Schoonloeders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:38

@TS;
Ken je de wet van wederkerigheid?
Bekijk eerst je eigen gedrag per situatie eens kritisch. Dat is hetgene wat je aan kunt passen, het gedrag van je schoonmoeder niet

Gezien je leeftijd is dit erg lastig, jonge mensen hebben nou eenmaal moeite om eerst naar zichzelf te kijken en daarna naar het gedrag van de ander. Buiten dat vind ik het een beetje respectloos om een topic te openen over je schoonmoeder.

Kijk naar je eigen gedrag, probeer dat te verbeteren. Biedt het geen oplossing, dan moet je daar gewoon minder zijn, op jezelf gaan en je erbij neer leggen. Haar huis, haar regels, haar manier van leven.

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:34

Ik denk dat het verhaal 2 kanten heeft.
Jouw normen en waarden zijn anders dan die van je schoonouders.
En soms liggen mensen elkaar gewoon niet.

Mijn zoon heeft 2x een gewone vriendin meegenomen naar huis.
De eerste was heel klef en bezitterig. Riep dat ze alles wist van onze zoon.
Na nog wat fouten en gestalk van haar kant is ze niet welkom meer.

Andere meisje, lief beleefd. Zei netjes gedag.
Praatte ook tegen ons. Meisje is altijd welkom

Wij vragen aan onze zoon wat zijn vrienden en vriendinnen willen eten en op welk tijdstip ze willen eten.
Dat gaat goed.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:45

Het klinkt alsof het allemaal tamelijk vervelend is daar thuis. Ik snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon bij je eigen huis gaat slapen? Al is het maar om de week :o?

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:49

Shaggy09 schreef:
Ik denk soms dat het meer een botsing tussen onze persoonlijkheden is.


Ik denk alles bij elkaar genomen dat dit echt de kern van het probleem is idd. Ander milieu, andere normen en waarden, en dan krijg je dit. Heel vervelend voor jou als je zo te lezen verder wel prima je best doet. Ik zou lekker doorgaan zoals je nu doet TS, houd de eer mooi aan jezelf!

Door dit topic en de reacties realiseer ik me wel ineens hoeveel vreselijke schoonmoeders er zijn, het lijkt meer regel dan uitzondering. Ik ben echt gezegend met een hele lieve schoonmama en zo te lezen mag ik daar heel dankbaar voor zijn :o

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:07

Shaggy09 schreef:
Ik reageer even in het algemeen, teveel om apart te gaan reageren.

Maar ik moet wel lachen om sommige reacties hoor :')
Hier wordt een soort beeld geschetst alsof wij dagelijks bij hem apart een maaltijd
koken voor onszelf, nou dat is echt niet zo. _O- Ik heb daar ook helemaal geen zin in.
Als wij daar in het weekend zijn, dán eten we 1, maximaal 2 keer bij hem thuis. Maar zijn ouders
eten vaak al om 5 uur 's-middags en willen absoluut niet later eten. Dus wij eten dan apart. Daar
is nog nooit ruzie of onenigheid over geweest. Ik snap eigenlijk ook niet dat sommige hier er zo dramatisch
over doen. Is denk hoe je bent opgevoed.


Wel super fijn dat er ook serieuze reacties zijn :)
Ik denk soms dat het meer een botsing tussen onze persoonlijkheden is. Als we buitenshuis zijn
erger ik me nog steeds dood aan dat geschreeuw en wat lompe gedrag.
Tuurlijk, iedereen is anders en dat respecteer ik. Maar je hoeft niet op asociaal volume tegen me te staan schreeuwen als ik 2 meter bij je vandaan sta.

Mijn vriend die vind het nog een tandje erger dan ik. Ik houd me meestal stil, tenzij ze mij echt persoonlijk aanvalt. Dan zeg ik er wat van. Mijn vriend wordt regelmatig pissig tegen d'r als ze lomp staat te schreeuwen oid. Er zijn ook momenten geweest dat hij het niet meer trok en het huis is ontvlucht. Ik denk eerlijk gezegd ook dat zodra hij wat meer spaargeld heeft opgebouwd hij uit huis gaat.
Vriend heeft ook een zus trouwens, die botst ook regelmatig met moeders maar die is over het algemeen minder vaak thuis.


Lieve TS, hoe banketstaaf het ook klinkt, het zal niet gaan veranderen. Hoe vaak ik heb gehoord over mijn schoonmoeder: "maar zo is ze nu eenmaal dus deal er maar mee" Ik heb er voor gekozen om er niet meer mee te dealen en haar uit mijn leven te verwijderen. Wat mijn vriendje doet is helemaal zijn zaak maar ik hoef haar nooit meer te zien. Heerlijk.

Het enige wat ik je dus kan aanraden is om je bezoeken daar tot een minimum te beperken en de fokking vlag uit te hangen op het moment dat jullie samen je eigen plekje vinden. #HappyEnding *\o/*

Oh, wel heeel fijn dat je vriend het zo voor je opneemt, dat is vaak ook nog een heel groot ding namelijk :j

Succes!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:46

Amber_anne schreef:
Wat is er zo raar aan apart eten ik snap het niet hoor. Je kinderen beginnen op een bepaalde leeftijd toch een eigen leven te leiden? Waarom alle bokt moeders zich zo druk maken om een persoon minder aan tafel snap ik echt niet

Net als dat iemand het asociaal vindt om overdag een film te gaan kijken. Ben je verplicht om buiten te gaan zitten?


Ik vind dat dus echt raar en werd hier ook niet getolereerd.
Avondeten deden wij altijd samen. Dan bespreek je de dag en andere dingen met elkaar. Tijd kon wel in overleg. Als iedereen z’n eigen leven maar leid leef je toch gigantisch langs elkaar heen?
Je eigen leven leiden doe je als je uit huis bent :)

In andermans huis samenwonen zoals het op mij overkomt hoe het hier beschreven wordt vind ik ook gek en zou ik ook niet blij van worden.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:54

Ik vind 17.00 echt bizar vroeg om te eten en als daar niet in geschoven kan worden zou ik ook mijn eigen plan trekken.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:55

Ik vind 17.00u ook vroeg maar als je dat al je hele leven doet (want je bent opgegroeid in dat gezin) is dat normaal voor je en weet je niet beter. Dus ja.
Maar bij ons was etenstijd altijd in overleg op een tijd dat iedereen er was.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:01

Welnee, je wordt groter en ouder, ziet hoe dingen anders kunnen dus dat niet iedereen om 17.00 eet leer je al vanaf het moment dat je bij vriendjes gaat eten. Dus heel logisch dat je je eigen plan gaat trekken.

En fijn dat dat bij jullie was maar het gaat nu om de schoonfamilie van ts.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:02

Wij praten ook op andere momenten dan het eten met elkaar en hebben die momenten dus niet nodig. Maar als ik hier dingen lees dan is mijn eigen moeder wel ontzettend makkelijk hoor. We hebben ook geen bepaalde tijd met eten en iedereen kon altijd mee eten of niet mee eten als je andere plannen hebt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:05

Ja met alle sporten en clubjes aten wij ook niet altijd samen. Ik snap de stress niet.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:08

MarcoBorsato schreef:
Ja met alle sporten en clubjes aten wij ook niet altijd samen. Ik snap de stress niet.


Same en dan ook nog over dingen in de koelkast 8)7

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:11

Eten wat de pot schaft? Dan moeten jullie eens een weekje bij mijn schoonmoeder gaan eten. Dan ben je daar zo van genezen.
Mijn schoonmoder kan niet koken. Vlees staat te lang op, geen zout bij de aardappelen en groente word zo lang gekookt dat het als pulp op het bord komt en jus of saus kun je ook wel vergeten.
Als klap op de vuurpijl werd er geen rekening gehouden met het feit dat ik vegetarier was. Ik moest de salami maar even van de pizza af plukken...
Wij zijn vrij vlug zelf maar gaan koken. Soms voor het hele gezin maar vaak alleen voor onszelf.

En als ze je vraagt of ze iets moet halen bij de supermarkt dan neemt ze graag iets voor je mee wat in haar straatje past want dit was goedkoper/in de aanbieding. Kan het haar wat schelen dat curry geen ketchup is en andersom. Dit doet ze overigens nogsteeds en vriend en ik zijn al weer 14 jaar samen en 7 jaar op onszelf.

En met haar iets serieus bespreken is onmogelijk, dat was het toen en vandaag de nogsteeds. Ze begint te giechelen en er komt niets nuttigs meer uit.
Waar wij met mijn ouders een volwassen relatie hebben is dit met mijn schoonouders nog altijd niet het geval. Wij worden nog altijd behandeld als kinderen die niets weten. Jammer is dat.
Last but not least, ze nodigen mijn vriend uit en vergeten mij dan graag. Gelukkig pikt mijn vriend dit niet. Maar wij zijn al 14 jaar een stel en dan is het toch vreemd om de wederhelft niet mee te vragen. Vraag dan gewoon niemand mee.

Dus ja ts, ik snap je frustraties goed hoor. Voor mij was het helaas doorbijten totdat we uit huis waren. Er zijn nog altijd frustraties maar ik kan daarna lekker met mijn vriend naar ons eigen huis waar we weinig met haar te maken hebben.

En begrijp me niet verkeerd, tegenwoordig kunnen we best even een leuk gesprek hebben hoor. Maar zoals een aantal hier al zeiden een volwassen persoon (met een enorm bord voor de kop) kun je niet veranderen. :Y)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:27

Gewoon verschillende soorten mensen zijn jullie, valt niks aan te doen behalve wennen en met elkaar om leren gaan. Als dat lukt na een tijdje; leuk, zo niet, dikke vette pech.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:40

Ik heb nog niet alles gelezen. Maar je hebt de ijsklontjes in de vriezer zelf gekocht?? :D _O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:47

Memories schreef:
Door dit topic en de reacties realiseer ik me wel ineens hoeveel vreselijke schoonmoeders er zijn, het lijkt meer regel dan uitzondering. Ik ben echt gezegend met een hele lieve schoonmama en zo te lezen mag ik daar heel dankbaar voor zijn :o


Ik heb enkel leuke schoonouders gehad gelukkig. Vooral mijn huidige zijn echt schatten van mensen. Heb, voor mijn huidige vriend, 3 andere vriendjes gehad en ik heb mij nooit ergens niet op mijn gemak gevoelt. Alhoewel de tweede set echt verschrikkelijke tokkies waren, waren het wel echt hele lieve mensen. De 3e kwamen van Tonga, hele andere cultuur maar ik werd met open armen in de familie verwelkomt. De huidige zijn qua doen en laten praktisch hetzelfde als mijn ouders, dus dat is wel zo makkelijk. :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:50

Ik ben ook blij met mij hele lieve schoonouders. <3

Maar mijn ex-schoonouders waren niet zo leuk. :=
Wat mijn ex-schoonvader allemaal uitgespookt heeft. :n
Nog nooit zo'n eikel ontmoet, maar nu denk ik alleen maar wat een zielig mannetje was het toch.
Gelukkig zijn dat ex-schoonouders. :D

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:53

Haha, ik herken er wel wat in. Mijn schoonmoeder is niet zo fris. Niet op zichzelf en in niet in huis. Ik heb daar in de 25 jaar dat ik een relatie met haar zoon heb hooguit 2 x gegeten. Koken kon ze ook niet
Ook liet ze ongegeneerd boeren en hele maar dan ook echt hele harde scheten in gezelschap van anderen. Haar kinderen konden daar om lachen. Ik vond het echt vreselijk gênant en merkte dat mijn man zich toen ook wel eens voor haar schaamde.
Ook eet ze met haar handen. Thuis en in een restaurant. Ook dat vind ik verschrikkelijk. Al die vette handjes overal op en aan. Echt een ma Flodder. Ook met kinderen van 3 verschillende vaders.
Ze laat je nooit je verhaal af maken, ratelt aan een stuk door over van alles en nog wat. Heel onbeschoft
Je begrijpt, ik kom daar vrijwel nooit. Hooguit eens per jaar op haar verjaardag.

De rede dat ze zo is is omdat ze een (kleine) verstandelijke beperking heeft. Dat is natuurlijk heel sneu maar ik kan er echt niet mee overweg.
Mijn man heeft geaccepteerd ik er niet graag kom. Zou ik dat wel doen dan volgen er veel irritaties en daar heb ik geen zin in.
Mijn man was overigens al vroeg het huis uit. Ik heb daar dus verder ook nooit hoeven slapen (thank god!!)

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:57

Popstra schreef:
Haha, ik herken er wel wat in. Mijn schoonmoeder is niet zo fris. Niet op zichzelf en in niet in huis. Ik heb daar in de 25 jaar dat ik een relatie met haar zoon heb hooguit 2 x gegeten. Koken kon ze ook niet
Ook liet ze ongegeneerd boeren en hele maar dan ook echt hele harde scheten in gezelschap van anderen. Haar kinderen konden daar om lachen. Ik vond het echt vreselijk gênant en merkte dat mijn man zich toen ook wel eens voor haar schaamde.
Ook eet ze met haar handen. Thuis en in een restaurant. Ook dat vind ik verschrikkelijk. Al die vette handjes overal op en aan. Echt een ma Flodder. Ook met kinderen van 3 verschillende vaders.
Ze laat je nooit je verhaal af maken, ratelt aan een stuk door over van alles en nog wat. Heel onbeschoft
Je begrijpt, ik kom daar vrijwel nooit. Hooguit eens per jaar op haar verjaardag.

De rede dat ze zo is is omdat ze een (kleine) verstandelijke beperking heeft. Dat is natuurlijk heel sneu maar ik kan er echt niet mee overweg.


En gelukkig weerhoudt het je er niet van om haar virtueel onder de bus te gooien..... :n

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:59

Ja want zet er ook naam en adres bij :roll:

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:01

Popstra schreef:
Ja want zet er ook naam en adres bij :roll:


Dat maakt het allesbepalende verschil in deze ja.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:04

Cowboy55 schreef:
Popstra schreef:
Ja want zet er ook naam en adres bij :roll:


Dat maakt het allesbepalende verschil in deze ja.


Beetje overdreven.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:10

verootjoo schreef:
Ik vind 17.00u ook vroeg maar als je dat al je hele leven doet (want je bent opgegroeid in dat gezin) is dat normaal voor je en weet je niet beter. Dus ja.
Maar bij ons was etenstijd altijd in overleg op een tijd dat iedereen er was.


Je groeit op en wordt ouder, niet alles wat je van huis uit hebt meegekregen ga je overnemen toch? Mijn vriend heeft 17:00 nooit een chille tijd gevonden, maar als je 12 bent kun je moeilijk je eigen plan trekken.

En hoe vaak heb ik nu al uitgelegd dat dat helemaal niet de issue is? :') Mensen vinden het echt moeilijk ofzo, om niet altijd met het volledige gezin te eten. Heerlijk dat ik niet in zo'n sleur zit.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:11

Cowboy55 schreef:
Popstra schreef:
Haha, ik herken er wel wat in. Mijn schoonmoeder is niet zo fris. Niet op zichzelf en in niet in huis. Ik heb daar in de 25 jaar dat ik een relatie met haar zoon heb hooguit 2 x gegeten. Koken kon ze ook niet
Ook liet ze ongegeneerd boeren en hele maar dan ook echt hele harde scheten in gezelschap van anderen. Haar kinderen konden daar om lachen. Ik vond het echt vreselijk gênant en merkte dat mijn man zich toen ook wel eens voor haar schaamde.
Ook eet ze met haar handen. Thuis en in een restaurant. Ook dat vind ik verschrikkelijk. Al die vette handjes overal op en aan. Echt een ma Flodder. Ook met kinderen van 3 verschillende vaders.
Ze laat je nooit je verhaal af maken, ratelt aan een stuk door over van alles en nog wat. Heel onbeschoft
Je begrijpt, ik kom daar vrijwel nooit. Hooguit eens per jaar op haar verjaardag.

De rede dat ze zo is is omdat ze een (kleine) verstandelijke beperking heeft. Dat is natuurlijk heel sneu maar ik kan er echt niet mee overweg.


En gelukkig weerhoudt het je er niet van om haar virtueel onder de bus te gooien..... :n

Ik vind deze post ook niet respectvol.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:12

Ach kom op zeg, we mogen overal altijd over klagen en zeiken op Bokt. Maar als het schoonfamilie betreft is het ineens een ramp?