschien een fijn weekend kunnen inplannen. Daar is het nog niet te laat voor.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:45

Nou de uitslag van zoon is binnen gelukkig Negatief, ze komen dus loop van de dag op hun fiets naar mij toe. Merk nu pas wat een impact dat het eigenlijk geeft op me. Kan wel huilen nu. Vanavond maar even lekker iets te eten bestellen en vooral genieten van de kids. En dan morgen en zondag maar proberen nog wat leuke dingen te doen.

Maatje zit maandag al weer een maand aan boord en nog 3 te gaan dan. In de hoop dat dan aflossingen mogelijk zijn. Anders nog langer. Hij baalt wel een beetje, rookt "van Nelle" en dat is voorlopig nog niet te krijgen aan boord en ook het bier was op. En dan nog een kok die niet kan koken. Van de week een vol bord terug gegeven omdat het koud en vies was. Normaal gezien lopen ze vandaag een haven binnen en ik hoop echt dat we tijd hebben om even te bellen. Gewoon even zijn stem horen kan me al zo goed doen. Appen is toch anders.

Canon, herfstdip is echt een drama, ben er bekend mee al kwam hij dit jaar eerder als gedacht, beetje samenloop met vertrek maatje dat dan weer wel. Ik heb dus wel hulp ingeroepen omdat ik anders echt niet uit mijn bed kom als het niet echt hoeft. Heb mezelf nu echt een schop onder mijn kont gegeven en ben maar gaan opruimen in huis en buiten. Garage ken je niet meer terug en binnen zijn mijn slaapkamer, de bieb en de keuken weer als nieuw, de rest volgt nog. Maar ik duik nog wel een beetje onder, ook om andere mensen niet te veel met mijn "probleem" op te zadelen.
Heeft je vriend niet iets wat hij naast zijn werk graag doet? Ik heb door weer op mijn paard te stappen en wat buitenritten te maken weer wat plek in mijn hoofd gecreëerd.

Succes met je afstuderen en die operatie van je paard.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:52

Wat fijn van de uitslag Eva. <3 Toch nog lekker kunnen genieten met familie. Ik vind dat toch belangrijk deze dagen.. Het laadt je zo enorm op. Ik merk het ook met vrienden.. Gewoon alle emotie eruit gooien, het is een gekke tijd en dat doet zeker iets met mensen. Het is fijn dat ze er toch mogen zijn. <3
Ook wel fijn om je plek zo te zien opknappen denk ik. Wat een rust dat mee kan geven.. Ondanks dat je maatje ver weg zit en het niet zo fijn heeft vind ik dat je enorm goed voor jezelf zorgt. :j Dat inspireert. :o drie maanden is een hoop. En zeker als dat met zo'n type kok is en weinig afleiding en comfort (roken en bier) kan ik me voorstellen dat dat lange dagen zijn.. hopelijk is het snel aflossingstijd.

Hier gaat het inmiddels helemaal niet zo goed meer. Mijn vriend wil niet meer heeft hij aangegeven. Naast zijn werk heeft hij weinig energie voor andere dingen en hij heeft zichzelf ervan overtuigd dat het tussen ons niet meer werkt.. We hebben nog niet definitief de knoop doorgehakt. Maar ik heb niet het idee dat ik hem mijn wereld kan laten zien ipv de donkere sombere wereld die hij zichzelf wijsmaakt.. Y;( Ik ben er kapot van.

Hij ging vroeger mountainbiken, samen wandelen of klimmen en met vrienden kon hij airsoften. Ik zie daar niks meer van terug bij hem. Alsof hij het vergeten is.. :n Het doet zo'n zeer, hem niet meer terugzien zoals hij hoort te zijn. En ik vind het ook echt eng. Want vorig jaar was dit exact dezelfde situatie, alleen was hij toen niet zo somber over ons als nu. In de dingen die hij zegt lijkt het alsof hij eigenlijk niet weet wat hij aan het doen is en vooral veel stress en onzekerheid de deur uit aan het jagen is. We hingen gisteren beiden huilend aan de telefoon met elkaar. Het is niet dat het hem totaal niet raakt.. Maar toch zet hij door. ;(

Ik merk dat ik onder de mensen zijn ook een beetje wil ontlopen en niemand tot last wil zijn. Maar dat het mij goed doet.. Ik merk toch dat ik enorm veel vrienden en kennissen heb die echt wel met me meeleven en er echt voor me willen zijn. <3 Er zijn er vaak meer dan je denkt als je jezelf dat kleine stapje durft te laten zetten blijkt. "Iedereen heeft zijn momenten. Maar dat betekent niet dat er geen ruimte is voor een ander helpen" zei een lieve vriendin begin deze week tegen mij. Dus wie weet. Heb pas mezelf ook zo'n schop gegeven en nu is gelukkig mijn kamer alweer netjes en geeft dat rust. Ik wil nog zo'n vaas maken met allemaal kerstlampjes om in een boekenkast te zetten.. Een beetje sfeer tegen alle hectiek en drama aan gooien. Anders ben ik zelf ook echt enorm somber. Vandaag is bijvoorbeeld totaal niet mijn dag, dan beloof ik mezelf beterschap voor morgen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:01

Afgelopen maandag zijn de kinderen weer al vertrokken, maar gister stond dochter er al weer. Papa begint te snotteren en ze was bang niet naar mij te kunnen volgende week. Dus is er nu al. Wel fijn.
Hoorde wel dat maatje waarschijnlijk eind januari in australie ligt en daar is geen aflossing mogelijk op het moment dus duimen tegen die tijd wel maar ben er bang voor.. waarschijnlijk wordt het dus nog langer als 3 maanden. We gaan het zien.
Maatje is naar de winkel geweest en heeft voor nu tenminste fatsoenlijk brood en beleg zelfs de kapitein was jaloers en is zelf ook maar om boodschappen gegaan. (Zou wel stiekem om een hoekje naar die mannen willen kijken)

@canon wat vervelend dat je vriend zo is. en dat hij geen leuke dingen meer ziet. Hopelijk zijn je dagen beter als zondag. Je moet natuurlijk zelf ook je verhaal ergens kwijt kunnen, dus als je lieve vriendin zegt dat het mag doe het dan ook gewoon.

Hier schijnt de zon en dat is wel fijn.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:41

Eva, ik kan het me heel goed voorstellen. Als je zo ver weg zit, zijn er drie dingen belangrijk: goed slapen, goed eten en voldoende werk / afleiding. Ik geef je maatje groot gelijk dat hij zijn eigen boodschappen haalt. Waar komt die kok vandaan? Ik zou hem eraf laten halen door de rederij als ik de kapitein was.

Canon, trekken aan een dood paard heeft geen zin. Je vriend zal het zélf moeten doen. Ik denk dat jij nu eerst weer goed voor jezelf moet zorgen en de hulp van je lieve vrienden koesteren. Ze mogen aĺlemaal misschien hun eigen issues hebben, maar hun hart is groot genoeg om jou ook te steunen.

Mijn man zit weer in DL. Er wordt gesproken over een nieuwe totale lockdown in DL, maar we nemen aan dat de voedselindustrie (dus ook het transport daarvan) door kan blijven gaan.
Ik ben echter drie weken geleden door mijn rug gegaan en het lijkt er inmiddels op dat het een hernia is. Mijn rug doet niet / nauwelijks pijn, maar mijn rechterbeen des te meer. Kan er nauwelijks op staan of lopen. Vrijdag een MRI maken.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:58

@ Gem, de kok is of Rus of Flip hij heeft het wel gezegd maar ik weet het niet meer zo goed. Er is geen vervanger beschikbaar dus ze moeten het er mee doen. Kapitein heeft er al alles aan geprobeerd om hem eraf te krijgen maar helaas. En zonder is ook niet handig. Nu kunnen ze dus wel zelf wat halen en in Polen en Frankrijk misschien ook nog wel maar daarna weer een lang stuk naar brazilie en australie en dan is die optie er niet. En eigenlijk zit kost en inwoning in hun salaris natuurlijk.
Hernia pfff maar hopelijk valt het allemaal mee vrijdag. En kunnen ze op korte termijn de boel verhelpen.