Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel houd jij over na alle vaste lasten?

 
Profiel   

Amber_anne schreef
Net begonnen met een nieuwe baan dus heb nog geen idee hoeveel ik over hou. Woon samen en vriend verdient rond de 2000 netto. Na alle vaste lasten hielden we met mijn stufie van 600 ongeveer 500 over. Dan sparen we 300 voor onvoorziene kosten en 100 voor de pony.

Geen idee hoe het nu zit eigenlijk als ik werk


Wij hebben ook nog 4 konijnen, 2 cavia's en een pony op pension staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 23:21 



 
Profiel   

Eigenlijk te weinig... na alle vaste lasten, inc. pony, honden, woonlasten, boodschappen, telefoon, verzekeringen enz. houd ik slechts een paar tientjes over om echt ‘vrij’ te besteden :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 23:54 



 
Profiel   

Val niet onder je doelgroep. Woon nog thuis namelijk, maar ben wel erg benieuwd naar alle antwoorden. Ik ben altijd erg nieuwsgierig naar hoe andere mensen alles doen en aanpakken en wat de gemiddelde mens per maand over houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:27 



 
Profiel   

Het is handiger als je de mods vraagt om een poll toe te voegen aan je topic :j dan kunnen mensen anoniem een bedragscategorie kiezen.

Ik kan naast vaste lasten en sparen maandelijks 1330 euro vrij spenderen. Meeste gaat naar reizen en uit eten/iets gaan drinken. Geen eigen paard. Ik budgetteer elke cent dus weet goed wat ik doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:34 



 
Profiel   

Genoeg om te sparen waar ik tevreden over ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:36 



 
Profiel   

Wat versta je onder vaste lasten. Voor mij horen daar stal geld en auto kosten ook bij. Een andere juist niet.

Ik reserveer bepaalde bedragen voor diverse uitgaven (auto, paard, dierenarts, boodschappen, leuke dingen). Ene maand gaat het op, andere maand blijft er inde potjes wat over en dat gaat naar spaarrekeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:10 



 
Profiel   

Ik zit ook in de netto categorie van 2000-2500 (beetje wisselend in de diensten die ik draai). daarvan is ongeveer 700-800 euro vaste lasten (huur, ziekenkosten, verzekeringen, sport, auto), daarvan probeer ik ongeveer 400 euro opzij te zetten voor boodschappen en benzine (woon alleen) en 1000 per maand te sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:17 



 
Profiel   

Wow Marieke dan moet jij wel erg goedkoop huren. Met alleen al de huur en gas, water, licht kom ik al over de 800 euro heen. Dan heb ik de verzekeringen voor huis en auto nog niet eens gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:21 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Wow Marieke dan moet jij wel erg goedkoop huren. Met alleen al de huur en gas, water, licht kom ik al over de 800 euro heen. Dan heb ik de verzekeringen voor huis en auto nog niet eens gehad.

Hihi ja best wel 350 euro all in

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:51 



 
Profiel   

Ik houd tussen de 15% en 20% over na vaste lasten waar ik van moet tanken en boodschappen van moet doen. Vrij besteden is er dus niet echt bij :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:28 



 
Profiel   

Hier vaste lasten per maand van € 2800. Dit is inclusief boodschappen, tanken en paard(en) en hond.
2 personen (26 en 28 jaar) wonen op een kleine boerderij en hebben de paarden thuis staan.

Ik heb een vast inkomen maar mijn man niet. Dus het is per maand heel verschillend hoeveel er precies binnenkomt.
Gemiddeld tussen de € 4000-€6000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:39 



 
Profiel   

Mijn vaste lasten verschillen elke maand behoorlijk, maar mijn inkomen nog veel meer, dus ik heb niet echt een vast bedrag per maand dat ik kan sparen.
Mijn vaste lasten liggen gemiddeld rond de 700/800 euro. Dat is huur, gas/elektra, paard, hond, verzekeringen, benzine, eten.. Maar we zijn flink aan het klussen en die kosten neem ik grotendeels op me waardoor er niet veel over blijft om te sparen. Sparen, dat doet mijn vriend voor ons :)) Het overgrote deel van zijn salaris gaat naar de spaarrekening of de beleggingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:48 



 
Profiel   

Ik verdien 2500 bruto (32 uur)
Daarop krijg ik nog 17% keuzebudget, wat ongeveer €400 is. Maar per maand is het verschillend of ik het uit laat keren, of er extra vakantiedagen van koop bijvoorbeeld.
Huur (incl glw) €400
Reiskosten trein €300
Benzine €45
Verzekeringen €150
Telefoon en internet €30
Boodschappen €125

Per maand laat ik €1000 storten naar mijn spaarrekening. Soms kan het meer zijn en soms moet ik wat terug storten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:52 



 
Profiel   

2900 netto inkomen
Hypotheek,
Water, riool,internet, gemeente belasting, elktra ,
Zorgverzekering,Auto inclusief brandstof,
Boodschappen,
Paard
In totaal 1725,-

Hou 1.175,- per maand over om vrij te besteden waarvan ik de helft spaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:58 



 
Profiel   

Wij (2 volwassenen, peuter, baby, 2 katten en 2 konijnen) houden na alle vaste lasten (ook boodschappen, sparen, kinderopvang ed) zo’n 450 euro over om echt vrij te besteden aan leuke dingen, kleding ed

Netto hebben wij rond de 4000 per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:04 



 

Toch vrij redelijke inkomens in dit topic! Fijn :)
Wij wonen samen en hebben een koophuis. Daarnaast heb ik twee paarden in pension (komen voor mijn rekening), en hebben we 2 katten. Van mijn inkomen gaat bijna 2/3 naar vaste lasten. Dit is alles: hypotheek, verzekeringen, samen sparen, boodschappen, telefoon, spotify, paarden etc. Iets meer dan 1/3 houd ik over, waarvan ik de helft minimaal spaar per maand voor mezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:04 



 
Profiel   

vrij trots dat mijn huur, gas, water, licht en inboedel verzekering nog geen 17 procent van mijn inkomen bedragen. Wil echt niet zo veel uitgeven aan wonen. Vind het dan ook vreselijk dat ze zo proberen je te dwingen wel 50% van je inkomen aan wonen uit te geven, ik heb betere doelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:08 



 
Profiel   

Vaste lasten zijn maar 12% van mijn inkomen. Toch kom ik niet aan sparen, want ik geef gewoon enorm graag uit, hou graag de economie draaiende... Mijn huis is mijn spaarpot, wij zijn dan ook continu ons koophuis aan het verbouwen/verbeteren/vernieuwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:12 



 
Profiel   

Wij hebben zo'n 2500 per maand aan vaste lasten, rente/aflossing, verzekeringen(zowel ziekte als autoverzekeringen ed) telefoon, de hele mikmak zeg maar!

Wij sparen zo'n 1500 per maand, waarvan we uiteindelijk ook weer op vakantie gaan en een auto van kopen, grote, maar geen maandelijkse uitgaven zeg maar.

Daarnaast houden wij meer dan genoeg over om van te leven en gaan wij zeker eens per week uit eten, slurpt onze auto diesel omdat ik zeker 3 keer per week met de trailer op pad ga voor een buitenritje en als ik wat leuks zie dan kan ik het makkelijk betalen, kortom wij kunnen heel goed rondkomen.

Hubby heeft dan ook een heel goed baan en ik heb een aardig inkomsten (ben zzpér). Ik zou kunnen stoppen met werken, maar dat wil ik niet en daarom kunnen we nog meer extra doen :+

Met wekelijks koop ik wat boodschappen voor een gezin bij ons in het dorp die het niet zo getroffen heeft als wij. geef liever weg als storten op een rekening van 1 of ander doel

Wij hebben geen kinderen, wel 2 paarden bij huis en 2 honden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:32 



 
Profiel   

Vrijwel niets. Hooguit een paar 10-tjes om uit te geven, aan “dingen voor mijzelf.” Ik spaar wel, voor als ik bijvoorbeeld onverwachte dierenarts kosten heb, of om op mijzelf te wonen. Hier raak ik ook echt niets van aan, behalve als ik het écht nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:41 



 
Profiel   

Seltje schreef
Vaste lasten zijn maar 12% van mijn inkomen. Toch kom ik niet aan sparen, want ik geef gewoon enorm graag uit, hou graag de economie draaiende... Mijn huis is mijn spaarpot, wij zijn dan ook continu ons koophuis aan het verbouwen/verbeteren/vernieuwen.


Dat is echt een hoop dat je dan nog over houdt!
Hier zou het eerder andersom zijn, dus 12% overhouden na alle vaste lasten (+ boodschappen, paarden, auto).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:57 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Seltje schreef
Vaste lasten zijn maar 12% van mijn inkomen. Toch kom ik niet aan sparen, want ik geef gewoon enorm graag uit, hou graag de economie draaiende... Mijn huis is mijn spaarpot, wij zijn dan ook continu ons koophuis aan het verbouwen/verbeteren/vernieuwen.


Dat is echt een hoop dat je dan nog over houdt!
Hier zou het eerder andersom zijn, dus 12% overhouden na alle vaste lasten (+ boodschappen, paarden, auto).

Onder vaste lasten reken ik geen boodschappen, alleen lening, maandelijkse rekeningen, pension voor paard, dus kosten die elke maand even hoog zijn.
Auto van het werk, huis heel goedkoop gekocht en niet moeten bijlenen voor verbouwingen, want die zijn we nu stukje voor stukje aan het doen. En ja ik verdien veel... Schuldig, ik werk er ook gemakkelijk 60u per week voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:04 



 
Profiel   

blokje schreef
Ik ga geen volledige bedragen online zetten.


Mijn man werkt alleen.
Heeft normaal loon niet heel weinig niet heel veel geloof modaal.

Als wij alle kosten er af halen en voor alle kids sparen (4 kinderen krijgen allemaal een klein bedrag per maand).
Dan houden we praktisch niets over in de maand. Wij sparen mijn man zijn tijdspaarfonds dat wordt 1x pet jaar uitgekeerd en is een leuk bedrag.
Wij hebben een volière, konijn, hond en een kat.
Leven niet extreem luxe (geen dure dagjes uit) maar komen zeker niets te kort.

Nou kiezen wij er heel.bewust voor dat ik niet werk maar voor het gezin zorg. We weten natuurlijk dat het wel heel voordelig zou zijn als ik zou gaan werken. Maar dat is een afweging die je moet maken. Mijn man en ik vinden het beide erg belangrijk dat de kinderen na schooltijd lekker naar huis kunnen en de kindjes die nog thuis zijn gewoon bij hun moeder zijn. Dus daar offeren we luxe voor op. En dat is prima


Dat lijkt me heerlijk voor je kinderen (en voor jezelf ook om ze lekker veel mee te maken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:10 



 
Profiel   

Seltje schreef
Onder vaste lasten reken ik geen boodschappen, alleen lening, maandelijkse rekeningen, pension voor paard, dus kosten die elke maand even hoog zijn.
Auto van het werk, huis heel goedkoop gekocht en niet moeten bijlenen voor verbouwingen, want die zijn we nu stukje voor stukje aan het doen. En ja ik verdien veel... Schuldig, ik werk er ook gemakkelijk 60u per week voor.


Ook geen verwijt verder hoor, heerlijk als je die ruimte hebt!
60 uur werken zou ik er echter niet voor over hebben. Ik werk 36 uur en vind ik al (te) veel :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:12 



 
Profiel   

Ik werk fulltime, ben alleen met een koophuis, een paard in volpension en een auto. Ik hou aan het eind van de maand +/- 300-400 euro over om te sparen. Niet veel, maar mijn salaris is echt armoe. Ik val onder de horeca cao :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen