Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:30

Varekaj: eerster stukadoor is radiostilte maar goed het zit er op / ertegen. en het is superstrak. Nu drogen geblazen.
Heb een mailtje gehad van maatje, slecht bereik en hij baalt er van dat hij zo ver weg zit en machteloos is. Het geeft stof tot nadenken.

Nardxash: Het is niet meer als normaal om daar gestrest van te worden. Maar fijn is anders.
En dat samenwonen bij je ouders... hoe staan hun daar tegenover? Als die er geen bezwaar tegen hebben eens met z'n allen rond de tafel gaan zitten en de boel bespreken. En dan een keuze maken.


Vanmorgen de gang en de bijkeuken schoon gemaakt want daar was het een puinhoop na dat stuckwerk. En daarna nog wat kozijnen in de lak gezet... je ziet het opknappen. Mijn ma heeft ook geholpen en de badkamer is ook weer toonbaar.

Besluit ook genomen om zaterdag naar de uitvaart te gaan. Gelukkig gaan een soort oom en tante ook en kan ik daar aansluiten. Alleen zag ik het niet zitten. Na de uitvaart maar eens naar de boerderij en daarna een flinke ronde met twixi maken denk ik...

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:46

Hoe is het hier?

Paar uurtjes geleden is vriend vertrokken richting Praag en komt maandag terug.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:57

Eerlijk? Vreselijk.

Gisteravond heeft vriend na avondje stevig doorzakken wat uitgehaald waarvan ik eerlijk gezegd enorm geschrokken ben. Niemand heeft schade of letsel, er is geen extra partij in het spel, op zich is het iets "onschuldig" maar voor mij persoonlijk was het wel even heel verdrietig. (we zijn ook niet uit elkaar ofzo).
Intussen is de situatie al lang en breed weer opgelost en hij lijkt erin voort te gaan "eind goed al goed en nu verder met de orde van de dag". Terwijl ik wel een stukje mijn vertrouwen kwijt ben nu.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:41

Nardxash: Gelukkig is het zo weer maandag! Wel balen dat het weer een weekend is dat hij weg is.

Varekaj: Wat is dat toch met mannen die varen en doorzakken en dan dingen doen die je laten schrikken? Vertrouwen is juist zo belangrijk. Blijven praten! Meer kan ik niet zeggen.

Hier nog stilte alleen dat kleine mailtje aan iedereen dat hij het er moeilijk mee heeft zo ver weg te zijn in geval van overlijden. Zag op marinetraffic dat ze voor anker liggen maar dat was ook al 5 uur geleden ofzo.

Morgen naar die crematie zie er wel tegenop maar goed. Hoef gelukkig niet alleen.

Morgen gaan ook de tegels er in van de keuken...

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:41

Varekaj schreef:
Eerlijk? Vreselijk.

Gisteravond heeft vriend na avondje stevig doorzakken wat uitgehaald waarvan ik eerlijk gezegd enorm geschrokken ben. Niemand heeft schade of letsel, er is geen extra partij in het spel, op zich is het iets "onschuldig" maar voor mij persoonlijk was het wel even heel verdrietig. (we zijn ook niet uit elkaar ofzo).
Intussen is de situatie al lang en breed weer opgelost en hij lijkt erin voort te gaan "eind goed al goed en nu verder met de orde van de dag". Terwijl ik wel een stukje mijn vertrouwen kwijt ben nu.

Jeetje varekaj :(:)
Dat klinkt niet goed!
Fijn dat het ondertussen opgelost is en gesusd.
Probeer er wel over te praten anders ga je je eigen wegcijferen en dat mag niet.
Jij telt net zo goed mee als iedereen

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:46

Eva1975 schreef:
Nardxash: Gelukkig is het zo weer maandag! Wel balen dat het weer een weekend is dat hij weg is.

Varekaj: Wat is dat toch met mannen die varen en doorzakken en dan dingen doen die je laten schrikken? Vertrouwen is juist zo belangrijk. Blijven praten! Meer kan ik niet zeggen.

Hier nog stilte alleen dat kleine mailtje aan iedereen dat hij het er moeilijk mee heeft zo ver weg te zijn in geval van overlijden. Zag op marinetraffic dat ze voor anker liggen maar dat was ook al 5 uur geleden ofzo.


Morgen naar die crematie zie er wel tegenop maar goed. Hoef gelukkig niet alleen.

Morgen gaan ook de tegels er in van de keuken...

Ja dat scheelt hij heeft ook nog geen nieuwe meerdaagse opgekregen.
Weet ik inmiddels wel wat meer over de situatie van de zaak.
Veel collega,s nemen ontslag omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn en de locatie tot op heden nog steeds niet bekend is.
Na Praag gaat mijn vriend een gesprek eisen met de baas omdat dit echt niet zo langer kan.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:24

Pfff wat naar varekaj -O- herken de opgelost en doorgaan mentaliteit bij vriend terwijl ik altijd even tijd nodig heb om weer lief en vrolijk te kunnen doen. Misschien even wat voor jezelf gaan doen.

Wij hadden vanacht een flinke hoosbui en onweerstorm, midden in de nacht eruit om te kijken waar het lekt en handdoeken neer te leggen. Dat waren flink wat plekken dus straks even de huurbaas appen. Hopelijk kan het opgelost worden voordat het echte regenseizoen begint :')

Vriend gaat dinsdag weer op oefening maar mocht de storm die richting Sint Maarten gaat escaleren dan worden ze daarvoor ingezet en is het dus mogelijk dat hij eerder weg moet.

Maandag komt een vriendin 9 dagen op bezoek dus ik heb genoeg afleiding *\o/*

Wat een vervelende situatie op werk voor je vriend nardxash :\

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:51

Dat was een paar jaar terug bij de mijne ook nardxash, zo een leegloop. Daar werden zonder enige vorm van communicatie de arbeidsvoorwaarden aangepast in negatieve zin en konden ze niet bepaald mee lachen bij het personeel. Geloof dat ze binnen de 6 maanden van 28 naar 6 gegaan zijn...

Ik ga vanavond naar viertaltraining (staan nipt eerste momenteel met onze club en zondag is provinciaal kampioenschap), morgen lekker alles voor wedstrijd klaarmaken en relaxen en zondag dn hele dag op Provinciaal Tornooi. Individueel zit er voor mij geen titel in, hooguit de overgang van L1 naar L2 maar verwacht het niet. En sowieso 2e plek met viertal, maar we willen toch proberen gaan voor de algemene winst :D

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:10

Heel veel succes morgen varekaj!

Het is ook een lastige en moeilijke situatie.
Van de grote club chauffeurs wat er rijd normaal zijn er zeker al 10 weg waarvan ook 2 van de planning.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:55

Succes Varekaj! :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:23

Kampioenschap is morgen dames :))
Vandaag wel de voorbereiding dus paard wassen en vlechten, tuig poetsen, spullen bij elkaar rapen en in auto stoppen, proef nog nalezen en verder gewoon lui op de bank de zenuwen bedwingen haha.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:23

Varekaj: Hoe is je kampioenschap gegaan?

No_limit: fijn een vriendin op visite afleiding is fijn

Hier nog steeds radiostilte... Maar wel gezien dat ze sinds vanmorgen tegen de kant liggen in china. Hopelijk komt er nu tijd dat hij kan mailen.
Huis schiet opeens lekker op... de keukenvloer ligt er ook al in gevoegd en al. En mijn oom is weer in gang geschoten na zijn vakantie. Die is het lakwerk en latexwerk aan het afmaken. Nu even hard duimen allemaal dat het morgen droog is dan kan ik om mijn bankstel. En zaterdag de spullen uit de opslag halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:50

Gaat snel zo Eva! China heeft wel flink beperkingen qua internet, misschien vallen ze daar nu ook onder en kan hij bijvoorbeeld niet op zijn mailbox.

Kampioenschap ging voor mij persoonlijk nogal mwah. Dressuur was kleine ramp. Had een testzadel mee en kort gezegd, hij loopt er miserabel onder. Dus dat gaat retour. Springen ging bij inrijden prima. In de ring weliswaar foutloos maar op echt alles twijfelen en hakken over de sloot erover, proberen langslopen en spoken zien :roll: Was enorm vermoeiend om hem gewoon maar in gang te houden al.

Viertal B met 1 puntje verschil gewonnen en bijgevolg ook provinciaal kampioen *\o/*
Viertal L ook gewonnen, denk 2e op provinciaal niveau en geselecteerd voor het nationaal kampioenschap. Dat doe ik echter niet mee, daar is hij niet klaar voor. Nuja wel klaar maar niet stabiel genoeg. Als hij foert zegt is er niks mee aan te vangen... en dat risico neem ik niet.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:38

Heb het ff gevraagd aan google... en idd gmail wordt geblokt. Wel vreemd want aan het begin van de termijn lag hij ook in china en kon hij wel mailen.
Nou ja denk dat ik maar via het interne systeem ff wat stuur dan. En dan maar vragen of hij wel kan bellen. Zaterdag is hij jarig.

Huis schiet lekker op, wel spannend om echt over te gaan.

Wedstrijd, kampioen is fijn! En idd beter eerst alles stabiel is.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:14

Super Varekaj, jammer dat het wat stroef ging maar het resultaat was iig goed.

Wat zuur dat de gmail geblokkeerd wordt eva en spannend dat het huis al vordert.

Gisteren vriendin opgehaald van het vliegveld en vanochtend vriend uitgezwaaid. Straks ontbijten en denk dat we met een rustig stranddagje beginnen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:19

Ik zat me heus waar af te vragen welke idioot met dit herfstweer (grijs, regen en wind) een dagje strand ging doen tot ik je woonplaats zag :Y)

China zal misschien te zien zijn op welke locatie ze zitten en welke ontvangst ze hebben om uit te maken of ze geblokkeerd worden of niet. Wel zuur inderdaad, maar was te verwachten.


De vaatwasser bij ons is al een tijdje stuk. Geeft steeds een foutmelding. Had al allerlei zaken opgezocht en uitgetest. Natuurlijk was vriendlief ervan overtuigd dat hij het wel zou kunnen oplossen en heeft alles nog eens zelf (meermaals zelfs) uitgeprobeerd, uiteraard zonder resultaat :roll: Het kon maar eens zijn dat ik ongelijk had ofzo...
Nuja, vandaag heeft hij de halve boel uit elkaar zitten schroeven maar het is nog steeds niks. Hij had het idee om zelf het onderdeel te bestellen en te vervangen, maar ik ken hem, dan lukt het alsnog niet en is het een hoop gesakker. Hij heeft nu da toch maar een technieker gebeld. Is hij echt stuk, dan vliegt de vaatwas de deur uit en wordt het handmatig afwasjes doen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:22

Gister een berichtje via het systeem gedaan en vannacht een mailtje terug. Niet heel fijn te lezen hoe het daar gaat. De koeling en vriezer stuk, dus geen vers eten meer, een tyfoon over hun heen gehad en de plc van de motor stuk... slapen zit er niet tot weinig in tot ongeveer 9 okt. PFFFF
Vervangende onderdelen kunnen dan pas door de douane zijn en motorleverancier gelooft niet dat er nog gevaren kan worden. Tja met een "geniale eerste machinist" aan boord die veel kan en ook durft te proberen... Ga hem maar een beetje met rust laten de komende 2 weken denk ik. Hoor hem wel als er weer tijd en ruimte is.
Dan maar zelf beslissingen nemen voor maatje zijn huis. Het is niet anders.

Zelf afwassen dat je dat nog ziet zitten ... ik stapel altijd alles op en dan groeit er bijna haar op eer de vaat gedaan is...

Huisje schiet lekker op: bankstel staat maar ik ben er nog niet over uit of het naar mijn zin staat... is iets groter als gedacht... Zaterdag de spullen uit de opslag halen en de boel verder inrichten. Oom en pa zijn aan het latexen als het goed is. en dan volgende week de keuken erin...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:50

Hier komt normaal deze namiddag een technieker kijken naar de vaatwas. Ben benieuwd hoe dat gaat uitdraaien.
Gisteren om half 12 's middags hebben ze blijkbaar van kantoor mijn vriend proberen bellen, die geeft vlakaf aan dat hij vertikt om op te nemen. Er zijn problemen met het project (hoewel dat normaal wel zo goed als afgewerkt is) doordat de klant nu alsnog sputtert over allerlei zaken waar ze in eerste instantie zelf op gehamerd hebben :roll: Zijn collega zit aan boord, heeft volledige briefing/handover gehad en kan dat volgens hem ook perfect opvolgen. Want hij vermoedt dat ze hem willen oproepen om dus nu alweer terug naar ginder te gaan.

Mooie soep daar aan boord Eva. Werken zij niet in een ploegensysteem waarbij eentje dagshift doet en de andere nachtshift? Of is dat met die "geniale eerste machinist" zo geregeld? Kan me niet voorstellen dat als iemand zo weinig slaap krijgt dat die de functie dan nog naar behoren kan uitoefenen. Moeten ze toch ook wel weten bij dat bedrijf?

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:56

Varekaj, bij je vriend ook een mooi verhaal dan. Ik snap dat hij niet opneemt.
Vaatwasser gefixt? Of wordt het met de hand afwassen?

Maatje is er zo eentje die van alles uitprobeert om toch door te kunnen en ik vermoed dat het nu ook zoiets is... En dan kan hij het slecht uit handen geven. Heb maar gevraagd of hij zijn 2e het ook leert zodat hij kan slapen. Want anders is het echt drama bij thuiskomst. De Kids hadden al zo iets van o nee nog erger als vorige keer? Heb die vertelt dat wij dan over zijn. Werktijden zijn tegen de kant dagdienst en dan om en om wacht. En op zee normaal 4 uur op 8 uur af. Het is gewoon gevaarlijk weinig slaap. Hij kan veel af maar opeen bepaald moment is het wel klaar. En dan is hij ook niet wakker te krijgen...
Heb maar aangegeven dat ik hem wel weer hoor als de rust is teruggekeerd...

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:08

Eva: balen zeg dat maatje geen airco en de vriezer en de koeling het niet meer doet.
Hopen dat het snel opgelost kan worden!

Varekaj: is je vaatwasser gemaakt?

Hier is vriendlief inmiddels weer terug van Praag en was niet zo heel leuk tripje.
Dinsdag gaat hij weer naar Londen voor 4 dagen.
8/10 4 dagen Düsseldorf.,en 21/10 naar Praag voor 5 dagen.
Pittig maar wel erg leuk voor vriend!

Hier zijn vandaag mijn verstandskiezen eruit gehaald en nog veel napijn

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:24

Tip: ijszakken, koude zachte dingen eten (ijsje, pudding) en rechtop zitten. Dan zakt de zwelling en pijn het snelste af.

@eva: ja slaap is cruciaal bij dat soort jobs. Het is geen speelgoedje van €10 waar ze wat mee kunnen prutsen en als maatje de motor niet in gang krijgt kunnen een hoop mensen hun job ook niet doen. Dus best een hoop verantwoordelijkheid ook die op zijn schouders rust.

Vaatwasser is niet gemaakt, wel nieuwe motor besteld. Was volgens vriend nogal onbeschofte kerel. Werkte wel snel en goed maar zonder vragen handen wassen en ruim zeep nemen, water in zijn gezicht gooien en gezicht wassen nadat hij klaar was en van de kraan drinken.
Handen wassen? Begrijpelijk en mag heus wel. Maar op z'n minst voor de vorm het vragen was wel zo fijn geweest. En de rest, tjah. We zien het wel wat het wordt. Dus nog even handwasjes blijven doen.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:15

Varekaj schreef:
Tip: ijszakken, koude zachte dingen eten (ijsje, pudding) en rechtop zitten. Dan zakt de zwelling en pijn het snelste af.

@eva: ja slaap is cruciaal bij dat soort jobs. Het is geen speelgoedje van €10 waar ze wat mee kunnen prutsen en als maatje de motor niet in gang krijgt kunnen een hoop mensen hun job ook niet doen. Dus best een hoop verantwoordelijkheid ook die op zijn schouders rust.

Vaatwasser is niet gemaakt, wel nieuwe motor besteld. Was volgens vriend nogal onbeschofte kerel. Werkte wel snel en goed maar zonder vragen handen wassen en ruim zeep nemen, water in zijn gezicht gooien en gezicht wassen nadat hij klaar was en van de kraan drinken.
Handen wassen? Begrijpelijk en mag heus wel. Maar op z'n minst voor de vorm het vragen was wel zo fijn geweest. En de rest, tjah. We zien het wel wat het wordt. Dus nog even handwasjes blijven doen.

Vragen is inderdaad een kleine moeite.
Hoop voor je dat je vaatwasser snel gemaakt word.
Bedankt voor de tip!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:00

Maatje is jarig vandaag. Kaart was gelukkig op tijd. En heb er nog een mailtje aan gewaagd. Gelukkig een teken van leven terug gehad. Hij heeft 7 uur kunnen slapen. En zo nog meer slapen. Al.moet hij er dan nog ff uit om de motor te checken. Dan maak ik me toch minder zorgen.
Schip is idd geen speelgoed van een 10tje.

Gelukkig zijn de werkmensen die bij mij bezig geweest zijn een beetje beleefder. Kan daar zo slecht tegen.

Kiezen eruit hopelijk is alles snel genezen.

Nu nog ff naar verjaardag van mijn mama die wordt 70 maandag maar viert het vandaag.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:34

vriendlief is vandaag naar london vertrokken.
moest 4.15 op de zaak zijn en bus/touringcar was niet klaargemaakt waardoor vriendlief alles zelf heeft moeten doen en daardoor ook bijna te laat was bij de klant.
hij zit ook aan de aan de andere kant van london wat haast geen doen is met ov.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:49

Jeetje al tot 2 keer toe een berichtje gedaan maar staat er gewoon niet bij ;(

Nardxash: Het is weer al donderdag, de tijd vliegt. Maar wat een rare situatie als normaal alles al klaar staat voor je vriend. Gelukkig was hij op tijd bij de klant.

Varekaj: Alles nog rustig thuis? En hoe laat moet je dit weekend in Westdorpe starten? Als het lukt kom ik nog ff langs. Beloof niets.

Verhuizen is in volle gang. Woonkamer ingericht en wat staat het vol opeens. Keuken geleverd en die zijn ze nu aan het plaatsten als het goed is. Na het werk maar gaan kijken. Gister nog naar de Ikea geweest en eindelijk een kastje en lampje voor boven de wastafel gekocht. Voor op mijn slaapkamer.
Ook nog wat klein spul waarvan ik al wist dat heb ik niet voor in de keuken.

Maatje stuurde nog iets door over een bore-out. Heb het niet zo druk op mijn werk en dat geeft wel zijn weerslag. Heel druk is niet goed maar niets te doen hebben ook niet.