Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wesp verstopt in kamer?

 
Profiel   

Ik had het slaapkamer raam open en er vloog net een grote wesp naar binnen |( ik bleef hem in de gaten houden maar het lukte de wesp niet om weer naar buiten te komen (het bovenste deel van mijn raam kan niet open, hij bleef dus steeds tegen het glas aan vliegen). Toen vloog hij naar de andere kant van de kamer richting plafond, en sinds dien ben ik hem kwijt en hoor ook geen gezoem meer.. mijn kamer en schuin plafond hebben best wat kieren (oud huis) en ik weet vrij zeker dat hij niet naar buiten is gevlogen.

Hoe kom ik er achter waar hij zich verstopt heeft? Ik ben bang voor wespen en durf niet als een malle allemaal kleding/spullen op te tillen uit angst dat de wesp er zit en me steekt. Ik heb een bakje jam in het midden van de kamer gezet om te kijken of hij daar op af komt, maar al een kwartier nergens beweging.

Hoe weet ik of hij echt nog in huis is/waar hij zit? Ik durf straks zo niet te slapen.. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 19:40 



 
Profiel   

Heb je spray? Anders dat overal even spuiten. Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 19:56 



 
Profiel   

Yevrah schreef
Heb je spray? Anders dat overal even spuiten. Sterkte.


Helaas niet.. en als ik iets bij het plafond wil spuiten moet ik op een hele hoge lader staan (hoge plafonds hier). Andere opties/alternatieven voor spray? Ik denk echt dat hij in wat gaten/naden is gekropen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:03 



 
Profiel   

Ik zou eerder een fles kapot knippen, in de bodem onverdunde ranja doen en de bovenkant er op de kop op. Dus de tuit richting de ranja/bodem.
Dit trekt wespen aan door de zoetigheid maar als hij er eenmaal in zit, kan hij er ook niet meer uit. En dan kan hij zo weer naar buiten.
Een bakje jam vliegt hij zo weer van weg.
Verder rustig af wachten, hoe drukker je ermee bent of doet, hoe agressiever een wesp wordt. (En ja, ik weet hoe moeilijk dat is, ik heb een wespen allergie) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:10 



 
Profiel   

Huis in de fik steken lijkt me de beste optie.


Even serieus, ik zou op een andere kamer gaan slapen. En dan die ranja val in je slaapkamer zetten en hopen dat dat beest erin kruipt vannacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:13 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is ie via je plafond naar onder het dak gegaan en daar weer naar buiten. Ik zou me er niet druk om maken tot je hem weer hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:16 



 
Profiel   

zodine1990 schreef
Ik zou eerder een fles kapot knippen, in de bodem onverdunde ranja doen en de bovenkant er op de kop op. Dus de tuit richting de ranja/bodem.
Dit trekt wespen aan door de zoetigheid maar als hij er eenmaal in zit, kan hij er ook niet meer uit. En dan kan hij zo weer naar buiten.
Een bakje jam vliegt hij zo weer van weg.
Verder rustig af wachten, hoe drukker je ermee bent of doet, hoe agressiever een wesp wordt. (En ja, ik weet hoe moeilijk dat is, ik heb een wespen allergie) ;)


Dankje, ik heb nu de val gemaakt van zo'n fles, met jam en wat water erin (even goed geroerd). Heb geen ranja of frisdrank in huis maar zal ik morgen wel even kopen.

Oei, een wespenallergie lijkt me naar zeg. Ik ben nog nooit gestoken, maar denk ik daarom juist zo bang voor ze - omdat iedereen zegt dat het heel naar is. :o

peach2001 schreef
Waarschijnlijk is ie via je plafond naar onder het dak gegaan en daar weer naar buiten. Ik zou me er niet druk om maken tot je hem weer hoort.


Thanks, laten we dat maar hopen! Hopelijk komt ie niet meer op die manier binnen, m'n ramen houd ik sowieso even dicht!

@Aranel ik ga denk ik maar op de bank slapen voor de zekerheid ja.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:21 



 
Profiel   

En als je gestoken wordt, doe er knoflook op. Vers of poeder. Dan trekt de bult zo weg. Maar beter is je niet laten steken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:34 



 
Profiel   

En? Heb je hem gevangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 06:52 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
En? Heb je hem gevangen?


Helaas niet, maar heb hem ook niet meer gehoord of gezien tot nu toe. Ook niet in de val die ik heb gemaakt.. hopelijk is hij op een of andere manier uit huis vertrokken. Ik durf al iets geruster te gaan slapen zo. :P Bedankt voor het meeleven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:57 



 
Profiel   

Ik zou vertrekken en een hotelkamer boeken. En iemand anders het fort laten bewaken tot die zeker is dat de wesp dood is.
Maar ik ben ook allergisch :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:07 



 
Profiel   

Kmbrly schreef
Ik zou vertrekken en een hotelkamer boeken. En iemand anders het fort laten bewaken tot die zeker is dat de wesp dood is.
Maar ik ben ook allergisch :+


Dat had ik ook graag gedaan maar ging me helaas toch wat te ver, ik vind het wel jammer dat ik niet zeker weet dat hij dood is.. het was ook echt een grote, hopelijk geen koningin ofzo, die overleven een jaar toch? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:09 



 
Profiel   

Art_ofLiving, het klinkt eigenlijk inderdaad nat en koningin die en plekje voor de winter zoekt. Die schijnen niet op ranja af te komen. Zelf ook een in huis gehad, daar zat ik ook bepaald niet rustig bij. (Uiteindelijk heb ik die op een of andere manier kunnen doden. Die ging namelijk naar de lamp.)

En ik dacht: dit schrijf ik maar niet meteen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:44 



 
Profiel   

Was het een wesp en geen hoornaar?
Hoe dan ook zijn beiden niet aan te raden als gasten in je slaapkamer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:52 



 

Weet je wat pas k*t is? :') Dat je onderweg bent met je scooter (met jet helm), en dat er een wesp tussen je helm en gezicht invliegt en je zelf al rijdend spastisch begint te slaan waardoor je vol in je gezicht gestoken word.
Don't worry wespen steken niet zomaar zolang jij niks geks doet, die beesten worden juist agressief als je wild om je heen gaat slaan enz. als je ze zo veel mogelijk negeert is er niet zoveel aan de hand, het is geen neefje die 's nachts bewust op je gaat zitten als je slaapt om je te prikken.
Desondanks snap ik wel dat je zo'n beestje wel uit je slaapkamer wil hebben :P Maar je hebt het allemaal overleefd zo te lezen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:21 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Was het een wesp en geen hoornaar?
Hoe dan ook zijn beiden niet aan te raden als gasten in je slaapkamer :')


Thanks, na wat googelen denk ik inderdaad dat het een hoornaar was! Vooral omdat hij best veel herrie maakte toen hij rondvloog. Ik heb hem niet meer gezien of gehoord verder, dus hoop dat hij gewoon ergens een uitgang heeft gevonden. :o Er is ook niks op de val afgekomen, blijkbaar werkt die ook niet voor hoornaars :D

@Annet_Dottie: oei dat is helemaal een naar verhaal.. |o Als zo'n wesp eenmaal tussen je helm en gezicht zit kan je ook niet meer goed doen, want als je je helm wil afzetten zou hij ook klem komen te zitten toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen