Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:09

Ik meld me hier ook even. Hier ben ik diegene die voor een half jaar in het buitenland zit voor mijn werk. Gelukkig heeft mijn partner wel de mogelijkheid om naar me toe te komen eind september, maar alsnog betekent dit dat we het bijna 3 maanden zonder elkaar moeten doen.
Het valt me zwaarder dan ik had ingeschat en ik heb ook voor het eerst flinke heimwee. Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat wij als koppel erg veel samen waren/zijn en werkten, dus het is een flinke aanpassing.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:17

Welkom Moeshie! Leuk om het eens van de andere kant te horen :) Is het eenmalig naar het buitenland of doe je ook vaker nog periodes?

Wat doet de rest eigenlijk in dit topic als job? Ikzelf werk 20u/week als Opnameverantwoordelijke van een verzorgingstehuis. Ik beheer de wachtlijst, doe de planning voor kortverblijf, de opnames etc. Sinds maandag sta ik ook weer bijkomend 10u/week als verpleegkundige in de zorg, dus in totaal 30u/week.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:11

Welkom Moeshie, Een half jaar is best lang als je tussendoor niet naar huis kan. Ik moet er niet aan denken.

Ik ben technisch tekenaar en doe de administratie van het buro waar ik voor werk. voor 32 uur in de week. Maar de weken dat ik de kids niet heb wat meer. (als ik zin heb)

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:39

Welkom moeshie!

Ik werk als helpende in verschillende verzorg/verpleeghuizen met verschillende doelgroepen van zowel dementie als somatiek.
Ik heb een contract van 20 uur per week

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:26

Hoi Moeshie :wave: Wel fijn dat je partner tussendoor nog over kan komen, hopelijk geeft je dat de energie om door je heimwee te komen.

Ik werk fulltime (in continuedienst) als cargo controller op Maastricht Aachen Airport, dat houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alle aannamechecks van de vracht en de juiste verwerking om het papiermatig uit te manifesteren op het vliegtuig. Ook ben ik gecertificeerd om gevaargoed te checken en veiligheidschecks uit te voeren :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:39

Ik ben toevallig nu ook zelf degene die 1 maand weg is. Zoals eerder vermeld is het normaal mijn vriend die steeds 2 weken op en af is (schipper binnenvaart). Ik ben nu voor 1 maand een vrijwillige stage in Canada aan het doen bij een dierenkliniek.
Dat geeft meteen antwoord op de vraag over wat ik doe. Ik ben voltijds student diergeneeskunde :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:13

Een maand maar? Wel gaaf joh! Welk jaar zit je van je studie? En welke kant wil je opgaan?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:40

Varekaj schreef:
Een maand maar? Wel gaaf joh! Welk jaar zit je van je studie? En welke kant wil je opgaan?

Ja 1 maand heb ik gekozen omdat ik dat voor de eerste keer lang genoeg vond, zeker omdat ik nog tijd over wil houden in deze zomer om mijn bejaarde pony te zien. Die zal ik namelijk de komende tijd steeds meer moeten missen omdat ik nog verder weg ga wonen.
Ook ben ik alleen gegaan zonder vrienden/familie dus dat speelt ook een rol.

Ik ga nu naar de eerste Master! :D

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:18

Helaas heb ik nog niets gehoord over de planning voor die levering. Kreeg een wazige mail met een nog wazigere droom erin beschreven en de melding erbij later het weekend de rest. Het weekend is ver voorbij en nog niets gehoord. Wel heb ik gezien dat ze net vertrokken zijn uit China. Benieuwd of er strakjes nog een mail binnenkomt.
Gister een dag met de kids en mijn zusje naar de ikea geweest om een deel van de inrichting voor mijn huis. Dat doe je ook niet voor je plezier zeg. Twee platte karren vol met dozen. Gelukkig is de oudste zijn kamer op de stopcontacten terugzetten klaar. Die gaat mijn ma schoonmaken en dan kan daar het bureau in elkaar gezet worden. Dan is de woonkamer aan de beurt om schoon te maken en kan daar al een deel van de in richting naar toe die nu nog in de opslag staat. Zal blij zijn mijn eigen spulletjes weer te hebben.

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:40

Balen dat je nog niks weet van je planning Eva!
Ikea is altijd lekker druk en ga je niet voor je lol heen.
Succes in elk geval met alles in elkaar zetten.

Vandaag weer gedag gezegd tegen vriendlief, hij is vandaag weer meerdaagse vertrokken richting Parijs.
Woensdag komt hij weer thuis

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:29

Ik las dat een aantal mannen alweer op pad zijn. Hopelijk komen ze veilig aan en mogen ze ook weer warm en snel thuiskomen. Gaat het goed hier met iedereen? Ik heb een tijdje niet veel meer mee kunnen praten omdat mijn vriend thuis was en we veel samen hebben gedaan. Inmiddels loopt het bedrijf dat hem inhuurt voor de rally-reportages dus niet zo goed meer en heeft hij al drie rally's moeten laten liggen (die dan te klein zijn om genoeg winst uit te halen) waardoor hij niet meer zo lang weg is. Wel gaat hij de grootste waarschijnlijk weer mee (dus Dakar, Africa Eco race e.d.) en dat is goed. Meest schokkende onderdeel: Deze hebben ze na ons drie jaar samenzijn verplaats naar een week later. We gaan dus oud en nieuw voor het eerst samen kunnen vieren! B-)

Hij vertelde dit doodleuk in een winkel en ik schoot spontaan vol midden tussen die schappen.. :')

Het is voor het bedrijf vervelend dat het niet zo goed gaat, maar we merken wel beide dat hij wat meer rust vind in het niet overal voor weken heen hoeven en dat hij in Nederland genoeg uitdaging vindt met de sporten die hij schiet.
Wordt vervolgd, maar voor nu hebben we een hoop vrede en tijd samen. *\o/*
Wij zijn beide fotografen in de sport, waarbij hij geen onderscheidingen maakt en ik vooral richt op de outdoor-kant en ook videoproducties doe. We begrijpen elkaar altijd enorm goed in wat we doormaken en vinden daarin onwijs veel steun aan elkaar, dat is er eigenlijk altijd wel geweest tussen ons.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:39

Lijkt me fijn als je beroep ook in dezelfde lijn ligt, maar soms misschien ook frustrerend?

Mijne vertrekt woensdag, hij heeft het plan om dus heen en weer te moeten vandaag faliekant afgewezen. Er wordt iemand anders gestuurd.
Hij gaat straks de auto wegbrengen en ik snel de paarden doen, dan maken we erna een dagje stad van met 2. Morgen werk ik van 9 tot 1 en nadien ook samen doorbrengen. Woensdagochtend is hij weer weg voor 8 weken.
We zijn sedert begin maart altijd samen geweest. Hij vakantie en werk op kantoor, ik mijn werk en dan samen op reis. Dit zou weleens een hele fikse afkick kunnen worden, we zijn nog nooit in onze 7,5 jaar samen zo lang bij elkaar geweest.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:34

Idd Varekaj, dat afkicken is een ramp. Tenminste dat ervaar ik hier wel.

Gister wel fijn met een kennis gaan wandelen.

Zondag toch nog een mail gehad. en Gister dan zelf ff achter die levering aan proberen te gaan nadat ik daar ook de info van ontvangen had. Helaas nog geen bezorgtijd. Die mail komt woensdagavond binnen. Wel aan boord, want overzetten op mijn mail of tel ging niet meer.

Klussen blijft bij deze temperaturen wel een beetje achter. Maar goed het is zo. Komende maandag moet er wel iets gedaan zijn omdat ze dan de tv, het internet en de telefoon komen aansluiten. Dan zullen ook de gordijnen moeten hangen want om nu een tv in een leeg huis te hebben staan is ook zo wat. Wou het eigenlijk later laten aansluiten maar de provider bleef maar zeuren. En de kids hebben dan ook wat te doen als we daar zijn. Scheelt vast een hoop geruzie.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:51

Afkicken is inderdaad het lastigste, ik vond de eerste week echt enorm pittig. Begon zelf te twijfelen om gewoon terug te keren.
Gelukkig gaat het ondertussen stukken beter, ik zit mee in het werkritme en heb erg leuke collega's. Ook bel ik standaard elke dag na het werk en voor het slapen naar vriendlief. Merk dat dat echt heel veel scheelt, leve de technologie!
Over precies 8 weken komt hij hierheen, nog even volhouden.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:01

Moeshie, wat fijn dat jullie kunnen bellen.
Wij bellen weinig. Sowieso is vanuit China bellen met gsm niet grappig maar onderweg hebben ze niet eens bereik en nu zijn ze onderweg naar Australie. Af en toe belt hij wel met de satelliettelefoon van boord. Nu nog niet gehoord.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:27

Gisteren belden ze plots om 16u30 nog vanaf het schip voor iets of iemand, maar aangezien hij vrij had kon hij niks betekenen. Was ook een heel gedoe :roll: diegene aan de lijn kon er heel slecht mee om dat vriend niet even naar kantoor ging of laptop open wou klappen om het op te lossen.
Het was ten eerste niks wat met zijn verantwoording te maken had en ten tweede heb je op een gezellig terrasje in de stad niet zomaar je laptop in je broekzak zitten...
En hij had gewoon vrij.

Vanavond laatste avond samen. Gewoon lui met 2 op de bank zitten, het is te warm om wat te doen.
Heb zo een licht vermoeden dat er problemen gaan opduiken met de tweedehands auto die ik via een garage onlangs kocht. Die zou donderdag ten laatste ophaalklaar moeten zijn maar het blijft daar stilletjes. Vanochtend gemaild, ze gingen er achteraan maar nog geen tegenbericht gehad. Ga je zien dat ik net zonder auto ga zitten als vriend weg is ^)

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:30

Afkicken is het lastigste!
Moeshie: fijn dat je vriend weer thuis komt over 8 weken.
Lekker gaan genieten van die periode.
Eva: hoe ga je er mee om als je zo weinig contact heb met je vriend?

Ik heb het geluk dat ik redelijk veel kan appen met mijn vriend als dit het toelaat en we bellen op zijn meerdaagse altijd even overdag en vaak nog 1x voor het slapengaan.
Morgen komt hij richting huis vanaf Parijs.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:11

Nardxash, tja helaas is het niet anders. En het is echt afkicken. Het is mijn beste maatje (we hebben geen relatie)en na mijn scheiding is er van mijn zogenaamde vriendinnen niet veel meer over. Dus mis echt wel een steun en toeverlaat. Opeens hebben we toch meer mailcontact.
Dus dat helpt wel iets. Ach eigelijk zijn 4 maanden zo weer voorbij. Als ik maar in mijn eigen ritme kom.

Var... Geniet van jullie laatste avond en dat die maar beter mag zijn als de mijne.

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:09

Eva1975 schreef:
Nardxash, tja helaas is het niet anders. En het is echt afkicken. Het is mijn beste maatje (we hebben geen relatie)en na mijn scheiding is er van mijn zogenaamde vriendinnen niet veel meer over. Dus mis echt wel een steun en toeverlaat. Opeens hebben we toch meer mailcontact.
Dus dat helpt wel iets. Ach eigelijk zijn 4 maanden zo weer voorbij. Als ik maar in mijn eigen ritme kom.

Var... Geniet van jullie laatste avond en dat die maar beter mag zijn als de mijne.


Dat is ook zeker zo en wat je zegt je moet ook echt in je eigen ritme komen.
Gelukkig is 4 maanden wel zo voorbij..
Logisch dat je hem mist!
Alle momenten van contact is er toch weer 1 en dat is alleen maar fijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:59

Wat was het moeilijk vanochtend... normaal moet hij als eerste eruit om te vertrekken, nu was ik dat. Had toch even een moeilijk momentje, vond hij zo aandoenlijk :')

Onderweg heeft hij wat vertraging gehad, de taxi die hem van Groningen naar Eemshaven moest brengen kwam niet,foutje bij de planningsdienst :roll: . Dus een uur wachten op andere collega's die onderweg waren en met hun taxi mee dan maar.

Het is zo stil in huis. Vond bij thuiskomen van werk wel een enorm lief briefje op bed <3
Aftellen tot half september kan beginnen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:55

Varekaj, virtuele knuffel... afscheid nemen is vervelend. Zeker als je dan zelf als eerste weg moet. Had ik eigenlijk ook maar ben na een halve dag terug naar huis gegaan om hem toch zelf weg te brengen naar Goes.

Stil in huis is idd een ding, al vind ik het wel lekker op een of andere manier even geen radio aan. En voor je het weet is het September.

Bestelling is ook geregeld, zelf had hij nog geen mail ontvangen zelfs niet in de spam. Dan maar in de telefoon gekropen net en rond half 1 vanmiddag komen ze. Ik zit nu dus braaf achter mijn laptop thuis.

Heb ook al een hele week niets in mijn eigen huis gedaan vanwege de hitte, beetje jammer, gelukkig heeft mijn oom nog wel wat gedaan maandag. Eigenlijk ben ik met heel dat klussen wel een beetje klaar. Maar helaas nog een berg te doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:30

Klussen met deze hitte, moet er niet aan denken. Gisteren tussen 8 en 12 meegewerkt in de zorg, je kon me uitwringen. We zitten in een ouder gebouw zonder airco, dus alle hens aan dek om de koelte binnen en de warmte buiten te houden. Gaan er alsnog mensen het raam compleet open zetten terwijl de zon er vol op zit. " 't Is hier zo frisjes anders" :')
Gelukkig had ik een extra shirt mee, moest nadien nog de namiddag op bureau draaien. Kan het me dan echt niet permitteren om (ongeplande) bezoeken te krijgen als je daar met een stinkshirt zit van het zweten, incl. vlekken.

Ja rust als in stilte in huis vind ik niet zo erg, integendeel, da's wel eens fijn. Hij heeft altijd de radio aan (best luid vind ikzelf) of tv. Ik zit op werk ook vaak genoeg in gekakel, rammelende karren, telefoons etc, dan is rust binnen 4 muren zeer welkom. Maar de typische geluiden van de ander die gewoon de aanwezigheid verraden... dat mis ik nu wel. Of de typische kletspraat tegen elkaar op de bank.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:13

Zou dat iets van varende mannen zijn die radio altijd aan en best luid.
al moet ik zeggen na een weekend aan boord in februari snap ik het eigenlijk wel. Je hoort altijd gebrom van of de motor of de airco. Maar idd de leefgeluiden missen is het.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:52

Ohnee dat is puur omdat hij de hele tijd rondloopt in huis en de radio staat in de woonkamer. Dan moet die al wat luider staan als hij bijvoorbeeld in de keuken bezig is.
Ik ben persoonlijk ook gevoeliger voor lawaai dan hij. Hij zal bij drukte buiten de ramen veel langer open laten dan ik, mij gaat dat snel storen/afleiden dus ik sluit ze vaak sneller.

Hij kan dan weer niet met open raam slapen ivm lichtinval en straatgeluid. Daar heb ik dan -raar maar waar- geen of veel minder last van.

Voordeel is wel dat ik nu wel ongestoord kan trainen met de paarden wanneer het uitkomt qua timing en temperatuur. Anders moet je daar toch vaker rekening mee houden. Nu stoort het niet dat ik bijvoorbeeld 2x heen en terug moet (telkens 15min enkele rit) om water te brengen op de weide waar ze nu staan, ik heb daar geen watervoorziening. Of dat ik bij een namiddagshift als ik om 13u maar moet beginnen, om 8u een buitenrit zou gaan maken.

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:54

Ik heb gisteravond gewerkt in een verzorgingstehuis en was gewoon geen doen zo heet was het.
Vanavond ook werken.. hopen dat het iets minder is