De eeuwige single.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 03:43

Ik meld me hier ook! 35 jaar en nu al 10 jaar single met her en der wat mislukte dates :') zoveel herkenbare punten hier! Wat ik ook wel heb.. mannen die serieus zijn en wel graag willen duw ik van me af en degene waar ik geen hoogte van kan krijgen die vind ik interessant.. snap af en toe ook echt niks van mezelf.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 06:47

Shiloh schreef:
Ik kan zelf prima alleen zijn, maar het is met regelmaat wel erg eenzaam.

Ik zit nu op zo’n punt dat ik graag een stabiele relatie wil, maar geen zin heb in dat gezeik van daten en elkaar leren kennen. :Y)


Amen :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:20

Shiloh schreef:
Ik kan zelf prima alleen zijn, maar het is met regelmaat wel erg eenzaam.

Ik zit nu op zo’n punt dat ik graag een stabiele relatie wil, maar geen zin heb in dat gezeik van daten en elkaar leren kennen. :Y)
Dit klinkt echt zó herkenbaar, zei het v.d. week nog tegen een goede vriend: Longterm en serieus graag, maar dat gedoe vooraf :')

En werpt iemand zich dan volledig aan m'n voeten, dan denk ik weer: Nah, ik wil er wel moeite voor doen.

#FirstWorldProblems

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:31

Ianthe schreef:
Ik krijg ook echt de kriebels van dat gedicht en dingen als handen vasthouden, knuffelen, spoonen... Ik ben niet zo romantisch en hou al helemaal niet van dat geplak :+ Tuurlijk een avondje film kijken, beetje bankhangen of andere leuke dingen 8-) niets mis mee, maar dat kleffe relatie gedoe verder, nee.

Ben toch blij dat ik een vriendin heb die net zo is. We zien het al voor ons, als we ouder zijn stukje grond in het buitenland kopen, 2 huisjes erop of een boerderij in 2en delen en daar als oude besjes wonen met onze honden :D En dan nemen we natuurlijk wel een knappe tuinman, gewoon om naar te kijken.


Whahaha dat klinkt fantastisch!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:32

WOW ruim 1.5 pagina erbij vanaf mijn laatste reactie.
En wat een feest om de berichten terug te lezen. Echt van ja, dat heb ik ook, ja, zo denk ik er ook over!

En vooral dat goed bedoelde advies van alle personen om je heen. Ik wordt er zo moe van. En dan krijg ik naar mijn voeten geworpen dat ik niet zo negatief moet doen, want dan lukt het nooit! Ik ben nooit negatief....ik ben een lachebekkie.

Maar qua het op vakantie gaan? Daar ben ik redelijk overheen. Ik ga gewoon naar Center Parcs en boek daar luxe verblijven en laat mij volledig verwennen. Ik doe niks qua eten maken enz. Dat mag het park doen. En ik ontstess er echt bij. Nergens druk om maken. Gewoon ontbijt aan huis, uit lunchen en uit eten (en de blikken die ik erbij krijgen als ik een tafel om 1 vraag...)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:37

Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:40

Betreft vakantie ga ik of in m'n eentje, of met m'n ouders als ze een roadtrip gaan maken (sinds ik geen rijbewijs heb) of samen met mijn broer. Pleur mij in een oude stad met een camera en ik vermaak mij wel :+

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:41

Ik hoor zo vaak "heb je nog geen vriend?"
Ik word er echt serieus moe van..

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:45

Ailill schreef:
Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.


Nee geen advies, maar wel vaak van: goh en je bent zo’n leuke meid, dat jij nog geen relatie hebt..... of de opmerking van: Oh wacht maar tot je de ware tegenkomt...

Ze snappen niet dat ik het gewoon niet wil. Sowieso is de spoeling erg dun als je iets ouder wordt maar ik ontmoet eigenlijk nooit iemand die ik leuk vind. Omdat ik er niet voor open sta denk ik.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:52

Ik herken mij ook wel in een hoop meningen en ervaringen in dit topic.

Het lastige blijft dat je moet proberen je zelf niet te vergelijken met anderen. Hoeveel huisjes, boompjes, beestjes, kinderen en relaties ze ook hebben. Dat vind ik zelf altijd het lastigst. := Meestal dus gewoon happy single, maar soms wat unhappy als ik naar anderen om mij heen kijk en helemaal tijdens een periode als kerst. Wees trots op wie je bent en wat je hebt. Geld maakt niet gelukkig, maar vergoed een boel en dat is met relaties misschien ook wel zo. Ben blij dat ik mij zelf nu prima red. Diploma op zak, vaste baan, appartementje, auto voor de deur en een leuk paard op de wei. #trots

Alleen zijn heeft gelukkig ook een hoop voordelen. :D Je kunt geheel je eigen plan trekken en er niets hoeft door de thuis commissie heen. Je bepaalt alles helemaal zelf, maar soms zou het idd ook erg fijn zijn een maatje aan je zijde te hebben om samen dingen te ondernemen, erop uit te gaan en iemand om tegen aan te hangen en te kletsen. Niet dat ik zo een enorme prater ben, maar toch. Ben blij dat ik nog wat vrijgezelle vrienden om mij heen heb, maar heel langzamerhand begint die groep steeds iets kleiner te worden nu iedereen ouder wordt. Hoe ouder je wordt hoe lastiger het ook wordt.

Zelf zou ik bijvoorbeeld nooit alleen op vakantie gaan. Niet zo mijn ding. Dus al paar keer op groepsreis geweest en vorig jaar voor het eerst op ruitervakantie geweest en dat is mij prima bevallen. Deze zomer op "ponykamp" naar Zweden geweest. Denk van de winter maar weer op ponykamp naar Zweden.

Je zou haast denken dat ik op genoeg plekken kom om andere mensen te leren kennen en toch wil het dan niet lukken. Je vraagt je soms dan wel eens af waarom niet. Toch maar weer eens beginnen met online daten denk ik. :=

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:55

Suzanne F. schreef:
Ailill schreef:
Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.


Nee geen advies, maar wel vaak van: goh en je bent zo’n leuke meid, dat jij nog geen relatie hebt..... of de opmerking van: Oh wacht maar tot je de ware tegenkomt...

Ze snappen niet dat ik het gewoon niet wil. Sowieso is de spoeling erg dun als je iets ouder wordt maar ik ontmoet eigenlijk nooit iemand die ik leuk vind. Omdat ik er niet voor open sta denk ik.
Oh op die fiets, ik snap je! Hah, hier thuis roepen ze juist dat ze het volledig begrijpen dat ik single ben, ben volgens hen niet de makkelijkste.

Wat ik dan wel weer tegen kom zijn vragen van een eventuele match op Tinder/een date, hoe het kan dat iemand met zulke looks single is. Gaat meestal richting een ondervraging, best bizar en meestal is mijn interesse dan ook weg. Al moet ik eerlijk toegeven dat die vraag soms ook door mijn eigen hoofd gaat bij iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:15

Ailill schreef:
Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.

Ik krijg gelukkig ook nooit advies van mensen. Wel de vraag waarom ik geen relatie heb, maar als ik zeg dat ik eerst wil dat mijn leven wat rustiger wordt (ik verhuis op dit moment vrij vaak van land naar land), begrijpen de meesten dat wel.:+

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:16

Ailill schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee geen advies, maar wel vaak van: goh en je bent zo’n leuke meid, dat jij nog geen relatie hebt..... of de opmerking van: Oh wacht maar tot je de ware tegenkomt...

Ze snappen niet dat ik het gewoon niet wil. Sowieso is de spoeling erg dun als je iets ouder wordt maar ik ontmoet eigenlijk nooit iemand die ik leuk vind. Omdat ik er niet voor open sta denk ik.
Oh op die fiets, ik snap je! Hah, hier thuis roepen ze juist dat ze het volledig begrijpen dat ik single ben, ben volgens hen niet de makkelijkste.

Wat ik dan wel weer tegen kom zijn vragen van een eventuele match op Tinder/een date, hoe het kan dat iemand met zulke looks single is. Gaat meestal richting een ondervraging, best bizar en meestal is mijn interesse dan ook weg. Al moet ik eerlijk toegeven dat die vraag soms ook door mijn eigen hoofd gaat bij iemand anders.


Tja wat zegt uiterlijk nou? Je ziet de meest onaantrekkelijke mensen in relaties en dan denk ik vaak; hoe kan dat nou? Maar degene met goede looks zijn vaak enorm veeleisend, in veel dingen. En misschien van binnen wat beschadigd en misschien wel minder mooi dan aan de buitenkant.
Ach ja leven en laten leven, doe wat je gelukkig maakt. Of dat nou met of zonder relatie is. Soms moet je eerst ervaren om te kunnen zeggen waar je gelukkig van wordt. En ik ben in een relatie gewoon niet zo gelukkig. Dan ben ik onzeker, voel me geketend, moet ik verantwoording afleggen voor keuzes die ik maak en moet ik dingen doen die ik eigenlijk niet wil doen. Alleen ben ik zekerder, sterker, maak ik mijn eigen beslissingen en keuzes en draag daarvoor alleen verantwoording aan mezelf af. Daar voel ik me beter bij.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:20

Ik ben liever alleen, woon ook liever alleen en slaap al helemaal liever alleen.
Ik ga gerust in mn eentje roadtrippen in Amerika, dus voor op vakantie heb ik ook geen partner nodig (behalve zn creditcard, die zou wel welkom zijn maar ik heb er het gedoe niet voor over)

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:22

davinci2412 schreef:
Ik hoor zo vaak "heb je nog geen vriend?"
Ik word er echt serieus moe van..


Precies dit! (Ik kom ook even binnenvallen)
Van het weekend nog op een feestje roept tantelief; heb je nog geeen vrieeeendd? Ik zei; nee. Zegt ze ooh ‘’happy single’’ ;) ;) ;) ?? Met van die vreemde knipogen erbij dat ik dacht wat insinueer je daar precies mee? :')

Ik vermaak mij prima in mijn eentje, maar momenteel wel op een punt dat ik ook wel zou openstaan voor iets serieus. :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:29

Ow mensen, heerlijk topic dit!

30, single, al 7 jaar inmiddels (OMG). 2 relaties gehad van enige betekenis en wat kortere dingen.
Mis ik het hebben van een partner? Ja, soms wel.

Maar mijn god, wat haat ik dat daten. Nee, ik vind nieuwe mensen ontmoeten in zo'n date-setting dus écht niet leuk. Ik ben best een mensen-mens, ik praat echt met iedereen, overal. Zet mijn in mijn eentje op een beurs of evenement en ik klets wel... Maar op dates zijn mannen gewoon "Bluh!". Ze zijn OF uit op one night stands, OF ze zijn je alvast de invulling van 'moeder van hun kinderen' aan het geven...
Wat is er mis met gewoon een beetje geïnteresseerde hoffelijkheid? Interesse in wie de mens achter het plaatje is enzo... In iemand zijn dromen en idealen? Heeft niks met romantiseren te maken, maar als dát er niet toe doet, dan kun je gewoon met willekeurig welk snoetje dat je aanspreekt trouwen, toch?

Aan aandacht ontbreekt het niet, op straat en op dating apps, maar ik vind het allemaal zo verrekte oppervlakkig.

Ik kom liever thuis in een leeg huis (en wat heet leeg, de hond is er ALTIJD, onvoorwaardelijk) dan dat ik thuis moet komen bij iemand die niet voelt als 'thuis'.

Dan zie ik ook nog eens de relaties van vriendinnen en denk ik 'NOPE, serieus NOPE!' Die verliezen enorm hun identiteit in hun partner, en later nog meer in hun kinderen. Die dingen zouden in mijn ogen een aanvulling moeten zijn, niet de definitie van jou...

En owww, de ultieme dooddoener "maar je bent zo'n leuke meid, het is toch ZONDE als je alleen blijft!". Hm, dus het is zonde om alleen te blijven, maar absoluut niet zonde om in een verkeerde relatie te zitten? Of bij een partner die vreemdgaat te blijven? Of ongelukkig te zijn als je thuiskomt omdat je niet alleen bent, maar wel eenzaam?

Faringo
Berichten: 8213
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:34

Hier ook alleen. Bijna (volgende week) 39 jaar en nooit een langere relatie gehad. Ik date ook niet. Vind het heerlijk zoals het is. Voel me zeker niet eenzaam. Doe leuke dingen met (single) vriendinnen, ga regelmatig sporten enz.

Regelmatig met een single groepsreis op vakantie geweest en de laatste jaren met vriendinnen.

Nu ga ik even alle pagina's echt goed terug lezen.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 30-07-19 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:47

Heerlijk topic :D Eeuwige single-met-af-en-toe-een-scharrel-of-ONS van 36 hier. Hoe vaak ik wel niet de vraag krijg "waarom ben jíj dan nog single??" (lees: wat is er dan mis met jou? 8)7 Nou, stiekem ben ik gewoon een enorme heks :)) :+ ). Maar ik heb de lat gewoon aardig hoog liggen...om serieus ruimte te maken in mijn nogal overvolle leven voor iemand moet die persoon wel verdomd leuk zijn, en verliefd word ik al helemaal niet zomaar. Dus tja, dan rol je niet van de ene relatie in de andere :) Tijdens kerstdagen etc (oud en nieuw :x ) heb ik er wel eens wat last van, maar bij lange na niet genoeg om dan maar concessies te gaan doen. Nog afgezien van het feit dat dat dan ook nog wederzijds moet zijn :') Ik kijk wel rond hoor, ga naar feestjes van schuurfeest tot festival tot Pride, mijn interessegebied is breed :D , en huppel ook af en toe eens rond op een datingsite en doe moeite om mensen die op het eerste oog leuk lijken echt te leren kennen. Maar iemand waar ik een dergelijke klik heb komt maar zeer zelden voor.

Skippy01 schreef:
Dan zie ik ook nog eens de relaties van vriendinnen en denk ik 'NOPE, serieus NOPE!' Die verliezen enorm hun identiteit in hun partner, en later nog meer in hun kinderen. Die dingen zouden in mijn ogen een aanvulling moeten zijn, niet de definitie van jou...

Dat. PRECIES dat. :j Mij niet gezien :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:49

Citaat:
Tijdens kerstdagen etc (oud en nieuw :x ) heb ik er wel eens wat last van

Met die feestdagen ben ik juist extra blij geen verpichtingen te hebben. Als je rondleest op forums zie je al die hectiek van mensen die allerlei drukke verplichtingen moeten aflopen bij eigen en schoonfamilie.
Nog een groot voordeel van single zijn: geen schoonfamilie inclusief de verplichte nummertjes!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:54

elnienjo schreef:
Citaat:
Tijdens kerstdagen etc (oud en nieuw :x ) heb ik er wel eens wat last van

Met die feestdagen ben ik juist extra blij geen verpichtingen te hebben. Als je rondleest op forums zie je al die hectiek van mensen die allerlei drukke verplichtingen moeten aflopen bij eigen en schoonfamilie.
Nog een groot voordeel van single zijn: geen schoonfamilie inclusief de verplichte nummertjes!

Dat is zeker ook weer waar :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:06

Ik zou op zich best ervoor open staan, maar heb een enorm druk leven waardoor ik echt tijd zou moeten maken. Ik heb één keer meegemaakt hoe het is om, zo'n beetje op het eerste gezicht, verliefd te zijn, en dus wil ik gevoel weer voordat ik tijd vrij maak voor iemand. Wat natuurlijk een best hele kleine kans is _O-
En tja. Diegene moet ook accepteren dát ik een druk leven heb, en daar wel tijd in vrij wil maken, maar echt niet zeven dagen per week. Of altijd snel reageren via de app.

Faringo
Berichten: 8213
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:09

De vraag 'hoe kan het nou dat jij nog single bent' is hier ook bekend. Antwoord is ook heel simpel. Ik doe er geen moeite voor om het niet te zijn :D . Daten zou ik kunnen doen, maar ben bang voor teleurstellingen en daar word ik weer onzeker van. Terwijl ik net op een punt ben dat ik alles leuk vind zoals het is en ik me daar goed bij voel. Als ik iemand tegenkom waarmee het klikt dan zou ik er nog wel voor openstaan, maar ga er niet naar 'zoeken'.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:13

Nirvana_ schreef:
Ik zou op zich best ervoor open staan, maar heb een enorm druk leven waardoor ik echt tijd zou moeten maken. Ik heb één keer meegemaakt hoe het is om, zo'n beetje op het eerste gezicht, verliefd te zijn, en dus wil ik gevoel weer voordat ik tijd vrij maak voor iemand. Wat natuurlijk een best hele kleine kans is _O-
En tja. Diegene moet ook accepteren dát ik een druk leven heb, en daar wel tijd in vrij wil maken, maar echt niet zeven dagen per week. Of altijd snel reageren via de app.


Dat was bij mij zo met mijn eerste vriend: absoluut liefde op het eerste gezicht en hoewel onze levens na 2,5 jaar een andere kant op gingen, is dat zo'n gevalletje "the one who got away". Volgen elkaars leven nog steeds, maar gewoon een totaal ander beeld van hoe het leven eruit moet zien.

En inderdaad: dát gevoel wil je dan gewoon weer. Ik wil niet 'settelen' voor minder, voor iets gezapigs. Was heus niet altijd rozengeur en manenschijn, en ik ben temperamentvol, dus bij ruzie vlogen er geregeld boeken de kamer door zeg maar. Maar dat is voor mij gewoon beter dan zo'n "ja en amen" relatie, en die laatste soort zie ik overal om me heen (behalve bij mijn directe familie, die zijn allemaal wel temperamentvol en treffen wél de juiste partners daarvoor haha)

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:17

[quote="Suzanne F."]Mijn ervaringen zijn inderdaad niet zo goed maar ik zeg niet dat alle relaties zo zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het niet zo rozengeur en maneschijn is als hierboven staat beschreven. Het is veel geven en weinig nemen, veel rekening houden met iemand anders, jezelf soms wegcijferen om de ander gelukkig te maken en er zijn nog veel meer andere dingen die kunnen voorkomen in relaties.

Oei wat jammer dat jij deze ervaring hebt, ik ben niet single maar ik lees dit topic toch even uit interesse. Mijn man ontmoette ik 20 jaar geleden via mijn werk, hij is 12 jaar ouder en onze relatie /huwelijk is 100% rozengeur en maneschijn, weinig geven en heel veel nemen van beide kanten. Ik besef dat men geluk moet hebben om dit mee te maken en ik gun dit iedereen die hier naar op zoek is. En de happy singles gun ik ook een mooi leven!!

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:23

Wat een 'herkenbaar' topic zeg :') Ik denk dat ik een van de jongsten hier ben (20) maar niet het idee dat ik ooit samen zou zijn :+ Ik vind het heerlijk om mijn eigen ding te doen, paard kan op 1 staan, druk bezig met een studie dus tijd is er sowieso niet.
1 keer tinder gedownloaded (big mistake, moest van een vriendin toch 'eindelijk wat proberen' :( ), en wat is dat verschrikkelijk, alleen maar cheesy openingszinnen en als iemand meteen wil afspreken in een bos en jij liever niet krijg je een boze reactie :') :')
Zou ook niet weten waar ik iemand vandaan moet trekken, ik doe een studie met het merendeel meiden, vind uitgaan helemaal 3x niets, en heb eigenlijk genoeg hobby's waar ik mijn tijd in besteed :)
Ik vind het eigenlijk wel prima zo, al is het soms dat je denkt 'wat is er mis met mij' , als je alle verhalen over iedereen hun vriend en dergelijke hoort, maar als ik dan denk aan dat ik gewoon zelf kan bepalen wat ik elke dag doe, vind ik dat heerlijk :)

Wat betreft vakantie wat hier genoemd is, ik heb er ook even mee gezeten. Paar jaar terug met reisorganisatie op reis geweest in een groep, toen wel met een vriendin, maar nu besloten dat weer te doen (Kaaiman reizen), zit je toch niet alleen en wel met mensen die hetzelfde leuk vinden (actief/outdoor).