wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:53

Shenavallie schreef:
FCSA schreef:
Als lening/hypotheek verstrekken aan iemand die je kent?

Absoluut niet doen. Je krijgt het nooit meer terug of een bak met herrie. Beide moet je niet willen.



Dat ligt er helemaal aan hoe je het vast laat leggen zie mijn post hier boven.

Ook als mijn ouders overlijden gaan de hypotheken gewoon door tot de laatste is afgelost.
En wordt het geld als erfenis uitgekeerd.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:07

Citaat:
Ts.
Je kunt bij sommige banken ook.bijvoorbeeld 10.000 euro vast zetten en daar een leuke rente over vangen. Mijn vader doet dat ook en dan staat het niet enorm langs vast d elaatste was maar 2 jaar maar had hij 1500 rente.


Mag ik vragen waar dit geweest is? Ik heb mij ook wel is proberen te verdiepen in dit soort dingen, maar dan moet je al gouw kiezen voor 10 jaar bijv en krijg je 2% rente.
Ik zet het liever vast voor maximaal 2 jaar inderdaad (hoop tegen die tijd een huisje te kunnen kopen) maar als je dat doet krijg je als nog nauwelijks rente, nog niet 1% dus dat schiet niet op met 10.000 inleg

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:21

Dat zou ik na moeten vragen ik heb geen idee.

Heb het zelf nog nooit gedaan.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 18:41

@Blokje,ik denk dat iemand toch echt wel een nulletje gemist heeft,want jij spreekt over een rent van meer dan 10% op 2j tijd?
sorry,maar dat is gewoon echt niet realistisch.
ofwel zal het 100 000 euro geweest zijn met 1500 euro rente,dat is wel realistisch.

maar voor 1.5% zet ik bv geen bedrag vast,stel je hebt het toch ergens voor nodig,neen,daar is de rente me echt te laag voor.

we hebben een eigen huis,helemaal opgeknapt,incl zonnepanelen,dus daar stopt het voor ons huis.

moeilijk he....

bitcoins enzo,geloof ik niet in, en is zeker geen optie voor ons.
net als uitlenen aan bekenden of crownfunding enzo,allemaal veel te onzeker.
tuurlijk kan het juist gaan,maar het kan ook zoooo fout gaan,en het gezegde van 'een kale kip kan je niet plukken' is dan vaak enorm van toepassing.
als het niet goed gaat en je geld is weg en de persoon heeft niets meer over,waar haal je dan je geld terug?ook al staat alles op papier?

vakantiewoning ook overwogen buiten een park,maar dan moet je idd verschillende dingen uit handen geven,bv de woning telkens poetsen....
vind dat maar eerst iemand betrouwbaar die dit doet,stel die stopt ermee,mag je op zoek naar iemand anders,als het druk ik,moet die persoon ook net maar tijd hebben tussen 2 vakantiegangers in om snel-snel het huis te poetsen,....
alles hangt af van andere mensen en lijkt me zo'n gedoe ook.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:01

Ik kan mijn vriend evt eens vragen welke boeken over beleggen hij zou aanraden als je daar interesse in hebt. Hij heeft er inmiddels een stuk of 10 gelezen en het beleggen gaat em best goed af. Hij zit nu dit jaar al op volgens mij 8% rendement op zijn eigen aandelen tegenover 6% op zijn aandelen bij de Rabobank (risicovolle rekening). Als je wat meer inzicht hebt in de markt en hier en daar wat trucjes toepast, en belegt in voldoende betrouwbare bedrijven dan is het risico best klein en is het goed te doen om meer rendement te behalen dan de reguliere banken (ook vanwege de hoge kosten bij banken).
Het is ook altijd handig om de goede beleggers een beetje te volgen. Zo had Warren Buffet laatst flink Apple stock bijgekocht, toevallig hadden wij toen ook nét wat van Apple gekocht, en die staat inmiddels 30% in de plus := Dat tikt lekker aan!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:48

tengeltje11 schreef:
@Blokje,ik denk dat iemand toch echt wel een nulletje gemist heeft,want jij spreekt over een rent van meer dan 10% op 2j tijd?
sorry,maar dat is gewoon echt niet realistisch.
ofwel zal het 100 000 euro geweest zijn met 1500 euro rente,dat is wel realistisch.

maar voor 1.5% zet ik bv geen bedrag vast,stel je hebt het toch ergens voor nodig,neen,daar is de rente me echt te laag voor.

we hebben een eigen huis,helemaal opgeknapt,incl zonnepanelen,dus daar stopt het voor ons huis.

moeilijk he....

bitcoins enzo,geloof ik niet in, en is zeker geen optie voor ons.
net als uitlenen aan bekenden of crownfunding enzo,allemaal veel te onzeker.
tuurlijk kan het juist gaan,maar het kan ook zoooo fout gaan,en het gezegde van 'een kale kip kan je niet plukken' is dan vaak enorm van toepassing.
als het niet goed gaat en je geld is weg en de persoon heeft niets meer over,waar haal je dan je geld terug?ook al staat alles op papier?

vakantiewoning ook overwogen buiten een park,maar dan moet je idd verschillende dingen uit handen geven,bv de woning telkens poetsen....
vind dat maar eerst iemand betrouwbaar die dit doet,stel die stopt ermee,mag je op zoek naar iemand anders,als het druk ik,moet die persoon ook net maar tijd hebben tussen 2 vakantiegangers in om snel-snel het huis te poetsen,....
alles hangt af van andere mensen en lijkt me zo'n gedoe ook.

Via Belvilla hebben wij een contactpersoon die met liefde de deur ipen doet voor onze gasten en daar ook leuk aan verdiend. De schoonmaakster verdient voor het schoonmaken 50 euro. Dat krijg ik niet voor een uur of anderhalf uur werken. Het uitbesteden viel erg mee

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:53

Nielojram schreef:
Drugs.
De entourage is een dingetje.
Maar het behoudt altijd zijn waarde, en stijgt ook vaak in prijs.


:j _/-\o_

Pas maar op. Dalijk pakken ze je bij de neus!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:04

Ts het was zeker geen ton.

Ik weet idd het bedrag niet meer (zie dat ik mijn post iets beter had moeten formuleren).

De rente was 1500 in korte tijd circa 2 jaar maar het inleg bedrag weet ik niet (meer).


Ik bedoelde dat je bijvoorbeeld 10.000 ergens vast kan zetten voor een goede rente en dat mijn vader met iets soortgelijks dus een mooie rente had binnen gehaald.

Voor mijn vader is het vooral belangrijk dat zijn geld ergens veilig staat. Hij zit nu goed bij kas maar dat is ook zijn pensioen hij had een bedrijf. Dat heeft hij verkocht. Nu staat er flink wat geld te wachten om als pensioen geld gebruikt te worden maar als de bank failliet zou gaan is hij een groot deel kwijt dat is de reden dat hij het liever in projecten etc stopt. En op meerdere banken.

Heb er zelf weinig verstand van ons spaargeld is niet zo veel

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:28

Anne. schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik zou kijken of je iets kan kopen en verhuren. Garage boxen is idd leuk. Of een (kleinere) loods? Huizen brengen natuurlijk een mooi bedrag op maar dat is een bedrag wat menig mens niet zomaar op de bank heeft staan :D

Edit: bitcoin zou ik niet zomaar doen, de waarde is inmiddels wel weer wat gestegen maar die kan ook zo weer in elkaar zakken.


En dan kan hij weer stijgen... en dan weer in elkaar zakken.. en dan stijgt hij weer.. en dan zakt hij weer in elkaar.. En als je dáár met het inkopen en verkopen van je crypto's leuk op kan anticiperen, dan kan je er best iets leuks uit halen.
Het is wel risicovoller dan investeren in vastgoed inderdaad :=


Dit is absoluut niet voor iedereen weggelegd. Als je geen ervaring hebt met beleggen/traden/crypto verlies je meer dan je inlegt.

Begin dan met demo accounts en oefenen om niet in de stress te raken als jouw 1000 euro ineens 300 euro waard is. Als dat lukt kun je zelf wel beginnen.

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met forex trading. Vallen en opstaan, en inmiddels behaal ik over het geld wat ik heb ingelegd 20 tot 70% winst per maand. Ik zou daar dan ook nooit voor naar een bank gaan. Als aanvulling neem ik ook veel risico.

Meer risico is meer inkomen maar ook meer kans om een deel kwijt te raken. Kijk er eerst eens naar in hoeverre je risico’s wilt nemen, en welke beleggingen/ investeringen hierbij passen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:55

dieseltje schreef:
Voor een stukje van je spaargeld zou je zonnepanelen kunnen plaatsen?

Misschien beleggen in zonnecellen of windmolens?

Bestaande hypotheek aflossen?

Investeren in auto op elektriciteit (hybride of plug in hybride


Slechtste idee ooit, elke cent in je auto is geen investering alleen maar risico. Goedkoopste ben je uit als je elk jaar een 500€ autootje koopt (en deze het einde van het jaar schadeloos mag halen)

Investeren in je huis is altijd goed.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:05

Elektrisch rijden is geen investering inderdaad, maar wel een flinke besparing als je veel km maakt. Die auto van €500 is dan wel goedkoop, maar stel dat je elke dag naar de andere kant van nl moet rijden, en elke dag voor 50 euro moet tanken, dan heb je na een paar jaar al een tesla model 3 aan benzine uitgegeven :Y)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:24

Ik heb het niet helemaal bijgehouden hoe het nu zit, maar paar jaar geleden heb ik voor die kleine van ons een soort spaarplan geopend bij Dela waar dan ook meteen een uitvaartverzekering aan vast hangt. Was toen iets van 2,75% gegarandeerde rente op je inleg + nog een extra stukje winstdeling als het een goed jaar was geweest.

Dat vond ik ook een aantrekkelijker optie dan geld op de bank opsparen. Sowieso is die uitvaartverzekering wel handig (die hebben we overigens op naam van mijn man gezet want ikzelf had al een uitvaartverzekering) en je kan het geld als het echt nodig is ook tussentijds opnemen en dan betaal je maar een lage boete van iets van 200 euro geloof ik. Dus dat vond ik ook wel een makkelijke manier om toch wat leuker te sparen dan op de bank :)

Kan je verder geen stukje land bijkopen bij je huis ofzo? Ogen laten laseren zodat je niet meer elke maand dure contactlenzen hoeft te kopen? Andere dingen waardoor je vaste lasten verminderen? :) Zijn maar kleine dingetjes natuurlijk maar kan ook een investering zijn :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:31

8nnemiek schreef:
Elektrisch rijden is geen investering inderdaad, maar wel een flinke besparing als je veel km maakt. Die auto van €500 is dan wel goedkoop, maar stel dat je elke dag naar de andere kant van nl moet rijden, en elke dag voor 50 euro moet tanken, dan heb je na een paar jaar al een tesla model 3 aan benzine uitgegeven :Y)



Als het motorblok van de Tesla het begeeft kun je er ook een baantje bij nemen. :')

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:34

Giolli schreef:
8nnemiek schreef:
Elektrisch rijden is geen investering inderdaad, maar wel een flinke besparing als je veel km maakt. Die auto van €500 is dan wel goedkoop, maar stel dat je elke dag naar de andere kant van nl moet rijden, en elke dag voor 50 euro moet tanken, dan heb je na een paar jaar al een tesla model 3 aan benzine uitgegeven :Y)



Als het motorblok van de Tesla het begeeft kun je er ook een baantje bij nemen. :')

:')
Een elektromotor begeeft het niet zo snel ;)
De eerste tesla's zijn al de 800.000 km voorbij :j

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:36

Ik spaar zelf voor mijn pensioen (niet dat de rente op die rekening nu zo geweldig is maar in ieder geval wel hoger dan sparen via een standaard spaarrekening). Daarnaast mag ik mijn jaarlijkse inleg in mindering brengen op mijn verzamelinkomen voor de aangifte IB.

Het enige wat ik in de gaten moet houden is mijn jaarruimte.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:24

Ik heb 5 jaar geleden een bedrag vastgezet voor 5 jaar. Krijg daar 2.45% rente over. Die rentes kun je nu nergens meer vinden, maar 5-10 jaar geleden dus wel

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:25

Snorlex schreef:
Ik spaar zelf voor mijn pensioen (niet dat de rente op die rekening nu zo geweldig is maar in ieder geval wel hoger dan sparen via een standaard spaarrekening). Daarnaast mag ik mijn jaarlijkse inleg in mindering brengen op mijn verzamelinkomen voor de aangifte IB.

Het enige wat ik in de gaten moet houden is mijn jaarruimte.


Kun je hier wat meer over uitleggen? Ik neem aan dat dit geen gewone spaarrekening is?
Is dat dan iets van lijfrente ofzo?
En hoe werkt dat met jaarruimte, waar moet je dan op letten?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:31

8nnemiek schreef:
8nnemiek schreef:
Elektrisch rijden is geen investering inderdaad, maar wel een flinke besparing als je veel km maakt. Die auto van €500 is dan wel goedkoop, maar stel dat je elke dag naar de andere kant van nl moet rijden, en elke dag voor 50 euro moet tanken, dan heb je na een paar jaar al een tesla model 3 aan benzine uitgegeven :Y)



Een elektromotor begeeft het niet zo snel ;)
De eerste tesla's zijn al de 800.000 km voorbij :j



Nee joh! :wow: Hip!

Anoniem

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:40

Ik zou vooral denken, waarom al dat spaargeld houden, waarom niet gewoon dingen doen die je altijd al wou doen.. Die wereldreis, die mooie/speciale auto/camper/speedboot.. Sparen voor later is mooi, maar wie zegt dat je het haalt en wat kun je dan nog?

Probeer hier mijn ouders ook wel eens van te doordringen, altijd maar bezig, nooit op vakantie.. Hun geld zit momenteel nog in hun huizen (boerderij en het oude huis van mijn opa) Maar als dat straks ineens vrij komt gaan ze er amper iets mee doen.. Ja kleiner huis kopen en dan?

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: wat doen met spaargeld zodat het wat meer opbrengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:37

In jou geval TO zou ik het geld toch maar op de bankrekening laten staan. Als je Bokt moet vragen om ideeën betekend dat dus dat je zelf geen verstand van beleggen/vastgoed en of investeren in crypto/currency exchange/ startups hebt en hier duidelijk goede connecties in mist. 3 hiervoor genoemde dingen die je geld op kunnen leveren maar waar altijd een risico aan zit, zeker zonder enige vorm van kennis. Al deze dingen kan je beter alleen doen als je dit onder goede begeleiding gaat doen anders is de kans zeer aanwezig dat het je meer kopzorgen dan geld oplevert.

Je huis heb je schijnbaar al goed geïsoleerd dat is top! :) Probeer lekker je maandlasten zo laag mogelijk te houden door je hypotheek af te lossen en verder volg ik de tip van Relaxed " geniet ook van wat je hebt". Investeren in een mooie reis is een ervaring die je de rest van je leven draagt die je mogelijk gelukkiger maakt dan spaargeld op de bank.

AH spaarzegels, klinkt leuk 6%. Bedenk je alleen dat je eerst 500 euro aan boodschappen moet hebben voor je boekje vol zit. Als je daar elke 2 maanden aan zit levert het je dus een 30 euro per jaar op? moeite niet waard in mijn ogen... heb je ook altijd wel wat vergeten/zoekgeraakte zegels trek die er maar weer af.

Geld vastzetten voor 3 jaar? voor 2% zou ik dat nog steeds niet doen, zonde om het vast te zetten voor 5 euro meer. Doe eens onderzoek of je vaste lasten omlaag kunnen levert waarschijnlijk meer op.

Zag hierboven een uitvaartverzekering staan. Als je +- 10.000 euro op je spaarrekening hebt staan en kan laten staan dan is dat ook geld weggooien.


Beleggen in fondsen en aandelen levert over het algemeen ook over de lange termijn wat op (denk ik jaren en niet in maanden) ben je bereid een risico te lopen om je geld meerdere jaren in een fonds te stoppen is dan ook de vraag? Dat kan je via je eigen bank onderzoeken of dat gemakkelijk kan. Let wel fondsen met weinig risico gaan ook bijna niks opleveren als je het over de jaren doortelt. Dus ben je bereid om een hoog risico te nemen is dan de vraag?

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:50

Stephanie_M schreef:
Zag hierboven een uitvaartverzekering staan. Als je +- 10.000 euro op je spaarrekening hebt staan en kan laten staan dan is dat ook geld weggooien.


Nope, niet in dit specifieke geval :)

Bij deze constructie leg je maandelijks bvb. 50 euro in (kan je wijzigen) en daarmee spaar je zelf een fondsje bij elkaar waaruit een uitvaart betaald kan worden. In het geval dat de verzekerde overlijd binnen de looptijd van het geheel keren ze je gespaarde bedrag uit + nog ik dacht 10% extra.

Je houdt er dus nooit minder aan over dan wat je gespaard hebt, maar krijgt wel een in deze tijd hele nette rente + eventuele winstdeling + dan ook nog dat je een extra uitkering krijgt als de verzekerde zou komen te overlijden. Er wordt geen euro van je gespaarde geld ingehouden. En die rente werd gegarandeerd.

Ik zou niet weten waarom je dat "geld weggooien" zou noemen vergeleken met jarenlang 10.000 euro op je bankrekening laten staan tegen een actueel rentepercentage van 0,25% ofzo :)

Alleen die winstdeling is totaal niet zeker natuurlijk. Maar dat is toch maar een mogelijk extraatje voor ons :) En uiteraard is het wel zo dat ze bepaalde kosten rekenen, ze doen het niet gratis. Maar die kosten worden ingehouden wanneer er voldoende winst is gemaakt. Daar merk je zelf dus niks van want bij een slecht jaar behoud je gewoon de gegarandeerde rente van ik dacht 2,75% en dat vinden we prima voor een spaarplannetje voor die kleine cq. overlijdens spaarpotje voor mijn man :)

Het is dus niet zo dat je jarenlang maandelijks een tientje betaalt voor een ouderwetse verzekering die bij overlijden een bedrag uitkeert waarmee je nog amper een fatsoenlijke kist kan uitzoeken.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:55

Even opgezocht, deze is het: https://www.dela.nl/verzekeringen/spaarverzekering

Geen idee of de voorwaarden nu anders zijn dan een jaar of 4 geleden. Sowieso is de rente iets minder geworden zie ik. Nu 2,0 %.

Alle huidige voorwaarden goed doorspitten en eventueel vragen stellen aan Dela kan iedereen zelf wel als het goed is.
Ik had zelf ook nog wat vragen-voor-de-zekerheid destijds en werd heel vriendelijk en meedenkend te woord gestaan +:)+

Misschien heeft iemand er iets aan, als je toch wat meer rente wilt dan op de bank maar geen grote risico's wilt lopen :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:13

Sannanasje schreef:
Snorlex schreef:
Ik spaar zelf voor mijn pensioen (niet dat de rente op die rekening nu zo geweldig is maar in ieder geval wel hoger dan sparen via een standaard spaarrekening). Daarnaast mag ik mijn jaarlijkse inleg in mindering brengen op mijn verzamelinkomen voor de aangifte IB.

Het enige wat ik in de gaten moet houden is mijn jaarruimte.


Kun je hier wat meer over uitleggen? Ik neem aan dat dit geen gewone spaarrekening is?
Is dat dan iets van lijfrente ofzo?
En hoe werkt dat met jaarruimte, waar moet je dan op letten?


Het gaat inderdaad om het opbouwen van lijfrente.

Aan het einde van de looptijd (doeldatum) heb je twee opties.
1. Van het spaargeld een lijfrente aankopen.
2. Je kiest er voor om door te sparen.

Wanneer je de wettelijke einddatum bereikt dien je verplicht een lijfrente aan te kopen.

Je jaarruimte kun je berekenen. Je jaarruimte is het verschil tussen je jaarlijks daadwerkelijk opgebouwde pensioen en het pensioen dat je van de overheid maximaal per jaar op mag bouwen. De jaarruimte is aftrekbaar.

Het is niet voor iedereen geschikt, maar veel mensen hebben wel in meer of mindere mate jaarruimte beschikbaar.

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:39

pmarena schreef:
Even opgezocht, deze is het: https://www.dela.nl/verzekeringen/spaarverzekering

Geen idee of de voorwaarden nu anders zijn dan een jaar of 4 geleden. Sowieso is de rente iets minder geworden zie ik. Nu 2,0 %.

Alle huidige voorwaarden goed doorspitten en eventueel vragen stellen aan Dela kan iedereen zelf wel als het goed is.
Ik had zelf ook nog wat vragen-voor-de-zekerheid destijds en werd heel vriendelijk en meedenkend te woord gestaan +:)+

Misschien heeft iemand er iets aan, als je toch wat meer rente wilt dan op de bank maar geen grote risico's wilt lopen :)



Je moet hierbij minimaal 10 jaar vastzetten tegen maar 2% rente per jaar. Kan tussentijds niet bij je geld en het bedrijf zit niet bij depositogarantiestelsel. Als de bank failliet gaat kan je dus fluiten naar je geld.

Nooit doen dus.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:49