Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:08

Ik voel me niet eenzaam maar ben het stiekem wel. :j Heb geen grote familie, geen vrienden en werk vanuit huis. Wel veel kennissen en vrienden van m'n vriend waar we regelmatig mee afspreken maar niemand 'van mij.' Vroeger hield ik mensen (onbewust) op afstand en tegenwoordig ontmoet ik weinig nieuwe mensen. Komt vooral omdat ik weinig onderneem, dat weet ik wel maar ik weet nooit te verzinnen wat ik én leuk vind én fysiek/financieel/qua tijd ook nog kan doen.

En ik ben een sociaal onhandige introvert, dat helpt niet lekker mee zeg maar. :))

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:15

Mocht er overigens iemand een keer klets willen in het zuiden van het land (Kaatsheuvel/Tilburg/Waalwijk) stuur dan een PB :j

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16265
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:17

sanso schreef:
Mocht er overigens iemand een keer klets willen in het zuiden van het land (Kaatsheuvel/Tilburg/Waalwijk) stuur dan een PB :j

Precies dit :D Als er iemand uit omgeving Amersfoort of Utrecht komt lijkt mij dat heel gezellig :)

Is het misschien niet leuk om een huiskamertopic te maken? :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:25

Dani schreef:
Ik voel me niet eenzaam maar ben het stiekem wel. :j Heb geen grote familie, geen vrienden en werk vanuit huis. Wel veel kennissen en vrienden van m'n vriend waar we regelmatig mee afspreken maar niemand 'van mij.' Vroeger hield ik mensen (onbewust) op afstand en tegenwoordig ontmoet ik weinig nieuwe mensen. Komt vooral omdat ik weinig onderneem, dat weet ik wel maar ik weet nooit te verzinnen wat ik én leuk vind én fysiek/financieel/qua tijd ook nog kan doen.

En ik ben een sociaal onhandige introvert, dat helpt niet lekker mee zeg maar. :))


:(:) dan moeten we maar eens wat bedenken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:33

Heb eigenlijk sinds ik naar speciaal onderwijs niet echt vrienden in de buurt , voor het sociale netwerk werk ik 3 ochtenden . Komt af en toe een bokker over de vloer en daar app ik vaak mee , maar verder heb ik niet bepaald vrienden . Puber jaren zat ik veel thuis en ook niet vrienden over de vloer gehad al die jaren , ga ook vaak naar mijn ouders , met mijn buren heb ik niks (in oude woning/straat was een buurvrouw altijd zo aardig om uit te nodigen voor een bakje en even kletsen )

Eenzaam mwah soms wel , maar ergens ook een dooddoener om te zeggen dat ik het gewend ben om alleen te zijn

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:34

Ik heb heel mijn leven al moeite gehad met contacten leggen. Ik deed altijd mijn best om ergens bij te horen. Ik werd wel altijd 'aanvaard' maar ik hoorde er ook nooit echt bij. Ik voelde mij altijd ontzettend eenzaam en verdrietig. Hoe meer ik probeerde, hoe erger mijn eenzaamheid werd.

Tot ik volledig heb geaccepteerd dat ik ben wie ik ben. Ik ben nu eenmaal introvert en ik leg nu eenmaal minder snel contacten. Ik ben nu blij met mijn positie in de groep. Het is oké. Sinds ik het heb geaccepteerd en ben gestopt met proberen voel ik mij niet meer eenzaam. Ik kan nu zelfs veel beter contacten leggen met anderen en ik merk op dat anderen sneller contact zoeken met mij.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 14:35

Keet schreef:
Dani schreef:
Ik voel me niet eenzaam maar ben het stiekem wel. :j Heb geen grote familie, geen vrienden en werk vanuit huis. Wel veel kennissen en vrienden van m'n vriend waar we regelmatig mee afspreken maar niemand 'van mij.' Vroeger hield ik mensen (onbewust) op afstand en tegenwoordig ontmoet ik weinig nieuwe mensen. Komt vooral omdat ik weinig onderneem, dat weet ik wel maar ik weet nooit te verzinnen wat ik én leuk vind én fysiek/financieel/qua tijd ook nog kan doen.

En ik ben een sociaal onhandige introvert, dat helpt niet lekker mee zeg maar. :))


:(:) dan moeten we maar eens wat bedenken ;)


Ik ben bezig met ene lijstje maken vol tips en ideetjes. Ik zal deze hier plaatsen als hij af is. Misschien kun je daar iets mee. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:41

Topic is een mooi iets zo. Al is het maar dat niemand het idee heeft van als enige eenzaam te zijn. :(:)

Ik ben geen mega sociaal mens van mezelf. Geen type om een overdaad aan sociale contacten te hebben. :n Heb op een gegeven moment bewust geschrapt in de beperkte vriendschappen die ik had omdat ze me energie kosten. Voor sjit kwamen ze bij mij uithuilen en hulp vragen. Maar de beperkte keren andersom gaven ze niet thuis.

Maar mijn dieptepunt was na dat ex ervan door was na 27 jaar relatie. Zit in de wao dus geen werkgever. Liep flinke knieschade op en was opeens ook nog aan huis gebonden en een relatie aan gort. Toen bleek ok je staat er echt alleen voor. -O- beperkte familie op flinke afstand. Buren die op zichzelf zijn en daar zit je dan.

Heb op een gegeven moment paar lieve mensen van bokt gehad die wat zijn bijgesprongen die ik niet eens kende <3 . En bokt heeft me toen op de been gehouden in contact met mensen anders was ik kluizenaar geworden of zo. Dagen dat ik niemand inhet echt zag omdat ik geen kant opkon. En aan de bel getrokken bij de gemeente toen doodeng maar zij hebben de zonnebloem op me af gestuurd :+ niet leuk en best slikken als deze je zeggen.

Nou mevrouw u bent onze doelgroep want uw sociale vangnet ontbreekt en u dreigt een sociaal probleem te krijgen. Dat doet best au :\ was overigens reuze gezellig die uitjes, spelletjes middagen in een tehuis in de buurt. Ok gemiddelde leeftijd 80 plus of zo maar ik zag tenminste mensen

Gekke is dat ik met oa honden uitlaten wel mensen spreek, gek ben op festivals, rustig alleen uit eten ga, vakanties, sauna. En dan toch zo ingeschaald wordt. :P

Inmiddels houd ik bewust mensen wat op afstand omdat mijn sociale leven wat te druk dreigt te worden zelfs :') . Teveel afspraken waarin ik "sociaal moet zijn" met teveel verschillende mensen geeft me zoveel onrust dat ik dan ook me moet terugtrekken in mijn eigen coconnetje. Misschien een van de nukken van adhd. :P Facebook om die reden ook nagenoeg leeg kwa vriendschappen, niet teveel prive info graag op me af gooien.

Dus alleen ja best regelmatig door de week, eenzaam nee niet meer. Er zijn mensen bij wie ik kan aankloppen en omgekeerd die zich bij mij kunnen melden. Maar graag een beperkt clubje
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-05-19 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:42

Stomme is dat mensen mij altijd als heel sociaal, gezellig bestempelen. Maar qua uitvoering komt het er dus niet van, pas als ik mensen wat beter ken en ik mij op mijn gevoel kom ik meer los. Is dus niet zo'n handige combi haha.
Ik woon ook alleen en om dan de stap te zetten om ergens mensen op te zoeken vind ik wel erg moeilijk. Sta nu gelukkig op een fijne pensionstalling, daardoor "verplicht" wat meer sociale contacten en dat bevalt erg goed.
Maar merk ook dat door vriendschappen die verwateren, die voor mij juist heel belangrijk waren, ik het vertrouwen in vrienden ook ben kwijtgeraakt. En tuurlijk hoort het blij het leven dat mensen komen en gaan, maar wel jammer soms. Verbaas mij soms ook als mensen al vrienden zijn van kinds af aan en dat nooit is verwaterd, snap niet hoe ze dat doen.

Klinkt wel alsof ik heel ongelukkig ben haha, is niet zo. Maar soms wel alleen, ook al kies ik daar soms zelf bewust voor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:49

Wat mij goed geholpen heeft is festivals bezoeken. Gek genoeg als je daar alleen heen gaat het reuze gezellig is en je niet alleen bent. Altijd wel iemand om een praatje mee te maken. :j

Mijn eerste keer alleen vlak voor mijn knieschade en paar dagen na een uitermate kl ote bericht ben ik toch gegaan, alleen omdat ik de kaarten toch had. Tentje mee, rolstoel mee en gewoon doen. Top weekend gehad veel geouweho erd met mensen. Uitgenodigd om hapje mee te eten en daar best goede contacten opgedaan. Een blijvende namelijk GV die daar ook in zijn uppie was. En aantal die ik ieder jaar op dat festival tegenkom en het er gewoon weer reuze gezellig mee heb.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:51

Voel mij ook wel vaak eenzaam. Al is het wel wat van de afgelopen tijd. Ben me bewust geworden van het feit dat ik wel vriendschappen heb maar al de energie van een kant komt. Een paar keer flink teleurgesteld door mensen. Dat vind ik erg lastig, vooral wanneer mijn "vrienden" naar een feest zijn en dit uitgebreid delen op social media maar niet de moeite konden nemen om mij mee te vragen.

Heb verder super lieve familie en veel mensen die ik ken van bij de paarden of mensen om mij heen. Toch voel ik mij eenzaam wanneer ik in het weekend op de bank zit terwijl ik graag wat leuks was gaan doen met een groep vrienden waarbij de vriendschap wederzijds is.

Fijn in dit topic ervaringen te kunnen lezen en te kunnen delen. Wat Mtinker hierboven typt, herken ik heel erg!

Danielleeee_
Berichten: 3186
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:07

Maureen95 schreef:
sanso schreef:
Mocht er overigens iemand een keer klets willen in het zuiden van het land (Kaatsheuvel/Tilburg/Waalwijk) stuur dan een PB :j

Precies dit :D Als er iemand uit omgeving Amersfoort of Utrecht komt lijkt mij dat heel gezellig :)

Is het misschien niet leuk om een huiskamertopic te maken? :)

He wat leuk! Ik woon in Nijkerk :D Da's om de hoek van Amersfoort :)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:11

Ook hier een feest van herkenning, hoewel het dubbel is.

Vroeger had ik vanuit mijn jeugd twee goeie vriendinnen waar ik hele dagen mee op trok, hele vakanties en weekenden tussen de paarden.
Toen werden we volwassen en verhuisden we ver uit elkaar, allemaal een baan en een kind. Verwaterd. Soms spreek ik ze nog eens maar het is dan kortstondig en nostalgisch en daarna watert het weer weg.

Ik heb nog wel in mijn volwassen leven een diepe vriendschap opgebouwd met mijn beste vriendin, we spreken elkaar bijna iedere dag per app/telefoon. Maar zij is geëmigreerd dus zien we elkaar hooguit nog 1 x per jaar.

Dan heb ik nog een beste vriend op 150 km afstand die ik af en toe zie of spreek. Als ik daar dan ben is het weer als van ouds.

Ook heb ik een lieve partner, en ondanks dat we beste vrienden zijn, samen huilen en lachen, ik mis soms toch dat ‘even langsgaan bij die’ of een terrasje pakken tussendoor.

Ik heb wel wat mensen in mijn omgeving waar ik leuk mee kan kletsen, maar dat gaat dan meer over het dagelijkse leven en standaard dingen, waardoor ik het niet als vriendschap ervaar. Die klik is er gewoon niet.

Soms kan ik dat eenzaam vinden, maar anderzijds ben ik ook zo gelukkig met de 2 vriendschappen die ondanks de afstand altijd rock-steady zijn.

Ik hoef niet elke avond uit of 10 vriendinnen, maar iemand in de buurt waar je zomaar langs kan wippen mis ik zeker wel.

[edit] en dat het van één kant komt herken ik ook heel erg! Dat is precies de reden dat ik ‘de rest’ niet onder vrienden schaar.
En ook de reden dat het is verwaterd met mijn twee jeugdvriendinnen. Die lieten rustig een jaar niks van zich horen, ook niet op mijn verjaardag. Maar ze geven je dan wel een like op Facebook :=
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 20-05-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:15

Mee eens dat je moet kijken naar wat wél is. Ik heb net als jij één beste vriendin die ik elke dag spreek. We wonen wel ver uit elkaar maar de vriendschap is me veel waard.
Maar tijden van vroeger mis ik wel, want had bepaalde periodes in mijn leven wel veel contacten en vriendschappen (andere school en woonplaats).
Mij helpt het ook om niet aan jezelf te gaan twijfelen; soms lopen dingen nou eenmaal zo.

Mocht er iemand zijn in de omgeving Arnhem, lijkt me gezellig :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:26

brokjes schreef:
Mee eens dat je moet kijken naar wat wél is. Ik heb net als jij één beste vriendin die ik elke dag spreek. We wonen wel ver uit elkaar maar de vriendschap is me veel waard.

Absoluut mee eens! Mijn meest dierbare vriendin ken ik door Bokt, en ondanks dat we tegenwoordig dik 180km uit elkaar wonen staan we door dik en dun voor elkaar klaar <3

Omgeving Zuid-Limburg mag ook altijd een PBtje doen! Ik bijt niet :')

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:27

Danielleeee_ schreef:
Maureen95 schreef:

Precies dit :D Als er iemand uit omgeving Amersfoort of Utrecht komt lijkt mij dat heel gezellig :)

Is het misschien niet leuk om een huiskamertopic te maken? :)

He wat leuk! Ik woon in Nijkerk :D Da's om de hoek van Amersfoort :)


Leuk, ik woon ook in die omgeving en zou dan wel aan willen haken. :)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:34

brokjes schreef:
Mee eens dat je moet kijken naar wat wél is. Ik heb net als jij één beste vriendin die ik elke dag spreek. We wonen wel ver uit elkaar maar de vriendschap is me veel waard.
Maar tijden van vroeger mis ik wel, want had bepaalde periodes in mijn leven wel veel contacten en vriendschappen (andere school en woonplaats).
Mij helpt het ook om niet aan jezelf te gaan twijfelen; soms lopen dingen nou eenmaal zo.

Mocht er iemand zijn in de omgeving Arnhem, lijkt me gezellig :D

<3 zoiets moet je ook echt koesteren!
Want dat vind ik vriendschap: we wonen een land uit elkaar maar tóch, als ik verdrietig ben, iets heb bereikt, of wat dan ook: dan bel ik altijd haar en zij mij. Ook als we ‘niks hebben’ en gekscherend tegen elkaar zeggen : ‘wat een saai leven hebben wij he? :P
Ik weet dat als ik iets heftigs zou meemaken en ik haar zou opbellen dat ik een onderdak nodig heb, dat ze me aan mijn haren naar binnen sleurt. En andersom natuurlijk ook.

Maargoed, we bespreken dan ook wel dagelijks aan de telefoon hoe lastig het is om in je eigen omgeving, in je volwassen leven van nu, nog iemand te vinden waar je dat ook mee zou kunnen. Iemand waarbij je midden in de nacht aan kan bellen omdat je ruzie hebt thuis - hypothetisch gezien.

Ik woon helemaal aan de grens, of eigenlijk net over de grens in de Achterhoek, en kom oorspronkelijk uit het Westen. ‘De mensen hier’ zijn al zoveel anders, en hier nu nog iemand tussen vinden zou mij puur toeval lijken :o
Met paarden doe ik inmiddels (helaas!) niks meer, ‘mijn’ paard heb ik overgedragen aan mijn verzorgster in het westen toen ik ging verhuizen. Zij waren zo gelukkig met elkaar en ik had niet meer de mogelijkheid om hem mee te nemen. Ik kon het ook niet over m’n hart verkrijgen om hun uit elkaar te trekken. We hebben nog supergoed en fijn contact, maar wederom... de afstand :roll:
Hier in de Achterhoek ken ik ‘niemand’ behalve de familie van mijn vriend. Mensen met paarden ken ik al helemaal niet :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:36

Hee je bent verkast hierheen? Dacht dat je nog in het westen zat :D of ben ik nu malende en haal ik mensen door elkaar :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16265
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:36

Lijkt mij leuk Chiave en Danielle!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:39

karuna schreef:
Hee je bent verkast hierheen? Dacht dat je nog in het westen zat :D


Klopt. Relatie liep stuk en het huis moest leeg. Ik kreeg zo gauw geen nieuw huis (iets met wachttijden van 10 jaar...) en moest noodgedwongen terug naar mijn ouders in 2017.
Zij wonen in de Achterhoek dus meer keuze was er niet...
Altijd het idee gehad om terug te gaan naar het westen maar toen kwam Cupido voorbij en nu woon ik alweer anderhalf jaar samen in het oosten :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:41

Ah zie dan klopt het wel. Maar niks mis met de achterhoek toch *\o/*

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:42

*meelezer meldt zich*

Ik zit in Zuid-Limburg en sta ook altijd open voor een meeting als iemand wil kletsen/kennismaken *\o/*

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:45

Hier nog een sociaal onhandige single, met welliswaar collega's, maar familie op afstand en enkele vrienden waarvan maar 1 in de buurt woont :')
Ook bij mij is het nooit anders geweest door pesten en speciaal onderwijs, ben het idd wel gewend. Maar soms is het wel confronterend. Als ik mn verjaardag vier met alleen die ene vriendin bijv. Aan de andere kant: liever 1 goeie vriendschap dan 10 kennissen die er alleen zijn als zij wat van mij willen.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:46

Ik meld mij ook ik voel mij vaak eenzaam.

Het komt vooral omdat mijn vrienden verweg wonen en mijn vriend veel en vaak van huis is
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 20-05-19 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:47

karuna schreef:
Ah zie dan klopt het wel. Maar niks mis met de achterhoek toch *\o/*

Nee, natuurlijk niet! :)
Maar als je het westerse leven gewend bent, daar je vrienden en -op ouders na- je familie hebt, is het toch wel heel erg anders.

Sorry voor het off-topic gaan dames :oo

Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D