Duurzame alternatieven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:40

Laurievc schreef:
Ja Antwerpen inderdaad wel eentje, maar daar ben ik ook bijna 45 min naar onderweg :+ Zag wel dat ik een dorp passeer op weg naar werk.. Misschien dat ik eens kan kijken om daarheen te gaan...

Whoeps, ja hier ook zo ver van Antwerpen... Hier in de omgeving zit ook niks. Wel met een vriendin het idee gehad er eentje te openen maarja geld en tijd enzo!

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:25

Kwam net een leuke site tegen, allemaal eerlijke en duurzame verzorgingsproducten! Zelfs duurzame en vegan condooms, had daar nooit bij stil gestaan :j
Edit: Het linkje erbij is wel zo handig :') https://www.fairsquared.info/nl/

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:56

Mooie site! Was nieuwsgierig naar de condooms, maar bestellen lukt niet helaas. Vind 9 euro voor 8 euro best te doen. Krijg wel overal een foutmelding als ik probeer te bestellen, dus de site mag een update.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 12:26


manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:20

Dankjewel Sonja! Bestellen lukt idd niet via mijn link... Zag wel dat ze bij WAAR ook producten van fair squared verkopen, sws ook een leuke winkel!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:29

Iemand ervaring met de Fairphone?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:07

Nee (nog niet), wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen :j Alhoewel ik me nog niet kan voorstellen dat ik na deze telefoon van mijn iPhone afstap, maar wie weet.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:02

Ik heb nu een refurbished IPhone, ben er heel tevreden en blij mee. Werkt prima! Je merkt niet dat hij niet nieuw is.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:43

Swah schreef:
Iemand ervaring met de Fairphone?

Ik hoor vn vrienden dat hij best prima is, qua prestaties zal een iphone wel beter zijn maar daar koop je hem toch niet voor. Voor de normale dingen is ie gewoon goed

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 19:34

Even een schopje :D

Ik kocht altijd bij de AH de Mola toiletrollen; eco papier en 400 vellen per rol ipv 200, dus lekker compact en duurzaam, en ze waren vooral betaalbaar (rond de €1,60 voor 4 rollen dacht ik).. maar helaas zijn ze uit het assortiment -O-
Heeft iemand toevallig een goed alternatief?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:41

The Good Roll hebben wij altijd! :D

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:58

Wij hebben gerecycled toilletpapier van de lidl :j The good roll vonden wij te stug.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:13

8nnemiek schreef:
Even een schopje :D

Ik kocht altijd bij de AH de Mola toiletrollen; eco papier en 400 vellen per rol ipv 200, dus lekker compact en duurzaam, en ze waren vooral betaalbaar (rond de €1,60 voor 4 rollen dacht ik).. maar helaas zijn ze uit het assortiment -O-
Heeft iemand toevallig een goed alternatief?

Ja, iirritant hè -O- ! Ik heb nu deze gekocht, maar weet nog niet of het bevalt.
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... er-3-laags

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:39

Marie_Anne schreef:
8nnemiek schreef:
Even een schopje :D

Ik kocht altijd bij de AH de Mola toiletrollen; eco papier en 400 vellen per rol ipv 200, dus lekker compact en duurzaam, en ze waren vooral betaalbaar (rond de €1,60 voor 4 rollen dacht ik).. maar helaas zijn ze uit het assortiment -O-
Heeft iemand toevallig een goed alternatief?

Ja, iirritant hè -O- ! Ik heb nu deze gekocht, maar weet nog niet of het bevalt.
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... er-3-laags


Onze AH heeft die Mola toiletrollen nooit gehad, ik heb het ecologische toiletpapier al jaren. Bevalt hier prima! Hadden pas wel duurzaam toiletpapier van de Coop en dat was net iets dikker, stiekem ook wel heel fijn.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:10

Een hoop goede tips al!
Het 3-laags papier vind ik net te dik meestal. Ik heb hier af en toe mede-poepers in huis die graag een ruk aan de rol geven en proppen maken, ongeacht hoe dik het papier :=

The Good Roll zag ik ook al voorbij komen. Maar ik vind ze wel aan de dure kant, en dan ook nog verzendkosten.. Maar wie weet koop ik binnenkort eens een doos om te testen!

Zodra ik weer bij de Makro kom ga ik eens kijken wat ze daar hebben, dat zijn ook vaak van die XL rollen, en wie weet hebben ze ook een eco variant!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:39

Jumbo heeft kleine verpakkingen van The Good Roll (4 stuks) vond ik erg fijn om te proberen :D
Ze staan overigens nog mega gezellig hier.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:42

Oew, dat is leuk om te weten :D Naar de Jumbo morgen dus :D

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:30

Swah schreef:
Iemand ervaring met de Fairphone?


Hij wordt bij mij op kantoor als werk telefoon gebruikt. Tot dus ver is iedereen prima tevreden erover. De 3 is wel echt een bakbeest qua grootte. De camera is meh. Ik wil er graag eentje maar de camera moet eerst even wat beter worden (en het formaat). De prijs is wel echt lekker!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:33

Thanks! Hmm, ik heb niet veel eisen qua telefoon, maar een goede camera vind ik wel belangrijk..

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:46

Hergebruik is altijd duurzamer dan nieuw dus met een telefoon zo lang mogelijk mee doen en als je dan een andere koopt koop een opgeknapte 2e hands

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:51

litilaura schreef:
Hergebruik is altijd duurzamer dan nieuw dus met een telefoon zo lang mogelijk mee doen en als je dan een andere koopt koop een opgeknapte 2e hands



Ja en nee. Vaak wel. Maar er is ook zoiets als vraag en aanbod. Als de vraag naar niet duurzame merken hoog blijft (welke niet duurzaam geproduceerd zijn), zal die productie hoger blijven liggen ondanks dat het 2e hands is. Duurzaam is niet alleen milieu maar ook sociaal en economisch. Die fair phone is simpelweg op een eerlijkere manier geproduceerd.
Duurzaamheid is dynamisch begrip. Het een sluit het ander niet uit en het is ook lastig te zeggen of iets ‘duurzaam’ of ‘duurzamer’ is of niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:41

Ik heb laatst een mud jeans besteld, nou veel te klein :+ helaas is mijn kont te dik voor de grootste damesmaat.
Nu krijg ik van hen een herenmodel die hopelijk wel goed is maar ik wil eigenlijk weer eens een nette spijkerbroek, zo'n model met uitlopende pijpen die strak zit aan de bovenkant. Een damesmodel dus := maar waar vind ik die duurzaam? Spijkerbroeken zijn zó belastend voor het milieu...:\

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:44

Magrathea schreef:
Ik heb laatst een mud jeans besteld, nou veel te klein :+ helaas is mijn kont te dik voor de grootste damesmaat.
Nu krijg ik van hen een herenmodel die hopelijk wel goed is maar ik wil eigenlijk weer eens een nette spijkerbroek, zo'n model met uitlopende pijpen die strak zit aan de bovenkant. Een damesmodel dus := maar waar vind ik die duurzaam? Spijkerbroeken zijn zó belastend voor het milieu...:



Een vintage model?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:45

Magrathea schreef:
Ik heb laatst een mud jeans besteld, nou veel te klein :+ helaas is mijn kont te dik voor de grootste damesmaat.
Nu krijg ik van hen een herenmodel die hopelijk wel goed is maar ik wil eigenlijk weer eens een nette spijkerbroek, zo'n model met uitlopende pijpen die strak zit aan de bovenkant. Een damesmodel dus := maar waar vind ik die duurzaam? Spijkerbroeken zijn zó belastend voor het milieu...:


Tweedehands zoeken

Ik hoor goeie dingen over Everlane maar dan zit je weer met verzending -O-

C&A gebruikt bio cotton en maakt reclame voor dat ze al minder belastend zijn (In hoeverre dit waar is weet ik niet)

Er zijn merken die gebruik maken van plastic uit de oceaan maar ik weet even niet meer welke dit zijn. Ik dacht G-star maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.