De eeuwige single.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3533
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:38

Wat mij vaak opvalt is de uitspraak dat je alleen een relatie wil als het iets toevoegt aan je leven. Ook in dit topic zie ik dat regelmatig voorbij komen.
Maar dat is toch logisch? Zijn er dan echt zoveel mensen die een relatie beginnen met iemand waar ze al bij voorbaat niet enthousiast zijn? Waar ze bij voorbaat al weten dat het geen toevoeging zal zijn?

Ik vind het bijzonder dat je met zo'n instelling als kritisch zou worden gezien... -O-

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:40

Wat stoer WeCo met je eigen camper en motortrailer er achter. Ga je daar wel eens ver mee rijden?

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:42

lijkt mij dat een relatie sowieso iets toevoegt positief of negatief .
Alleen denk ik dat er bedoelt worden dat ze niets van hun eiegn leventje op wilen geven omwille van een relatie, maar dat er juist bij willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:43

Temeraire schreef:
Wat mij vaak opvalt is de uitspraak dat je alleen een relatie wil als het iets toevoegt aan je leven. Ook in dit topic zie ik dat regelmatig voorbij komen.
Maar dat is toch logisch? Zijn er dan echt zoveel mensen die een relatie beginnen met iemand waar ze al bij voorbaat niet enthousiast zijn? Waar ze bij voorbaat al weten dat het geen toevoeging zal zijn?

Ik vind het bijzonder dat je met zo'n instelling als kritisch zou worden gezien... -O-


Ik wil niet weten hoeveel mensen er een relatie hebben omdat ze niet alleen kunnen/willen zijn.. Ik heb er in mijn directe omgeving genoeg gekend.. Hele toekomst incl kids ook uitgestippeld.. Dus imo gewoon een verstandshuwelijk :')

Onali

Berichten: 18478
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:46

elnienjo schreef:
Ik vind het juist zo fijn van alleen reizen dat je geen rekening met een ander hoeft te houden. Sowieso neem ik altijd een eenpersoonskamer, ook als ik samen met iemand reis, maar bij helemaal alleen kun je zelf op pad gaan zodra je wakker bent en hoef je geen uren op je reisgenoot te wachten. Je kunt ergens urenlang blijven rondlopen wat jijzelf interesseert en bij iets wat tegenvalt kun je gelijk weer door, i.t.t. wanneer een reisgenoot dáár nu juist langer wil blijven.
Mijn favoriete bestemming is Noord Amerika, de mensen daar zijn ook supervriendelijk en behulpzaam. Je hebt altijd wel een praatje in de Walmart of als je gaat eten of ergens een activiteit gaat doen.



Helemaal mee eens.
Merk ook dat je blijkbaar toegankelijker bent voor een gewoon praatje als je alleen bent en ergens winkelt of wandelt.

Ik heb meer dan voldoende aanspraak op vakantie met allerlei soorten mensen.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:48

Relaxed schreef:
Temeraire schreef:
Wat mij vaak opvalt is de uitspraak dat je alleen een relatie wil als het iets toevoegt aan je leven. Ook in dit topic zie ik dat regelmatig voorbij komen.
Maar dat is toch logisch? Zijn er dan echt zoveel mensen die een relatie beginnen met iemand waar ze al bij voorbaat niet enthousiast zijn? Waar ze bij voorbaat al weten dat het geen toevoeging zal zijn?

Ik vind het bijzonder dat je met zo'n instelling als kritisch zou worden gezien... -O-


Ik wil niet weten hoeveel mensen er een relatie hebben omdat ze niet alleen kunnen/willen zijn.. Ik heb er in mijn directe omgeving genoeg gekend.. Hele toekomst incl kids ook uitgestippeld.. Dus imo gewoon een verstandshuwelijk :')


En pas uit een bestaande relatie stappen als er alweer een reserve man/vrouw op de bank zit omdat ze nog geen seconde alleen kunnen zijn. Hop de eventuele kinderen onder de arm en door naar de volgende. Onbegrijpelijk vind ik dat. Zet eerst eens even voor jezelf de boel op een rijtje en wordt gelukkig met jezelf.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:51

Bloodymary schreef:
Wat stoer WeCo met je eigen camper en motortrailer er achter. Ga je daar wel eens ver mee rijden?


Ja hoor.Onder andere in Zuid-Frankrijk geweest. Schotland en Engeland gedaan. Schotland trouwens alleen op de motor en Engeland met de camper. Volgende week nog even een lang weekend met camper en motor naar Zuid Duitsland en dit najaar nog 4 weken vakantie en heb ik me voorgenomen de zon achterna te rijden. {:}

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:55

WeCo schreef:
Bloodymary schreef:
Wat stoer WeCo met je eigen camper en motortrailer er achter. Ga je daar wel eens ver mee rijden?


Ja hoor.Onder andere in Zuid-Frankrijk geweest. Schotland en Engeland gedaan. Schotland trouwens alleen op de motor en Engeland met de camper. Volgende week nog even een lang weekend met camper en motor naar Zuid Duitsland en dit najaar nog 4 weken vakantie en heb ik me voorgenomen de zon achterna te rijden. {:}


Gaaf! Ik wil ook mijn motorrijbewijs gaan halen (ooit, eerst mn autorijbewijs) en dan gaan touren :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:02

Suzanne F. schreef:
Mijn ervaringen zijn inderdaad niet zo goed maar ik zeg niet dat alle relaties zo zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het niet zo rozengeur en maneschijn is als hierboven staat beschreven. Het is veel geven en weinig nemen, veel rekening houden met iemand anders, jezelf soms wegcijferen om de ander gelukkig te maken en er zijn nog veel meer andere dingen die kunnen voorkomen in relaties. Hoeft niet, maar ik zie het wel om me heen. En er is geeneen relatie waar ik mee zou willen ruilen. Alleen zijn heeft zoveel voordelen, voor mij in ieder geval wel zodat ik hier bewust voor kies. Er zullen vast ook hele gelukkige relaties zijn en dat is heel fijn voor ze. Maar toch benijd ik ze niet.


Ik geloof niet in 'vechten voor een relatie'. Als ik ervoor moet vechten, is het gewoon niet goed genoeg. Hoe dat voor een ander is, maakt me niet uit, geloof best dat dat anders kan zijn.

Ik geef niets op, hou weinig rekening met maar het is ook niet dat we elkaar verwaarlozen of zo. Onze relatie loopt gewoon heel smooth en dat is bijna altijd zo geweest. We hebben elk nog echt ons eigen leven en een stukje samen en dat werkt het best zo voor mij. Sowieso doe ik graag dingen alleen, zoals naar het paard, hardlopen, uit eten en ook eens per jaar reis ik liever alleen. (overigens moet je niet alleen reizen als je alleen wil zijn... ik word constant aangesproken en moet mezelf soms letterlijk opsluiten om efkes alleen te zijn :') Met mijn vent mee is het op dat vlak veel rustiger).
Ik vind mezelf nog wel het leukst dus geniet ik ook op tijd van mijn eigen gezelschap :D Maar ik ben ook net zo blij om dingen met mijn man te doen.

Zoals jij hierboven omschrijft, zou ik ook vriendelijk voor bedanken :j Maar het kan wel degelijk anders. Ik vind het ook prima als mensen liever alleen zijn, of liever een heel aanhankelijke relatie hebben: you do you :j

elnienjo schreef:
Nog een groot voordeel van single zijn: geen schoonfamilie inclusief de verplichte nummertjes!


En niet iedereen haat zijn schoonfamilie :) Ik ben dol op mijn schoonfamilie en kom er graag vaak over de vloer :j Mocht mijn man me ooit laten zitten, zou ik net zo hard om hen huilen dan om mijn vent haha :D

Maar verplichte bezoekjes doe ik ook niet aan. Dat wel.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:11

En dit vind ik ook zo irritant in het Tinder topic, dat er dan toch weer mensen gaan reageren die zooooo gelukkig zijn met hun Tinderrelatie onder het mom "Ja het kan echt hoor"
Hier dus ook.. Fijn dat jij wél een leuke relatie hebt poes :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:16

Oei zo bedoel ik het niet :) Ik wil maar zeggen: het is net zo unfair om alle relaties zo af te schilderen als om te zeggen dat alle singles zielig zijn.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:20

Ik herken een dergelijke relatie idd ook niet. Daarbij, je bent er zelf bij om jezelf verplichtingen op te laten leggen of niet..

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:21

Relaxed schreef:
En dit vind ik ook zo irritant in het Tinder topic, dat er dan toch weer mensen gaan reageren die zooooo gelukkig zijn met hun Tinderrelatie onder het mom "Ja het kan echt hoor"
Hier dus ook.. Fijn dat jij wél een leuke relatie hebt poes :+

Dan ben je zeker nog niet in het bewust kinderloos topic geweest, met al die reacties van moeders...

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:24

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:
En dit vind ik ook zo irritant in het Tinder topic, dat er dan toch weer mensen gaan reageren die zooooo gelukkig zijn met hun Tinderrelatie onder het mom "Ja het kan echt hoor"
Hier dus ook.. Fijn dat jij wél een leuke relatie hebt poes :+

Dan ben je zeker nog niet in het bewust kinderloos topic geweest, met al die reacties van moeders...


En daarom heb ik me daar nog niet gemeld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:24

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:
En dit vind ik ook zo irritant in het Tinder topic, dat er dan toch weer mensen gaan reageren die zooooo gelukkig zijn met hun Tinderrelatie onder het mom "Ja het kan echt hoor"
Hier dus ook.. Fijn dat jij wél een leuke relatie hebt poes :+

Dan ben je zeker nog niet in het bewust kinderloos topic geweest, met al die reacties van moeders...


Zeker ;) Ook daar soms best irritant, vooral de "Zo is mijn kind niet of zo ben ik niet" Maar meestal gaat het prima :')

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:27

Meldt zich als zeer gelukkige en bewuste single! Na twee keer getrouwd te zijn geweest en een keer langdurig samen gewoond te hebben plus wat vaste vriendjes ben ik zo onwijs gelukkig alleen!

Wanneer mensen me vragen of ik een relatie heb zeg ik ook altijd "I'm happily single".

En heel happy dat anderen WEL gelukkig in een relatie kunnen zijn en beslist geen mannenhater en ook geen slechte ervaringen gehad. Ik ben gewoon blij op mezelf.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:07

Oh hier nog eentje :+

Op zich ben ik happy single, maar soms is het wel eenzaam, heb helaas ook niet echt vrienden en ben enigst kind, heb niet echt familie, niet close in ieder geval, mijn ouders zijn op leeftijd, mijn moeder is nu mijn beste vriendin, maar wat als die er niet meer is? Soms spookt dat wel door mijn hoofd.
Ook vind ik het jammer met vakanties of dagjes weg, ik vind dat soort dingen dan weer niet leuk om alleen te doen, dan mis ik toch wel een maatje om dat mee te delen.

Eeuwige single valt nog wel mee bij mij, 1 relatie gehad en nu 4 jaar single, maar heb niet het idee dat ik ooit nog iemand tegen zal komen, in deze 4 jaar nog niemand in ieder geval, ik ben denk ik ook niet de makkelijkste, wil niet "zomaar" iemand om mee samen te zijn, het moet wel echt "de ware" zijn en hoe weet je nou of iemand dat is?
Tevens denk ik dat ik a seksueel ben dus dat helpt ook niet echt mee :+

2 keer daten geprobeerd, een jongen probeerde mij op de 3e date al te zoenen, dat was ook meteen de laatste date _O-

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 17:32

Zo weer alles bijgelezen! Zoveel herkenbaarheid rondom.

Ik ben ergens wel jaloers op diegene die bewust kiezen voor single zijn. Bij tijden kies ik er ook bewust voor, maar dat is dan meer uit noodzaak uit gebrek aan energie voor dat date gebeuren, maar doorgaans is de wens voor een partner er wel.

Maar ik kan de vinger er gewoon niet op leggen waar het aan ligt. Voor diegene die ook geen relatie hebben waarbij het gewoon niet lukt... hoe zien jullie dat?

Als ik echt een relatie zou willen puur om de relatie dan heb ik die. Maar ik wil wel een relatie waar ik gelukkig in kan zijn. Iemand die aansluit i.p.v. energie vreet.

Daar gaat het bij mij vaak mis. De ander wil te snel, te veel, te vaak. Ze vreten mijn energie op en altijd maar degene zijn die op de rem trapt is gewon niet chill. Ik krijg er zon opgejaagd gevoel van en dan ga ik vluchten. Ik hoop een keer een vent te treffen met een gelijkwaardige behoefte. Die ook zijn eigen leven heeft, en niet altijd klef samen hoeft te zijn. Maar wel een maatje is. Een relatie waarin samen zijn een prettige vanzelfsprekendheid maar geen verplichting is.

In mijn eerste serieuze relatie lang lang lang geleden, ging het zo. En dat was zo fijn.

Maar A zon vent vind ik niet. En B, kan ik wel verliefd worden? Ik vraag het me oprecht af. Ik kan zeker houden van. 100%!, maar dat heb Im eigenlijk pas 2 keer in mijn leven meegemaakt meer dan 10 jaar geleden en verliefd ben ik volgens mij nog nooit geweest.

Natuurlijk heb ik mijn huisje, leventje, gewoontes. En als ik een partner vind zal het zeker aanvankelijk LATten worden. Ik ga mijn huis niet zomaar opgeven. Maar daar zit voor mij tot dusver de drempel niet eens. Zover dat dat een issue zou zijn komt het niet eens :')

Ook Ik krijg vaak de dooddoener “ik snap het niet, je bent zon leuke meid”. En ik geloof zelf ook echt wel oprecht dat ik een leuke meid ben, maar toch doe ik iets fout. want ik heb geen mannen aan mijn broek. Met mij wordt er niet geflirt. OF ik ben er steke blind voor natuurlijk dat kan ook.


Ik vroeg me trouwens af na zoveel die zeggen “ik wil mijn leven niet opgeven”, “ik wil geen verantwoording hoeven afleggen”.
Ik denken wat “ons” onderscheid met mensen die zich wel op een dergelijke manier laten meeslepen in een relatie, dat “wij” dat niet pikken. Het niet laten gebeuren. En dus geen relatie.

Ik wil die dingen ook niet, maar toch wil ik wel een relatie. Ik denk alleen dat het een het ander niet uit hoeft te sluiten. Ik heb wat dat betreft nog niet opgeven. Bij mij is 95% van de klik of die persoon mij energie kost. Ik heb twee jaar geleden een relatie van drie maanden gehad en op energie gebied was dat heerlijk. Hij onttrok zo weinig energie aan mij, dat had ik dusdanig wellicht nog nooit mee gemaakt. Maar uiteindelijk besloten dat we meer vrienden waren dan partners, want zoals gewoonlijk: niet verliefd! Maar het deed me wel realiseren dat het echt wel kan.

Maar inderdaad liever alleen dan in een relatie waar ik mezelf moet wegcijferen, energie vreet, of alsnog alleen ben. Daarom is het ook zo verdomd lastig, omdat je daarmee wellicht zo al 98% van alle potentiële kandidaten wegfilterd.

MyWishMax

Berichten: 25363
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:59

Shiloh schreef:
Ook Ik krijg vaak de dooddoener “ik snap het niet, je bent zon leuke meid”. En ik geloof zelf ook echt wel oprecht dat ik een leuke meid ben, maar toch doe ik iets fout. want ik heb geen mannen aan mijn broek. Met mij wordt er niet geflirt. OF ik ben er steke blind voor natuurlijk dat kan ook.


Er wordt met mij wel eens geflirt, maar dat zijn altijd mannen waar ik niet op val/die absoluut niet bij mij passen. Of zelfs gewoon maar 1 nachtje zouden willen. Degene die ik interessant vind flirten niet met mij of ze doen het wel, maar ik heb niks door en jaag ze onbewust weg. := Zowel dat flirten als wegjagen heb ik absoluut niet door, maar vaker is het dat mijn 'type' niet op mij valt. :') (Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua innerlijk)

Toch vind ik het 'oordelen' over afhankelijk zijn wel lastig om te lezen. Het is niet altijd zo zwart wit dat je ervoor kiest om afhankelijk of onafhankelijk te zijn.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:06

Goedendag dames, hier ook een single... niet heel erg happy alleen... heb een grote kinderwens en wil heel graag een gezinnetje. Word dit jaar 30 en heb net mijn eigen huis gekocht (overdracht met 1,5 week) en wil heel graag een relatie maar ik kan mijzelf er niet voor openstellen omdat mijn hart nog ergens anders is waar die niet moet zijn... pfff :Y) ik wil graag een vent die een beetje verantwoordelijk is, pittig karakter, op zn eigen beentjes kan staan, van eten houd, spontaan is en waar je een prima gezonde discussie mee kan voeren. Ik kan niet echt met iemand gaan die alleen ja en amen zegt, dan ben ik te bang dat ik er op uitgekeken raak en dat wil ik echt voorkomen. Waarom is het leven zo ingewikkeld? -O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:16

Temeraire schreef:
Wat mij vaak opvalt is de uitspraak dat je alleen een relatie wil als het iets toevoegt aan je leven. Ook in dit topic zie ik dat regelmatig voorbij komen.
Maar dat is toch logisch? Zijn er dan echt zoveel mensen die een relatie beginnen met iemand waar ze al bij voorbaat niet enthousiast zijn? Waar ze bij voorbaat al weten dat het geen toevoeging zal zijn?

Ik vind het bijzonder dat je met zo'n instelling als kritisch zou worden gezien... -O-

Sommige mensen nemen een relatie als invulling omdat ze niet alleen kunnen zijn. Dat is toch een wezenlijk verschil.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:17

Onali schreef:
Helemaal mee eens.
Merk ook dat je blijkbaar toegankelijker bent voor een gewoon praatje als je alleen bent en ergens winkelt of wandelt.

Ik heb meer dan voldoende aanspraak op vakantie met allerlei soorten mensen.

Klopt ja, je bent benaderbaarder dan wanneer je als koppel/vrienden rondloopt.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:44

Goof schreef:
Suzanne schreef:


Je romantiseert het wel enorm hoor. Heb je eerder een serieuze relatie gehad?


Hoezo romantiseert ze dit? Een goede relatie is precies dit, precies wat ze benoemt en graag zou willen.
Dat is geen scene uit een romantische film of utopie, maar iets dat heel prima bereikbaar is. En nog heel fijn ook.
Je doet overkomen alsof serieuze relaties ellende zijn, niks voorstellen. Jammer dat je dat zo ervaren hebt.



Ik wilde net hetzelfde schrijven.

Heel fijn als je dat mag ervaren en heel zuur als je het (nog) niet heb mogen ervaren.
Vind diegene dan ook heel zuur overkomen en juist dan ga je ook niet iemand treffen die je dit kan geven ! Zo zonde !

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:51

Relaxed schreef:
Temeraire schreef:
Wat mij vaak opvalt is de uitspraak dat je alleen een relatie wil als het iets toevoegt aan je leven. Ook in dit topic zie ik dat regelmatig voorbij komen.
Maar dat is toch logisch? Zijn er dan echt zoveel mensen die een relatie beginnen met iemand waar ze al bij voorbaat niet enthousiast zijn? Waar ze bij voorbaat al weten dat het geen toevoeging zal zijn?

Ik vind het bijzonder dat je met zo'n instelling als kritisch zou worden gezien... -O-


Ik wil niet weten hoeveel mensen er een relatie hebben omdat ze niet alleen kunnen/willen zijn.. Ik heb er in mijn directe omgeving genoeg gekend.. Hele toekomst incl kids ook uitgestippeld.. Dus imo gewoon een verstandshuwelijk :')


Ik denk dat het niet altijd zo werkt. Als dat potje , met die zelfde uitgestippelde weg en precies zo in elkaar zit , als dat dekseltje dan is dat toch prima?
Dat jij er niet gelukkig van wordt oké , maar wie weet zijn zij wel gelukkig met hetgeen ze hebben
Dus inderdaad wat Temeraire zegt , voor heb voldoet diegene !

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:54

Attitude, ik heb het over gevallen die ik kende in mijn directe omgeving. Daarbij waren echt teveel dingen die niet goed zaten. Dus nee, dat waren geen fijne relaties.. Niet omdat ik dat vond, maar omdat ik het aan kon horen.