Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:42

Varekaj hopelijk wat meer rust nu de paarden op de wei staan. Al is het idd wel heel slecht nu.
Mijn paardje is een beetje opstandig met haar 20 jaar. Ze heeft besloten dat ze niet in de paddock wil staan als de rest op de wei staat. Dus is ze door de draad gegaan. (zonder stroom erop). Voor nu niet heel erg als ze een paar uur op de wei gaat maar als het gras strakjes echt gaat groeien vind ik het toch weer spannend met die hoefbevangenheid waar ze zo gevoellig voor is. Hopelijk strakjes met de stroom terug aan dat ze wel netjes blijft staan.

Voor de rest even een dipje. Mis maatje een beetje veel deze dagen. Zal ook wel door het weer komen.

Vanmiddag ook nog even een stunt uitgehaald, met de jongste naar Gent om naar de Primark te gaan is de parking op de vrijdagmarkt vol en ik weet dus niet zo goed waar ik anders moet parkeren en hoe ik dan kom waar ik moet wezen. Dus weer naar huis gereden. Morgenvroeg nog maar een poging wagen.


Hoe gaat het met de andere dames waar de man/vriend van onderweg is? Iedereen zijn draai weer een beetje gevonden?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:52

Eva1975 schreef:
Gem: hopelijk gaat het weer wat beter. Februari is echt niet leuk dat klopt wel zo'n beetje. Niets te doen en nog steeds vroeg donker. Was het maar al wat langer licht.
Is er niet iemand op stal die je paard al een beetje kent en het wel ziet zitten?

Ja, ze kennen haar hier allemaal goed en nee, ze zien het (dus) niet zitten :') .

Afgelopen dinsdagavond naar het schip 'gevlucht'. Had enkele fijne dagen gehad met leuke hardlooproutes, wandelingen met Nore (mijn hond), bosritten met mijn paard ... maar omdat het carnaval was kwam ik elke keer in een leeg huis . Okee, hondje en poezen wel aanwezig, maar de kinders uiteraard stevig aan het carnaval vieren en gelijk hebben ze!
Voelde me echt alleen, dus gebeld dat ik er aan kwam, tas gepakt en hond ingeladen en ruim 400 kilometer gereden naar Kitzingen. Volgende dag voer het schip het laatste stukje naar Haßfurt am Main, terwijl ik met de auto eerst naar Königsberg gereden ben voor een heerlijk lange wandelroute van een paar uur rond de berg met Nore, voordat ik ook naar Haßfurt kwam.
Hier zijn we nu vanaf donderdagochtend aan het lossen :D . Het gaat zooooo langzaam hier dat we alle tijd hebben voor leuke dingen. Gisteren hardlopen, een bruggenroute langs de Main gedaan van 18 km en vandaag is mijn man zelfs mee geweest voor een wandeling langs de Main van de haven tot de eerstvolgende sluis (Knetzgau) en via het sportvliegveldje terug. Heerlijk .... <3 .

Ben er aan toe om knopen door te hakken. Wil mijn handen langzaam vrij hebben. Nog niet mijn paard verkopen, dat kan ik nog niet, maar ik ga niet meer inschrijven voor menwedstrijden, alleen nog groomen bij anderen. En dan hopen dat iemand anders haar wil overnemen voor wedstrijden, want eigenlijk is het zonde om zo'n goed paard uit de sport te halen.
Manlief en ik zijn langzaam aan het bedenken hoe we ons leven een beetje kunnen omschudden. Niet alles weggooien en nieuw kopen, maar meer 'omschudden, door de zeef halen en ingrediënten toevoegen' (in metaforische bewoordingen).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:01

Af en toe je leven eens overhoop gooien kan goed zijn Gem. Het brengt een frisse wind en nieuwe uitdagingen en ervaringen. Voor je paard vind je vast wel een mooie tussenoplossing.

Denk dat die van mij nog een weekje op kantoor moet en dan 6 weken vrij. De paarden staan sedert donderdagavond allemaal terug in de weide. Rotweer of niet, ze lijken er oprecht blij mee te zijn. Heb wel voor de tinker een ongevoerd regendeken gehaald gisteren, aangezien die vertikt om de stal te gebruiken. Gras vreten is belangrijker :Y)

Komende week wordt heel druk. Eetfestijn van onze club in het weekend, ik zit in het bestuur dus organiseren troef deze week (vooral zaken afwerken) en dan een weekend flink kilometers lopen :))
Ga met mijn lesgever zaterdag bekijken voor wat extra lesmomenten ook.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:36

Maatje nog op zee, en gezien de corona is alle crewwissel niet mogelijk. "gelukkig" moet hij nog tot begin juni. Maar ben er bang voor dat het wel eens nog veel langer kan worden.
Kinderen zijn nog bij mij terwijl het eigenlijk de week van papa is. Maar die is nogal aan het snotteren en heeft het benauwd. Na een week thuis zitten merken we allemaal dat we het eigenlijk al beu zijn. Ik mis vooral gesprekken met volwassenen.

Kan ook niet zomaar even een heerlijke buitenrit gaan maken want langer als een uur van huis weg met die 2 draken is vragen om problemen.

Hoe is het met de rest? Werken jullie vanaf thuis of toch op het werk en wordt er gewisseld van personeel aan boord? Als dat van toepassing is natuurlijk.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:34

Het lijkt me inderdaad een moeilijke tijd met jonge kinderen thuis, Eva. Het is doorbijten en doen wat er wél mogelijk is.

Bij ons zijn de Tilburgse studenten weer thuis. De één heeft net een volle maand een studentenkamer en de ander pas sinds begin maart en heeft pas drie nachten daar geslapen. De uni zit echter dicht, dus ze zijn maar weer naar Hotel Mama gekomen. Ook mijn dochter zit thuis, die moet wel aan de gang gehouden worden middels online lesprogramma's. Na wat uitslaap-dagen heeft ze nu gelukkig ook wel wat meer structuur gevonden om de dag door te komen. 'sMorgens online les, 'smiddags gaat ze met de pest in haar lijf een hardloop-programma'tje volgen om haar danslessen te compenseren. En verder heeft ze het schilderen weer opgepakt, laat ze onze hond graag uit en helpt ze best wel mee met wat huishoudelijke dingen.

Ik ben nu een aantal dagen aan boord. Kan toch niet naar mijn paard ... beter gezegd: ik kan er wel heen, maar als ik terug wil moet ik helemaal om rijden via Venlo (A2 zit dicht in zuidelijke richting dit weekend en via België mag niet van Corona).
Onze personeelswisseling heeft toevallig twee weken geleden plaatsgevonden en de volgende wissel is op 26 april. Dus we hebben nog even om de situatie aan te kijken. Beide Poolse mannen houden scherp in de gaten wat er wel en niet kan, maar degene die nu aan boord is vindt het allemaal wel best zo. Hij is hier nu beter af dan in Polen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:15

Ik ben van 30u/week deels zorg deels administratie omgezet naar 38u in de zorg. Maandag is mijn 8e dag op rij, dinsdag thuis en dan weer aan de gang. Regelmatig gesplitste diensten ook.

Vriend is van kantoor thuis gezet. Hij moet de lockdown uitzitten in verlofdagen. Duurt dit langer dan zijn verlofsaldo dan moet hij verplicht in negatief. Tijdens verlof krijgt hij niet uitbetaald. De collega's aan boord met project werken gewoon door. De collega's aan boord zonder project moeten aan boord dus de lockdown uitzitten, alleen krijgen zij wél gewoon volledig loon én vakantieopbouw. Kan je zeggen dat vriend NIET blij is met deze unfaire regeling.

Naast werk heb ik ook nog gewoon de paarden te doen dus ik ben elke avond blij als ik met de voetjes hoog op de bank kan gaan zitten.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:32

Varekaj: Zo onredelijk zeg. Die regeling bij je vriend. Jij zal het idd wel flink druk hebben nu je extra de zorg in moet.

Gem: Fijn dat je toch nog naar boord kon. En bemanning dat is te snappen dat hij liever aan boord blijft en ritme houd.

Hier zijn gisteren de maatregelen tot 28 april verlengd. Ergens blij dat ik in Nederland woon maar snap dan weer niet dat ze "ons" niet bij Belgie trekken mbt alle maatregelen. Voor veel zaken zijn we toch meer op Belgie gericht. Zeker de grensdorpen zijn nu echt een beetje raar.

Gister ook met ex een gesprek gehad, kids blijven voorlopig nog bij mij. En maatje is gelukkig weer vertrokken uit Brazilie. Daar waren ze niet zo van de regeltjes en heel de bemanning maakte zich zorgen over besmettingsgevaar. Nu onderweg naar Canada. Daar gelden de zelfde regels als in nl en be. Het duurt 2 weken die reis. Dus nu hard duimen dat ze gezond blijven. Want medische zorg aan boord is wel een ding.

Paardje wordt vandaag en morgen gedaan door verzorgster. En dan kan ik hopelijk van het weekend zelf weer eens een rondje gaan doen. Wou de kinderen niet te lang alleen laten maar gezien het nu toch allemaal flink langer gaat duren ga ik toch maar wel een buitenritje maken. Even hoofd leeg maken en opladen zodat het gezellig blijft thuis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:09

Soms ben ik nu wel blij dat wij ergens al gewend zijn aan tijd zonder onze partner. De drama's die sommige stagiaires bij ons maken omdat ze even niet naar hun vriendje kunnen... tot hysterische huilbuien aan toe en ziek thuis zitten want "ik kan niet zonder hem" :roll:

Wel grappig dat er veel mensen nu plots tegen me zeggen dat ze respect hebben voor onze levensstijl, nu ze zelf enkele weken familie etc moeten missen. Vroeger konden ze het nooit kaderen, nu wel. Levert soms fijne gesprekken op.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:50

Dat is idd wel een "voordeel" van deze tijd.
Neemt niet weg dat er zo af en toe een momentje is bij mij dat ik zo iets heb van pfff was je maar hier of kon ik je maar een knuffel geven.
Die stagiaires moeten even bij zichzelf te rade gaan en zichzelf bij elkaar rapen... want wees nu eerlijk... de zorg voor de mensen is nu wel even belangrijker toch?
Mijn oma (94) zit in een verzorgingshuis en daar mag helemaal niemand op bezoek komen. Zaterdag gebeld met haar ze zou wat graag kunnen videobellen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:13

Bezoek is idd verboden hier en elke afdeling zit ook in quarantaine. Ze mogen in hun eigen gang wel eens wandelen mits ze afstand houden maar verder is het iedereen op de kamer. Videobellen doen we wel met de bewoners die dat nog kunnen en begrijpen.

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:45

hoe is het bij jullie?

hier is het momenteel erg stil en zit vriendlief erg veel thuis en rijd als hij aan het werk is op de lijnbus in haarlem of een pendeldienstje in Leidschendam.
dat is het enige nog wat er is qua werk.
bij mij op het werk word het naar mijn idee alleen maar drukker(verpleeghuis) en de cliënten missen hun familie heel erg wat heel goed te begrijpen is.
houden jullie het nog een beetje uit

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:03

@ Nardxash: Ik snap heel goed dat de clienten hun familie missen. Ik zou ook maar wat graag even bij oma (94) langs gaan maar helaas. We bellen wel eens en ik stuur ook kaartjes. Maar is toch anders.

Voor de rest gaat het redelijk, ik werk nu voor de 6e week vanaf thuis en moet zeggen soms is het heerlijk zeker nu de plek een beetje ingericht is. Maar mis ook wel contact met collega's. De kinderen zijn hier nu voor week 7 op rij. (alleen afgelopen weekend even bij hun vader geweest) En heb ik zondag een rit van 3 uur kunnen maken wat ook wel even nodig was om bij te tanken.

Maatje zit nog op zee en heeft het druk volgens mij. Dacht een verassing die kant op te sturen maar dat viel niet in goede aarde geloof ik. Pakje is er nog niet maar moest het hem wel al laten weten omdat hij vroeg wat op te sturen. (was al weg). Kreeg een berg minpunten van hem. Aflossen in juni is nog steeds super onzeker en vermoed dat die onzekerheid ook aan boord de sfeer niet verbeterd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:48

Met een veRassing zou ik ook niet zo blij zijn Eva :P
Die onzekerheid over de aflos begrijp ik wel. Juni is alsnog een tijdje en die mannen zullen toch ook wel iets willen plannen met hun gezin.

Voor mij is de lockdown een zegen :o Ik vind de rust die nu overal heerst ronduit prachtig en in mijn routine is er -eerlijk is eerlijk- gewoon niks veranderd. Dat is enerzijds best een flinke confrontatie over hoe asociaal ik eigenlijk leef als mijn vriend niet thuis is, anderzijds een geruststelling dat ik prima zoiets kan doorkomen.
Mijn vriend is nog steeds thuis en dus "in verlof". Er zijn nu collega's die opperen dat de mannen aan boord een premie moeten krijgen als dank voor hun werk. Dat is dik verkeerd geschoten bij hem. Hij wil immers ook graag gaan werken als dat nodig is én hij heeft eerder al periodes gehad dat hij langer aan boord zat dan die mannen die er nu zitten (6-8 weken en hij zat er soms 10 tot 12 weken).
Al zijn ze wel stilaan bezig om uit te zoeken wat mogelijk is met de aflos. Voor zover bekend is er nergens corona aan boord geraakt.

Ikzelf werk nog steeds fulltime in de zorg maar kan normaal terug afschalen vanaf 1 mei naar 30u. Dat hoop ik in ieder geval. Wanneer ik terugkeer naar mijn normale functie weet ik nog niet. We hebben een paar covid besmettingen maar die zitten op een aparte afdeling en doen het voor zover ik weet nog best goed.
Het is een tijd heel hectisch geweest met fikse werkdruk, daar is nu de rust weergekeerd. Helaas heeft dat wel zijn weerslag op mijn lijf en ben ik zo stram als een bezemsteel intussen.
Ik probeer dagelijks toch iets te doen met minstens 1 paard. Lukt lang niet altijd maar al is het 10 minuutjes aan de longe... Beter dan niks. Vandaag een buitenrit op de planning want vrije dag *\o/*

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:14

Varekaj schreef:
Met een veRassing zou ik ook niet zo blij zijn Eva :P
Die onzekerheid over de aflos begrijp ik wel. Juni is alsnog een tijdje en die mannen zullen toch ook wel iets willen plannen met hun gezin.

Voor mij is de lockdown een zegen :o Ik vind de rust die nu overal heerst ronduit prachtig en in mijn routine is er -eerlijk is eerlijk- gewoon niks veranderd. Dat is enerzijds best een flinke confrontatie over hoe asociaal ik eigenlijk leef als mijn vriend niet thuis is, anderzijds een geruststelling dat ik prima zoiets kan doorkomen.
Mijn vriend is nog steeds thuis en dus "in verlof". Er zijn nu collega's die opperen dat de mannen aan boord een premie moeten krijgen als dank voor hun werk. Dat is dik verkeerd geschoten bij hem. Hij wil immers ook graag gaan werken als dat nodig is én hij heeft eerder al periodes gehad dat hij langer aan boord zat dan die mannen die er nu zitten (6-8 weken en hij zat er soms 10 tot 12 weken).
Al zijn ze wel stilaan bezig om uit te zoeken wat mogelijk is met de aflos. Voor zover bekend is er nergens corona aan boord geraakt.

Ikzelf werk nog steeds fulltime in de zorg maar kan normaal terug afschalen vanaf 1 mei naar 30u. Dat hoop ik in ieder geval. Wanneer ik terugkeer naar mijn normale functie weet ik nog niet. We hebben een paar covid besmettingen maar die zitten op een aparte afdeling en doen het voor zover ik weet nog best goed.
Het is een tijd heel hectisch geweest met fikse werkdruk, daar is nu de rust weergekeerd. Helaas heeft dat wel zijn weerslag op mijn lijf en ben ik zo stram als een bezemsteel intussen.
Ik probeer dagelijks toch iets te doen met minstens 1 paard. Lukt lang niet altijd maar al is het 10 minuutjes aan de longe... Beter dan niks. Vandaag een buitenrit op de planning want vrije dag *\o/*

Bij jou ook heel heftig in de zorg!
Hier net zo!
Maak er wat en en sterkte in deze moeilijke tijd

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:25

Moet zeggen dat ik me er ook stiekem wel fijn bij voel. Veel minder stress, opgejaagd gevoel, vrijwel lege agenda en ik streep van alles weg 'wat toch niet kan'. Het dagelijks leven is opeens zo simpel, ondanks dat we echt wel wat dreiging voelen dat er mogelijk in de toekomst te weinig werk is voor de gehele binnenvaart.
Mijn random week bestaat momenteel uit enkele dagen op ons stalen, drijvende quarantaine-eiland en de overige dagen thuis. Ik ga twee keer in de week, wanneer ik op stal zeker weet dat het smorgens vroeg rustig is, naar mijn paard om haar voor de koets te zetten. De andere dagen ga ik in mijn eentje, met mijn dochter en / of hond hardlopen. Verder de hoogst noodzakelijke boodschappen, liefst in een keer gehaald. Omdat mijn dochter nu dus ook nog steeds niet naar school kan, ben ik veel bij mijn man aan boord.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:32

Helaas is de verrassing nog niet aangekomen, iets met de post wat niet goed gegaan is... komende week herkansing wat de kapitein wordt afgelost en die neemt het zeker weten mee.
Aflossingen van Nederlanders lijken dus te lukken. Maatje gaf al aan dat hij de volgende was. Eerst zien dan geloven is wel het motto daarover.

Vorige week zonder kinderen doorgebracht. Voor het eerst in 7 weken. Was even raar maar heb wel redelijk wat km met mijn paardje kunnen maken. En een dag op kantoor geweest wat ook wel weer eens fijn was.

Gem, je hebt een mooi ritme te pakken als ik het zo lees. En idd het dagelijkse leven is simpel. Vind het ergens ook wel heerlijk al mis ik sommige dingen ook wel zoals op zondagmiddag een theetje gaan doen in het cafe.

Nardxash, Hopelijk is het op het werk nog vol te houden. Zal wel pittig zijn zonder de mantelzorgers die toch best wat taken doen. Ben benieuwd naar de komende tijd als er weer wat meer bezoek mag en kan.

Varekaj, Is je vriend al aan het werk of nog steeds in verplicht verlof? Hopelijk kan je weer afschalen naar 30 uur. en zijn er geen covid besmettingen meer bij gekomen. Buiten rijden mocht toch een tijdje niet bij jullie? Nu weer wel?? Het is wel een gekke gewaarwording om bij de grens te komen en die afgesloten te zien. Terwijl we normaal zo makkelijk heen en weer gaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:45

Buitenrijden en trainen op verplaatsing mag weer maar privéles nog niet.
Helaas van afdeling gewisseld vorige week en die zit nu in quarantaine omdat er plots 3 positieve bijkwamen. Uurroosters is een ramp, ik weet zelden meer dan 3-4 dagen op rij wat ik moet werken en pas op laatste dag de volgende shiften.

Vriend is nog steeds thuis. Voorlopig staat hij op 24/5 in Taiwan aankomen, daar dan 14 dagen quarantaine en dan werk.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:00

Nou gister een berichtje gehad van maatje.
Waarschijnlijk komt hij even thuis om dan wat spullen te halen en vertrekt dan gelijk weer. Een wat spannender reisje als normaal. Hij is gevraagd om de beveiliging te doen voor een stuk waar nogal eens piraterij is.

Varekaj: Niet fijn dat er nu quarantaine in de quarantaine is. Hopelijk komen er niet meer bij.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:57

Op nog 2 besmette bewoners na die al bekend waren is bij ons iedereen negatief getest, zowel bewoners als personeel *\o/*

Onderling wel spanning hier. Voor mij weegt de werkdruk ondanks terugschakeling naar 30u en vriend die steeds lastiger wordt van alle sociale beperkingen. Dat geeft weleens vonken. Soms wens ik hem zelfs naar zijn boot, om gewoon weer eens me-timz te hebben en rust aan mijn hoofd...

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:25

Hier gelukkig in het verpleeghuis ook weer alles negatief en schoon!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:55

Hoe gaat het hier met jullie dames?

Vriend is vandaag vertrokken. Hij slaapt vannacht vlakbij Schiphol en morgen vliegen naar Taiwan. Daar 14 dagen quarantaine in een hotel eer hij aan boord mag. Vermoedelijk rond half juli weer naar huis.

Hij is van half februari thuis geweest, zo ongeveer 3,5 maand en daarvan heeft hij 2,5 maand in Lockdown gezeten in huis. Ik zit sinds vandaag thuis: het ging niet meer op het werk. Alle heisa en altijd dat gedoe met uurroosters etc zijn er teveel aan geworden. Moest beginnen met een week en dan verder opvolgen bij HA.
Dat maakte het vertrek wel even heel pijnlijk, maar ik kom er wel doorheen. Nu focus op mezelf, opnieuw energie opdoen en hoofd leegmaken.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:02

@Varekaj: Op jezelf passen he? Goed dat je nu contact hebt met de huisarts. Wel een beetje lastig dat je vriend net nu weg is. Maar wel de kans om lekker op de wei met de paardjes bezig te zijn. Of heb je daar ook geen energie voor?

@Nardxash: Gelukkig!!! Nu zo zien te houden.

Mijn maatje gaat dus idd die klus nog doen. En vliegt waarschijnlijk in week 24 naar Schiphol, moet dan thuis spul halen en vliegt dan door naar Singapore om in week 26 of 27 dan echt thuis te komen. Waarschijnlijk zie ik hem niet als hij dan heel even thuis is. Maar goed heel gezellig is hij dan toch niet.

Pakketje is nu eindelijk aangekomen. En al met al was hij er toch wel blij mee. En gelukkig is ook mijn bestelling van Ariat spullen bij de agent aangekomen en ligt al aan boord. Die komen dus ook naar huis. Ze hebben zulke leuke dingen daar die gewoonweg niet in europa te kopen zijn.

De jongste is weer een paar dagen fysiek op school geweest (halve klassen) en zit dan gelukkig wel bij haar vriendinnen. Ze was maar wat blij toch nog te kunnen. De oudste is nog vanaf huis bezig en zal ergens na 2 juni weer naar school gaan denk ik.
Kan niet anders zeggen dat ze beide (12 en 14) echt super werken en goed bezig zijn. Dat zorgt er ook voor dat ik ook thuis kan werken en toch redelijk binnen de normale werkuren aan mijn uren kom.

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:28

@Eva fijn dat je pakketje is aangekomen en dat de kids het zo goed doen met school waardoor je thuis kan werken.

@varekaj wel goed op jezelf passen!

Hier is alles in het verpleeghuis nog schoon gelukkig.
Verder gaat alles goed, sinds kort loop ik bij de psycholoog en vanuit mijn werk een coach en dat sloopt en slurp wat energie.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:37

Ze wilden me op het werk ook de psycholoog aanpraten, maar dat hoefde ik niet. Ook geen gesprek met directie. Het was allemaal gewoon klote geregeld met de uurroosters etc en de communicatie er omheen. Ik heb dat meermaals gemeld maar er werd niks mee gedaan. Dan hoef ik geen psycholoog die wordt ingezet voor "angst over Corona" zeg maar, want daar had ik dan weer geen problemen mee en dat kon ik heel goed kaderen.

Ik heb vannacht als een marmot geslapen. Zelfs gemist dat hier in het dorp (100m verderop) vannacht een zoektocht is geweest door de politie met behulp van de helikopter :=
En vanmiddag ook nog 3u flink geslapen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:02

@Varekaj Als je zelf weet waar het van is dan ben je al op de helft. Neem even de tijd om de boel op een rijtje te zetten voor jezelf. Gesprek kan je later ook nog aangaan met de directie eventueel.

Zelf heb ik mijn gesprek met de praktijkondersteuning van de huisarts gemist... was net te laat om de telefoon op te nemen. baal er wel een beetje van. Niet dat ik het nog "echt" nodig heb maar het is wel fijn om met iemand te kunnen praten over dingen die me bezig houden en dwars zitten.

Vanmorgen vroeg nog even met maatje gebeld. toch fijn dat het internet open staat deze periode nu maar hopen dat het op dat andere schip ook open staat.