Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:17

Nou normaal is het niet, maar wel herkenbaar :+. Ik heb mijn ex toen overal verwijderd en geblokkeerd. Gewoon voor mijn eigen rust. Verder denk ik dat jullie beide stress hebben van de situatie, ook al wil je waarschijnlijk niks horen over je exman nu. Maar daardoor worden kleine ergernissen vaak zo uitvergroot, en op een rottige manier gecommuniceerd. Het wordt beter. Meestal. Als alles achter de rug is, kunnen jullie over een paar maanden als normale volwassenen weer door 1 deur.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:57

Het hoort er echt bij. Maar maak het je zelf gemakkelijk en blokkeer hem op social media. Anders maak je je zelf gek.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:58

Het is te hopen dat je ex snel uit de gezamenlijke woning vertrekt, dan kun je thuiskomen in je eigen huis zoals je het in de ochtend achterlaat. En blokkeren op alle media, tja nu is dat moeilijk wat je woont nog onder een dak maar zodra hij er uit is, overal blokkeren . Afspraken met betrekking tot jullie dochter kunnen straks ook via een gewoon telefoongesprek of nog liever, via de mail gemaakt worden. Nu nog even doorbijten en straks afkappen en achter je proberen te laten.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 10:40

Hij slaapt nu alleen nog hier als ik slaapdienst heb, verder is hij daar al. Social media blokkeren doe ik liever (nog) niet omdat er ook over mij wordt geblaat en omdat mijn dochter er ook op kan kijken en ik wil weten wat ze onder ogen krijgt.

Maar het is toch niet tof als je je huis schoon achterlaat en telkens zo thuis moet komen? En ja dat is gewoon bewust zo gedaan elke keer.. oh ja, en mn nieuwe fles allesreiniger is natuurlijk weg.. en over de vieze rooklucht die hier hangt zullen we het verder maar niet hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is toch vreselijk goor gewoon :(

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:47

Wat is de reden dan dat hij er nog is als je slaapdienst hebt?

Anoniem

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:49

Inderdaad, waarom is hij er soms nog? Hij had toch een ander huis al?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:53

Dochter is er ook nog , meisje kun je snachts niet alleen laten. Ts, als hij dit uitvreet , heel vervelend maar je hebt het voor nu even te slikken, geeft wel aan wat voor klootzak het is. Zijn nieuwe vlam zal hem snel zat zijn wanneer zijn eigen appartement straks ook zo’n rotzooi is.
Maar hij rookt gewoon in huis waar je dochter bij is?? Zou woest worden en daar zit ze straks bij hem ook in??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-08-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:54

Vreselijk, ik leef met je mee. Deed hij dit ook toen jullie nog samen waren?

Dat helpt mij heel erg aan mijn irritaties, omdat wij nu nog aan birdnesten doen omdat ik nog geen ander huis heb, en ik vind ook iedere keer mijn huis in de zooi terug. Is dat ik maar denk dat hij het ook niet deed, terwijl ik het wel vaak vroeg, voordat we uit elkaar gingen, dus dat ik nu niet kan verwachten dat hij het nu ineens wel doet.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:59

Vreselijk, ik leef met je mee. Dat witte spul op het aanrecht is toch geen coke? Blijven jullie nu samen in het huis wonen of neem jezelf de boerderij over? Ik zou duidelijke afspraken met hem maken TS dat hij het huis niet als een zwijnenstal achterlaat als jezelf aan het werk bent.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:19

Anoniemk2 schreef:
Vreselijk, ik leef met je mee. Dat witte spul op het aanrecht is toch geen coke? Blijven jullie nu samen in het huis wonen of neem jezelf de boerderij over? Ik zou duidelijke afspraken met hem maken TS dat hij het huis niet als een zwijnenstal achterlaat als jezelf aan het werk bent.

sigaretten as denk ik

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:20

Murosch schreef:
Hij slaapt nu alleen nog hier als ik slaapdienst heb, verder is hij daar al.

Dan zijn er drie opties: of je zoekt een andere oplossing, of je kijkt of je op normale toon kunt overleggen met hem over gedrag in jullie huis, of je laat je er niet zo door beïnvloeden (hoe vervelend het ook is).

Waarom kan hij niet gewoon in het andere deel van het huis verblijven als jij nachtdienst hebt trouwens? Met een babyfoon bijvoorbeeld?


Murosch schreef:
Social media blokkeren doe ik liever (nog) niet omdat er ook over mij wordt geblaat en omdat mijn dochter er ook op kan kijken en ik wil weten wat ze onder ogen krijgt.

Dat is dus die behoefte aan controle waar ik het over had. Wat wil/doe je er nu mee dan als je iets over jezelf leest? Ga je dan elke keer naar je dochter om het daarover te hebben? Lijkt me niet nuttig. Vertel haar dat als ze ergens vragen over heeft ze altijd bij je terecht kunt, dat is veel nuttiger dan zijn social media in de gaten houden.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 11:30

Natuurlijk doe ik dat niet. Maar aangezien onze dochter zich totaal niet uit over de hele situatie en ze wel alles leest en ziet, vind ik het belangrijk om te weten wat er speelt. Ook omdat ik met haar naar een maatschappelijk werker wil gaan zodat ze hulp krijgt bij haar verwerking.

Hij slaapt daar nog op een luchtbed op een betonvloer omdat het niet klaar is en dat is geen plek voor onze dochter om te slapen, dus zolang dat zo is slaapt ze hier als ik slaapdienst heb (en hij dus ook).

Dat is inderdaad as. En hij weet dondersgoed dat ik niet wil dat er in huis gerookt wordt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:54

Murosch schreef:
Hij slaapt daar nog op een luchtbed op een betonvloer omdat het niet klaar is en dat is geen plek voor onze dochter om te slapen, dus zolang dat zo is slaapt ze hier als ik slaapdienst heb (en hij dus ook).

Dan blijven de opties die ik eerder noemde over: andere oplossing zoeken, op een normale manier met hem in overleg gaan (waarbij je je realiseert dat het huis net zo goed van hem is en jij dus niet degene bent die regels op kunt leggen, dus ook niet over roken) of even zuchten en de rommel opruimen zonder het je verder te laten beïnvloeden. Andere manieren zijn niet constructief en heb je alleen jezelf maar mee.

Ik bedoel hiermee niet te ontkennen dat het poedersuiker is, want ik begrijp heel goed dat je je veilig wil voelen in je 'eigen' huis en je ook zo min mogelijk verandering wil in hoe jij het fijn vindt/vond. Maar de realiteit is nu eenmaal anders (het is niet alleen jouw huis) dus dan kun je daar hard tegenin gaan of je kunt kijken hoe je er het beste van kunt maken.

Waarom is het andere deel nog zo armoedig? Als jij 'jouw' gedeelte van het huis meer wil claimen is het wel zo constructief als jij er aan bijdraagt dat 'zijn' gedeelte leefbaar is. Dus op zijn minst een bed en een vloer. Als zijn gedeelte zo leefbaar is dat jullie dochter daar ook kan zijn als jij slaapdienst hebt dan hoeft hij dus niet meer in jouw gedeelte te zijn.


Murosch schreef:
Dat is inderdaad as. En hij weet dondersgoed dat ik niet wil dat er in huis gerookt wordt.

Tsja, het is ook zijn huis dus je kunt hem niets opleggen en jullie zijn momenteel duidelijk geen team. Dus je kunt inzetten op een betere relatie waarin normaal overleg mogelijk is of zorgen dat hij niet meer in jouw gedeelte hoeft te zijn.



Murosch schreef:
Natuurlijk doe ik dat niet. Maar aangezien onze dochter zich totaal niet uit over de hele situatie en ze wel alles leest en ziet, vind ik het belangrijk om te weten wat er speelt. Ook omdat ik met haar naar een maatschappelijk werker wil gaan zodat ze hulp krijgt bij haar verwerking.

En daar komt die behoefte van controle voor een groot gedeelte vandaan, maar zijn social media in de gaten houden gaat je daar echt niet bij helpen. Heel goed dat je naar een MW gaat met haar, heb je al contact opgenomen met de juiste instantie en een afspraak?

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:34

Jullie dochter zal zich hopelijk wel bij vriendinnen uiten. Of misschien dat je iemand hebt die ook een goede band met haar heeft? Laat die persoon haar eens mee uit winkelen nemen of zo. Of een ander uitje. Het is heel normaal dat ze zich niet bij jou kan uiten, want ze voelt zich net zo loyaal naar jou als naar haar vader. En ze voelt heel goed aan dat de dingen op social media jou kwetsen, dat kun je niet verbergen. Dus zal ze uit loyaliyeit voor zich houden hoe zij erover denkt. Het nadeel van niet blokkeren, is dat het steeds opduikt als het geplaatst wordt. En je er niet op voorbereid bent. Jullie hebben vast ook gezamelijke vrienden op bijv facebook. Je kunt ook blokkeren en dan eens in de zoveel tijd even op een rustig moment bij een vriendin kijken. Dan heb je zelf tijd om het te verwerken

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 12:45

Jullie begrijpen het denk ik niet helemaal. Ik ben niet geraakt door social media maar ik wil het liefste voorkomen dat het haar wel raakt. Via vrienden vind ik erg omslachtig als ik het zelf kan bekijken.

De rotzooi die ik aantref thuis, daar zeg ik geen woord over tegen hem. Ik kom thuis, hij vertrekt, ik maak alles schoon en pink daarbij wat tranen weg want dat raakt me wel, omdat het heel bewust gebeurt. Maar ik laat hem dat niet merken. Ik spui hier nu even, had ik misschien niet moeten doen.

Mbt roken. Ik vind dat ik daar wel degelijk wat over te zeggen heb. Ten eerste weet hij dat ik een teauma heb voor brand. Er is bij ons vorige huis namelijk brand gesticht door een pyromaan en sindsdien ben ik panisch voor brand. Geen kaarsen of roken in huis sindsdien. Ten tweede heeft hij het hele ziekteproces en overlijden van mijn moeder 2 jaar geleden meegemaakt. Zij had longkanker wat ze aan het roken te danken had. Er zou niet bij ons kind in de buurt gerookt worden. Ten derde denk ik niet dat hij het huis komt sauzen als hij vertrokken is?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:48

Is het mogelijk om een andere oplossing voor je dochter te zoeken , of qua werk tijdelijk tijdens schooltijden te werken in overleg met je werkgever? En je moet je afvragen of het wel zo’n goed plan is, gedeeld ouderschap wanneer hij dit als zijn laars lapt want hieruit spreekt ook geen respect naar zijn dochter .

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:07

Over het roken vind ik dat je groot gelijk hebt.
In principe is het ook zijn huis maar neem aan dat jullie ooit samen de keus gemaakt hebben dat er in bijzijn van dochter niet gerookt wordt.
Dit is iets waarin je best op je strepen mag staan.
Al wordt dat als je dochter bij hem is in zijn huis wel een lastig punt .
Wel een punt denk ik om te bespreken met degene waarmee jullie gesprekken hebben en op te nemen in ouderschapsplan

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:08

Wat bigone zegt inderdaad. Co-ouderschap is geen verplichting he. Wordt zelfs afgeraden als ouders niet fatsoenlijk met elkaar overweg kunnen want voor co-ouderschap is het absoluut een must dat de ouders met elkaar door 1 deur kunnen.

Is er geen oppas te vinden voor je slaapdiensten?

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 13:12

Ik heb nog steeds hoop dat we, wanneer alles goed is geregeld en er weer rust is, toch weer beter kunnen communiceren. Vergeet niet dat ik altijd heb gewerkt en dat papa altijd thuis was, dus onze dochter heeft veel tijd met papa doorgebracht en dat wil ik haar niet opeens gaan ontnemen. Voor haar blijft hij papa en ik wil hopen dat zijn vlaag van verstandsverbijstering voorbij trekt en hij bij zinnen komt om in ieder geval voor zijn dochter wel die leuke lieve papa te blijven (of weer te worden).

Ze praat trouwens ook niet met haar beste vriendin hierover. Gewoon helemaal niet, daarom trek ik ook aan de bel bij maatschappelijk werk. Ze moet hier wel iets mee.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:29

Denk dat je daar een heel wijze beslissing in neemt door een maatschappelijk werker in te schakelen.
Ik hoop met je mee. Mijn ex en ik hebben elkaar de eerste tijd geblokkeerd op whatsapp, scheelt al een scala aan nare berichten. Is aan te raden hoor.

Waarom blokkeer je het account van vader niet voor je dochter? Doet haar meer kwaad dan goed momenteel.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 17-08-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:34

Lieve murosch, je kunt niet voorkomen dat het haar raakt door er zelf naar te kijken, en natuurlijk raakt het jou! Jij was zijn partner voor zoveel jaar, en nu opeens ligt je hele leven op zn kop. Je bent geen steen he, dus natuurlijk mag je je gekwetst voelen.
Alleen denk ik dat het haar anders raakt dan jou, jij kunt haar niet beschermen hierin, en misschien hoeft dat ook niet.

Dan even een rare vraag misschien, want ik kan meedoen met alle ahhhh's en gossie en rotvent enzo. Maar waarom is hij boos op jou? Want je schrijft hij doet het expres, dat zou iemand alleen doen uit wraak of zo? Ergens zit er bij hem dan ook iets wat hij niet goed weet te uiten. Boosheid? Onmacht? Frustratie? Want als hij altijd normaal en vriendelijk was en een leuke partner en vader enzo, dan kan hij opeens wel anders en ongeintereseerd doen, maar zijn normen en waarden zijn niet veranderd lijkt me. En ik bedoel echt niet dat je diep in zijn psyche moet gaan :+. Maar misschien kan het wat relativeren. Misschien doet hij het wel helemaal niet expres om jou te kwetsen, maar is hij het bijv zat om voor jou op zn tenen te lopen en in alles rekening te houden. Of zit hij heel erg in de knoop met zichzelf? Ik denk wel dat je niet te lang met mediation moet wachten. Voor het nog verder tussen jullie verslechterd. Juist mediation kan een en ander open leggen tussen jullie, en helpen wat dingen af te sluiten. Wacht er alsjeblieft niet te lang mee, vooral in het belang van jullie prachtige dochter! En kaart daar dit soort gevoelige dingen ook aan, als het lukt zonder hem te beschuldigen. Maar wel dat je het idee hebt dat hij geen rekening meer met jou wil houden. En hoe dat komt? Moeilijk hoor allemaal! Sterkte meid!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:39

Heel goed dat je aangeeft dat je jouw dochter haar vader niet wilt ontnemen, zeker niet omdat hij de hoofdverzorgende ouder is geweest.

Ik zou er voor kiezen om dit punt mee te nemen in de mediation gesprekken en het los te laten tot dan. Niet overal een gevecht van maken. Accepteer dat hij daar ook leeft, dat hij op dat moment voor je dochter zorgt.

Ondanks alle ellende tussen jullie, blijven jullie ook mamma en pappa. En dat is op dit moment echt het aller aller belangrijkste.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:44

He wat vervelend toch dat het allemaal zo loopt. Je kunt het inderdaad aankaarten of negeren, een keer met je ogen rollen en de boel weer opruimen. Probeer het in ieder geval zoveel mogelijk naast je neer te leggen.

Via de mediator met wie je in gesprek bent kun je een verwijzing krijgen naar een KIES-coach, oftewel een coach voor Kinderen In Echtscheiding (of zoiets :P ). Die weten precies hoe ze met kinderen die in deze situatie zitten om moeten gaan, en kunnen jou ook handvatten geven voor de situatie.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:54

Ook even in de gaten houden , mocht het, als hij gaat samen wonen. Dan komen haar inkomsten erbij als 1 huishouden wat voor jou ook in kosten zou kunnen schelen. Ook bij de mediator beide tekenen dat jullie geen aanspraak maken op mekaars pensioen. Anders kom je nog niet van mekaar af.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:59

Alenthe05 schreef:
Ook even in de gaten houden , mocht het, als hij gaat samen wonen. Dan komen haar inkomsten erbij als 1 huishouden wat voor jou ook in kosten zou kunnen schelen. Ook bij de mediator beide tekenen dat jullie geen aanspraak maken op mekaars pensioen. Anders kom je nog niet van mekaar af.


Wat is dit nou voor advies? Pensioenen kun je verevenen, dat is geen enkel probleem - je hoeft elkaar niet meer tegen te komen als je met pensioen bent. En wat er gaat gebeuren als er een nieuwe partner bij komt wonen financieel is nog helemaal geen zorg - eerst maar eens zorgen dat partijen uit de situatie komen dat ze over elkaar struikelen terwijl ze beter af zouden zijn als er een fysieke afstand zou zijn.

Echt. Wat wil je nou met dit advies, op dit moment?