Schoonloeders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:18

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:
Als "schoonmoeders"vervelend tegen je doen, dan komt dat meestal omdat ze niet blij zijn met jou als "schoondochter". :+


Ja het is echt onmogelijk dat er schoonmoeders zijn die zelf gewoon vervelend zijn. 8)7 Echt weer een goede inbreng.


Ze zegt meestal, niet onmogelijk :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:19

Anoniem schreef:
Shaggy09 schreef:
Tica, zon reactie als die van anjali neem ik gewoon niet serieus. Dat slaat nergens op.

Verder, wat ik er zelf heb gedaan heb ik ook al een paar keer eerder gezegd hier.
Ik heb een poosje hen met rust gelaten, niet daar over de vloer geweest. Ik heb me
een periode heel behulpzaam en netjes opgesteld. Ik heb geprobeerd om aan haar uit te
leggen dat ik liever een normaal gesprek met haar voer ipv dat geschreeuw.

Heeft geen van allen geholpen.


Je vat mijn reactie wel gewoon goed op, terwijl die ook makkelijk verkeerd had kunnen schieten.
Dus helemaal onredelijk ben je ook niet. ;)
Het grootste voordeel aan vrijgezel zijn is geen schoonmoedergedoe hebben!
Hoewel ik met mijn allerslechtste ex wel echt de allerbeste schoonmoeder had, dat was (is) echt een geweldige vrouw die nog steeds (het is al 16 jaar uit haha) kerstkaartjes stuurt.


Laat ik zeggen dat jou bericht wat genuanceerder was dan die van anjali, maar goed geen zin om daar verder over te mijmeren.

Ik denk ook dat als wij ooit uit elkaar gaan er wel een last van mijn schouders af valt wbt schoonma. :o
Denk ook dat ik me echt een gezegend mens voel als ik ooit een leuke schoonma krijg. :j

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:28

Dus conclusie van het hele verhaal, leuke date opgepikt dan meteen mee naar wederzijdse ouders, al je vragen stellen en geen klik, geen verkering }> o en vergeet het bosje bloemen niet.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:48

Bij zo'n situatie zijn er altijd 2 kanten aan het verhaal en hebben beide er ook hun aandeel in.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:52

anjali schreef:
Als "schoonmoeders"vervelend tegen je doen, dan komt dat meestal omdat ze niet blij zijn met jou als "schoondochter". :+


Gelukkig bestaan echte loeders niet :+
Mijn schoonvader heeft nauwelijks nog contact met de rest van zijn familie door toedoen van mijn schoonloeder :+
De rest van de familie is echt super aardig, vanaf dag een ben ik opgenomen in de familie, enkel mijn schoonloeder heeft problemen (met mensen in het algemeen trouwens) zo'n vermoeiend mens....

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:56

"Memories"
anjali schreef:
Maflinger_S schreef:
@Anjali: je hebt helemaal gelijk. Echter, dan kom ik bij de volgende opmerking: komt dat door de schoonmoeder, de schoondochter of door beide?

Door de ontbrekende klik tussen die twee.


En dan ben je toch gewoon niet blij met elkaar? Dan maakt het niet meer uit welke volgorde je gebruikt in jouw eerdere opmerking. Een klik kun je nou eenmaal niet forceren. Je kan hoogstens wat dingen proberen om de band te verbeteren maar het houdt wel ergens op.[/quote]
Precies, je hoeft nu niet eenmaal iedereen even leuk en aardig te vinden.
Het is wel erg jammer dat het dan uitgerekend de vader/moeder is van de man/vrouw van je dromen. Wellicht is het een stuk makkelijker als ouders proberen te accepteren dat hun kind wel gelukkig is met diegene, ook al is dat niet de keuze die de ouder zelf zou maken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:00

Carol_Beer schreef:
Isabel schreef:
Ik heb toch wel mazzel met mijn schoonmoeder dan. Ik mag mijn dressuurzadel in de schuur leggen. En heb het even nagevraagd; een zak ijsklontjes zou ook in de vriezer mogen! :))


Bij mijn "schoonmoeder" mag het alleen als ze er zelf ook van mag eten. Tsja misschien ook maar de beste remedie dan :j

Eten van je dressuurzadel? Dan heb je wel een heel aparte schoonmoeder _O-

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:20

dromertje2 schreef:
Bij zo'n situatie zijn er altijd 2 kanten aan het verhaal en hebben beide er ook hun aandeel in.


Hoeft echt niet hoor. Als ik ooit weer een relatie krijg en mijn "moeder' komt er achter en hij heeft niet minimaal 1 miljoen op zijn bankrekening kan ik al meteen voorspellen dat hij meteen de grond in word getrapt omdat hij op mijn geld uit is, macht over mij wil en met haar eer en goeie naam wil gaan lopen. Dan kan die persoon nog zo vriendelijk, aardig, behulpzaam en begripvol zijn, dat helpt allemaal geen moer.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:56

Anoniem schreef:
Shaggy09 schreef:
Tica, zon reactie als die van anjali neem ik gewoon niet serieus. Dat slaat nergens op.

Verder, wat ik er zelf heb gedaan heb ik ook al een paar keer eerder gezegd hier.
Ik heb een poosje hen met rust gelaten, niet daar over de vloer geweest. Ik heb me
een periode heel behulpzaam en netjes opgesteld. Ik heb geprobeerd om aan haar uit te
leggen dat ik liever een normaal gesprek met haar voer ipv dat geschreeuw.

Heeft geen van allen geholpen.


Je vat mijn reactie wel gewoon goed op, terwijl die ook makkelijk verkeerd had kunnen schieten.
Dus helemaal onredelijk ben je ook niet. ;)
Het grootste voordeel aan vrijgezel zijn is geen schoonmoedergedoe hebben!
Hoewel ik met mijn allerslechtste ex wel echt de allerbeste schoonmoeder had, dat was (is) echt een geweldige vrouw die nog steeds (het is al 16 jaar uit haha) kerstkaartjes stuurt.


Je kan ook gewoon een man zonder moeder zoeken. Hoe langer je wacht hoe groter de kans :7

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:57

Alpha89 schreef:
Citaat:
Nee, als je getrouwd bent is het niet meer je schoonloeder maar je trouwma :))


Heerlijk dit _O-


Duurde even voor het kwartje viel hier. :+

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:47

Suzanne F. schreef:
Alpha89 schreef:
Heerlijk dit _O-


Duurde even voor het kwartje viel hier. :+

Kwartje valt nu pas omdat jij het zegt :+

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:17

anjali schreef:
Als "schoonmoeders"vervelend tegen je doen, dan komt dat meestal omdat ze niet blij zijn met jou als "schoondochter". :+

zo dat is zeker waar, maar even een klein geheimpje , ik zie mijn schoonmoeder ook liever niet dan wel en ben zeker niet blij met haar,
is net een boot werker , als ze aan de telefoon zit met een bedrijf zeggen die steenvast meneer tegen haar :D en haar opmerking zijn altijd niet aardig en dan druk ik me nog aardig uit . dus zie ik 2 a 3 keer per jaar en dat is echt meeeeeer dan genoeg

maar goed ga al 26 jaar met mijn man, en onze dochter blijft er ook het liefst een eind uit de buurt en het lievelingetje van mijn schoonmoeder onze zoon , is er sinds een jaar ook klaar mee en wil er ook niet meer heen.
hij hoorde wat opmerkingen tegen mij en tegen zijn zus, en heeft zijn conclusie getrokken

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 19:38

Vandaag was het weer een beetje raak.
Ik en mijn vriend waren crackers aan het maken, toen kwam mijn schoonmoeder weer eens spieken in de keuken wat we aan het doen waren.
Toen zag ze dat ik boterhamworst op mijn cracker had gedaan maar dat vond ze echt niet tof want zij wilde morgen nog boterhamworst op haar boterham. Dus ze besloot eigenhandig het beleg weer van mijn cracker te halen. :+

Daarna zaten ik en mijn vriend rustig te eten en begon ze een hele scene te schoppen omdat haar man even een bakje koffie dronk ipv gelijk de nieuwe krabpaal die ze voor de katten hadden gekocht in elkaar te zetten.
Daarna betrok ze mij en vriend er ook nog even bij want wij waren zulke luie donders.

Ja het was weer gezellig.. :') Ik blijf de rest van het weekend weg daar, ongezellige boel.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:08

Dit topic :') hilarisch.

Met mijn huidige schoonouders ben ik super blij, nooit problemen mee!

Mijn ex zijn Moeder (en vader, en de rest van de familie) daarentegen..
- ALTIJD zeuren. Echt altijd en ik overdrijf niet, over alles.
- ex was tijdje in het buitenland geweest, woonde ondertussen weer thuis en er viel iets voor waarna zijn vader schreeuwde dat ze niet blij waren dat hij terug was en dat hij hun huwelijk verpestte
- er werd letterlijk voor mijn neus gezegd door de vriendinnen/vrouwen van zijn broers dat ze elkaar het leukste schoonzusje vonden en dat dat nooit zou veranderen, zit je dan met je goede gedrag. Bedankt he :evaw:
- toen het uit ging heb ik heel netje een berichtje in de groepsapp gestuurd met; wij gaan onze eigen weg, bedankt voor alles etc. En ik kreeg letterlijk van niemand een reactie terwijl iedereen het gelezen had (1,5 jaar relatie gehad). Toen ik na 3 maanden eens bij m'n ex leit vallen dat ik dat echt niet waardeerde kwamen zijn ouders nog dezelfde zondag allebei naar mij toe om te vragen hoe het gaat. Nou de groeten he, dan mag je van mij echt wegrotten.

En als ze dit lezen. I really don't care!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:22

Ts als je wil weten wat een schoonloeder is moet je de topics van Quartel maar eens lezen.
Van wat ik nu lees zou ik mij maar eens goed achter mijn oren krabben wat betreft je gedrag.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:42

Doutz16 schreef:
Dit topic :') hilarisch.

Met mijn huidige schoonouders ben ik super blij, nooit problemen mee!

Mijn ex zijn Moeder (en vader, en de rest van de familie) daarentegen..
- ALTIJD zeuren. Echt altijd en ik overdrijf niet, over alles.
- ex was tijdje in het buitenland geweest, woonde ondertussen weer thuis en er viel iets voor waarna zijn vader schreeuwde dat ze niet blij waren dat hij terug was en dat hij hun huwelijk verpestte
- er werd letterlijk voor mijn neus gezegd door de vriendinnen/vrouwen van zijn broers dat ze elkaar het leukste schoonzusje vonden en dat dat nooit zou veranderen, zit je dan met je goede gedrag. Bedankt he :evaw:
- toen het uit ging heb ik heel netje een berichtje in de groepsapp gestuurd met; wij gaan onze eigen weg, bedankt voor alles etc. En ik kreeg letterlijk van niemand een reactie terwijl iedereen het gelezen had (1,5 jaar relatie gehad). Toen ik na 3 maanden eens bij m'n ex leit vallen dat ik dat echt niet waardeerde kwamen zijn ouders nog dezelfde zondag allebei naar mij toe om te vragen hoe het gaat. Nou de groeten he, dan mag je van mij echt wegrotten.

En als ze dit lezen. I really don't care!

Dat is wel vaker zo hoor,dat als je relatie stopt,de hele schoonfamilie ook gelijk stopt. Ook in het geval dat je wel goed met hen overweg hebt gekund.

LiannePuthzy

Berichten: 6973
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:57

De mijne is nu boos omdat we niet de juiste afbakbroodjes hebben gehaald (ze vind ze er niet lekker uit zien) dus we zijn
En we zijn nu ook rotkinderen omdat we geen Magnum ijsbeker voor der meegenomen hebben

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:58

Ik zou denk ik ook een schoonloeder zijn,zou het persoonlijk best vervelend vinden als iemand iedere keer komt logeren en dan zich in mijn huis gedraagt of ze er woont.
Voor kinderen is het soms gewoon tijd om op eigen benen te gaan staan.
Julie hadden ook haar kunnen aanbieden om te helpen met de krabpaal in een te zetten.

Jeeee ik ben een schoonloeder in dop..... :D

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:12

TS aangezien de vriend van je moeder zo gefixeerd is op eten dat jullie opeten, koop samen een mini koelkast voor op zijn kamer :)* Daar kan je je eigen beleg in kwijt etc. En als je dan ook nog op zijn kamer eet kan ze jullie er wat lastiger bij betrekken met die klusjes.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:15

Als het zo slecht is wat doe je daar dan nog?

Ja het is makkelijker met stappen. Maar blijkbaar is het nog niet zo erg dat je er niet een stukje extra voor wil fietsen?

Ik snap dat je schoonmoeder je irriteert hoor. Ik kan ook slecht tegen tokkie gedrag.
Enorm slecht zelf.
Maar je kiest er toch zelf voor om weer daar heen te gaan.

Klagen mag hoor. Iedereen moet zijn ei soms kwijt. Maar ga niet te veel in een houding zitten van zij zei; zij deed; zij is;

Je weet hoe ze is.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:22

MarlindeRooz schreef:
Mijn ouders vinden het ook niet fijn als ik zelf eten zou kopen en koken. Idem dito voor zelf dingen in de vriezer leggen. Je eet maar met de pot mee zeggen ze dan. Dus dat ze dat oke vinden dat vind ik erg bijzonder.


Serieus, maken volwassen mensen zich daar druk om? Get a life, gun je kind wat ruimte om zijn/haar eigen ding te doen.Als dit soort reacties lees, ben ik weer heel trots op mijn ouders.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:26

ik heb me voorgenomen als mijn dochter met een vriendje thuis komt , hij welkom is,
zelf in de koelkast dringen mag pakken en gewoon zich zelf mag zijn.
ze is nu 18 dus eens zal dat wel komen , en voor onze zoon geldt het zelfde als hij met een vriendin thuis komt,

en voor beide als het voor dochter een vriendin zou zijn en voor zoon een vriend dat maakt mij echt niet uit,
allebei welkom

en wil nooit zo worden als mijn schoonmoeder met haar klote opmerkingen ,en haar rot gedrag en haar manier hoe ze is omgegaan met het feit dat ze een schoondochter kreeg. het ligt niet aan mij persoonlijk ze heeft gewoon een hekel aan alles wat vrouw is. ken haar nu 26 jaar en dat is 26 jaar te lang

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:41

Ik snap je frustraties heel goed. Ik ben alweer een tijdje vrijgezel, maar als ik aan mijn ex-schoonmoeder denk komen alle ergernissen direct weer boven. Wat ik voornamelijk erg vervelend vond was dat ze buitenshuis zich voordeed als de geweldige schoonmoeder en mij de hemel in kon prijzen, maar bij hun thuis kreeg ik allerlei opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd, maar dan wel op een schijnheilige manier. Om vervolgens te klagen dat we meer bij mij thuis waren dan bij hun. Ik weet nog dat ik m'n spullen ging halen toen ik het uitgemaakt had en ze toen heel schijnheilig vroeg "Blijf je eten?" _-:(

Dan ben ik weer extra blij met m'n eigen ouders die gewoon normaal doen en de mensen die wij meebrengen met respect behandelen. Bij ons thuis mag iedereen pakken wat er ligt, ook mijn ex en ex-schoonzus mochten dat. "Op is op" geldt hier. En als iemand iets speciaal voor zichzelf heeft gekocht melden we dat even aan elkaar of leggen we het apart. Iedereen neemt wel eens wat extra's mee om in de kelder te leggen en wie dat dan uiteindelijk opeet zal ons een worst wezen. En ja, ik heb wel eens gehad dat de chips die ik gekocht had 's avonds weggekaapt was door m'n ex-schoonzus. Ja, jammer dan. Had ik het maar apart moeten houden. Ik snap niet dat je daarover kunt gaan zeuren.

Sommige mensen doen het er gewoon om. Die kicken erop het bloed onder je nagels vandaan te halen. Als je namelijk kaas op je cracker had gedaan was ze dat morgen van plan geweest om te eten. Het gaat haar niet om het beleg maar om jou dwars te zitten. Dat is toch kinderachtig en zielig gedrag van een volwassen vrouw. Overigens ook zwak van je vriend om z'n moeder in zo'n situatie niet tot de orde te roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:53

Ik denk dat je te oud bent om bij schoonouders in te wonen :o zeker als het zo'n moeilijke vrouw is.

Maar denk dat het voor hun ook wel wat is om jou elk weekend in huis te hebben.

Dat je nog thuis blijft wonen tot je alles voor elkaar hebt is normaal, maar ook makkelijker denk ik.

Ik zou toch een alternatief zoeken :o

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:44

Deze las ik in een ander schoonloeder topic :') :')

Citaat:
Heb een stukje grond gekocht voor mijn schoonmoeder.. Alleen ze wil er nog niet in.