Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel houd jij over na alle vaste lasten?

 
Profiel   

Ik werk 30u/week sinds kort, nog geen volledig maandloon aan dat aantal uur uitbetaald gehad dus dat wordt afwachten.

Voordien werkte ik 20u/week. Grof gezegd ging toen 1/2 van mijn loon naar onze gemeenschappelijke rekening voor boodschappen, g/w/l, mobiel/internet/tv en dan gemeenschappelijke uitgaven zoals avondje uit, cadeautjes voor familie/vrienden bij verjaardagen/feestjes en onkosten op reis.

Van de overige 1/2 betaal ik auto, eigen verzekeringen, diesel en alles voor de paarden en vrije uitgaven. In de zomer kon ik soms weleens wat sparen, maar dat was dan vaak om de winterkosten op pension op te vangen.

Ik hoop met mijn nieuwe loon de balans van 1/2 naar 1/3 te kunnen omzetten in bovenstaande verdeling: 1/3 gemeenschapskosten, 1/3 eigen vaste lasten en 1/3 sparen. Met wat geluk kan ik in gunstige zomerperiodes het sparen zelfs optrekken tot 1/2.

Hoe dan ook, het wordt afwachten. Voorlopig sta ik maar tot 15/9 op dit nieuwe uurregime. Ik hoop dat mijn werkgever het kan en vooral wil omzetten naar onbepaalde duur. Doen ze dat niet, dan ga ik toch echt wat anders zoeken...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 11:19 



 
Profiel   

Ik houd 250,00 over na alle vaste lasten (boodschappen en uitjes tel ik hier ook onder hier heb ik een ruim budget voor in mijn eentje van 400,00)

De 250,00 is om te sparen zodat ik in September 2021 fulltime kan gaan afstuderen.

Ik wil namelijk graag een specifieke richting op met mijn afstudeerscriptie en dat is waarschijnlijk niet mogelijk op mijn huidige werk. Daarom zal ik van een fulltime salaris in het allerslechtste geval naar 0,00 zakken. En dan moet ik een half jaar al mijn vaste lasten opvangen.

De rede dat ik weinig kan sparen is omdat ik bijna 400,00 aan opleidingskosten heb. Ik ben in gesprek met mijn ouders om te kijken of ik die in 1 keer kan afbetalen zodat ik meer kan sparen.
Ook omdat studiekosten niet meer aftrekbaar zijn in 2021. Dit betekend dat ik meer belasting terugkrijg en ik uit dit scenario postitief kom (inclusief afbetaling lening bij ouders) in plaats van negatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 12:17 



 
Profiel   

Onze vasten lasten zijn ongeveer 3000 euro. We hebben 2 paarden met pensioen staan, 3 kippen en een kat. Mijn man verdient modaal en ik verdien boven modaal. Per maand sparen we ongeveer 2500 euro. Ik ben freelancer, dus soms is het spaarbedrag wat hoger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen