Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 49 [ 1222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duurzame alternatieven

 
Profiel   

Sting schreef
Leuk pakket Annemiek! Kom je ook in het Kamerplanten topic? Of weet je al de verzorgingstrucs al? ;)

Ik zie steeds vaker advertenties van duurzame spijkerbroeken. Iemand daar ervaring mee? Ik heb er, natuurlijk, op geklikt en nu komen ze steeds vaker langs :')


Ik draag tegenwoordig bijna alleen nog spijkerbroeken van Mud Jeans en vind ze heerlijk zitten. Het verschilt erg per broek hoe ze precies vallen. Ik had na een jaar exact hetzelfde model besteld en die viel heel anders dan degene die ik al had. ;) Maar ben er wel heel tevreden over!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 06:53 



 
Profiel   

Mud jeans, idd. Of Twothirds. Kuyichi heeft ook leuke modellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:20 



 
Profiel   

Kuyichi heb ik nu inderdaad ook staan, die hebben wel wat naar mijn zin volgens mij :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 16:40 



 
Profiel   

Kuyichi is geweldig, en en heb nu voor het eerst Mud jeans, ook super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:46 



 
Profiel   

Noeps schreef
Ik schop dit topic omhoog met een tip: https://52wekenduurzaam.nl/
Elke week een mailtje met een duurzame uitdaging/suggestie :). Voor de eerste week is de opdracht “eet je kastjes leeg”.

Ik heb niet elke week mee gedaan met de opdrachten (deels omdat ik ze al toepas :P ), maar van deze week heb ik wel weer een liefdevol schopje gekregen. Dus ik heb wasnoten besteld, duurzame deo en een nieuwe thee filter voor losse thee (ander is laatst gesneuveld0

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 09:29 



 
Profiel   

Oh, dat is een goede, die thee! Wij hebben nu altijd gewoon zakjes rooibos. Maar ik heb wel eens eerder gekeken naar hoe dat duurzamer kan. Is een thee-ei handig, of een los filter? Straks, in de nieuwe keuken, hebben we een Cooker, dus dat zal al wel besparen op stroom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 13:24 



 
Profiel   

Hier voorkeur voor een zeefje, veel makkelijker schoonmaken en niet zo fragiel als die knijpers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 13:29 



 
Profiel   

Deze week voor het eerst een haarzeep in gebruik, zou 6 flessen shampoo moeten schelen. Kocht nu al shampoo in flessen van gerecycled plastic (love beauty and planet of Marcels Greensoap) maar de bar bevalt tot nu toe een stuk beter als gedacht. Hij schuimt veel meer als ik had verwacht dus smeert makkelijk in. Ik heb hem nu gewoon in een plastic bakje omdat ik geen zeepbakje heb, maar dat lijkt ook gewoon te werken. Ben benieuwd of deze idd ongeveer een half jaar mee gaat of meer, heb kort haar dus zover shampoo gebruikte ik al niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:00 



 
Profiel   

Sting schreef
Oh, dat is een goede, die thee! Wij hebben nu altijd gewoon zakjes rooibos. Maar ik heb wel eens eerder gekeken naar hoe dat duurzamer kan. Is een thee-ei handig, of een los filter? Straks, in de nieuwe keuken, hebben we een Cooker, dus dat zal al wel besparen op stroom.


Ik had zo'n hartje; https://www.liefsvanmij.nl/product/cade ... een-engel/
Maar hij was erg fragiel (gekregen voor kerst, hij is toch nog een jaar mee gegaan). Ik heb nu gekozen voor: https://www.waarenhuis.com/product/thee ... eukenwaar/
Overigens heb ik ook losse stoffen zakjes, maar dat is alsnog weg werp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:48 



 
Profiel   

Vergeten jullie niet wat te eten buiten te zetten voor de vogels? Bakje groenten ofzo werkt gewoon, zolang het geen gezouten pindas zijn oid is heel veel gewoon prima. Of koop bijv een zakje diepvrieserwtjes, kost niks, wel voedzaam voor de vogeltjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 12:52 



 
Profiel   

Mijn rozen hebben nog bottels, ook klein genoeg om in een vogelsnavel te passen. En beide buren voeren al, ik laat dus struiken staan zodat ze een "wachtkamer" hebben voor de voerplekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 12:54 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Vergeten jullie niet wat te eten buiten te zetten voor de vogels? Bakje groenten ofzo werkt gewoon, zolang het geen gezouten pindas zijn oid is heel veel gewoon prima. Of koop bijv een zakje diepvrieserwtjes, kost niks, wel voedzaam voor de vogeltjes :)


Natuurlijk. Vogeltjes eten hier met de kippen mee. Als ik de kippen voer (nu dagelijks wat extra graan en meelwormen omdat ze niet kunnen scharrelen) dan gaan er ook een paar handjes onder de heg. Het is nu een komen en gaan van verschillende soorten vogels onder de heg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 13:01 



 
Profiel   

Wij hebben gisteren al iets neergelegd, maar ga zo ook nog even wat neerleggen :j Gelijk even geregeld.
Onze tuin is helaas nog niet echt vogelproef, maar met de tuin verbouwing gaan we daar wel rekening mee houden (ook voor insecten, vlinders etc)


Ze komen vrijdag warmtefoto's van ons huis maken. We hebben sinds 5 maanden dit huis en hebben het gevoel dat er nog wel iets te winnen valt aan isolatie. Ik ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 13:06 



 
Profiel   

[ img ]

Hij stond eerst buiten maar ja dat sneeuwde onder. Nu onder de overkapping. Op de grond een bakje water in een groter bakje met hooi gezet in de hoop dat dat minder snel bevriest.

Maar ze vliegen ook het konijnenhok en kippenren in om gezellig mee te eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 13:45 



 
Profiel   

ik gebruik een lege confituurpot voor de vogeltjes, opgevuld met gesmolten vet met diverse noten en zaden natuur. Kokosvet voldoet prima.Gewoon smelten, zaden en noten erin, in de pot gieten en laten stollen. Vinden ze heeeeerlijk. Wij hebben bovenin de paardenstal zo'n houdertje waar het potje in past, zodat de kat er niet bij kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 17:42 



 
Profiel   

Is er in NL geen ophok plicht ivm die vogelgriep? Hier moeten de kippen opgesloten/afgesloten zitten van de wilde vogels en sindsdien zien wij hier geen een vogel meer.. Ik heb nog wel vetbollen enzo gelegd maar daar wordt niet naar gekeken precies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 19:00 



 
Profiel   

Ja, wij hebben in NL ook ophokplicht. Maar veel particulieren zeggen het niet te weten of willen het niet horen ;). Tenminste, in de buurt van onze kinderboerderij, waar we wel alles opgehokt hebben zitten. Hopelijk is het gauw over, want echt leuk is het niet....
Hier zitten ze wel wat aan de vetbollen, wil eigenlijk nog een houder kopen zodat de netjes eraf kunnen. Wij deden op de dagbesteding van werk ook wel eens gewoon blokken frituurvet van de Aldi smelten, gemengd graan (stuk goedkoper dan het officiele tuinvogelvoer) erin en dan weer hard laten worden. Of voor in de stammetjes met gaten die we dan weer uitdeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 19:06 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Tellie schreef
De koffieprut gaat inmiddels al naar de wormen. Als ik nog meer koffie moet drinken slaap ik niet meer. _O-

Hoeft ook niet zoveel koffie in, 1 filterinhoud per 2 dagen was altijd prima hier


Ik had begrepen dat alleen papieren koffiefilters het niet zo heel erg gezonde stofje cafestol uit de koffie filtert, en bijvoorbeeld gazen koffiefilters niet, hoe zit dat met katoenen filters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 12:53 



 
Profiel   

Geen idee, heb nog nooit van cafestol gehoord, maar na een beetje googlen..

'Filters zoals een gold filter, Able Kone, disk maar ook katoenen filters houden dus niet alle koffiedeeltjes tegen en laten de, in koffie aanwezige, olie gewoon door. Dit in tegenstelling tot papieren filters. Deze houden al deze zaken tegen.'

https://itcacademy.nl/blog/koffiefilters/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 13:49 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kattenvoer van Yarrah?
Dit is een biologisch merk en hun verpakkingen mogen bij plastic afbak ipv rest.
Daarnaast is het op Zooplus ook nog best betaalbaar.

Het liefst zou ik voor EdgardCooper gaan, maar €20 voor 1,75KG vind ik toch wel echt te duur :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:25 



 
Profiel   

Wel met het hondenvoer , dat bevalt goed hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 08:28 



 
Profiel   

Interessante challenge deze week met de 52wekenduurzaam-challenge. Zet je cv temperatuur op 60 graden ipv 80. Schijnt ook beter te zijn voor de apparatuur zelf, minder stookkosten en betere luchtkwaliteit (minder verschroeiing van stof op de radiatoren)

Nu heb ik zelf geen cv maar een warmtepomp, die dus al op lage temperaturen werkt. Maar wilde hem toch even delen als tip. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit al hadden en of het echt verschil maakt, en vooral of dan afgelopen weken niet te koud waren. Als je het zo leest best gek dan dat ze hem standaard op 80 Gr instellen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 15:41 



 
Profiel   

Ik heb hem een paar maanden geleden terug gezet en we hebben het de afgelopen weken prima gehad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 20:48 



 
Profiel   

Wij hebben vorige week warmte foto's van ons huis laten maken. Autch :list:
Nu bezig met kijken naar vloer-, dak- en spouwisolatie. Ook moeten we iets met onze voordeur. Het is een kans om verder te verduurzamen zullen we maar zeggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 08:56 



 
Profiel   

Wat goed dat je dat gedaan hebt. Wij zijn ons huis nu aan het bouwen. Ik ben heel benieuwd hoe die uit dit soort onderzoek komt als we klaar zijn.

We zijn in ieder geval bezig om zo min mogelijk afval over te houden en wat we aan afval hebben te scheiden. De bouwers vonden het wel een beetje vreemd dat we niet gewoon een gemengde container hebben neergezet. Maar ze werken wel netjes mee. Hout en metaal scheiden ze zelf en ik haal het plastic tussen de rest van het afval uit. Van het resthout, metaal en de resten isolatie ga ik een kippenhok en plantenbakken bouwen. Wat over is aan hout stoken we op en metaal brengen we weg als oudijzer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 49 [ 1222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen