Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

Wanneer is een vriendschap klaar? Voor mij is dit best wel lastig, want ik geef mensen vaak veel te veel kansen.....

Nu ook met een vriendin. Zij is afgelopen week getrouwd. Gratis. Afgelopen zaterdag zou de BBQ zijn en ze heeft ons op het hart gedrukt om die datum vrij te houden. Onze vakanties er omheen gepland en weet ik wat... Worden we niet meer uitgenodigd -O- . Ben er echt kapot van geweest en ik voelde me zo ontzettend genaaid!!!

Voor mij is die vriendschap wel klaar, maar goed. Ze zit al helemaal in mijn vrijgezellenfeest complot (ik trouw binnenkort) en kan het dus nu niet maken om haar niet meer uit te nodigen. Het doet me echt zeer. Ik spreek haar sowieso amper meer, want van haar man mag ze amper weg, alleen in overleg := fijne relatie heb je dan :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:33 



 
Profiel   

Hoezo kan jij het niet maken en zij wel? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:40 



 
Profiel   

Ik had vier goede vriendinnen. Van de eerste heb ik afscheid genomen toen ze maar bleef liegen en bedriegen en uiteindelijk alcoholiste bleek te zijn ( wat ik dus echt al die jaren niet door had gehad) .
Nog geprobeerd te helpen, maar ze bleef ontkennen , tot ze zelfs op haar werk als verpleegkundige alcoholtesten moest doen voor ze aan het werk mocht, omdat ze haar niet meer vertrouwden en ze bleef liegen.
Gezegd dat ik het ook niet meer pikte, nooit meer iets gehoord.
Dan nummer twee, een ongelooflijke parasiet. Alleenstaand, en betrok ik overal bij, bij verjaardagen van mijn kinderen ( behalve helpen bij kinderfeestje dan kon ze nooit)
Sinterklaasfeest ( maar geen kadootjes van haar wel voor haar)
Vakanties in bungalow, mocht ze mee, maar nooit iets betalen of ergens op trakteren.
Etentjes om iets te vieren , ze mocht altijd mee, in 35 jaar nog NOOIT door haar uitgenodigd , terwijl ze het financieel best goed had.
Ach zo kan ik wel doorgaan. De breuk kwam toen ik mijn knie gebroken had, een half jaar in een rolstoel zat en ze op visite kwam, mijn koelkast leeg at en de vaat op het aanrecht zette.
Ik heb al mijn grieven in een brief gezet, maar ze zegt dat ze die door dyslexie niet goed kan lezen.
Via mijn gezin probeert ze nog steeds binnen te komen, maar ik ben er klaar mee !

En nummer drie , moest ik altijd al met fluwelen handschoentjes benaderen, zeer gevoelig typje.
Niet zolang geleden, zou ze mij vertellen wat ik doen moest, en welke beslissing ik moest nemen,
Ik vraag Waarom ? En mevrouw is op haar ziel getrapt, einde vriendschap, best wel lekker rustig.

En nummer 4 ? Echt mijn hartsvriendin, overlijd heel plotseling in haar slaap.

Geen vriendinnen meer... op zich mis ik best wel iemand waar ik eens fijn mijn hart bij uit kan storten, maar nietmeer bij deze dames.
Maar inderdaad, fijn om het eens op te kunnen schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:02 



 

Sorry TS , maar ik vind jou ontzettend claimend overkomen.
Als je een gezin / baby krijgt werkt het gewoon anders.

Overigens lees ik overal dat je een bepaald verwachtingspartoon heb van jouw vriendin , omdat jij dit heb gedaan voor haar en dat hebt gedaan etc moet zij dat ook terug doen.

Als ik een vriendin heb die zo vliegt voor me is de vriendschap niet oke. Begrijp me niet verkeerd maar probeer eens geen verwachtingen te hebben en het gewoon gezellig te hebben.

Geen relatie gezeur of ergens maar je hart over moeten luchten als je je vriendin dan spreekt of ziet. Gewoon koetjes en kalfjes en dat het ook weer leuk wordt om af te spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:14 



 

Coconut schreef
Wanneer is een vriendschap klaar? Voor mij is dit best wel lastig, want ik geef mensen vaak veel te veel kansen.....

Nu ook met een vriendin. Zij is afgelopen week getrouwd. Gratis. Afgelopen zaterdag zou de BBQ zijn en ze heeft ons op het hart gedrukt om die datum vrij te houden. Onze vakanties er omheen gepland en weet ik wat... Worden we niet meer uitgenodigd -O- . Ben er echt kapot van geweest en ik voelde me zo ontzettend genaaid!!!

Voor mij is die vriendschap wel klaar, maar goed. Ze zit al helemaal in mijn vrijgezellenfeest complot (ik trouw binnenkort) en kan het dus nu niet maken om haar niet meer uit te nodigen. Het doet me echt zeer. Ik spreek haar sowieso amper meer, want van haar man mag ze amper weg, alleen in overleg := fijne relatie heb je dan :=


Waarom kan je het niet maken ?
Kies voor jezelf en trap haar eruit.
Sorry hoor , maar dit is geen vriendschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:19 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:31 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 16:42 



 
Profiel   

Fijn dat jullie het uit hebben kunnen praten. :j Daarom inderdaad, zou ik nooit zomaar iets verbreken zonder er een gesprek over te hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 18:48 



 
Profiel   

Wat tof dat het gesprek zo fijn is gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 20:47 



 
Profiel   

Ik dacht echt dit had mijn topic kunnen zijn.

Ik heb nu sinds begin deze maand geen contact meer met mijn vriendin en gevoel dat alles van mijn kant moet komen.

Wij reden veel samen, zij op mijn paard. Vorige week was ik op vakantie en die week ervoor zij. Sindsdien hebben we niet meer geappt. Voor mijn gevoel komt het altijd van mijn kant en kan om de domste dingen boos worden. Ik ben er eigenlijk klaar mee maar durf haar niet te appen. Maar bedoel is het vreemd als ik denk dat zij ook kan appen of ik nog ga rijden en zij mee kan. Of is het logisch dat ik het vraag. Ze weet dat ik sowieso elke dag naar de paarden ga.

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 21:26 



 
Profiel   

Ik ben daar eigenlijk veel te soft in denk ik. :)
Ik vebreek maar heel zelden vriendschappen. Ze verwateren wel eens en als het dan toch al een vriendschap was waar er van mij geprofiteerd werd dan laat ik dat gewoon gebeuren. :)
Maar echt verbreken doe ik weinig eigenlijk.

Ik ben over de jaren wel heel voorzichtig geworden met uberhaupt iemand toelaten. :) Nou, ik laat eigenlijk gewoon niemand meer toe. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 09:03 



 
Profiel   

Coconut schreef
Wanneer is een vriendschap klaar? Voor mij is dit best wel lastig, want ik geef mensen vaak veel te veel kansen.....

Nu ook met een vriendin. Zij is afgelopen week getrouwd. Gratis. Afgelopen zaterdag zou de BBQ zijn en ze heeft ons op het hart gedrukt om die datum vrij te houden. Onze vakanties er omheen gepland en weet ik wat... Worden we niet meer uitgenodigd -O- . Ben er echt kapot van geweest en ik voelde me zo ontzettend genaaid!!!

Voor mij is die vriendschap wel klaar, maar goed. Ze zit al helemaal in mijn vrijgezellenfeest complot (ik trouw binnenkort) en kan het dus nu niet maken om haar niet meer uit te nodigen. Het doet me echt zeer. Ik spreek haar sowieso amper meer, want van haar man mag ze amper weg, alleen in overleg := fijne relatie heb je dan :=


Zou het kunnen dat ze je niet uitgenodigd heeft omdat ze er vanuit ging dat je toch al zou komen? Dat het een misverstand is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:22 



 
Profiel   

En hoe ver gaan jullie hierin met familie?
Net de zoveelste aanvaring met mijn zusje.. Haar negatieve houding, vooroordeel over alles en iedereen, mijn vriendinnen afzeiken, nooit eens interesse tonen.. Ben er zo klaar mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:06 



 
Profiel   

Relaxed schreef
En hoe ver gaan jullie hierin met familie?
Net de zoveelste aanvaring met mijn zusje.. Haar negatieve houding, vooroordeel over alles en iedereen, mijn vriendinnen afzeiken, nooit eens interesse tonen.. Ben er zo klaar mee..

Die zie ik niet meer, oa omdat ze mij als goedkope oppas en huishoudster dacht te kunnen gebruiken, van me verwachtte dat ik naar haar toe kwam rennen als ze maar piepte en het nodig vond om me de grond in te trappen zogauw ik eens nee zei.
Druppel die de emmer deed overlopen was dat ze haar kat aan mij had gegeven met de belofte de dierenartskosten te betalen, dat ook samen met mij zwart op wit zette en toen na 5 maanden de kat dood was ze doodleuk en met een big smile zei dat ik toch zeker niet dacht dat ze ging betalen.
Toen knapte er iets bij me en heb ik alle contact verbroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:10 



 
Profiel   

cissy schreef
Coconut schreef
Wanneer is een vriendschap klaar? Voor mij is dit best wel lastig, want ik geef mensen vaak veel te veel kansen.....

Nu ook met een vriendin. Zij is afgelopen week getrouwd. Gratis. Afgelopen zaterdag zou de BBQ zijn en ze heeft ons op het hart gedrukt om die datum vrij te houden. Onze vakanties er omheen gepland en weet ik wat... Worden we niet meer uitgenodigd -O- . Ben er echt kapot van geweest en ik voelde me zo ontzettend genaaid!!!

Voor mij is die vriendschap wel klaar, maar goed. Ze zit al helemaal in mijn vrijgezellenfeest complot (ik trouw binnenkort) en kan het dus nu niet maken om haar niet meer uit te nodigen. Het doet me echt zeer. Ik spreek haar sowieso amper meer, want van haar man mag ze amper weg, alleen in overleg := fijne relatie heb je dan :=


Zou het kunnen dat ze je niet uitgenodigd heeft omdat ze er vanuit ging dat je toch al zou komen? Dat het een misverstand is?


Helaas niet. De reden was ruimtegebrek. Nouja.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:27 



 
Profiel   

Relaxed schreef
En hoe ver gaan jullie hierin met familie?
Net de zoveelste aanvaring met mijn zusje.. Haar negatieve houding, vooroordeel over alles en iedereen, mijn vriendinnen afzeiken, nooit eens interesse tonen.. Ben er zo klaar mee..



Familie krijg je gratis en voor niks erbij en als zij geen respect voor mij hebben is het ook exit.
Moeten niet denken omdat het familie is dat ze zich alles kunnen permitteren.
Er gaatvaak wel wat meer aan vooraf voor je ze daadwerkelijk een exit geeft maar ik wil zo iemand niet in mijn leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:08 



 

Wat Jesito zegt. Als er 1 opmerking is waar ik altijd laaiend over wordt is het: Maar het is toch jou familie/moeder/vader/zus/... Als zij mij niet gelukkig maken gaan ze er uit. Ik heb ze -tig kansen gegeven. Maar uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: Als zij van mij kunnen profiteren dan hoor of zie ik ze. Anders antwoorden ze zelfs niet als ik een bericht stuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:50 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Als een vriendschap mij meer energie kost dan het me oplevert.. Ik ga voor mensen door het vuur en verwacht dit ook in zekere mate terug. Als mensen geen moeite doen, mij als vanzelfsprekend ervaren, enz.. Dan bloedt het bij mij op een gegeven moment gewoon dood. Ik ben hier de laatste jaren steeds bewuster mee bezig, als iemand me energie kost kap ik er mee, geen zin meer in :n

Ik kan nu echt wel zeggen dat de vriendinnen die ik heb echt goud zijn :j Dan gaat het ook vanzelf en is het ook goed. Soms spreek je elkaar een tijdje niet, maar dat is dan ook helemaal niet erg :n

Hier sluit ik bij aan. Ik heb dan ook al flink de bezem door mijn vriendschappen gehaald! :D
Ik heb nu nog twee goede vriendinnen over. Verder heb ik nog wat mensen om me heen om eens mee op pad te gaan. Keertje uiteten ofzo, beetje koetjes en kalfjes praat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:55 



 
Profiel   

Oh en mijn familie heb ik al voor 90% aan de kant gezet om dezelfde reden. De paar mensen die ik nog heb, waaronder mijn ouders zijn ook goud waard, maar de rest... Ik wens ze een lang en gelukkig leven, en als het even kan ver weg van mij. <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:57 



 
Profiel   

Is er iemand ook zelf wel eens aan de kant gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:45 



 
Profiel   

Peppertree schreef
Is er iemand ook zelf wel eens aan de kant gezet?

Ja hoor. Niet met directe woorden, maar wel door buitengesloten te worden en dan later foto’s terugzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:47 



 
Profiel   

jep. :j Vorig jaar ergens nog. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:49 



 

Ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:57 



 
Profiel   

Mijn moeder lijmt het nu al 3 jaar, maar gisteren was ik er zo klaar mee. Heb ik ook tegen mijn moeder gezegd dat het me niks interesseert dat het mijn zusje is, dat ik zo iemand liefst helemaal niet in mijn leven wil. Schrok ze wel van, snap ik ook wel als moeder zijnde.
We hebben een familie app en spreken ongeveer maandelijks af met zijn allen. Denk dat we die 2 dingen maar moeten veranderen, dan wordt de afstand een stuk groter en gaat het waarschijnlijk wel weer beter..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 09:28 



 
Profiel   

Peppertree schreef
Is er iemand ook zelf wel eens aan de kant gezet?

Oh ja hoor, ik ben ondertussen het zwarte schaap in de familie. :D Maar het is nog nooit gebeurd in vriendschappen die ik echt koester.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen