Schoonloeders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:39

Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:40

Mijn ex had ook een vreselijke moeder, staat vast nog wel een verhaal van op bokt :+
Het kwam in het kort neer op:
- neerbuigende opmerkingen achter mijn rug om en ook gewoon in mijn gezicht
- stoken in onze relatie ( zeggen dat ik jaloers ben en dat ex vandaag maar een vakantie met zijn beste vriend moest boeken om even aan mij te ontsnappen)
- Altijd zeuren dat ik dit en dit moest doen, want dat vond ex leuker dan wat ik nu deed

Ik heb nu 2 heel verschillende schoonouders ( zijn gescheiden), daar zijn eigenlijk bijna geen irritaties en ben ik ook heel blij mee.

Je mag me altijd pb'en als je je hart wilt luchten of advies oid wil!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 17:44

Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Gebruik maken van de gastvrijheid? :+
Jezus er wordt weer een mooi eigen gebreid verhaaltje van gemaakt. :')
Ik ben de bad guy. Ja ja.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:45

Shaggy09 schreef:
Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Gebruik maken van de gastvrijheid? :+
Jezus er wordt weer een mooi eigen gebreid verhaaltje van gemaakt. :')
Ik ben de bad guy. Ja ja.


Je slaapt toch in haar huis? Hoe noem je dat dan?

fohadie
Berichten: 4307
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:49

Er was een topic over schoonmoeders, masr kan ik even niet vinden. Is al een ouder topic.

Verder TS , niet wat je wilt horen, maar vrees dat toch je leeftijd er een beetje mee te maken heeft. En nee, zo moeilijk is het niet om achter je leeftijd te komen. :+

Ik ga er even vanuit dat je nog niet heel veel ervaring heb met schoonouders. Je doet er weing aan dan accepteren, minder vaak komen of op jezelf te gaan wonen. In hun huis gelden hun regels, als je op jezelf woont mag je zelf de regels maken. Het is vervelend, maar geloof me, als je dit al schoonloeder noemt, hoop ik oprecht voor je dat je nooit erger gaat meemaken!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:57

Shaggy09 schreef:
Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Gebruik maken van de gastvrijheid? :+
Jezus er wordt weer een mooi eigen gebreid verhaaltje van gemaakt. :')
Ik ben de bad guy. Ja ja.


Joh, enkel omdat het topic niet zo loopt als jij zou willen, hoef je nog niet zo kinderachtig te reageren.

Het is oprecht poedersuiker dat het niet lekker klikt met de moeder van je vriend. Probeer een keer een goed gesprek met haar te voeren. Mocht dat niet helpen, gewoon minder vaak daar zijn.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:00

Je bent 19 of wordt dat binnenkort; tijd om op eigen been te gaan staan of je te voegen naar de wensen/regels van de huiseigenaren waar je te gast bent.

Ik vind je nog erg puberaal klinken en bovenal; ook een schoonloeder in de vorm van een schoondochter. Heel vervelend dat het niet met haar klikt. Maar jij vindt het een inbreuk op jouw privacy dat ze in haar eigen huis ook de keuken in komt. Hoeveel inbreuk denk je dat je op haar privacy maakt door de het hele weekend daar te zijn? En dan ook nog eens apart willen eten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:07

Oh, bij mij werd het pas erg toen het uit ging :+
Erg leuk, not.

Maar goed ik zou er zelf uberhaupt niet over peinzen om elk weekend bij m'n schoonouders te gaan slapen. Al vermoed ik dat het hier meer 'verblijven' is dan alleen bij wijze van zaterdagavond even tas neerleggen, naar de kroeg gaan, thuiskomen en zondag binnen afzienbare tijd weer vertrekken?

Moet je vrijgezel worden, da's leuk, nergens last van *\o/*

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:08

Ik snap vooral niet dat je je eigen eten maakt? Mijn moeder zou het niet leuk vinden als mijn vriend nooit met ons mee eet maar op een ander moment zelf iets anders gaat maken. Als je iets niet eet of lekker vind kan je dat misschien ook even overleggen? Misschien wil ze dan wel iets apart koken. Maar vind het wel respectloos als je zelf iets anders gaat maken en niet tegelijk met de rest eet, dan komt het een beetje over alsof haar eten niet goed genoeg is.

Wel heel vervelend dat je niet goed met je schoonmoeder kan, maar ik zou vooral niet in discussie gaan en een grote bek terug geven. Je bent wel in hun huis te gast.

Gewoon alles netjes overleggen en vriendelijk blijven en anders niet meer langs komen :)

marleen_88

Berichten: 14076
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:13

Ik snap niet zo goed waarom je vriend en jij jullie eigen eten koken in het huis van zijn ouders? Kun je daar een uitleg over geven?

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:14

Shaggy09 schreef:
Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Gebruik maken van de gastvrijheid? :+
Jezus er wordt weer een mooi eigen gebreid verhaaltje van gemaakt. :')
Ik ben de bad guy. Ja ja.

Ja sorry als het gaat zoals je hier verteld dan vind ik dat je niet je best doet om je aan te passen en om het je schoonfamilie naar de zin te maken. Je maakt gebruik van hun gastvrijheid maar vindt dat er ook nog het 1 en ander veranderd daar moet worden want zo kun jij niet aardig meer doen. Het gaat daar zoals het gaat misschien al jaren op dezelfde manier. Als jij daar ook graag wilt zijn dan vraag je of je kunt komen en dan vraag je of je mee kunt eten. Dan vraag je misschien wel een keer wat zij willen eten en of jij dan wat voor hen kunt koken. Wat je al niet kunt bedenken om iets terug te doen. Of je vraagt ze een keer mee uit eten en jij betaald. Het is niet vanzelfsprekend dat je er altijd maar terecht kunt en overal doorheen kunt fietsen.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:16

Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Nou als mijn schoonmoeder (die ik niet heb) in de tuin zou staan schreeuwen of we een potje aan het n***en zijn dan zou ik daar rap klaar mee zijn.
Dan komt vriendje maar naar mij toe of we spreken ergens af. Ik zou mij echt niet zo laten beledigen.

Verder roept iedereen dat ze op hun zelf moeten gaan wonen maar TS zegt zelf al dat daar nog geen geld voor is.

Verder is er ook niks mis met een MBO opleiding er worden zoveel monteurs, zorg mensen etc etc gevraagd dat je daar goed mee kan verdienen. Ook via die wegen kun je doorgroeien.
Met zulke ouders zou ik ook snel het huis uit willen trouwens :P

Dat zelf eten maken snap ik ook niet.
Dat zou vroeger bij ons echt niet aan de orde zijn geweest...aanhang eet gewoon mee en als er iets speciaals zou zijn (vega, allergie) dan zou mijn moeder daar gewoon rekening mee houden.
Ik ben allang het huis uit maar zo gaat het nog steeds. :D

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:21

Cowgirl schreef:
Sjong schreef:
Ik hoop bij zo'n topics altijd maar dat je zelf nooit een schoondochter krijgt.

Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn schoondochter 'niet meer aardig tegen me kan doen' maar wel gebruik maakt van mijn gastvrijheid.

Mijn schoonmoeder is verder best oké, maar ook daar zijn echt wel eens irritaties. Een dan denk ik ach ja het is zijn moeder. Ik moeder ook over mijn zoon. Beetje begrip kan heus helpen. Anders maak je het vooral lastig voor jouw vriend.


Nou als mijn schoonmoeder (die ik niet heb) in de tuin zou staan schreeuwen of we een potje aan het n***en zijn dan zou ik daar rap klaar mee zijn.
Dan komt vriendje maar naar mij toe of we spreken ergens af. Ik zou mij echt niet zo laten beledigen.

Verder roept iedereen dat ze op hun zelf moeten gaan wonen maar TS zegt zelf al dat daar nog geen geld voor is.

Verder is er ook niks mis met een MBO opleiding er worden zoveel monteurs, zorg mensen etc etc gevraagd dat je daar goed mee kan verdienen. Ook via die wegen kun je doorgroeien.
Met zulke ouders zou ik ook snel het huis uit willen trouwens :P

Dat zelf eten maken snap ik ook niet.
Dat zou vroeger bij ons echt niet aan de orde zijn geweest...aanhang eet gewoon mee en als er iets speciaals zou zijn (vega, allergie) dan zou mijn moeder daar gewoon rekening mee houden.
Ik ben allang het huis uit maar zo gaat het nog steeds. :D


Die opmerking is lomp ja. Maar op en forum zeggen dat je schoonmoeder een tokkie is ook

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:26

Je schrijft dat het handiger is ivm uitgaan om daar te slapen , misschien minder uitgaan meer sparen en op jezelf gaan?? Dan kunnen jij en je vriend doen en laten wat je wil.. tot die tijd, uitzitten en aanvaarden dat het niet klikt, hun huis hun regels hoe krom ze ook zijn.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:32

Citaat:
Die opmerking is lomp ja. Maar op en forum zeggen dat je schoonmoeder een tokkie is ook


Ja heb je helemaal gelijk in...evenals de titel van dit topic. ;)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:37

Je komt nogal puberaal over. Verder permitteren jullie je nogal wat vrijheden in het huis van je vriend zijn moeder en ik kan me goed voorstellen dat dat flink irriteert, zeker als je ook nog eens uitstraalt dat je het allemaal maar normaal vindt en het niet gastvrij vindt. En leuk dat jullie geen behoefte hebben om op jezelf te gaan, maar daar hoef je haar niet mee lastig te vallen natuurlijk, zeker niet op deze manier (dat jij het allemaal maar vanzelfsprekend vindt).

Als het bij jou thuis zoveel beter is dan gaan jullie lekker daar huisje spelen, andere optie is op jezelf gaan of elkaar buitenshuis zien.

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:05

Zoals mij altijd is verteld: Jij bent afkomstig vanuit een gezin, met normen en waarden. Jouw vriend is afkomstig vanuit een ander gezin met (eventueel) andere normen en waarden. Het komt vrij vaak voor dat daardoor irritaties ontstaan zodra er een schoondochter of -zoon in een gezin komt. Je bent immers anders opgevoed. Wat voor jou ‘normaal’ is, kan voor jouw schoonmoeder ‘abnormaal’ zijn, daarom is het misschien het slimst om daarbij stil te staan op het moment dat er irritaties zijn.

Daarnaast wil ik je 3 hoofdregels meegeven:
1. Wat wil ik?
2. Wat heb ik daarvoor nodig? (Gevoel, gedachte, gedrag)
3. Waar ligt mijn focus?

Jouw schoonmoeder zal niet gaan veranderen, want dit is hoe zij waarschijnlijk is. Dit geldt niet alleen voor jouw schoonmoeder, maar ook voor andere die “problemen” hebben met hun schoonfamilie. Jij moet ervoor zorgen dat je op 1 lijn met jezelf zit, en voor de rest laten wat er nu is. Waar maak je je druk om? Je moet met je vriend leven en niet met hun. Jouw relatie met jouw vriend is hoofdzaak, alles daaromheen is bijzaak ofwel minder van belang. Misschien goed om daarover na te denken. :)

Daarnaast wil ik nog wel even zeggen, dat ondanks ik jouw frustraties wel snap, de manier waarop je je schoonmoeder (/schoonfamilie) neerzet niet netjes overkomt. Uit de woorden die je kiest, komt weinig respect uit voort. Dit is niet alleen jammer tegenover je schoonouders, maar ook tegenover jouw vriend. Het zijn immers zijn ouders en hij houdt van/ geeft om ze. Bedenk je dat deze frustraties voornamelijk voor hem ook niet leuk zijn, hij zit tussen 2 vuren als jij niet klikt met je schoonouders, daar heeft niemand iets aan

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:27

Nou ts in tegenstelling tot de rest snap ik je heel goed. Heb zelf ook een ex vriend gehad uit een aso gezin en had altijd ruzie.
Je bent te gast maar vriendelijkheid komt van 2 kanten en je schoonmoeder kan gewoon met je praten.

Het eten probleem snap ik ook niet. Mijn eigen moeder is heel makkelijk en zou blij zijn als iedereen in huis zijn eigen eten zou maken :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:34

Nog even over het eten/boodschappen verhaal.
Mijn schoonouders namen ook steeds tassen vol eten mee (lief bedoeld maar allemaal dingen die wij niet eten, die in de kast blijven staan etc), ik vond dat ook niet fijn overigens niet enkel omdat het niet is wat wij gekocht zouden hebben maar ook het in bezit nemen van mijn keuken, koelkast en kasten. Mijn man heeft het er uiteindelijk over gehad met ze en nu gaan we gezamenlijk boodschappen doen en betalen zij.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:39

Wat, zijn er mensen die moeilijk gaan doen als je ander eten in de koelkast/vriezer legt?? Seriously?

Maar goed. Je klinkt in je berichten erg jong. Je vriend komt uit een familie met andere normen en waarden. Daar ga je niets meer aan veranderen. Ik zou zoveel mogelijk proberen mee te bewegen totdat het niet meer kan en dan maar stoppen met daar slapen. Dan zijn alle irritaties ook direct over .

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:17

Niet mee-eten met wat de pot schaft, zou op mij ondankbaar overkomen. Alsof de kost die ik op tafel zet te min voor je is. Waarom eet je eigenlijk niet met het gezin mee? En dan een simpele: Joh, wat kan je lekker koken zeg! Had ik me eerder moeten bedenken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:23

Tja, lastig. Het is wel haar huis waar je in rommelt en haar diepvries bvb. Je kunt er weinig van zeggen. Lekker op jullie zelf gaan straks ...

Femke_Tweety

Berichten: 12006
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:34

Haar huis, haar vriezer, haar gezin.


Heb je je wel eens afgevraagd hoe het over komt als jij bij jouw vriend komt op momenten die jou uitkomen.
En dan niet het 'fatsoen' hebt om genoegen te nemen met wat de pot schaft. En ook zomaar gebruik maakt van hun apparatuur?

En dan blijkbaar ook nog vindt dat zíj́ niet moeten zeuren?



Zolang jouw vriend bij zijn ouders woont, mag je blij zijn dat je er überhaupt mag logeren...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:34

als jullie beiden er behoorlijk aan irriteren, dan zou ik toch maar eens kijken of jullie geen huisje kunnen huren. zo hebben jullie je eigen stekkie en als jullie bij je schoonouders op bezoek bent, hoef je er geen uren te zijn, en kun je ook je eigen huisje of appartement pakken. scheelt een hoop stress en ruzie enzz

Kabayo

Berichten: 14058
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:40

Mijn vriend heeft 1 jaar bij mijn ouders ingewoont toen ik nog thuis woonde. Ik heb geen schoonmoeder of schoonvader , daar heeft hij geen contact meer mee (niet overleden hoor!) Hij woonde destijds bij zijn stiefvader (dat is mijn schoonvader). Maar die ging verhuizen naar een flat. Toen de stap genomen dat hij bij ons in kwam wonen. We woonden een uur van elkaar af dus hij was altijd al bij ons :P Mijn vriend betaalde een bedrag per maand aan mijn moeder voor kosten zoals wasmiddel en eten & drinken. Zelf eten mee nemen was geen probleem , ook niet in de vriezer , die is groot zat. Hij was doordeweeks wel weg (vrachtwagenchaffeur) , maar elk weekend holp hij mee met de paarden voeren , uitmesten en het huis zo nu en dan fatsoeneren. Na 1 jaar gingen we op onszelf wonen. Ik merkte dat ik behoefte had aan samen zijn , en niet met zijn 5en. We waren alleen samen op de slaapkamer , en niet lekker op de bank oid. Ook kreeg ik meer ruzie met mijn ouders. Eenmaal uit huis was alles weer goed , geen gespannen sfeer meer. Veel relaxter. Mijn paarden staan nog bij hun , we zijn er elk weekend een dagdeel voor het verzorgen en trainen. Erg gezellig

Kan je echt aanraden een plekje voor jezelf te huren. Weet niet waar je woont en of je werkt , maar het is prima te doen vind ik. Ook als je studeerd.