Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:48

Tivoli schreef:
[KNIP]
Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D

Hebben we hier geen handige IT Bokster? *\o/* :D

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Eenzaamheid, wie ken het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:53

:+

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:57

Dioxide schreef:
Tivoli schreef:
[KNIP]
Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D

Hebben we hier geen handige IT Bokster? *\o/* :D

Ik ben helemaal voor *\o/*

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:04

Dioxide schreef:
Tivoli schreef:
[KNIP]
Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D

Hebben we hier geen handige IT Bokster? *\o/* :D


Ik kan het altijd proberen _/-\o_

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:07


Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:12


geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:17

Mensen zijn ook bij mij uitgenodigd in Zeist om misschien een keer een bordspellen avond te doen. Gezellig met elkaar kletsen en mensen leren kennen.

Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:18

Mocht er eens iets in den haag worden geregeld.. :wave: :j

fleurtjeuh
Berichten: 10401
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:22

Pff lastig hoor..
Dit topic doet me wel weer realiseren dat ik hier eigenlijk niemand heb en dat maakt me best wel verdietig..
Mijn vriend en ik wonen samen en ik werk 40 uur. Heb 1 collega waar ik het goed mee kan vinden en waarvan ik dacht dat het wel een vriendin zou kunnen worden maar ik realiseerde me vandaag ook dat alles steeds vanuit mij komt, berichtje sturen enzo..
Mocht mijn vriend zomaar weg vallen heb ik hier helemaal niemand :(

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:30

Dioxide schreef:
Tivoli schreef:
[KNIP]
Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D

Hebben we hier geen handige IT Bokster? *\o/* :D


Ik kan designen en mn vriend is software developer :+.

Wat naar dat mensen zich zo eenzaam voelen!
Als mensen het leuk vinden om een keer bij mij te komen eten, altijd welkom!
Of een keer een kopje koffie drinken :).

Edit; woon in Arnhem!
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 20-05-19 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:33

Misschien wel handig om er een woonplaats/regio bij te zetten als je hier iets post. Want dan kunnen sommige Bokkers die in de buurt zitten reageren :)*

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:33

sanso schreef:
Misschien wel handig om er een woonplaats/regio bij te zetten als je hier iets post. Want dan kunnen sommige Bokkers die in de buurt zitten reageren :)*

Goeie!
Nog niet over nagedacht :+.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:35

Grofweg driehoek doetinchem/arnhem/apeldoorn

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 18:36

FatCat schreef:


Dat was een eerder topic van mij.

Alleen was dit een beetje uit de hand gelopen. Het aantal aanmeldingen was niet meer te overzien :+

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 18:37

Dioxide schreef:
Tivoli schreef:
[KNIP]
Eigenlijk zouden ze een Tinder voor vrienden moeten uitvinden :D

Hebben we hier geen handige IT Bokster? *\o/* :D


Ja ik :Y)

Er is trouwens wel een website voor vriendinnen. Ik zet die even op de lijst. Ik maak een lijstje met van alles. Die plaats ik later hier.

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:44

Helaas hier ook veel herkenbare dingen. Ik ben na een relatie breuk al mijn vrienden kwijtgeraakt en kon opnieuw beginnen. Toen ben ik door een extreem diep dal gegaan. Inmiddels gaat het beter en heb ik nieuwe vriendschappen op kunnen bouwen.

Maar voor wie het leuk lijkt, je mag altijd een berichtje sturen. Fijn dat er hier zo openlijk wordt gepraat!

Pandora2
Berichten: 19882
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:15

sanso schreef:
Misschien wel handig om er een woonplaats/regio bij te zetten als je hier iets post. Want dan kunnen sommige Bokkers die in de buurt zitten reageren :)*


Kom ik ook aan...Belgie :') Midden van het land ongeveer, dus kan wel alle kanten uit eigenlijk :+

Suzanne F.

Berichten: 49495
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:42

Er zijn echt heel veel mensen eenzaam. Ouderen maar ook jonge mensen. En ook al ben je veel onder de mensen dan kan je je nog eenzaam voelen.
Ik ben alleenstaande moeder maar bewust vrijgezel. Ik wil ook geen relatie meer. Ik woon met mijn dochter en heb het gezellig met haar. Maar ik heb heel weinig familie (alleen mijn moeder en mijn dochter) en eigenlijk 1 goede vriendin. Dan is je wereld heel klein. En mijn werk natuurlijk. Over het algemeen ben ik niet eenzaam maar heel af en toe als ik een emo bui heb wel. Vooral als iedereen met familie wat gaat doen en stelletjes samen weggaan, dan ga ik alleen. En dan voel je het wel even.

Sabri

Berichten: 1419
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:04

Regio Den Haag :)

Wat goed doet dit topic! Herkenbaar soms pijnlijk en toch ook een grote vorm van 'troost' dat je niet de enige bent. Taboe rust er op, daarom ben ik heel blij met de openheid van iedereen hier. Want je gaat dit niet zomaar zeggen, ik voel me of ik ben eenzaam. Het belemmert zelfs in nieuwe vriendschappen maken, want ik schaam me voor dat ik geen 'genoeg' vrienden meer heb.
Ik had vanaf schooltijd altijd een paar beste vriendinnen. Een beste vriendin die bovendien levenslang in mijn straat woonde ging dood aan kanker toen ik 17 was, ik kende haar vanaf mijn derde. En hoewel ik toen nieuwe vriendinnen leerde kennen,bleef ik me alleen voelen en heb ik altijd het idee gehouden geen vrienden of te weinig vrienden te hebben en daardoor niet oke te zijn. Zelfs al had ik een paar vriendinnen, dan nog konden ze niet altijd op bv zaterdagavond. Mijn ouders beschuldigden me dan ook nog waarom ik niet gezellig uitging die zaterdagavonden, ik voelde me er doodongelukkig bij. Soms kregen mijn ouders bezoek en dan vroeg het bezoek aan mij waarom ik niet uitging, want hun kinderen gingen wel uit. Kon van schaamte mezelf ter plekke achter het behang plakken zo vreselijk voelde ik mij. Later leerde ik mijn inmiddels huidige ex kennen en ging vanuit midden Nederland in een klein dorpje in Friesland samenwonen. We hadden daar wel gezamenlijk wat kennissen en ik had daar een goede vriendin. Sprak af en toe nog met wat oude schoolvriendinnen af van vroeger maar ik was ook veel ziek, had vaak migraine en men verlangde altijd dat ik wel bv naar Utrecht kwam want ik was immers verhuisd. Twee jaar terug ging een andere vriendin plots in een soort sekte en van de een op de andere dag verbrak ze het contact plotseling. Dat heeft veel pijn gedaan. Een tijdje heb ik in Duitsland gewoond en daar kreeg ik een heel goede vriendin, we lachten en huilden samen. Toen ik weer terug in Nederland was is het contact niet meer zoals toen. De afstand is tever. Een andere vriendin heeft een kind gekregen en sindsdien kan ze alleen nog maar steeds over x aantal maanden afspreken en dan wil ze dat ik naar haar man en kind kom om met elkaar te eten, met haar alleen afspreken is voor haar niet meer mogelijk. Vorig jaar een nieuwe vriendschap aangegaan en toen kwam de mededeling dat diegene een nieuwe baan had en ging verhuizen naar andere kant van het land.
Inmiddels heb ik nu de ziekte van lyme, ben mede daardoor ook arbeidsongeschikt geraakt en is het hierdoor extra lastig om opnieuw nieuwe vriendschappen op te bouwen. Ik heb bv veel minder energie zoals de meesten.
De enige is nog mijn ex die ik dagelijks zie, alleen die is een stuk ouder en ik mis enorm een leuke vriendin. Ook doe ik vrijwilligerswerk alleen ook dat levert nog geen vriendschappen buiten dat werk om op. Dan besef je ineens dat je er in feite alleen voorstaat. Zeker nu ik 40 ben, single ben, en denk dat iedereen om me heen een gelukkig gezinnetje heeft. Voel ik me wel echt eenzaam. Nog wel contact met een lieve buurvrouw waar ik af en toe mee email en me uitnodigd om naar haar paard te komen kijken alleen ook die is een stuk ouder.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:07

Hier nog iemand!
Heb best wel vrienden hoor maar bij mij is het heikelpunt dat iedereen een vriend heet of getrouwd is en/of al kinderen :)
Ik woon alleen en heb veel huisdieren om me bezig te houden :+
Geen vent en die noodzaak zie ik nu ook niet want ik red me prima alleen maar het maakt wel dat ik soms beperkt ben.

Mijn beste vriendin woont in Limburg en zie ik met enige regelmaat en spreek ik ook veel maar afstand beperkt toch zeker wel.
Al weet ik wel dat die vriendschap goed zit en zijn daar ook meerdere leuke mensen :D

Heb meerdere goede vriendinnen en eentje heeft mij wel heel goed opgepikt en daardoor ga ik nu wel dingen meer doen etc :) het is een schat van een vriendin en ben haar dankbaar.

Ook is er een goede bekende (ex-collega waarmee contact is verwaterd) waarmee ik per toeval weer mee in contact kwam en de uitkomst is nu dat ik haar paard mag rijden (heb zelf geen rijpaard meer) en zo op een gezellige drukke stal ook weer contacten op doe.

Het is ook niet dat ik eenzaam hoef te zijn maar het voel wel zo omdat ik een heel eigen leven heb in mijn eentje. Het is vooral avonden en weekenden. Feesten zoek ik niet zo meer op etc dus blijft weinig over :')
Ben door een burn-out wel wat van dingen veranderd en beperkt in wat mijn energie aankan

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:34

Goed topic dit!

Ik voel me op dit moment ook erg eenzaam. Woon sinds 8 jaar in het oosten van het land. Door pesterijen ed nooit echt vrienden gehad. Hier in het oosten een (dacht ik) leuke vriendenkring opgebouwd. Helaas bleek dit toch allemaal niet zo rooskleurig te zijn als ik dacht. Een aantal flinke teleurstellingen te verwerken gekregen en merk ook dat ik moeite heb met mensen vertrouwen.
Mijn eenzaamheid komt vooral voort uit onbegrip. Lijkt wel of ik de enige ben die dingen ziet en ervaart zoals ik ze doe. De hele wereld lijkt soms wel tegen me te zijn. En diep van binnen weet ik wel dat het niet zo is maar als je mensen niet duidelijk kunt maken wat je voelt is dat enorm frustrerend en eenzaam.
Kan nu ook enorm onrustig worden van dingen als verjaardagen ed. Kijk ik dan echt weken van te voren al tegenop. En als je mensen dan uitlegt waarom je niet komt maken ze er doodleuk iets anders van. Ze willen gewoon niet horen dat het even niet zo lekker gaat.
Kortom, ja ik voel me eenzaam, in de steek gelaten en doelloos op deze wereld.

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:58

Ik voel mij ook eenzaam (regio Leiden).. Ik heb wel een paar vrienden/kennissen die ik spreek, maar ik heb meer behoefte aan contact met hun dan zij met mij. :=

Als iemand het leuk vind om contact te leggen, pb staat open, lijkt me erg gezellig. :j
Of als iemand het leuk vind om post naar elkaar te sturen, hoor ik het ook graag.

Kimbers

Berichten: 5112
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:05

Ook ik voel me wel eens eenzaam. Ben een alleenstaande moeder en heb eigenlijk al mijn vriendschappen laten verwateren. Heb 1 vriendin die ik eens in het halfjaar zie ongeveer en een paar vrienden die inmiddels in het buitenland wonen. Nog een fwb, maar zit vrijwel iedere avond alleen, kan nooit iets leuks ondernemen omdat ik niemand heb om mee te gaan. Op dagen als het bevrijdingsdag, koningsdag vind ik dit toch best wel k*t.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:58


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:00

Omg, hoe leuk Fatcat! Ik zit helaas in de verkeerde regio, maar hier moet toch haast wel iemand voor te porren zijn :D