De eeuwige single.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:32

Hier ook single, soms happy en soms unhappy. Ben wel benieuwd hoe oud jullie zijn? Ik ben 38.

Op zich heb ik het prima voor alleen, fijn huisje, mijn eigen bedrijf in de paarden en lekker mijn beestjes om me heen. Als ik dan weer van vriendinnen hoor "helaas, geen kat voor ons, was niet eens bespreekbaar :( " oid. Dan ben ik echt een happy single, laatst een pup aangeschaft zonder daar met iemand over te hoeven overleggen. Wel met mensen door gesproken of het wijs was, maar de eind beslissing ligt alleen bij mij.

Maar van de andere kant mis ik toch ook wel iemand om iets mee op te bouwen, waar je mee op uit kan. En tegelijkertijd zie ik weer alle relatie troubles en denk ik, laat maar zitten, ik heb niemand nodig.

Het daten vind ik overigens ook drama, niets voor mij. En zo vermoeiend, als iemand er naar vraagt en je zegt er niets aan te doen "tja, het komt niet aangezien he" zeg je op internet te zitten op een aantal sites "tja, als je zo wanhopig bent dan vind je nooit iemand, los laten, juist dan komt ie langs" hou de goedbedoelde adviezen maar lekker voor je zelf, ze helpen toch niet

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:37

Mijn ervaringen zijn inderdaad niet zo goed maar ik zeg niet dat alle relaties zo zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het niet zo rozengeur en maneschijn is als hierboven staat beschreven. Het is veel geven en weinig nemen, veel rekening houden met iemand anders, jezelf soms wegcijferen om de ander gelukkig te maken en er zijn nog veel meer andere dingen die kunnen voorkomen in relaties. Hoeft niet, maar ik zie het wel om me heen. En er is geeneen relatie waar ik mee zou willen ruilen. Alleen zijn heeft zoveel voordelen, voor mij in ieder geval wel zodat ik hier bewust voor kies. Er zullen vast ook hele gelukkige relaties zijn en dat is heel fijn voor ze. Maar toch benijd ik ze niet.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:37

Hier ook al een hele tijd single. Happy weet ik niet, maar ben ook zeker niet unhappy. Vindt het daten enzo nogal een gedoe & moet eerlijk toegeven dat ik ook gemakkelijk afstand neem als het te serieus wordt. Gevoelens uitspreken is ook niet mijn ding dus is wel lekker makkelijk als je dat dan ook niet hoeft te doen :P

Ik vind het heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden enz. Ik zie in mijn omgeving dat mijn vriendinnen alles moeten overleggen/vragen, dat lijkt me verschrikkelijk.

Aan de andere kant lijkt het me soms wel fijn als er iemand is waar jij voorop staat. Die mee gaat op vakantie of op dagen zoals kerst/oud&nieuw
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 29-07-19 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:38

Shiloh schreef:
Ik kan zelf prima alleen zijn, maar het is met regelmaat wel erg eenzaam.

Ik zit nu op zo’n punt dat ik graag een stabiele relatie wil, maar geen zin heb in dat gezeik van daten en elkaar leren kennen. :Y)


Ik zit op datzelfde punt.
Daten en elkaar leren kennen vind ik helemaal niet erg.
Alleen steken maar verdomd weinig mannen daar tijd in.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:43

Suzanne F. schreef:
Mijn ervaringen zijn inderdaad niet zo goed maar ik zeg niet dat alle relaties zo zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het niet zo rozengeur en maneschijn is als hierboven staat beschreven. Het is veel geven en weinig nemen, veel rekening houden met iemand anders, jezelf soms wegcijferen om de ander gelukkig te maken en er zijn nog veel meer andere dingen die kunnen voorkomen in relaties.


jammer dat je het zo ziet. jammer dat dit kennelijk je ervaring is en wat je ziet om je heen.
Ik hoop dat alle singles in dit topic die toch nog wel hopen op een relatie dit vooral niet als hun toekomstbeeld zien, maar dat zij mogen ervaren dat relaties wel leuk en waardevol zijn. Want een goede relatie is namelijk precies dat.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:44

Ik ga stiekem meelezen hier. Ik ben sinds kort single en had het er laatst serieus met een vriend over, dat het eigenlijk toch zo zou moeten zijn dat je pas een relatie aangaat MITS het iets toevoegd ipv dat je dat gewoon doet TENZIJ er zwaarwegende tegenargumenten zijn ofzo :=
Het uitgangspunt zou anders moeten zijn in de maatschappij, dat scheelt veel mensen een hoop gedoe.

Een ding wat zeker is is dat er echt heel wat moet gebeuren, zelfs al krijg ik weer een relatie, wil ik samenwonen überhaupt overwegen. Hoewel het fijn is geweest met mijn ex heb ik ook echt een stuk van mezelf verloren, dat nooit meer. :n

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:47

Shiloh schreef:
Gezelschap. Een maatje. Je leven delen met een ander. Stabiliteit. Er niet altijd alleen voor staan. Lief hebben en geliefd en gewaardeerd worden.

Lijkt me heerlijk. Een stabiele relatie hebben. De weg ernaartoe echter is verschrikkelijk.

Dit is precies wat ik ook mis.
En nee natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn, maar dat is alleen zijn ook niet.
Altijd maar alle beslissingen zelf moeten nemen.
Et . Etc.
Gewoon eens iemand om je heen die van je houdt, iemand die er is als je thuiskomt en je verhaal kwijt kan.
Maar ook iemand om eens lekker tegen te kunnen zeuren of mee te discusseren.
Of tegen aan te liggen op de bank.
Zijn vaak gewoon de kleine dingetjes

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:52

Ik ben zeker happy single!
3x een aantal jaar samen gewoond.
Nu sinds een paar jaar alleen en dat bevalt prima.
Its just me,myself and i en we vermaken ons opperbest! *\o/*

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:53

Ook ik al een hele tijd single. Soms mis ik het inderdaad ook wel, het alleen koken en alleen eten is toch wel vaak demotiverend. Zo nog wel wat dingen die ik mis.

Maar net als laatst als ik dan meerdere dates heb gehad met een jongen, en vervolgens een paar keer niet kan wanneer hij wilt en je dan te horen krijgt: 'je loopt jezelf voorbij en je doet echt veel te veel, je werk, je paarden, de brandweer, je familie en af en toe vrienden dan heb je dus nooit tijd voor mij'
Naja dan is het gat van de deur erg dichtbij voor mij :wave:

Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:58

Hier nu ook al enkele jaren single en vind het aan de ene kant wel best maar mis toch wel een partner. Het lijkt tegenwoordig wel of er een taboe op staat om toe te geven dat je soms een arm om je heen mist. Ik ben best gelukkig alleen en doe wat ik graag wil maar om zou in het rond te roepen dat ik een o zo happy single ben, neuh.

Gewoon af en toe eens even leunen zou deugd doen. Nu moet je alles alleen of zelf doen, uitstapjes, boodschappen, honden uitlaten, poetsen,...

Ik heb laatst voor de eerste keer gespeeddate en ga nu nog 1x terug voor een categorie jonger. Ook online kijk ik af en toe eens maar merk dat ik best streng ben.

Ik heb wel vriendinnen maar die zijn allemaal getrouwd en/of kinderen dus dat is ook anders.

Ik weet wel niet of ik wel weer wil samenwonen. Heb verschillende relaties gehad waarvan ook enkele samenwonen maar ik betwijfel of ik daar nu zo snel opnieuw voor zou kiezen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:59

Meld zich ook...
Daten daar ben ik niet echt voor geschikt geloof ik, dan gaat juist vanalles mis of hele ongemakkelijke stiltes. :o

Mjah ik mis het vooral met vakanties een maatje en gewoon iemand echt mee te kunnen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:05

Sintara schreef:
Tja.. Ik heb een relatie gehad van 6 jaar (incl samen wonen enzo), en een keer een korte. Verder heb ik nooit zelfs maar interesse gehad in iemand.

Ik denk op het moment weer van, ik zou weer eens mensen moeten gaan ontmoeten en kijken of ik dan iemand tegen kom. Maar nja... Dat ik niet snel verliefd wordt enzo, maakt me wel onzeker als ik hiermee bezig ben. Bijna iedereen in mijn omgeving vindt dat ik te kritisch ben, te moeilijk doe over fysiek contact, etc etc. Het voelt soms dan net alsof er iets mis met me is. Terwijl als ik het lekker laat zitten, niemand zo pushed en ik oprecht gelukkig ben alleen. Zo is het wel een Ding geworden voor mij


Hoe kun je nu te moeilijk doen over fysiek contact? Je moet toch niets doen wat niet goed voelt? Er is niets mis met jou hoor :(:)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:06

Al 31 jaar happy single en zelfs nog maagd. Niet echt mijn keuze, maar gewoon nog geen leuke vent gevonden. Tussen mijn 25ste en 30ste vond ik het heel lastig. Maar nu ik 31 ben is er echt een knop omgegaan. Ik ben ik, en kennelijk zijn de mannen, die ik tot nu toen ben tegen gekomen, hier niet tegenop kunnen boxen 8-)

Met stappen nog wel eens lastig inderdaad. Ik ben niet van kroegentochten enz. (kan ook slecht tegen drank) dus meestal uit eten of bioscoop. Heel zelden naar het bowlen. Maar iedereen in mijn vrienden club heeft relaties, kinderen, zwanger, verloofd enz enz enz. Kan gelijk merken als er 1tje weer vrijgezel is want dan kunnen ze mij opeens vinden. Gelukkig is dit voor mij niet heel erg. Ben meer van het type Meet me, myself and I....

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:09

Jazeker, ik meld mij :+

Heb niet zoveel problemen met single zijn, maar soms fantaseer je toch weer over een relatie. Gewoon iemand hebben om alles mee te delen en om lief te hebben. Samen films kijken en nutteloos bankhangen. Gewoon de kleine dingetjes.

Maar blijkbaar is het niet voor mij weggelegd haha. Ik ben idd ook van mening om het niet op te zoeken, ik erger mij ook altijd aan mensen die echt gaan ‘zoeken’. Dating apps lopen meestal ook op niks uit, is niet echt mijn ding. Ach, we zullen zien wat de toekomst brengt :)

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:10

Hier een 36-jarige single. Ik heb wel van die momenten dat ik anderen gelukkig zie zijn in een relatie (broer/ neven/ nichten/ andere familie/ vrienden) dat ik af en toe denk: dat zou ik ook echt wel willen! Heb er soms ook wel eens moeilijk mee als ik anderen in het openbaar zie knuffelen of zoenen. Ik gun het die mensen wel, maar heb dan wel het gevoel dat ik iets mis. Het doet dan een beetje pijn ofzo, kan dat gevoel niet goed beschrijven.

Helaas heb ik wel de moeilijkheid van een aanverwant autistische beperking (lichte vorm, dat wel), en dat maakt het er ook niet makkelijker op. Datingapps begin ik niet aan, hoor zoveel verschillende dingen erover. Ik heb meer zoiets van: Eerst maar eens gewoon de mannen in mijn leven (vrienden/collega's) goed leren kennen, wie weet wat er ooit nog uit komt.

Aantal jaren geleden heb ik een gedicht geschreven waarin ik op Valentijnsdag 2017 mijn gevoelens over deze dag heb toevertrouwd aan het papier:

Geen rode roos,
geen chocolaatjes in een doos.
Niemand die jou lekker verwent.
Niks van dat al, als je single bent.

Om je heen verliefde stelletjes.
Lang getrouwd of heel pril bij elkaar.
Je vindt t af en toe best welletjes,
maar dan is die ene dag weer daar.

14 februari, valentijn.
Elk jaar weer die hoop erbij:
Zou er iemand zijn,
die valt voor mij?

Om je heen zie je paren,
die elkaar de liefd' verklaren.
Of stille aanbidders met dromen,
die ineens hun kast uit komen.

En jij als single loopt dat mis.
Ergens weet je dat t maar commercie is.
Maar toch hoop je ieder jaar:
Was mijn ware nu maar daar...

En ooit, heel misschien, wellicht,
valt er ooit iemand voor jou.
Zie je ineens diens gezicht,
dat zegt "ik hou van jou".

Nu doet 't af en toe een beetje pijn.
Maar dan voelt het aan als puur geluk.
Als jij samen bent met jouw valentijn,
zal 14 februari ook voor jou een feestdag zijn

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:11

35 jarige single vrouw meldt zich...
Ben het alleen zijn wel een beetje zat maar gewoon een huismus. Dus ik zou niet weten hoe ik aan een man kan komen, al is het alleen maar om de potten open te krijgen als ik die weer eens niet open krijg.
Maar gewoon een maatje is ook leuk.
En ik ga niet in mijn eentje in een cafe zitten :+

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:13

Ik meld me!
22 jaar..
Ik heb er niet onwijze problemen mee dat ik single ben. Ik heb op dit moment gewoonweg geen tijd voor een vriend. Daarbij is het daten-ontmoeten voor mij ook gewoon een no-go. Ik ben er niet voor weggelegd, ben hartstikke lomp en onzeker en er vallen altijd van die domme ongemakkelijke stiltes. Ik blijf wel for-ever alone.

Hoewel ik het wel mis. Ik heb nu wel twee echte relaties gehad, en ik zou het best wel weer willen.. :')

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:13

Celine Famke, Hoezo erger je aan mensen die daten via apps?

Als dat hun ding is is daar toch niets mis mee?

Ik doe dat ook, ik heb het 10 jaar op zijn beloop gelaten en geen enkele man ontmoet.
Nu ik op die dating apps zit ontmoet ik tenminste nog eens iemand.
Vind absoluut niet dat daar iets mis mee is.

Mooi gedicht Jpitty!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:16

chamion schreef:
Al 31 jaar happy single en zelfs nog maagd. Niet echt mijn keuze, maar gewoon nog geen leuke vent gevonden. Tussen mijn 25ste en 30ste vond ik het heel lastig. Maar nu ik 31 ben is er echt een knop omgegaan.


Kan gelijk merken als er 1tje weer vrijgezel is want dan kunnen ze mij opeens vinden. Gelukkig is dit voor mij niet heel erg. Ben meer van het type Meet me, myself and I....



Same, alleen ik ben 5 jaar ouder :+

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:18

Silly1972 schreef:
Celine Famke, Hoezo erger je aan mensen die daten via apps?

Als dat hun ding is is daar toch niets mis mee?

Ik doe dat ook, ik heb het 10 jaar op zijn beloop gelaten en geen enkele man ontmoet.
Nu ik op die dating apps zit ontmoet ik tenminste nog eens iemand.
Vind absoluut niet dat daar iets mis mee is.

Mooi gedicht Jpitty!


Dat zei ik niet :D Misschien een beetje onhandig geformuleerd. Ik zei dat die dating apps niet echt werken voor mij. Dat irriteren staat daar los van, dat ging daar niet meer over.
Ik irriteer mij er altijd aan als meiden ‘actief gaan zoeken’ naar een vriend en dat ook zo mededelen. Maar dat is misschien ook omdat ik zelf totaal niet zo in elkaar zit :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:21

Wat een mooi gedicht JPitty, erg dubbel gevoel erbij

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:24

Ik ben heel bewust single(32 jaar), ik heb echt niets met relaties. Samenwonen ook weleens gedaan, ben ik ook niet geschikt voor. Ik hou ervan alleen te wonen, doen wat ik wil, wanneer ik wil. Ik heb geen behoefte aan dat soort gezelschap. Maar nee dan heb je de ware nog niet gevonden hoor je dan natuurlijk altijd... ja doei.. :+ Ik hoef de ware sowieso niet te vinden.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:27

Als jij je daar prettig bij voelt dan vooral lekker zo laten en de mensen maar laten kletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:31

27 jaar nog nooit een relatie gehad :+ ,soms is het wel fijn om thuis te komen en gewoon iemand heb om tegen te praten. Maar geniet van de rust , ontprikkelen met de kat eventueel op schoot.

Eet 2 a 3 dagen per week bij mijn ouders om toch ergens tegen te praten , en dat kunnen mam en ik goed :')

Wat je niet hebt kan je niet missen , maar ben benieuwd hoe het nou werkt een relatie hebben :=

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:34

Dank voor de complimentjes. Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Wel grappig: heb het 's avonds in ca een half uurtje geschreven. Soms krijg ik gewoon even zo'n "aanval van inspiratie" en gaat het schrijven vanzelf.

Klein voordeel van single zijn: als ik die inspiratie krijg, hoef ik niet eerst iemand anders achter de laptop weg te schoppen, maar kan ik gewoon mijn ding doen.