Mijn hele zieke moeder <3 “even van mij afpraten”

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:56

Xxjonique schreef:
chamion schreef:
Als eerste heel veel sterkte schat. Ik weet exact wat je door maakt en je kan mij altijd via pb een berichtje sturen.

Ik heb mijn moeder verloren aan darmkanker waar eerst ze heel positief over waren en "opeens" ging het heel hard. Uiteindelijk uitgezaaid naar haar hersenen. Mijn mama was toen mijn mama niet meer. Hier had ik zoveel moeite mee. Nog steeds.

Je moeder op deze manier verliezen is niks. Het is waardeloos. Natuurlijk weet je dat je ooit je moeder gaat verliezen om dit gevecht is niet eerlijk, dit gevecht wordt je keer op keer neergeslagen.



WoW en dit raakt mij hard! Wat je zegt, mijn moeder was mijn moeder niet meer, ik dat stadium zitten wij nu ook
De spontane , altijd vrolijke , blije , veel pratende mama is er nu al niet meer in weer te vinden!

Zou je mij alsjeblieft een pb willen sturen met hoe jij hier doorheen gekomen bent?
Ik heb het er elke keer erg zwaar mee dat ik haar zo moet zien ‘ lijden ‘ het doet pijn en gaat door alle botten en spieren heen in mijn lijf maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen!

Jij onwijs veel sterkte met het verlies ❤️
Kop op he? Dat heeft mijn mama altijd tegen mij gezegd!
Wat er ook gebeurt , je hoofd niet laten hangen

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:00

Hoi hoi, ik herken veel in je verhaal. Ik ben mijn vader 10 jaar geleden verloren ik was toen 23 jaar.

Binnen een half jaar was mijn vader overleden ook een hersentumor. Voor hem konden ze al snel niks meer betekenen,helaas. Ik ben er kapot van geweest... Heb hem tot het laatst verzorgd zo goed als ik maar kon. Het niet meer goed bij de tijd zijn herken ik.

Als je er behoefte aan hebt mag je me altijd een pb doen...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:01

Lieve meis, wat moet dit heftig voor je zijn. Nog zo jong en te weten dat je lieve mams er straks niet meer zal zijn...

Ik vind je heel dapper dat je het van je af kan schrijven. Probeer dat te blijven doen. Wat mij goed heeft geholpen in zware tijden is een dagboekje bijhouden. Het zal je troost geven dat later terug te lezen en kan ook helpen om alles te verwerken.

Lieve TS enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte te wensen.

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 20:04

Beauty26 schreef:
Hoi hoi, ik herken veel in je verhaal. Ik ben mijn vader 10 jaar geleden verloren ik was toen 23 jaar.

Binnen een half jaar was mijn vader overleden ook een hersentumor. Voor hem konden ze al snel niks meer betekenen,helaas. Ik ben er kapot van geweest... Heb hem tot het laatst verzorgd zo goed als ik maar kon. Het niet meer goed bij de tijd zijn herken ik.

Als je er behoefte aan hebt mag je me altijd een pb doen...


Wij hebben nog heel veel “ geluk “ gehad dat ze al vanaf 2015 nog bij ons is, maar dat doet ze pijn niet minder!
Het verzorgen doet mij nu ook zoveel! Maar de kleine dingetjes zijn nu zo dankbaar!

Je mag mij zeker een bericht sturen met hoe jij dit hebt verwerkt want ik merk dat ik helemaal vast loop
Liever niet maar je doet er niks aan. Praten met mama doe ik nog wel maar ze begrijpt het allemaal gewoon heel moeilijk tot niet meer

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:10

Heel erg veel sterkte!

AM01
Berichten: 140
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:11

Heel veel sterkte, denk aan de mooie en goede momenten. En vooral zoek professionele hulp, dit kun en wil je niet alleen doen. Goed dat je het hier al schrijft.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:17

Ontzettend veel sterkte Y;(

Mijn vader ben ik 2 maanden geleden op veelste jonge leeftijd verloren aan voornamelijk zijn hersentumor. Begin april er achter gekomen dat hij een hersentumor had met uitzaaiingen in zijn gehele lichaam. Precies een maand later is hij overleden...

De hersentumor heeft al zijn gevoel/emotie uitgeschakeld waardoor hij het hele ziek zijn gelukkig niet super bewust heeft meegekregen. Hij wist dat hij ziek was maar de emotie ontbrak. Vrij wel meteen na de uitslag kon hij ook niks meer en lag enkel nog maar in bed beneden. (Dag voor het bekend werd was er haast niks aan de hand of te zien aan hem) Uiteindelijk hebben wij voor hem moeten besluiten dat het genoeg was en werd hij aangesloten op de sedatie pomp en is 24 uur later overleden.

Kanker is zo een ongelofelijke r*t ziekte ;( maar helemaal een hersentumor geeft echt zulke grote veranderingen in het gedrag van die persoon. Ik wil jou, je moeder en je familie ontzettend veel sterkte en kracht wensen. Geniet van elkaar en maak een hoop mooie foto’s ter aandenken later.

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:31

Lieve ts mag ik je heel veel sterkte toewensen, en ook de anderen om je heen.
Je lieve moeder te gaan verliezen aan die rotziekte kanker dat is zo niet leuk.

Ik voel met je mee, want ik weet wat het is. Ik heb mijn moeder ook verloren door die rotziekte, zij had longvlieskanker.

Ik weet niet hoe je moeder nu is, maar geniet intens van de momenten die je nog met haar hebt, heel veel kracht toegwenst.
Laatst bijgewerkt door Westerntrail op 07-07-19 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:53

Jeetje, wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:10

Lieve TS, ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toewensen. :(:). Wat is het leven soms hard en oneerlijk..

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:48

Wat heftig ts ;( Helaas heb ik dezelfde ervaring sinds een week: vorige week zaterdag kon mijn moeder ineens zich niet aankleden, arm deed raar, motoriek klopte niet.. alarmbellen gingen rinkelen bij mijn vader en die belde voor hulp. Heel snel waren ze in het zkh en bleek dat zij een hersentumor heeft.

Ze zit nog vol in de onderzoeken, maar is sinds vrijdag weer thuis.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:14

Lieve, lieve TS. Woorden schieten tekort.

Ik hoop dat jullie nog vele 'mooie' en 'liefdevolle' momenten kunnen beleven.

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe. :(:)

Sweetgirl1
Berichten: 4556
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:15

Lieve TS

Enorm veel sterkte met dese donkere dagen.
Zelf was ik 12 jaar toen mijn lieve vader helaas overleed.
Ben nu 25 en heb het er elke dag nog steeds enorm moeilijk mee.
Heb alles mee gemaakt en het ergste is nog dat ik alles weet te vertellen.

Je mag me altijd pben. Zal altijd open staan voor je

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:34

Heel veel sterkte

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:38

Heel veel sterkte, wat een vreselijke, machteloze situatie is het toch. Pak elk klein momentje met twee handen vast en zeg wat je zou willen zeggen tegen elkaar. Ik heb helaas ook ervaring, ik ben 2 jaar geleden mijn moeder verloren aan die ellendige rotziekte. Het was vreselijk en het ging zo snel, maar ik ben enorm dankbaar voor de dingen die we nog samen hebben kunnen bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:03

Mijn zus is twee jaar geleden aan kanker gestorven. Haar hoop was een hormoonbehandeling, die uiteindelijk niet aansloeg.
Het wachten op uitslagen is verschrikkelijk, bij het UMCG wordt je ook gewoon op de wachtlijst van de chirurg geplaatst. Alsof er geen urgentie is, ik vond dat heel frustrerend. Maar het wachten is ellendig, zeker als er zoveel van af hangt.
Heel veel sterkte toegewenst, het is verschrikkelijk om een geliefde zo te zien aftakelen, een compleet ander mens te zien worden. Het is heel moeilijk en heel zwaar. Ze heeft zelf haar einde gekozen en het was zowel een intens verdriet als een opluchting. Leven in zo'n situatie is zwaar en vergt enorm veel van alle partijen. Heel veel sterkte..

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:19

Ik ben er even stil van. jeetje meis wat heftig. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, wel dat ik het knap vind en dapper dat je een topic hebt geopend. In de hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt en hopelijk ook kracht. Dat je iets hebt aan de ervaringen van anderen. Geniet van je mama zolang ze nog bij je is. Praat met haar, vertel je gevoel, nu kan het nog! Ik wil je heel heel veel sterkte wensen!!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:41

Jeetje TS wat is dit super heftig......gewoon geen woorden voor. Verschrikkelijk om mee te maken en doorheen te moeten dit....ik kan je heel goed begrijpen, ik snap je super goed.

Ben zelf mn moeder bijna 5 jaar geleden ook verloren door ziekte, dus weet wat het is....mocht je behoefte hebben om je hart te luchten, te praten of wat afleiding wil. Je mag altijd een PB sturen!

Verder wil ik jou en je familie en naasten super veel sterkte wensen in deze moeilijke tijden! :(:)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 06:11

Wauw wat enorm heftig! Heel veel sterkte voor jou en je familie gewenst!

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:01

Lieve ts... wat vreselijk :( heel veel sterkte voor jou en je naasten

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:34

Vreselijk! Heel veel sterkte gewenst. Het begin van je verhaal klonk me al erg bekend; een collega van me had hetzelfde... Y;(

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:21

Heel veel sterkte hier ook die K. t ziekte veel umcg heb je een pb gestuurd

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 10:27

SecretLIN schreef:
Heel veel sterkte hier ook die K. t ziekte veel umcg heb je een pb gestuurd



Ik las hem! dankjewel voor de steun

Sabbientje

Berichten: 4709
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Mijn hele zieke moeder❤️ “even van mij afpraten”

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:33

Jemig meid, dat is echt zwaar PIEP!!
Woorden zijn er hier niet voor....

Ik hoop dat je nog verschillende mooie momenten mag hebben met je moeder.
Dat jullie nog een tijdje van elkaar kunnen genieten.
Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Misschien een leuke tip.
Als er nog iets is wat je moeder heel graag een keer wil doen, kun je dit aanvragen bij Stichting Ambulancewens. https://www.ambulancewens.nl/
Zij kunnen dan dingen regelen en jullie een onvergetelijke dag bezorgen.
Zo kun je misschien nog een paar mooie momenten aan je herinneringen toevoegen.

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 10:38

Sabbientje schreef:
Jemig meid, dat is echt zwaar PIEP!!
Woorden zijn er hier niet voor....

Ik hoop dat je nog verschillende mooie momenten mag hebben met je moeder.
Dat jullie nog een tijdje van elkaar kunnen genieten.
Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Misschien een leuke tip.
Als er nog iets is wat je moeder heel graag een keer wil doen, kun je dit aanvragen bij Stichting Ambulancewens. https://www.ambulancewens.nl/
Zij kunnen dan dingen regelen en jullie een onvergetelijke dag bezorgen.
Zo kun je misschien nog een paar mooie momenten aan je herinneringen toevoegen.



Wij hebben het daar al over gehad met de thuiszorg en monuta.
Wij zijn nu druk aan het kijken wat mama nog graag wil doen, alleen ze vindt het zo lastig want ze vraagt elke keer wat wij nog graag met haar willen doen.
Dan kan ik daar op antwoorden: ik wil je graag oma zien worden , ik wil je bij mijn bruiloft hebben, ik wil je bij verjaardagen / kerst / oud en nieuw hebben ! Maar dat wordt zo lastig want we weten allemaal dat die dagen er niet zullen komen met mama op de aardbodem

Wat mama nog heel graag wil is, naar De natuur begraafplaats en daar een plekje uitzoeken. Se wou dat altijd nog doen maar ze is zo snel achteruit gegaan waardoor die kans ons versprongen is. Net als vakanties en leuke uitjes die we nog allemaal wouden doen.

Maar we gaan er zeker een dag van maken die mama nooit vergeet en dat ze even van huis weg is ❤️