Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:27

Ja herkenbaar. Afgelopen kerst en oud en nieuw realiseerde ik mijn dat niemand mij vroeg wat te gaan doen. Dit heeft mijn ogen geopend. Die paar " vriendschappen " die ik had komen allemaal van éen kant. Ik was altijd degene die contact nam. Die ene keer dat zij contact met mij zochten was als ze wat van me nodig hadden. Hier heb ik zo geen zin meer in. Ik vind dat het van twee kanten moet komen anders stelt de vriendschap ook niks voor. Dus ik heb iedereen los gelaten. Verwacht ook niet dat er nog iemand aan de bel trekt. Eénzaam is het zeker. Ik sta open voor nieuwe vriendschappen maar ben niet meer zo gek om het contact te moeten onderhouden.
Stort me nu maar op mijn verzorgpaard. Het is zeker moeilijk om nieuwe vriedschappen te sluiten. Mijn wereldje is heel klein dus ontmoet je weinig mensen. En als je jonger bent is dat toch anders.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:42

Wat erg dat jullie je zo eenzaam voelen :(:)
Ik heb dat vroeger ook gevoelt, maar ondertussen weet ik er aardig mee om te gaan.

Mocht er iemand in de buurt wonen altijd welkom om samen avond te eten of iets hoor! ( avond eten alleen vind ik altijd het rotste ^) )

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:51

Ik heb er soms ook wel last van, ondanks dat ik wel veel vrienden heb en familie om mee af te spreken. Ik woon op kamers en sommige dagen kan ook echt niemand afspreken en stuurt niemand mij een berichtje. Dan voel ik me wel eens eenzaam.

Meestal probeer ik dan afleiding te zoeken, ik ga dan wat leuks voor mezelf doen zoals een serie kijken, gitaar spelen, of een rondje wandelen (als ik buiten ben voel ik me al minder eenzaam) :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:57

Ik herken het ook, qua vriendschappen dan.
Op de een of andere manier tref ik het altijd zo dat het van een kant komt (de mijne dus) en na een aantal pogingen geef ik dan op. That’s my life :D
Baal er af en toe wel van, laatste tijd zeker want er zijn veel dingen gebeurd en dan zou een keer een avondje iets gezelligs doen (zonder vriend) wel leuk zijn.
Gelukkig wel een hele fijne relatie, familie en kennisen maar het is toch anders. Ook overigens nooit veel vrienden gehad, meestal maar 2/3.

Eigenlijk dus hetzelfde als hoefijzer, echter ben ik 22 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:59

Anna79 schreef:
Ik herken het ook en ik denk dat de oorzaak deels ligt in het feit dat iedereen het zo druk heeft tegenwoordig. Ik heb een paar vriendinnen, maar die hebben bijna nooit tijd of energie om af te spreken. Dat was vroeger heel anders... Zal ook deels liggen aan het hebben van een gezin en baan denk ik, maar ik vind het wel jammer...

Denk ik ook. Toevallig had ik vanochtend een oud huisgenoot gevraagd om weer eens bij te praten, kan ze pas eind juni :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:02

sanso schreef:
Ik herken het ook, qua vriendschappen dan.
Op de een of andere manier tref ik het altijd zo dat het van een kant komt (de mijne dus) en na een aantal pogingen geef ik dan op. That’s my life :D
Baal er af en toe wel van, laatste tijd zeker want er zijn veel dingen gebeurd en dan zou een keer een avondje iets gezelligs doen (zonder vriend) wel leuk zijn.
Gelukkig wel een hele fijne relatie, familie en kennisen maar het is toch anders. Ook overigens nooit veel vrienden gehad, meestal maar 2/3.


tja hier nog iemand, ik heb het maar gezien als iets wat bij me hoort... wat ik nodig heb is ook meer zelf vertrouwen, ik heb het al zo vaak gehad dat je dan dus denkt die is aardig en dat het dan best tegen valt.gewoon het vertrouwen is een eind weg.

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:09

Ja hier ook iemand die t herkend. Mn vriend is al jaren mn beste vriend maar een vrouwelijke vriend zou ook erg leuk zijn. Ik had voor ik een relatei kreeg best veel vrienden en vriendinnen maar ik was toen de eesrte die een relatie kreeg. Dus stappen had ik geen behoefte meer aan. Dus dat was t einde van de meeste vriendschappen. Had nog wel 1 goede vriendin maar zij verhuisde een eind weg. Dus ieder ging zijn weg zeg maar. Wel een paar keer van mijn kant geprobeerd af te spreken maar lukte steeds niet. Ik heb nu alleen een groepje in een appgroep via bokt die ik als vrienden zie, maar geloof dat t andersom niet zo is. Op werk ben ik ook alleen, mn enig collega is na zwangerschap niet meer terug gekomen. Dus ja ik voel me vaak eenzaam en mis een vriendin.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:11

Hier ook wel, ben een uur reizen verhuisd om samen te wonen. Zie mijn familie daardoor weinig en zit ook ver weg op school waardoor ik daarvan niemand zie erbuiten.

Mijn vriend heeft ook geen groot sociaal leven en heeft er geen behoefte aan. Dat maakt wel dat ik daardoor weinig mensen ontmoet. Sta ook op een erg kleine stal met niemand van mijn leeftijd.

Ik moet ook zeggen dat ik slecht ben in vriendschappen onderhouden en weinig tijd en zin heb om steeds buiten de deur iets te doen samen. Heb vroeger wel een grote kring gehad en dat was voornamelijk ook bij elkaar thuis langskomen

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:15

Echt eenzaam kan ik mezelf niet noemen. Ik heb op zich voldoende mensen om me heen en daar ben ik blij mee :) Maar ik merk wel dat ik het de laatste jaren steeds lastiger vind worden om vriendschappen te sluiten. Ik bouw geen diepe banden meer op met mensen en soms is het voor een poosje gezellig, maar uiteindelijk verwatert het helaas vaak. Ik heb een paar vriendinnen die ik soms een poos niet spreek en met wie het daarna altijd alsnog gezellig is, maar ook dat gaat maar tot een bepaalde diepte. Het blijft meer een oppervlakkige vriendschap.

Nou ligt het deels ook aan mezelf, ik laat mensen überhaupt niet te dichtbij komen, alleen mijn ouders, zus en vriend. Ik vind het gewoon lastig om dat toe te laten. Daarnaast is iedereen ook druk met eigen levens, opleidingen, etc. Als ik dus een keer een dag vrij ben, geniet ik heel erg van het alleen zijn en heb ik meestal geen behoefte om af te spreken met iemand. Terwijl ik het juist wel erg gezellig vind om af te spreken. Maar ik heb mijn 'oplaadmomentjes' nodig soms.

Wel kan ik heel erg genieten van alleen zijn. In mijn eentje op vakantie of iets dergelijks. Ik voel me dus ook niet eenzaam, maar soms heb ik wel de behoefte om nieuwe vriendschappen te sluiten of meer mensen te hebben die me begrijpen of zo.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:19

hoefijzers schreef:
Ja herkenbaar. Afgelopen kerst en oud en nieuw realiseerde ik mijn dat niemand mij vroeg wat te gaan doen. Dit heeft mijn ogen geopend. Die paar " vriendschappen " die ik had komen allemaal van éen kant. Ik was altijd degene die contact nam. Die ene keer dat zij contact met mij zochten was als ze wat van me nodig hadden. Hier heb ik zo geen zin meer in. Ik vind dat het van twee kanten moet komen anders stelt de vriendschap ook niks voor. Dus ik heb iedereen los gelaten. Verwacht ook niet dat er nog iemand aan de bel trekt. Eénzaam is het zeker. Ik sta open voor nieuwe vriendschappen maar ben niet meer zo gek om het contact te moeten onderhouden.
Stort me nu maar op mijn verzorgpaard. Het is zeker moeilijk om nieuwe vriedschappen te sluiten. Mijn wereldje is heel klein dus ontmoet je weinig mensen. En als je jonger bent is dat toch anders.



Dit is zooooo herkenbaar he :(:) dat over die vriendschappen.

Heb een lieve man en twee geweldige kindjes en voel mij over het algemeen niet verschrikkelijk eenzaam. Tijdens mijn zwangerschapsverloven bij beide kinderen wel. Verschrikkelijk!

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 11:39

Ik vind het echt heel tof dat jullie allemaal zo openlijk je verhaal delen hier! +:)+

Of je je nu eenzaam voelt, eenzaam gevoeld hebt of bang bent om eenzaam te worden. Het doel van mijn topic is dat het meer bespreekbaar wordt. En wie weet komen we met zijn allen wel op goede ideeën. Of wellicht kunnen er via dit topic nieuwe vriendschappen gesloten worden. Leuk idee bijvoorbeeld van @Lootje91 !

Ik denk ook dat sociale media een grote rol speelt, naast het feit dat iedereen het tegenwoordig zo druk heeft. Je MOET tegenwoordig zoveel, al vraag ik mezelf soms wel eens af, of we het ook echt allemaal moeten, of dat we het onszelf opleggen.

Ook is het inderdaad erg lastig, als je vrienden kinderen krijgen, gaan trouwen, etc. En jij (nog) niet. Ik wil zelf geen kinderen, dus ik vraag mij wel eens af hoe dat gaat over een paar jaar, als mijn vrienden echt aan kinderen gaan beginnen bijvoorbeeld. Al zijn er gelukkig wel steeds meer mensen bewust kinderloos. :D

Dikke knuffel voor iedereen die zich hier meld :(:)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:53

zulke herkenbare dingen (helaas). Vriendschappen moeten altijd onderhouden worden vanuit mijn kant. Langzaamaan ben ik dat dus ook aan het loslaten, maar betekend dat er weinig vrienden overblijven. Maar is dan niet anders. Met name vrienden die kinderen krijgen kunnen ineens geen contact meer opnemen.

Ben ook niet zo sociaal vaardig dat ik gemakkelijk contact leg dus vriendschappen opbouwen is lastig. Kan soms erg eenzaam zijn.

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:00

Ik voel me ook regelmatig eenzaam. Ik heb weinig vriendinnen en de vriendinnen die ik heb, wonen niet bij mij in de buurt, dus die zie ik maar een paar keer per jaar. Ik vind dit op zich geen probleem, want ik vind het niet altijd erg om alleen te zijn en ik kan me dan ook prima vermaken. Maar ik merk ook, dat de vriendschappen die ik nu nog heb aan het veranderen zijn. Ze worden minder diepgaand en dingen die we vroeger altijd bespraken, worden nu niet/amper meer besproken.
Ik mis dat echt en op zo'n moment voel ik me dan ook wel echt eenzaam, ik zou graag weer vriendschappen hebben waarin alles kan worden besproken.
Ik heb enkel mijn vriend waarmee ik dat soort dingen kan bespreken, maar ik vind het heel moeilijk om altijd alles maar bij hem ''neer te gooien'' en daarom blijf ik dus regelmatig met dingen zitten. Wat er dan weer voor zorgt dat ik me eenzaam voel.

Ik merk ook vaak dat bij vriendschappen met bepaalde mensen het contact altijd van mijn kant moet komen. Ik ben nu gestopt met het moeite steken in deze mensen, omdat ik niet het gevoel heb dat ze de vriendschap met mij waardevol vinden. Voornamelijk omdat ze er zelf geen moeite voor nemen om eens een gesprek te beginnen of om iets af te spreken. En nu ben ik zelf al niet heel sociaal vaardig, ik vind het moeilijk om contacten te maken en om mensen dichtbij te laten komen. Dat maakt het natuurlijk niet echt makkelijker

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:09

Ideetje:

Willen jullie mogelijk jullie ideeën naar mij sturen via PB? Of dit nu gaat om een hobby, sport, website om nieuwe mensen te leren kennen of tips voor acceptatie. Dan ga ik hier eens een leuke lijst van maken en dan over een aantal weekjes(zoiets) hier plaatsen. Zo hebben we een overzichtelijk document(oid) straks, waar we misschien allemaal iets aan hebben! :))

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:12

Ik ontmoet zo nu en dan eens mensen via bokt, soms klikt het niet en soms juist heel goed. Vaak niet super dichtbij maar goed het houd me toch een beetje sociaal.
Heb net ook al iemand in dit topic een pb gestuurd :+

Heb heel eenzame tijden gehad hoewel ik wel altijd een partner heb om op terug te vallen, is helaas ook echt een negatieve spiraal volgens mij.

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:14

Azmay schreef:
Ik ontmoet zo nu en dan eens mensen via bokt, soms klikt het niet en soms juist heel goed. Vaak niet super dichtbij maar goed het houd me toch een beetje sociaal.
Heb net ook al iemand in dit topic een pb gestuurd :+

Heb heel eenzame tijden gehad hoewel ik wel altijd een partner heb om op terug te vallen, is helaas ook echt een negatieve spiraal volgens mij.

Heel goed idee! Ik zit alleen met t probleem dat ik overal ver weg van zit helaas.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:14

Wat lief dat je zoiets wil doen TS! <3 Misschien per provincie groeperen van "vraag en aanbod" :)
Net ook een PB'tje gehad van een Bokker om misschien eens een theetje te doen, super lief :)

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:17

Siersma schreef:
Azmay schreef:
Ik ontmoet zo nu en dan eens mensen via bokt, soms klikt het niet en soms juist heel goed. Vaak niet super dichtbij maar goed het houd me toch een beetje sociaal.
Heb net ook al iemand in dit topic een pb gestuurd :+

Heb heel eenzame tijden gehad hoewel ik wel altijd een partner heb om op terug te vallen, is helaas ook echt een negatieve spiraal volgens mij.

Heel goed idee! Ik zit alleen met t probleem dat ik overal ver weg van zit helaas.


Dat probleem ken ik (zeker gezien mijn gebrek aan vervoer) maar via het mensen leren kennen(?) topic hier heb ik toch 2 leuke contacten en via een paar HK topics ook. Het is een beetje geluk hebben wat lokatie en of het klikt maar och die moeite durf ik er nog wel in te steken ;)

anjali
Berichten: 15194
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:17

Tegenwoordig gaan sociale contacten vaak via internet\facebook. En je treft elkaar veel minder in levenden lijve. Dan moet je echt speciaal gaan afspreken en daar komt het dan niet van.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:23

Wat naar dat jullie je zo eenzaam voelen.
Dat is een rotgevoel.

Ik heb mij eenzaam gevoeld.
Geen collega’s want ziek thuis. Kind en man naar werk en school.
Via Bokt een leuk iemand leren kennen. Vriendin via patientenvereniging leren kennen.
En mijn beste vriendin die er al 30 jaar is.

Wat mij helpt, als niemand tijd heeft, is met de hond naar buiten te gaan.
Kom ik vaak wel mensen tegen. Ik ben bij een orkest gaan spelen, zie ik ook weer mensen en heb ik verplichtingen.

MerelV

Berichten: 1768
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:24

Ik herken dat gevoel heel goed. Ik heb een uitgebreide kennissenkring, maar er is alleen contact tijdens bijvoorbeeld sportwedstrijden of via social media. In real life heb ik niet echt vrienden, om bijvoorbeeld mee af te spreken of mee op vakantie te gaan. Dit mis ik best wel. Ik breng alle tijd door op mijn werk en bij mijn paard, terwijl het best leuk is om af en toe een terrasje te pikken of naar de film te gaan, alleen geen idee met wie.

Ik ben wel vrij goed in het aangaan van contacten, maar het echt vriendschappen aangaan lukt me dus niet zo goed. Ik weet niet waarom, vroeger had ik hier minder moeite mee.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:57

MTinker schreef:
zulke herkenbare dingen (helaas). Vriendschappen moeten altijd onderhouden worden vanuit mijn kant. Langzaamaan ben ik dat dus ook aan het loslaten, maar betekend dat er weinig vrienden overblijven. Maar is dan niet anders. Met name vrienden die kinderen krijgen kunnen ineens geen contact meer opnemen.

Ben ook niet zo sociaal vaardig dat ik gemakkelijk contact leg dus vriendschappen opbouwen is lastig. Kan soms erg eenzaam zijn.



Hier zijn ook wel vriendschappen veranderd na de kinderen :) maar ook gewoon omdat je buiten de vriendschap andere paden bewandeld en zo wat uit elkaar gaat lopen.
Ik probeer de vriendschappen met degene die er hetzelfde instaan als mij te onderhouden. Degene die onherstelbaar veranderd zijn laat ik op zijn beloop. Als het allemaal vanuit mij moet komen, dan hoeft het niet meer :n
Maar degene die wel ook af en toe een berichtje sturen, actie ondernemen wat betreft afspreken/uiteten enzo hou ik warm :)

Merk nu ik kinderen heb dat ik wel meer mensen leer kennen in de directe omgeving van mijn huis :) op school/speeltuin e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:57

Leuk idee musicislife, ik sta ook zeker open voor wat contacten via Bokt.

Ik herken ook wat jij schrijft, MerelV. Ben erg makkelijk in contact leggen maar meestal niet verder dan dat.
Ik vraag me af hoe dit vroeger ging. Of lijkt het maar zo dat mensen zoveel vrienden hebben door social media?

Mijn vriend heeft wel veel vrienden. Dan is het verschil best confronterend. We gaan binnenkort zijn verjaardag + onze housewarming vieren. Dit vind ik best lastig omdat ik twijfel of er wel iemand komt van mijn kant, of dat het alleen zijn vrienden zullen zijn waardoor ik me toch erg derde wiel voel, ondanks het mijn eigen housewarming is.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:45

hoefijzers schreef:
Ja herkenbaar. Afgelopen kerst en oud en nieuw realiseerde ik mijn dat niemand mij vroeg wat te gaan doen. Dit heeft mijn ogen geopend. Die paar " vriendschappen " die ik had komen allemaal van éen kant. Ik was altijd degene die contact nam. Die ene keer dat zij contact met mij zochten was als ze wat van me nodig hadden. Hier heb ik zo geen zin meer in. Ik vind dat het van twee kanten moet komen anders stelt de vriendschap ook niks voor. Dus ik heb iedereen los gelaten. Verwacht ook niet dat er nog iemand aan de bel trekt. Eénzaam is het zeker. Ik sta open voor nieuwe vriendschappen maar ben niet meer zo gek om het contact te moeten onderhouden.
Stort me nu maar op mijn verzorgpaard. Het is zeker moeilijk om nieuwe vriedschappen te sluiten. Mijn wereldje is heel klein dus ontmoet je weinig mensen. En als je jonger bent is dat toch anders.


Heel herkenbaar dit !
Heb ook geen familie meer. En die paar tantes en ooms die ik nog heb, wonen op grote afstand en heb ik 20 jaar geleden voor 't laatst gezien :7
Gelukkig een kleine zoo hier thuis :+ Houdt mij bezig en fit.
Ik probeer te denken beter alleen dan slecht omringd...

En idd, hoe ouder je wordt hoe moeilijker om nieuwe vriendschappen aan te gaan.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:55

Ik herken in iedere post wel enkele dingen.

Mijn jeugd is nooit geweest wat het zou moeten zijn omwille bepaalde gebeurtenissen die mij levenslang getekend hebben. Door bepaalde gebeurtenissen (oa. pesten) ook steeds moeten verhuizen/veranderen van school, waardoor ik nooit echt een plekje heb kunnen vinden en vrienden heb kunnen worden met iemand. Ben veel te snel volwassen moeten worden en al heel jong stond ik er alleen voor, omdat mijn vader steeds weg was van huis..hierdoor was ik qua mentaliteit steeds enkele stappen verder dan leeftijdsgenoten. Naast dit is mijn gezondheid nooit top geweest en door mijn gezondheid heb ik veel dingen moeten laten voor wat het is en de vrienden die ik toen had, die zijn er één per één weggegaan..uit hun eigen of juist door mij. Ik zeg hierbij door mij, omdat ze dan plots terug in beeld kwamen wanneer ik wel 'goed' was..sorry maar dan hoef je van mij niet terug te komen, ik heb liever vrienden die er zowel in slechte en goede tijden zijn, niet alleen in de goede tijden.

Ik heb vanaf mijn jeugd eigenlijk 1 echte (beste) vriendin gehad, maar helaas is de vriendschap verwaterd en kregen we beide andere prioriteiten in het leven. Zij was dan ook de enige die aan mijn zijde bleef, in alle mogelijke situaties.Dit allemaal heeft mij als persoon ook heel erg veranderd, waardoor ik als het ware een muur rondom mij heb gebouwd en deze moeilijk laat afzakken. Ik hou het dan ook vaak tot een gewone kennis, maar niet tot een echte vriendschap. De enige echte vriendschap die ik heb opgebouwd is met mijn vriend, want die neemt mij zoals ik ben met bijhorende littekens.

En om eerlijk te zijn voel ik mij ook heel eenzaam, want de enige personen die ik heb in mijn leven is mijn vriend, schoonmoeder en oma van mijn vriend. Voor de rest heb ik helemaal niemand en kan ik dus ook nergens mijn ei echt kwijt of bv. om af te spreken voor drankje te doen, film te gaan kijken etc.