Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel houd jij over na alle vaste lasten?

 

Ik schrik ook wel een beetje van de bedragen die hier worden verdiend. Volgens mij is dat echt wel boven modaal? Ik werk heel veel uren en red die bedragen bij laaaange na niet. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:17 



 
Profiel   

Hmm aan de bedragen die hier genoemd worden kom ik totaal niet. Maar ik ben afgekeurd, dus al jaren 70% van mijn inkomen. Een paard of sparen is bij mij niet aan de orde, kom elke maand net aan uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:22 



 
Profiel   

Ik ook niet hoor. Wauw dat mensen 6000 per maand binnen krijgen, lijkt me heerlijk haha, net zoals 1500 pm sparen. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik voel in MWM een lotgenoot :(:) nèt genoeg over houden voor boodschappen en tanken. Vrij te besteden 0 helaas.
Maar wij hebben wel paarden dus tja :o

Paarden en auto's zijn eigenlijk veel te duur om te hebben. Vooral als ze iets gaan mankeren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:24 



 

N0a schreef
Ik werk fulltime, ben alleen met een koophuis, een paard in volpension en een auto. Ik hou aan het eind van de maand +/- 300-400 euro over om te sparen. Niet veel, maar mijn salaris is echt armoe. Ik val onder de horeca cao :')


Dit is toch een prima bedrag om te sparen naast al je lasten die je in je eentje draagt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:26 



 
Profiel   

€ 300,-- waarvan mijn eten nog gekocht moet worden.
Maar dan zit bij mijn vaste lasten wel € 100,-- naar spaarrekening voor noodgevallen en € 50,-- naar de spaarrekening voor mijn auto als daar wat mee is.

Ik woon alleen en heb geen huisdieren. Volgend jaar hoop ik 2 poesjes te kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:27 



 
Profiel   

Interessant om te lezen. Momenteel houd ik zo'n 400-600 euro in de maand over om te sparen. Echter hebben we net een huis gekocht waardoor vanaf september/oktober onze maandlasten enorm omhoog schieten. Ben bang dat ik dan nog maar zo'n 200 euro per maand over ga houden waarvan ook 'bijzondere' uitgaven betaald van moeten worden zoals bijvoorbeeld de tandarts voor paard.

Wij hebben twee auto's waarvan de mijne mij zo'n 250 euro in de maand kost. Zijn nu aan het overwegen om terug naar 1 auto te gaan, dit scheelt namelijk al enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:39 



 

Birgit__ schreef
Interessant om te lezen. Momenteel houd ik zo'n 400-600 euro in de maand over om te sparen. Echter hebben we net een huis gekocht waardoor vanaf september/oktober onze maandlasten enorm omhoog schieten. Ben bang dat ik dan nog maar zo'n 200 euro per maand over ga houden waarvan ook 'bijzondere' uitgaven betaald van moeten worden zoals bijvoorbeeld de tandarts voor paard.

Wij hebben twee auto's waarvan de mijne mij zo'n 250 euro in de maand kost. Zijn nu aan het overwegen om terug naar 1 auto te gaan, dit scheelt namelijk al enorm.


Dat wordt wel krap met een paard. Denk niet dat ik mezelf daar zo prettig bij zou voelen.
Als ik kijk naar mijn eigen uitgaven, komt er iedere maand wel iets bijzonders bij: dierenarts/tandarts oid voor het paard, mijn eigen tandartskosten, lenzen, medicijnen voor mezelf, even iets voor het paard, hotelletje boeken, kosten aan het huis, etc. Dit alleen kost mij denk ik al zo'n 200 euro in de maand en dan doe ik niets geks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:50 



 
Profiel   

Joman schreef
Birgit__ schreef
Interessant om te lezen. Momenteel houd ik zo'n 400-600 euro in de maand over om te sparen. Echter hebben we net een huis gekocht waardoor vanaf september/oktober onze maandlasten enorm omhoog schieten. Ben bang dat ik dan nog maar zo'n 200 euro per maand over ga houden waarvan ook 'bijzondere' uitgaven betaald van moeten worden zoals bijvoorbeeld de tandarts voor paard.

Wij hebben twee auto's waarvan de mijne mij zo'n 250 euro in de maand kost. Zijn nu aan het overwegen om terug naar 1 auto te gaan, dit scheelt namelijk al enorm.


Dat wordt wel krap met een paard. Denk niet dat ik mezelf daar zo prettig bij zou voelen.
Als ik kijk naar mijn eigen uitgaven, komt er iedere maand wel iets bijzonders bij: dierenarts/tandarts oid voor het paard, mijn eigen tandartskosten, lenzen, medicijnen voor mezelf, even iets voor het paard, hotelletje boeken, kosten aan het huis, etc. Dit alleen kost mij denk ik al zo'n 200 euro in de maand en dan doe ik niets geks.


Is idd een stresspunt geweest waar ik me ook zorgen over maak(te). Gelukkig verwerk ikzelf dingen als af en toe een overnachting/leuke dingen/uitjes altijd al in mijn vaste lasten zodat die +- 200 euro echt púúr voor sparen wordt. (heb iedere maand een vast braspotje waarvan leuke/minder nodige dingen worden gedaan.) Heb de vaste lasten ook behoorlijk hoog ingeschat, weet natuurlijk nu nog niet wat mijn gas/water/licht kosten gaan worden etc. Dus in oktober kan ik mijzelf gelukkig meer duidelijkheid geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:58 



 
Profiel   

Wij betrekken september onze koopwoning. Met alleen salaris van vriendlief, houden wij na verwachting, na betalen van vaste lasten (hypotheek, gwl, verzekeringen, auto's, ziggo, mobiele abbo's) zo'n 1000 tot 1200 euro over. Dan moet er nog wel boodschappen worden gedaan en getankt.

Gaat om 2 auto's, geen huisdieren en geen kinderen. Ook geen hoge hypoteek; momenteel rijdt mijn vriend meer op aan benzine (doordeweeks dagelijks Utrecht- Hoogeveen), dan dat de hoogte van de hypotheek wordt :+

Mijn toekomstige inkomsten wordt voornamelijk gezamelijk spaargeld, leuke uitjes en vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:25 



 
Profiel   

Blussem schreef
2900 netto inkomen
Hypotheek,
Water, riool,internet, gemeente belasting, elktra ,
Zorgverzekering,Auto inclusief brandstof,
Boodschappen,
Paard
In totaal 1725,-

Hou 1.175,- per maand over om vrij te besteden waarvan ik de helft spaar.

Zonder brandstof en boodschappen hou ik trouwens 1475,-over :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:37 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik ook niet hoor. Wauw dat mensen 6000 per maand binnen krijgen, lijkt me heerlijk haha, net zoals 1500 pm sparen. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik voel in MWM een lotgenoot :(:) nèt genoeg over houden voor boodschappen en tanken. Vrij te besteden 0 helaas.
Maar wij hebben wel paarden dus tja :o

Paarden en auto's zijn eigenlijk veel te duur om te hebben. Vooral als ze iets gaan mankeren -O-


Precies. Paarden heb ik niet := Ik lift mee met moeder die paard heeft, doe alleen net alsof ze ook van mij is. Gelukkig dus geen kosten aan, anders zou het niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:05 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik ook niet hoor. Wauw dat mensen 6000 per maand binnen krijgen, lijkt me heerlijk haha, net zoals 1500 pm sparen. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik voel in MWM een lotgenoot :(:) nèt genoeg over houden voor boodschappen en tanken. Vrij te besteden 0 helaas.
Maar wij hebben wel paarden dus tja :o

Paarden en auto's zijn eigenlijk veel te duur om te hebben. Vooral als ze iets gaan mankeren -O-


onze inkomsten waren ook niet zo hoog toen we vroeger begonnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:07 



 
Profiel   

Ik ben geen fan van mijn exacte bedragen hier neer te zetten, maar laten we het erop houden dat mijn salaris bruto zo'n 2000 is en ik zonder een paard een hoop meer te besteden zou hebben :')

Woon samen met mijn vriend, die heeft ongeveer evenveel aan salaris. We hebben een huurhuis en zijn helaas genoodzaakt om 2 auto's te hebben ivm werk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:14 



 
Profiel   

Mijn man is zzper, ik werk in loondienst. Gemiddeld genomen worden de vaste lasten van zijn inkomen betaald (al gaat alles bij ons op 1 grote hoop) en kunnen we van mijn inkomen sparen/beleggen/investeren, klussen en leuke dingen doen. Ongeveer 2/3 - 1/3 is de verhouding.

Geen kinderen (en dat scheelt echt bakken met geld :P), 4 katten, 2 kippen en 2 geiten.

Wij zijn wel bewust met ons geld bezig om eerder met pensioen te kunnen, ik ben nu 36 en ons doel is dat als ik 50 ben, dat we dan allebei niet meer hoeven te werken. Tot die tijd is 5 dagen weekend mijn doel om voor mijn 45e te bereiken (ik werk nu 4 dagen). Mijn man werkt ergens tussen 32-40 uur per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:15 



 
Profiel   

Hier een 2-persoonshuishouden met 2 katten. Hebben een auto, maar gebruiken we weinig. Wij splitten alle vaste lasten met zijn 2'en.

40% gaat naar woonlasten.
30% gaat naar overige vaste lasten (inclusief boodschappen).

Blijft er 30% over. Ik hoef echt niets geks te doen om alles daarvan uit te geven, want er komt altijd iets onverwachts langs. Onderhoud aan de auto, aan het huis, dierenarts voor de katten, familie in buitenland opzoeken (vliegticket), noem maar op. Maar ik probeer van deze 30% max. 10% uit te geven en 20% te sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:26 



 
Profiel   

Situatie: inwonend bij mijn vader, betaal mee aan het huurhuis. Samen met mijn vader een nieuwbouwhuis gekocht (voor mij) wat we dus 50/50 betalen, huis wordt op dit moment gebouwd dus de kosten worden steeds hoger. Ik werk 40 uur in de week in de IT, ben maar een starter en heb dus (nog) geen denderend salaris. Daarnaast wél 2 paarden :+ Ik rijd een lease-auto, dus hoef me geen zorgen te maken om die kosten.

Gemiddelde vaste lasten per maand zijn €450 voor huur en nieuwbouwhuis, €30 voor abonnementen, €120 zorgverzekering, plusminus €650 per maand voor de paarden, ongeveer €30-40 eten/snacks/lunch. Dan blijft er over: Nooit genoeg _O- Nee dat is overdreven, ik probeer tussen de €300 en €600 per maand te sparen. Helaas de laatste periode niks kunnen sparen in verband met aanschaf trailer en halen van mijn E rijbewijs.

Overigens staat 1 van mijn paarden op een vrij dure pensionstalling met binnenbak, waar ik bewust voor heb gekozen. Voorheen stond ik de helft goedkoper en was ik dus ook veel minder kwijt elke maand. Andere paard staat op 'pensioen' op een relatief goedkope stalling.

Oja ik vergeet de katten nog! Twee katten in huis, maandelijks gemiddeld €30 denk ik. Verschilt een beetje want ik koop voer groot in, dus dat komt niet elke maand terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:29 



 
Profiel   

Joman schreef
N0a schreef
Ik werk fulltime, ben alleen met een koophuis, een paard in volpension en een auto. Ik hou aan het eind van de maand +/- 300-400 euro over om te sparen. Niet veel, maar mijn salaris is echt armoe. Ik val onder de horeca cao :')


Dit is toch een prima bedrag om te sparen naast al je lasten die je in je eentje draagt?


Als ik het vergelijk met de rest hier, dan is het niet heel veel. Ik heb geluk dat ik een lage hypotheek heb. Anders hield ik waarschijnlijk nauwelijks wat over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:32 



 
Profiel   

Hier 2 inkomens, verdienen allebei evenveel (netto 12 euro verschil).

We hebben een huurhuis(je), 2 katten, 2 paarden en nog vele vissen en knaagdieren.

We proberen 1 salaris per maand te sparen aangezien we heel graag een huis willen kopen, tot nu toe lukt dit nog niet echt.

Vaste lasten incl paarden, benzine, boodschappen zijn ongeveer 1600 euro per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:37 



 

N0a schreef
Joman schreef


Dit is toch een prima bedrag om te sparen naast al je lasten die je in je eentje draagt?


Als ik het vergelijk met de rest hier, dan is het niet heel veel. Ik heb geluk dat ik een lage hypotheek heb. Anders hield ik waarschijnlijk nauwelijks wat over.


Veel mensen in dit topic zeggen ook we sparen. Dat vertekent mogelijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:41 



 
Profiel   

Wij sparen ook “maar” 300/400 per maand hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:10 



 
Profiel   

Wij houden met drie personen €750.- over. Sparen is hier al vanaf want dat zie ik als vaste last. Boodschappen, kleding en extra's moeten hiervan gedaan worden (vakantie niet). We hebben 5 paarden, 4 honden en twee katten maar al hun kosten vallen onder vaste lasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:32 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Situatie: inwonend bij mijn vader, betaal mee aan het huurhuis. Samen met mijn vader een nieuwbouwhuis gekocht (voor mij) wat we dus 50/50 betalen, huis wordt op dit moment gebouwd dus de kosten worden steeds hoger. Ik werk 40 uur in de week in de IT, ben maar een starter en heb dus (nog) geen denderend salaris. Daarnaast wél 2 paarden :+ Ik rijd een lease-auto, dus hoef me geen zorgen te maken om die kosten.

Gemiddelde vaste lasten per maand zijn €450 voor huur en nieuwbouwhuis, €30 voor abonnementen, €120 zorgverzekering, plusminus €650 per maand voor de paarden, ongeveer €30-40 eten/snacks/lunch. Dan blijft er over: Nooit genoeg _O- Nee dat is overdreven, ik probeer tussen de €300 en €600 per maand te sparen. Helaas de laatste periode niks kunnen sparen in verband met aanschaf trailer en halen van mijn E rijbewijs.

Overigens staat 1 van mijn paarden op een vrij dure pensionstalling met binnenbak, waar ik bewust voor heb gekozen. Voorheen stond ik de helft goedkoper en was ik dus ook veel minder kwijt elke maand. Andere paard staat op 'pensioen' op een relatief goedkope stalling.

Oja ik vergeet de katten nog! Twee katten in huis, maandelijks gemiddeld €30 denk ik. Verschilt een beetje want ik koop voer groot in, dus dat komt niet elke maand terug.


30-40 euro boodschappen per maand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:08 



 
Profiel   

Nee dat is mijn eigen eten, mijn vader doet boodschappen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:15 



 
Profiel   

Oh relaxed ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:37 



 
Profiel   

Wij verdienen samen ruim 5000 euro.
Na vaste lasten (leaseauto, huis, staling pony ect) blijft er 2000 over. Daar sparen we 500-750 euro van en de rest gaat op aan eten, tanken en de verbouwing.

We zijn met zijn tweeën, hond en pony
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen