Schoonloeders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:51

Grapje mensen, beetje chill kom op.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:51

Romeo2007 schreef:
Wordt gezellig hier...

Ik pak alvast wat popcorn en een glaasje bier.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:00

Shaggy09 schreef:
k_m schreef:
Wel jammer ik denk dit word zo een hilarisch topic met gekke schoonmoeder verhalen, gaat het al 6 pagina`s over respect en koken en ijsblokjes :+

Soms wil je gewoon ff klagen, leek me hilarisch zo een topic. Mensen nemen dingen echt te zwaar op, het gaat over andere mensen die je niet eens kent. :+


Dat was ook letterlijk mijn bedoeling met het topic. :') Erg jammer maar ja..


Om dan even in het algemeen te reageren op het onderwerp 'schoonmoeders'; ik ben gewoon op zoek gegaan naar iemand zonder moeder. Leek me het makkelijkst. Is me ook gelukt :+

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:27

anjali schreef:
Ik zou nooit slecht over iemand's moeder praten. Kennelijk kan dat in Nederland.In veel buitenlanden blijft een moeder altijd op de eerste plaats staan hoor.


Godzijdank Hier niet, want dat zou betekenen dat mijn vriend en ik niet meer bij elkaar waren geweest.

Hoewel zij mij als Cruella ziet, is zij de boze heks. Om die reden heeft haar zoon ook besloten niet meer in haar leven te willen zijn en haar buiten te sluiten van ons leven.

Die beslissing had ik voor mijzelf al eerder gemaakt. Ik zou haar niet met mijn kinderen laten om gaan, of ernaar toe gaan, ze zou ook niet welkom zijn geweest op mijn verjaardag, onze bruiloft of op de verjaardag van kinderen.

Maar gelukkig in mijn geval zag mijn vriend zelf in wat voor een gruwel zijn moeder was, hoe ze hem en mij probeerde te manipuleren.

Nadat ze werkelijk het meest achterlijkste toneelstukje opvoerde en ik mijn kerel huilend aan de telefoon had was het voor hem ook klaar. Sinds die dag is ze verbannen uit ons leven.

Hij kan de klok erop zetten dat hij een keer in de zoveel tijd weer een appje krijgt met een of andere zielige tekst, maar wij zijn blij dat ze niet meer in ons leven is, of zal zijn in de toekomst.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:22

Dit topic is zo hard gederailed, ik ga helemaal stuk _O-
Lang leve de Bokt Zomertour!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:48

MarcoBorsato schreef:
Niet zo he, ik ben iemands moeder!

_O-

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:59

Om even ontopic te blijven dan }>
Ik was vanavond met mijn vriend en schoonpa naar een nieuwe auto kijken.
Toen de eigenaar van de auto de deur open vond ie het blijkbaar zo moeilijk dat er een buitenlandse jongen open deed dat hij nog net niet te hard 'och' zei.

Ik schaamde me dood, dat kan ik je wel vertellen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:00

Simoonzel schreef:
Dit topic is zo hard gederailed, ik ga helemaal stuk _O-
Lang leve de Bokt Zomertour!


Niet leuk!! |( |( Heel mijn topic naar de gallemiesen.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:02

MarcoBorsato schreef:
Niet zo he, ik ben iemands moeder!



_O- _O-

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:03

Shaggy09 schreef:
Om even ontopic te blijven dan }>
Ik was vanavond met mijn vriend en schoonpa naar een nieuwe auto kijken.
Toen de eigenaar van de auto de deur open vond ie het blijkbaar zo moeilijk dat er een buitenlandse jongen open deed dat hij nog net niet te hard 'och' zei.

Ik schaamde me dood, dat kan ik je wel vertellen.

Begrijpelijk... >;) Daar zou ik me ook goed voor schamen zeg.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:06

Danielleeee_ schreef:
Shaggy09 schreef:
Om even ontopic te blijven dan }>
Ik was vanavond met mijn vriend en schoonpa naar een nieuwe auto kijken.
Toen de eigenaar van de auto de deur open vond ie het blijkbaar zo moeilijk dat er een buitenlandse jongen open deed dat hij nog net niet te hard 'och' zei.

Ik schaamde me dood, dat kan ik je wel vertellen.

Begrijpelijk... >;) Daar zou ik me ook goed voor schamen zeg.


Oh ik heb me blauw geërgerd vanavond :') Zowel schoonpa als moe zijn zo racistisch als de pest.

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:37

Ik heb natuurlijk mijn schoonmoeder problemen per PB gestuurd, maar voor ieder ander hier die denkt dat het aan schoondochters/jongere mensen ligt, hoeft niet altijd, mijn schoonmoeder bijvoorbeeld staat hier in de omgeving onder de mensen bekend als zacht uitgerukt een beetje apart :')

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:21

Carol_Beer schreef:
Romeo2007 schreef:
Wordt gezellig hier...

Ik pak alvast wat popcorn en een glaasje bier.

Wacht ff! Ik heb nog een zak ijsklontjes in de vriezer liggen dat daar perfect bij smaakt.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:05

Jennifuur schreef:
Wacht ff! Ik heb nog een zak ijsklontjes in de vriezer liggen dat daar perfect bij smaakt.


Naderhand begin ik toch wel te twijfelen of ik beter niet m'n hele borreltafel uit de kast had kunnen halen voor heel bokt :')

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:20

Mag toch hopen dat min schoonzoon nooit het woord schoonloeder in zijn mond neemt.ik vind het nogal respectloos klinken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:16

Carol_Beer schreef:
Jennifuur schreef:
Wacht ff! Ik heb nog een zak ijsklontjes in de vriezer liggen dat daar perfect bij smaakt.


Naderhand begin ik toch wel te twijfelen of ik beter niet m'n hele borreltafel uit de kast had kunnen halen voor heel bokt :')



Ik zorg voor de muziek! :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:22

Alpha89 schreef:
Ik zorg voor de muziek! :')
[ Video ]


Stuk :')
Beter draait garfieldmevrouw deze ff als ze wat te klagen heeft, plus nog even heel bokt uitnodigen. Borreltafel inclusief natuurlijk zodat er niet gewalgd hoeft te worden over het eten van de al uit het raam gegooide schoonmoeder

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 10:29

Garfieldmevrouw?

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:48

De laatste reacties getuigen ook niet echt van respect.... TS mag toch zeggen wat ze voelt? Waren het bitterballen of een homp kaas was het ook niet goed geweest.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:49

meggiemeg schreef:
Sjong schreef:
Ik vraag me af of jullie zelf kinderen hebben.. Mij heeft dat iig geholpen alles heel wat genuanceerder te zien. En ik zou dus ook nooit slecht praten over iemands moeder, zeker niet over de moeder van iemand waar ik van hou.

Normaal gesproken zal je niemand kwetsen als dat niet nodig is toch?
Ik zit in elk geval niet zo in elkaar maar ik heb zoveel mee gemaakt met mijn schoonouders dat ik er helemaal klaar mee ben. De waarheid mag gezegd worden vind ik of die leuk is is wat anders.
Omdat ze de ouders zijn van je geliefde maakt het nog niet dat ze dan ook maar alles mogen doen/zeggen/eisen wat ze willen. Er zijn grenzen. Respect moet je verdienen en als dat eenmaal weg is is het erg lastig om dat weer terug te krijgen!


mooi verwoord!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:49

Carol_Beer schreef:
Alpha89 schreef:
Ik zorg voor de muziek! :')
[ Video ]


Stuk :')
Beter draait garfieldmevrouw deze ff als ze wat te klagen heeft, plus nog even heel bokt uitnodigen. Borreltafel inclusief natuurlijk zodat er niet gewalgd hoeft te worden over het eten van de al uit het raam gegooide schoonmoeder

Hoe keer je met je domme opmerkingen heel Bokt tegen je, om vervolgens wel de schuld bij andere Bokkers te leggen: wees zoals Carol_Beer *\o/*

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:49

marleen_usar schreef:
Mag toch hopen dat min schoonzoon nooit het woord schoonloeder in zijn mond neemt.ik vind het nogal respectloos klinken.


Ik denk dat dat ook alleen zover komt als je je als schoonmoeder ook super respectloos gedraagt naar je schoonzoon en ik snap wel dat sommigen dat woord in de mond nemen want op een gegeven moment is het wel klaar als je iemand hebt wat totaal geen respect heeft voor jou en dan maakt het niet uit of ze nu je schoonmoeder is ofniet. Je hoort gewoon naar elk medemens respect te tonen, of je nu moeder of schoonmoeder bent of een schoonzoon/dochter of een vreemde. Het is toch echt tweerichtingsverkeer in mijn ogen en normaal gesproken is er dan heel wat aan vooraf gegaan voordat iemand zijn/haar respect verliest in een ander, zoals een schoonmoeder/loeder.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:53

Danielleeee_ schreef:
Hoe keer je met je domme opmerkingen heel Bokt tegen je, om vervolgens wel de schuld bij andere Bokkers te leggen: wees zoals Carol_Beer *\o/*

Zoiets heet gewoon een beetje meedoen met de hele grap, niks mis mee toch? Is toch wel duidelijk dat Alpha ook niet echt haar schoonmoeder het raam uit wil gooien? Zoiets heet humor. Niet iedereen wil de hele tijd hier zuurpruim wezen *\o/*

Jammer dat het zo weer moet

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:01

cursebreaker schreef:
marleen_usar schreef:
Mag toch hopen dat min schoonzoon nooit het woord schoonloeder in zijn mond neemt.ik vind het nogal respectloos klinken.


Ik denk dat dat ook alleen zover komt als je je als schoonmoeder ook super respectloos gedraagt naar je schoonzoon en ik snap wel dat sommigen dat woord in de mond nemen want op een gegeven moment is het wel klaar als je iemand hebt wat totaal geen respect heeft voor jou en dan maakt het niet uit of ze nu je schoonmoeder is ofniet. Je hoort gewoon naar elk medemens respect te tonen, of je nu moeder of schoonmoeder bent of een schoonzoon/dochter of een vreemde. Het is toch echt tweerichtingsverkeer in mijn ogen en normaal gesproken is er dan heel wat aan vooraf gegaan voordat iemand zijn/haar respect verliest in een ander, zoals een schoonmoeder/loeder.


Dit inderdaad.
Ik zou nooit zomaar iemand uitmaken voor loeder, of wat dan ook. Maar dit mens maakt mij belachelijk, zet mij voorschut en neemt mij en mijn vriend totaal niet serieus. Ik heb moeite erin gestoken door een periode weinig daar te komen, en als ik er ben mij als de keurige schoondochter te gedragen. Maar dat mocht niet baten. En daarnaast vind ik dat een schoonouder geen privileges heeft boven bijvoorbeeld een broer/zus/vriend.

marleen_usar, als jij altijd gemeen en lomp bent tegen je schoonkind vind ik het niet raar dat die jou loeder noemt. Zou jij dat wel vinden dan?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:04

Ik ben het in zoverre eens dat als je daar “slaapt” gebruik maakt van haar huis je er maar mee om moet leren gaan. Tis prut maar ja dan moet je bij jou thuis zitten of iets anders vinden. Als ze het dan nog doet kan je er iets van zeggen.

Ik woon al 8 jaar samen en nooit bij hun langer als een visite gezeten gelukkig maar laatste jaren kom ik daar helemaal niet meer. Zij is van mening dat haar kindje lief altijd alles goed voor elkaar heeft en als er een keer iets niet goed geregeld is dat ik dan de schuldige ben want haar kindje is de beste. Zo heeft ze dat heel duidelijk en al schreeuwend op het marktplein staan verkondigen tegenover mij. Dat ik niet wist waar ik over praatte en een slechte vriendin was dat ze zou snappen als die ooit vreemd zou gaan en dat helemaal niet erg vond. Voor een terras vol mensen dus ja vanaf dat moment hoef ik niks met dat mens te maken hebben.