Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:03

Mensen die zich willen aanmelden voor een Whatsapp groepje? (Voor iedereen) Stuur maar een pb met je nummer.
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 21-05-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:04

gribaldi schreef:
Jammer dat Limburg niet direct om de hoek is! Prachtige omgeving zeg :D


De deur staat ook hier altijd open voor je als je eens een dagje wilt afreizen en wilt wandelen hier of iets anders wilt doen. Ik woon zelf op een paar minuten lopen van de Brunsummerheide en ik zit kort in de buurt van Schinveld o.a. waar het ook prachtig wandelen is. Ook op 20minuutjes van Vijlen/Valkenburg. Je kunt echt waanzinnig veel kanten op hier. Ook BE en DL zitten op een steenworp afstand.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-05-19 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:04

Leuke initiatieven worden er genomen.
Ook dit is een deel van mijn eenzaamheid, ik zou me niet snel aansluiten bij een groep of zelfs naar een meeting gaan. Ik vind mezelf namelijk echt niet heel interessant of leuk, voel me dan toch heel snel tot last.
Dat is een stukje wat ik natuurlijk zelf in de hand heb, maar zorgt wel voor eenzaamheid

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:05

cursebreaker schreef:
gribaldi schreef:
Jammer dat Limburg niet direct om de hoek is! Prachtige omgeving zeg :D


De deur staat ook hier altijd open voor je. Ik woon op 4min lopen van de Brunsummerheide en ik zit kort in de buurt van Schinveld o.a. waar het ook prachtig wandelen is. Ook op 20minuutjes van Vijlen/Valkenburg. Je kunt echt waanzinnig veel kanten op hier. Ook BE en DL zitten op een steenworp afstand.


Lief! Zijn honden ook welkom daar? Heb net even foto's bekeken en man wat ben ik jaloers dat jullie zo mooi wonen. Oke wij hebben hier dan wel het strand maar ik ben dol op het bos!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:06

Independence schreef:
Leuke initiatieven worden er genomen.
Ook dit is een deel van mijn eenzaamheid, ik zou me niet snel aansluiten bij een groep of zelfs naar een meeting gaan. Ik vind mezelf namelijk echt niet heel interessant of leuk, voel me dan toch heel snel tot last.
Dat is een stukje wat ik natuurlijk zelf in de hand heb, maar zorgt wel voor eenzaamheid


Zo negatief moet je niet over jezelf denken! En een app is geen verplichting om deel te nemen aan uitjes etc hoor ;)

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:06

gribaldi schreef:
Lief! Zijn honden ook welkom daar? Heb net even foto's bekeken en man wat ben ik jaloers dat jullie zo mooi wonen. Oke wij hebben hier dan wel het strand maar ik ben dol op het bos!


Yes, het grootste deel van de heide is zelfs losloopgebied :) En er zijn ook plekjes voor de honden waar ze kunnen zwemmen bv. En ik ben andersom weer jaloers dat ik geen strand in de buurt heb :') En omgeving Schinveld bv. maar ook Vijlen (stond ik met paard) is ook gigantisch veel bos te vinden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-05-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:07

Als er een app opgezet moet worden voor heel mensen uit heel NL, ipv provincie gebonden, stuur mij dan maar een PB :)

Altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen!

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:07

Zoveel mensen die eenzaam zijn, toch zo jammer want het hoort niet. :(
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 21-05-19 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:08

cursebreaker schreef:
gribaldi schreef:
Lief! Zijn honden ook welkom daar? Heb net even foto's bekeken en man wat ben ik jaloers dat jullie zo mooi wonen. Oke wij hebben hier dan wel het strand maar ik ben dol op het bos!


Yes, het grootste deel van de heide is zelfs losloopgebied :) En er zijn ook plekjes voor de honden waar ze kunnen zwemmen bv. En ik ben andersom weer jaloers dat ik geen strand in de buurt heb :')


Top! Loslopen kan hij nog niet echt, (wolfhondje) en vindt op het moment alles en iedereen leuk en kent geen nee :')

Weekje ruilen :P

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:10

Independence schreef:
Leuke initiatieven worden er genomen.
Ook dit is een deel van mijn eenzaamheid, ik zou me niet snel aansluiten bij een groep of zelfs naar een meeting gaan. Ik vind mezelf namelijk echt niet heel interessant of leuk, voel me dan toch heel snel tot last.
Dat is een stukje wat ik natuurlijk zelf in de hand heb, maar zorgt wel voor eenzaamheid


Misschien is het leuk en ook makkelijker voor jou om eerst 1 op 1 met iemand af te spreken - al brengt dat ook weer een bepaalde ander nerveus gevoel met zich mee natuurlijk. Maar misschien is de drempel dan lager voor je. En wie weet groei je dan zelf ook naar een meeting toe waar je aan wilt deelnemen tzt. Ik weet niet in welke omgeving je zit, maar ik wil bv. ook gerust eens afspreken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:11

Limburg is idd prachtig! Mijn beste vriendin woont in Heerlen en pony stond ook bij de heide daar.
Echt een aanrader om idd heen te reizen !
Ga ik ook snel weer doen :')

Independence, in welke omgeving zit je?
Mijn leven is ook niet spectaculair of mega interessant hoor :+
Zonder gekheid, iedereen heeft iets leuks *\o/*
Ook jij *\o/*
Ik wil je best van je eenzaamheid afhelpen
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 21-05-19 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:11

gribaldi schreef:
Weekje ruilen :P


haha ja hoor!
En een wolfshondje, wat tof < Ik wil kennismaken <3
Er ligt op de heide ook een klein restaurantje bv. wat hondvriendelijk is waar je voor of na de wandelen gezellig nog even wat kunt drinken en eten bv. met hondlief erbij.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:25

gribaldi schreef:
Als er een app opgezet moet worden voor heel mensen uit heel NL, ipv provincie gebonden, stuur mij dan maar een PB :)

Altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen!


Meliaforever schreef:
Mensen die zich willen aanmelden voor een Whatsapp groepje? (Voor iedereen) Stuur maar een pb met je nummer.


Ik zie dat twee mensen nu verzamelen. Ik heb mijn nummer doorgegeven aan gribaldi. Wellicht kunnen jullie samenvoegen als jullie beide nummers hebben ontvangen. :P

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:26

Als er groepsapp voor heel nl word opgericht meld ik mij graag aan

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:27

Ja je kan aan mij of gribaldi je nummer en naam geven, dan voegt 1 van ons je toe. :D

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:47

leuke initiatieven! Ik woon trouwens in Vledder, dus rand Drenthe/Friesland

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:04

Independence schreef:
Leuke initiatieven worden er genomen.
Ook dit is een deel van mijn eenzaamheid, ik zou me niet snel aansluiten bij een groep of zelfs naar een meeting gaan. Ik vind mezelf namelijk echt niet heel interessant of leuk, voel me dan toch heel snel tot last.
Dat is een stukje wat ik natuurlijk zelf in de hand heb, maar zorgt wel voor eenzaamheid


Dit heb ik ook, ik heb dan ook 6 keer opnieuw nagedacht of ik echt wel iets zou plaatsen in dit topic :+

foxytoffee

Berichten: 128
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:08

Vind dit een heel mooi topic! Denken jullie dat deze eenzaamheid — die kennelijk door best veel wordt herkend — van alle tijden is of specifiek ook wel nu in het social media tijdperk? Ik merk dat ik van écht contact veel meer energie krijg, namelijk. En heb vorig jaar FB en dergelijke allemaal gewist en dat heb ik eigenlijk daarna niet meer gemist!

Appgroepje *\o/*

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:57

love_western schreef:
Telegram is daar ook een handig hulpmiddel voor. Zie je elkaar nummer niet.


Kijk, dat is dan een mooie gelegenheid voor jou om dat op te starten :). Ik had er nog niet van gehoord. Er zijn vast mensen die zich liever op die manier willen aanmelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:53

balance schreef:
love_western schreef:
Telegram is daar ook een handig hulpmiddel voor. Zie je elkaar nummer niet.


Kijk, dat is dan een mooie gelegenheid voor jou om dat op te starten :). Ik had er nog niet van gehoord. Er zijn vast mensen die zich liever op die manier willen aanmelden.

Ik heb zelf niet de behoefte om in 2 apps te zitten.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:09

Hoeft ook niet toch? Ik had de indruk dat jij liever niet in de Whatsapp groep wilde maar dat blijkt niet zo te zijn. Toch goed om te weten dat er nog een andere mogelijkheid is voor degene die dat zoekt.

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:14

Wat leuk wat er allemaal uit dit topic komt!

Ik ben in korte tijd 2x verhuisd door omstandigheden daardoor heb ik ook veel mensen moeten achterlaten en veel vriendschappen zijn daardoor ook verwaterd. De vrienden die ik nog heb wonen ver weg dus die zie ik niet heel vaak. Sta wel open voor nieuwe vrienden maar spreek niet snel nieuwe mensen aan. Als iemand in de omgeving van Eindhoven/den Bosch of die omgeving zit en eens wat wilt gaan doen sta ik daar wel voor open, lijkt me leuk!

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:01

Hier ook veel verwaterde vriendschappen en nu ik verhuisd ben zullen dat er nog wel meer worden. Het is ook heel lastig om iedereen afzonderlijk op de hoogte te houden via whatsapp en hetzelfde verhaal te vertellen. Mijn oudste vriendenrelatie is 4 jaar ofzo (op vrienden van mijn vriend na, dat is 6 jaar maar alle meiden in die groep zijn na mij gekomen) hij kent grotendeels al sinds basisschool/middelbare

Had het met collega's ook heel gezellig op kantoor maar nu ik uit de groepsapp gezet ben door de baas (logisch want ik werk er niet meer) is er een drempel ontstaan. Eén op één contact voelt onnatuurlijk. Zit eraan te denken om een etentje te plannen als ik 2 weekjes in NL ben. Wat zouden jullie doen?

Eenzaamheid is wel één van de nadelen die ik ondervind van de verhuizing. Contact is hier al gauw oppervlakkig, iedereen heeft andere bezigheden of ze hebben logés waardoor regelmatig afspreken er nog niet in zit. Ook voelt het vervelend om elke x het initiatief te nemen. Net alsof ze er niet op zitten te wachten. Baal zo dat crossfit gecanceld is vandaag -O-

Als ik eenmaal iemand ontmoet heb ben ik een open boek en praat de oren van het hoofd (misschien schrikt dat ook wel mensen af) maar kan ook goed luisteren en eigenlijk is geen enkel onderwerp taboe bij mij :+

Oeps mijn posts zijn altijd langer dan gepland.
Als ik in januari weer naar nederland ben verhuist wil ik ook wel een keer meedoen met een meeting oid. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:08

Ik wil ook wel in het appgroepje :) weet niet aan wie ik mijn nummer kan sturen dus graag een pb haha

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:32

Riel schreef:
Ik deed altijd mijn best om ergens bij te horen. Ik werd wel altijd 'aanvaard' maar ik hoorde er ook nooit echt bij. Ik voelde mij altijd ontzettend eenzaam en verdrietig. Hoe meer ik probeerde, hoe erger mijn eenzaamheid werd.

Tot ik volledig heb geaccepteerd dat ik ben wie ik ben. Ik ben nu eenmaal introvert en ik leg nu eenmaal minder snel contacten. Ik ben nu blij met mijn positie in de groep. Het is oké. Sinds ik het heb geaccepteerd en ben gestopt met proberen voel ik mij niet meer eenzaam. Ik kan nu zelfs veel beter contacten leggen met anderen en ik merk op dat anderen sneller contact zoeken met mij.


Dit is zo herkenbaar....
Alleen dat accepteren valt nog niet altijd mee..Dat lukt helaas nog niet altijd.
mensen genoeg om mij heen ook echte vriendinnen maar soms is er zo`n duiveltje die mij dan weer onzeker maakt.
Of ik het wel waard ben enzo.
Kado uit verleden helaas....Lijkt alleen nu ik ouder word meer naar boven te komen.
Misschien juist omdat ik ouder word.

Geen idee hoe ik dan moet oplossen.

Fijn om te lezen dat je niet de enige bent dat er dus schijnbaar zoveel mensen zich op de een of andere manier eenzaam voelen.
Ben introvert dus deze drukke tijden vallen niet altijd mee.