Mijn hele zieke moeder <3 “even van mij afpraten”

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Mijn hele zieke moeder <3 “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:29

Hallo iedereen,

Zoals de titel al zegt, moet ik even van mij afpraten..
Sinds maart 2015 viel onze wereld in 1 klap op de grond.
Mama was 1 minuut na dat ze uit de auto gestapt was en in de gemeentehuis stond een fikse epileptische aanval gekregen. Ambulance erbij en werd door gestuurd naar onze huisarts voor controle.
Huisarts vertelde dat ze ( mijn moeder en BONUSpapa ) maar door moesten gaan het ziekenhuis voor onderzoek “ geen spoed , ze konden zelf heen rijden in hun eigen gemak “.
Toen ze richting het ziekenhuis reden, kreeg mama weer een fikse epileptische aanval in de auto en mijn bonus papa heeft hier een fikse trauma aan over gehouden en begrijp ik door dik en dun.
Ambulance kwam met loeiende silenes en mama werd mega snel naar de SEH gebracht.
Daar werd ze opgevangen en na wat onderzoekjes , werdt er verteld dat ze mijn mama heel graag door de MRI wouden hebben want ze vertrouwden dit niet.
2x een epileptische aanval binnen 5 uur is niet gezond.
Na de MRI heeft mama in het ziekenhuis moeten blijven op de intensivecare.
De volgende ochtend morgen kregen we de uitslag. ( we hadden al te horen gekregen dat het of niet zorgelijk of wel zorgelijk ( Hersentumor ) was. )
Het bleek niet goed te zijn , het bleek een Hersentumor te zijn en mama heeft een week in onze dichtstbijzijnde ziekenhuis gelegen voor een week.
Daarna is mama elke week naar de UMCG in Groningen geweest voor MRI en gesprekken met de artsen.
In de tussentijd heeft mama toen veel MRI’s achter de rug gehad en kwamen we erachter dat het een Hersentumor Graad 4 is ( een ongeneesbare hersentumor, komt elke keer terug ).
Dus werd mama geopereerd op 18 maart.
Na de operatie een hele herstel gehad maar weinig last van de wond ( gelukkig )
Mama is daarna een halfjaar lang elke dag naar Groningen geweest voor bestraling en chemo’s.
Wat was dat een rampzalige tijd ( alles wat we hebben mee gemaakt maar dat je je mama zo ziet liggen en ziet dat ze chemo’s krijgt en bestralingen maakt je kapot van binnen want je kunt niks doen dan alleen kijken en afwachten )
Na die halfjaar bestraling bleek de tumor stil te staan WAT WAREN WIJ BLIJ dat dat gewoon kon gebeuren
Mama was “ gezond “ en heeft tot nu alles kunnen doen zonder te klagen. Tumor stond van eind 2015 stil
Mama werd begin 2018 gevraagd of ze mee wou doen aan een nieuwe chemo voor het behandelen van kanker. Zowel borst als hersen werden er getest.
Mama heeft daar goed over nagedacht en heeft toen ja gezegd : ze kon stappen wanneer ze wou als het niet goed ging.
Mama heeft het tot december 2018 volgehouden en kreeg elke 3 maanden zoals altijd een MRI om de tumor te controleren op groei.
Nu kwam onze schrik , die wij nooit verwacht hadden.
De tumor is terug en 2x zo erg als voorheen & heeft mama nog 1 chemo gekregen van de UMCG die zou kunnen werken om hem te stoppen.
Bestraling was geen ruimte meer voor & opereren was te risicovol wat wij natuurlijk allemaal niet wouden.
Na de 3 maanden chemo nog eens een MRI en !!2WEEK!! moeten wachten op de uitslag.
Dat wachten duurde al mega lang en wisten al wat we te horen zouden krijgen. Maar doordat we al vaker langer gewacht hadden dan 5 dagen en alsnog goed nieuws kregen, wisten we positief te blijven. Zowel mama, die was o zo positief!❤️❤️ Ze heeft ons allemaal de positiviteit gegeven om net zo positief in het leven te staan als mama.
Toen de uitslag.
Ik weet het nog zo goed!
Mama moest om half 2 in umcg zijn voor afspraak.
Ik heb elke minuut op mijn mobiel gekeken of mama af belde of op whatsapp had gekeken.
Half 3 nog geen mama die belde, kwart voor 3, mama had op haar whatsapp gekeken.
4 uur..ik werd gebeld , ik hoorde mama haar stem en hoe ze begon met praten. Ze begon met Hee Meid, hoe is die? Waarop is reageerde: mama vertel het mij. En daar reageerde mama op: we hebben zeer slecht nieuws gekregen en ze kunnen niks meer voor mij doen.
Ik brak in miljoenen stukken. & op de dag van vandaag ga ik er kapot van & breek ik nog steeds.
Heel kort wil ik er nog bij vertellen dat mama nu op de dag van vandaag , niet meer kan lopen, geen kracht meer heeft, aan oh zo vee” medicatie zit & het ergste : haar emotie uitgeschakeld is.

Ik wil jullie vragen om geen domme reacties te plaatsen.
Dit moest ik van mij afpraten en is een herinnering van wat wij meegemaakt hebben.
Mijn moeder heeft gezegd toen ze het te horen kreeg dat als ze niks meer kan, er geen potentie is voor leven. En ik kan jullie vertellen, die potentie gaan achteruit ook al gun ik dit mijn mama zo niet.
Niemand niet, maar we kunnen er niks aan doen. We moeten het accepteren , Heel moeilijk maar we hebben geen keuze.

We hebben veel UPS en down gehad maar ik ga natuurlijk niet alles bloot gooien.

Meer mensen die met mij mee kunnen voelen? Ik voel mij zo machteloos en alleen.
Je mama, je alles ❤️
Ze is mijn powervrouw! Wat er ook gebeurt ! Ze zal altijd bij mij blijven
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-07-19 23:37, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Emoji uit de titel verwijderd en tekstueel hartje toegevoegd.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:32

Jeetje wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:34

Lieve TS, ik weet niet wat ik moet zeggen behalve heel veel sterkte Y;( Hopelijk kan je wat troost of misschien ervaringen van anderen halen uit dit topic.

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:34

Ach lieve lieve meid toch, wat verschrikkelijk, je bent nog zo jong om je mama te moeten missen.
Wat een helse lijdensweg zitten jullie al jaren in, hartverscheurend.
Ik hoop dat je veel steun kan vinden bij alle lieve mensen om je heen en hopelijk ook in dit topic.
Dikke knuffel voor jullie allemaal :(:) :*

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:34

Zo das vieze kloterige pech zeg :(:)

Natuurlijk moet je zoiets van je afschrijven!

Heel veel sterkte gewenst in elk geval

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:35

Wauw wat heftig.. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Een virtuele knuffel :(:)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:36

Sterkte :(:)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:38

Word er stil van, heel veel sterkte

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:45

Heel veel sterkte meis. Voor jou je moeder en de andere die van je moeder houden.
Je moeder zal steeds verder afzwakken van wie ze was... probeer haar te blijven zien zoals ze was, die lieve sterke positieve vrouw die ze was. Hopelijk heb je heel veel mooie herinneringen die je kan ophalen als ze straks niet meer bij jullie is. Nogmaals heel veel kracht en liefde om dit laatste stuk te dragen. Dikke knuffel

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:47

Wat heftig om mee te maken, heel veel sterkte voor jouzelf en je familie, TS! :(:)

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:50

pipo schreef:
Heel veel sterkte meis. Voor jou je moeder en de andere die van je moeder houden.
Je moeder zal steeds verder afzwakken van wie ze was... probeer haar te blijven zien zoals ze was, die lieve sterke positieve vrouw die ze was. Hopelijk heb je heel veel mooie herinneringen die je kan ophalen als ze straks niet meer bij jullie is. Nogmaals heel veel kracht en liefde om dit laatste stuk te dragen. Dikke knuffel



Het zien zoals ze was is heel moeilijk op dit moment maar ik probeer dat zeker te doen, door dik en dun!
Dankuwel, we hebben heel veel herinneringen. Elke wedstrijd die ik gereden heb, was mama bij. Tot de dag van vandaag wil ze er nog bij zijn. Aangezien ze niet kan reizen is dat gewoon niet meer mogelijk en dat doet zowel voor mijn moeder als mij onwijs veel pijn.
Maar ik weet of ze nu erbij is of ze is thuis. Ze zal er altijd voor me zijn door dik en dun . En later ook. Ze is mijn supporter die niemand kan overtreffen ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:54

Ach, lieve ts, wat erg voor jou en je moeder. Heel veel sterkte de komende tijd :(:) .

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:55

Wat moet dit ongelooflijk moeilijk voor je zijn! Heel veel sterkte :(:)

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:59

Sterkte! :(:)

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:19

Wat een vreselijk nieuws voor jullie TS. Sterkte! Het zal ontzettend moeilijk zijn je moeder achteruit te zien gaan. Ik weet niet hoe je moeder er op dit moment aan toe is, maar misschien is er nog een mogelijkheid dat ze naar een wedstrijd komt kijken (of dat jullie iets anders leuks gaan doen als gezin) met de hulp van Stichting Ambulancewens. Zij werken met medisch geschoolde vrijwilligers en kunnen echt heel veel.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:30

Het leven is zo verdomde oneerlijk. Zo machteloos... Lieve TS, wat er ook gebeurt, wanneer je ook maar even je hart wil luchten of je gewoon even heel hard wil huilen: mijn postvak staat altijd open en dit topic uiteraard ook. Hele dikke knuffel en veel sterkte in deze oneerlijk strijd. Geniet van elk moment samen! <3

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:30

Wat ontzettend erg voor je

Sterkte

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:33

Xxjonique schreef:
Het zien zoals ze was is heel moeilijk op dit moment maar ik probeer dat zeker te doen, door dik en dun!
Dankuwel, we hebben heel veel herinneringen. Elke wedstrijd die ik gereden heb, was mama bij. Tot de dag van vandaag wil ze er nog bij zijn. Aangezien ze niet kan reizen is dat gewoon niet meer mogelijk en dat doet zowel voor mijn moeder als mij onwijs veel pijn.
Maar ik weet of ze nu erbij is of ze is thuis. Ze zal er altijd voor me zijn door dik en dun . En later ook. Ze is mijn supporter die niemand kan overtreffen ❤️


Zoals je dat zegt, zie ik dat je er heel sterk instaat. Super!! Niet dat je geen pijn heb ofzo, maar dit getuigd van de juiste houding op nu en wat komen gaat. Pijn moet straks slijten, duurt lang en zal een weg zijn met vele donkere dagen, maar lees dan terug en zie dat je het aan kan.
Je bent een dapper wijffie met de juiste instelling. Probeer te genieten van de tijd die jullie samen hebben en misschien een idee om een organisatie te vragen of je mams gebracht kan worden naar een wedstrijd. ( met ambulance) er zijn organisaties die dat doen. Zou heel mooi zijn om jou en je moeder zoiets te geven.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:42

Heel veel sterkte en kracht TS. Het is verschrikkelijk om te weten dat je zo'n belangrijk persoon gaat verliezen.

Ken je het boekje "mama vertel eens"? Wellicht kun je dat nog samen doornemen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:45

Krijg kippenvel van hoe je alles opgeschreven hebt. Verschrikkelijk om dit mee te maken zo voor jou en het gezin. Het leven kan zo gemeen zijn. Ik hoop dat jullie nog tijd samen hebben. Heel veel sterkte met alles. En voor jullie een dikke knuffel

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:46

Caesar schreef:
Heel veel sterkte en kracht TS. Het is verschrikkelijk om te weten dat je zo'n belangrijk persoon gaat verliezen.

Ken je het boekje "mama vertel eens"? Wellicht kun je dat nog samen doornemen.


Ik wou dat ik daar eerder achter was gekomen en dat ik het haar had kunnen geven. Ze is alleen al zo ver dat ze veel dingen al niet meer weet.
Ze dacht van de week dat ik nog op school zat namelijk maar daar ben ik al 5 jaar vanaf. Ben bang dat wij deze prachtige boek niet vol gaan krijgen met alles

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:49

Als eerste heel veel sterkte schat. Ik weet exact wat je door maakt en je kan mij altijd via pb een berichtje sturen.

Ik heb mijn moeder verloren aan darmkanker waar eerst ze heel positief over waren en "opeens" ging het heel hard. Uiteindelijk uitgezaaid naar haar hersenen. Mijn mama was toen mijn mama niet meer. Hier had ik zoveel moeite mee. Nog steeds.

Je moeder op deze manier verliezen is niks. Het is waardeloos. Natuurlijk weet je dat je ooit je moeder gaat verliezen om dit gevecht is niet eerlijk, dit gevecht wordt je keer op keer neergeslagen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:49

Wat vreselijk rot.
Voor je moeder en al haar dierbaren.
Heel veel sterkte.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:54

Wat ontzettend voor jullie allemaal…. Ik kan je alleen maar sterkte toewensen. Weet hoe het is om je mams af te zien takelen en helemaal niets kunnen doen, dat gevoel van machteloosheid.

Ik wens je heel veel wijsheid en kracht toe.....

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:55

chamion schreef:
Als eerste heel veel sterkte schat. Ik weet exact wat je door maakt en je kan mij altijd via pb een berichtje sturen.

Ik heb mijn moeder verloren aan darmkanker waar eerst ze heel positief over waren en "opeens" ging het heel hard. Uiteindelijk uitgezaaid naar haar hersenen. Mijn mama was toen mijn mama niet meer. Hier had ik zoveel moeite mee. Nog steeds.

Je moeder op deze manier verliezen is niks. Het is waardeloos. Natuurlijk weet je dat je ooit je moeder gaat verliezen om dit gevecht is niet eerlijk, dit gevecht wordt je keer op keer neergeslagen.



WoW en dit raakt mij hard! Wat je zegt, mijn moeder was mijn moeder niet meer, ik dat stadium zitten wij nu ook
De spontane , altijd vrolijke , blije , veel pratende mama is er nu al niet meer in weer te vinden!

Zou je mij alsjeblieft een pb willen sturen met hoe jij hier doorheen gekomen bent?
Ik heb het er elke keer erg zwaar mee dat ik haar zo moet zien ‘ lijden ‘ het doet pijn en gaat door alle botten en spieren heen in mijn lijf maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen!

Jij onwijs veel sterkte met het verlies ❤️
Kop op he? Dat heeft mijn mama altijd tegen mij gezegd!
Wat we gebeurt , je hoofd niet laten hangen