Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

Je zou het bespreekbaar kunnen maken en dan zie je vanzelf hoe ze erin staat, echt verbreken kan altijd nog. Ik vind een vriendschap actief verbreken zelf vrij definitief dus als ik zelf ergens een punt achter wil zetten laat ik het beetje doodbloeden. Dus echt verbreken zal ik niet snel doen. Maar het contact (drastisch) verminderen zal vooral voortkomen uit als iemand alleen maar over zichzelf kan praten en weinig interesse toont, als het vooral van 1 kant komt, als ik teveel het gevoel heb om m'n tenen te moeten lopen.
Nu moet je bij mij wel heel scheef gaan wil ik dit doen dus het komt weinig voor. De enkele keer dat het voor is gekomen was het achteraf maar goed ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:11 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Als de vriendschap me op lange termijn, op welke manier dan ook, meer energie kost dan oplevert.


Dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:13 



 
Profiel   

Je moet toch wel een goed gevoel krijgen van een vriendschap vind ik. Als dat niet (meer) zo is kun je het ook geleidelijk laten verminderen.Je bent tenslotte niet met je vrienden getrouwd,er is dus een grote mate van vrijblijvendheid,en het is ook niet altijd nodig om het op dramatische wijze te verbreken.Als die andere nooit tijd voor je heeft en zo is die toch ook al bezig om de band losser te maken. Soms groei je gewoon uit elkaar.En je krijgt dan ruimte voor nieuwe leukere en betere vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:28 



 
Profiel   

Wat fijn relativerend om anderen hun ervaringen te lezen! Die sh*t gebeurt dus niet alleen bij mij :')

Ook ik ben heel loyaal naar mijn vrienden, en wil ver voor ze gaan, maar heb vaak de deksel op mn neus gekregen... 1 vond het normaal me een half nederland door te laten rijden, om dan tijdens wandeling achter me te gaan lopen met haar vriendje. Liefde is mooi, maar vraag me dan niet te komen als je zo graag met zn 2en bent... Anderen missen me alleen als ze echt helemaal niemand anders hebben. Doet serieus pijn, maar loslaten is dan het enige wat ik kan doen.

Heb gelukkig 1 hele goede vriendin die ik zelfs midden in de nacht zou durven bellen bij problemen, die ook mij midden in de nacht durft te bellen. En nee, het is niet alleen maar leuk en gezellig wat we elkaar te vertellen hebben, dat hoeft ook niet. Laatst was mn paard flink ziek waar ik me echt zorgen over maakte, en zij nodigt me uit voor een avondje kampvuur, waarbij aanwezig zijn al helemaal prima is. We kunnen botsen, maar ik weet ook dat we het dezelfde dag nog uitgepraat hebben. Goud waard!

Ts, het enige dat ik je aan kan raden is kies voor jezelf, want die vriendin doet dat niet ;) Doe iets leuks samen als zij het voorstelt en jij er zin in hebt, maar ga niet op haar wachten om zelf iets leuks te gaan doen. En bedank rustig als het jou niet uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:32 



 
Profiel   

Liegen, verdraaien, manipuleren en wilde verhalen over mij de wereld inbrengen. Intussen jezelf op je borst blijven kloppen hoe geweldig je wel niet bent, mijn prestaties naar beneden halen, gebeurtenissen verzinnen om aandacht te ontvangen.
Ik was zo vreselijk moe.
Ik wist het en toch liet ik de leugens gaan. Want ach, het was vaak onschuldig. Maar het bleef helaas niet bij onschuldig, zo bleek.

Ik heb haar maandenlang moeten negeren voor ze me nu eindelijk met rust laat. Ik kon er echt niet meer tegen. Na een paar weken voelde ik me zo opgelucht, niet meer dat verstikkende, jaloerse gedoe. Ik hoefde me nooit meer te verantwoorden tegenover haar. Eerlijk is eerlijk, ik mis haar goede kanten nog wel. Maar het woog gewoon niet meer op tegen de negatieve. En bepaalde leugens kunnen écht niet.
Ik wil niet weten wat de mensen om haar heen wel niet van mij denken. Ze heeft een hele soap van mijn leven gelogen _O- Terwijl ik haar zoveel vertrouwen gaf.
Ik heb er best wel een knauw van gehad. Gelukkig leer ik steeds bij dat er toch ook wel veel oprechte en normale mensen rondlopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:40 



 
Profiel   

Bij mij wanneer iemand niks toevoegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:59 



 
Profiel   

Vriendschap stopt bij mij met achterbaks gedrag. Daar ligt bij mij een harde grens in vriendschappen. Eerlijkheid kan ik altijd waarderen, ook al is de boodschap nog zo vervelend of stuit het me heel erg tegen de borst. Maar als blijkt dat ik bewust voor de gek gehouden ben, en ik kom er zelf achter, dan is de vriendschap over.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen ‘harde grenzen’ denk ik.

Edit: ik heb soms wel perioden dat er meer afstand is, soms zie ik vrienden zelfs jaren niet. Maar dat is voor mij zeker niet per se einde vriendschap. Dat is toch anders en kan ook weer makkelijk opgepakt worden is gebleken.


Laatst bijgewerkt door Lante op 13-08-19 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:02 



 

Ik denk dat mijn echte grens in vriendschappen heel arbitrair is. Ik heb nog nooit een vriendschap echt hoeven te beëindigen omdat ik weet dat mijn vriendschappen in een bepaalde flow zitten en dat daar soms ook bij hoort dat je even niet zo in elkaars leven past. Je komt elkaar altijd wel weer tegen op een later moment. Mijn beste vriendin en ik hebben lang samengewoond en dat was heel intensief, het kostte ons beide heel veel energie en nu hebben we een periode dat we elkaar eigenlijk amper zien of spreken. Natuurlijk mis ik het wel, maar we hebben allebei nu even andere dingen waar we ons op focussen en als ons hoofd er weer naar staat vinden we elkaar wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:13 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Als de vriendschap me op lange termijn, op welke manier dan ook, meer energie kost dan oplevert.


Precies dit.
Pas nog meegemaakt helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:15 



 
Profiel   

Doe eens een stapje terug en overzie alles eens van een afstandje.

Ik zou het rustig aan laten dood bloeden.

Als zij appt ook niet gelijk reageren en ook eens voor jezelf kiezen dus wat vaker nee zeggen.
Blik op de wereld om je heen richten en naar de toekomst kijken.


Mensen komen met een doel in je leven en als dat doel klaar is wandelen ze er weer uit en dat zal je moeten accepteren.
Soms blijven mensen om je heen dat zijn de echte vrienden en die moet je koesteren die geven je liefde en energie.
De rest moet je loslaten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:40 



 
Profiel   

verschilt echt per vriendschap.. maar mijn globale grens is als er gelogen en achterbaks gedaan word. ik moet zeggen dat ik vriendinnen heb die ik veel spreek via app maar nauwelijks zie, maar ik heb ook vriendinnen die ik met regelmaat zie maar verder nooit echt spreek. beide varianten zitten echt goede vriendinnen tussen.

ik moet bekennen dat er na mijn verjaardag wel een paar vriendschappen op de klippe zijn gelopen omdat er eentje last minute af appte toen ik stuurde: laat maar weten als je er bent, dan kom ik er aan. 1 vriendin bleef liever met haar vriend, terwijl hij ook gewoon was uitgenodigd, en 1 kwam er gewoon niet op dagen. naja dan ben ik heel snel klaar. het gaat op de manier waarop. als je niet kan, dat kan. als je geen zin hebt, zeg dat dan gewoon. niet met smoezen aankomen of last minute smoesjes bedenken of niet op komen dagen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:26 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:26 



 
Profiel   

Hier ook na enige mindere ervaringen makkelijker over gaan denken... ik vind het wel erg jammer maar soms waren er momenten dat het gewoon weg pijn deed...

Vrienden van ons zijn een stuk jonger altijd super gezellig maar nooit echt tegenslagen gehad en denken daardoor heel anders.
Ik gun altijd iedereen het allerbeste maar als er keer op keer alleen maar gaat over wat voor dure spullen er aangekocht zijn en dat alles “beter” is dan gaat het al berg afwaarts. Kreeg heel vaak het gevoel dat er werd neergekeken op ons en er werden opmerkingen geplaatst ja maar ons huis is groter ja maar onze auto is luxer ja maar mijn zadel was duurder ... mss was dit niet bewust maar dan ga je toch denken heeft toch geen nut om ergens trots op te zijn. En als ze na 2,5 maanden nog op veulen kraam visite moet komen en niks meer laat horen denk ik prima toch?

Het hoeft echt niet zo te zijn ja ik heb jou laatst geapt dus nu moet jij appen maar na bijna een jaar rekening houden met een verbouwing verhuizing enz kan er wel beetje interesse terug komen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:28 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Bedankt voor de tips ik ga hier zeker wat mee doen! Laat het eerst ook even bezinken voor ik te snelle beslissingen maak maar heb er echt wat aan!

Nog een vraagje, hoe staan jullie tegenover vriendschappen waarin de vriendschap een nieuwe relatie krijgt en alles ineens daarom draait ze geen tijd meer hebben enzo..?


ik heb zelf in die schoenen gestaan. ik kreeg een vriend en dat werd ineens helemaal mijn wereld. hierdoor ook vriendschappen verloren, maar dit opende wel mijn ogen. Die vriendinnen hadden van te voren ook feedback gegeven: ga vaker met ons, we zien je nooit meer, je raakt ons kwijt.... tja dat wil je als verliefde meid niet horen.. totdat je echt wat belangrijke personen kwijt raakt.... (is achteraf ook goed gekomen gelukkig)

Ik zou persoonlijk dus ook niet hard rennen voor vriendinnen die de vriend boven mij verkiezen. ik weet dat ze dat toch niet inzien als ik dat zeg. dus dan investeer ik liever mijn energie in mensen die wel graag iets met mij gaan doen en mijn aanwezigheid waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:30 



 
Profiel   

Dat is heel vaak het geval maar wanneer een relatie je zo opslokt dat een avondje met vrienden er niet meer inzit ben je niet goed bezig. Natuurlijk gaat er in het begin veel tijd naar een nieuwe vriend/vriendin, heel logisch maar oog houden voor de mensen om je heen vind ik persoonlijk heel belangrijk. Het word anders wanneer die nieuwe partner jouw vriend/vriendin zo erg claimt dat hij/zij niets meer kan ondernemen, dan zou ik niets doen maar afwachten want dan kan hij/zij je nog wel eens heel hard nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:31 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:46 



 
Profiel   

Dat ligt er aan, sommige vriendschappen bloeden gewoon dood.
Bij anderen mis ik de connectie of mist de ander de connectie en stopt 1 van beiden de vriendschap.

Maar echte vrienden hoef ik jaren weinig te zien maar als we elkaar zien is het goed.
Soms verlies je iemand uit het oog.

Kortom, maar hoe ouder ik wordt des te rustiger ik eronder blijf, we´ll meet again, don´t know where, dont know when, but I know we´ll meet again some sunny day.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:14 



 
Profiel   

Ik zal een vriendschap pas echt abrupt verbreken als er iets grofs is gebeurd.

Verder bloeden sommige vriendschappen gewoon dood. In elke fase van je leven krijg je weer nieuwe mooie mensen om je heen. En daar richt ik mijn energie liever op dan op de mensen die niet voor je klaar hebben gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:21 



 

Annet_Dottie schreef
Nog een vraagje, hoe staan jullie tegenover vriendschappen waarin de vriendschap een nieuwe relatie krijgt en alles ineens daarom draait ze geen tijd meer hebben enzo..?

Die zoekt het maar lekker uit en hoeft ook niet meer aan te kloppen later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:38 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Bedankt voor de tips ik ga hier zeker wat mee doen! Laat het eerst ook even bezinken voor ik te snelle beslissingen maak maar heb er echt wat aan!

Nog een vraagje, hoe staan jullie tegenover vriendschappen waarin de vriendschap een nieuwe relatie krijgt en alles ineens daarom draait ze geen tijd meer hebben enzo..?


Even reagerend op bovenstaand, dit heeft mij dus een vriendschap gekost.

We waren echt beste vriendinnen, tot ze een nieuwe relatie kreeg. Daarna werd elke afspraak afgezegd. Ik ging erin mee tot ze een (paarden)evenement afzei, die 1x per jaar plaats vond, waar we samen aan mee zouden doen. Reden: haar vriendje kwam dat weekend en dat vond ze belangrijker.
Ik heb toen eerlijk gezegd dat ik dat niet fair vond, en kreeg vervolgens de reactie dat ik haar geen geluk gunde. :\

Tja, dat was voor mij dus einde verhaal. Na 10 jaar hebben we het nog een keer geprobeerd, maar toen wilde ze kinderen en was het hetzelfde verhaal.

Dan houdt het voor mij dus gewoon op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:58 



 
Profiel   

Ik heb het van de andere kant meegemaakt. Vriendschap van 20 jaar opeens ‘uitgemaakt’. Ik heb er serieus nog enorm veel verdriet van en heb echt geen flauw idee waarom. Ja... het leverde haar al een aantal jaar geen energie meer op. Maar waarom stond er niet bij. Via een appje.

Maar goed, ik heb dus ook niet de kans gekregen om iets aan te passen en had denk ik graag die mogelijkheid gehad. Of in ieder geval de kans willen hebben om ‘iets te redden’.


Laatst bijgewerkt door Peppertree op 13-08-19 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:31 



 
Profiel   

idinn schreef
Annet_Dottie schreef
Nog een vraagje, hoe staan jullie tegenover vriendschappen waarin de vriendschap een nieuwe relatie krijgt en alles ineens daarom draait ze geen tijd meer hebben enzo..?

Die zoekt het maar lekker uit en hoeft ook niet meer aan te kloppen later.


Dit is echt heel gemeen om maar gelijk te gooien naar een vriendin met een nieuwe liefde.

Als je verliefd raakt en een relatie krijgt is vaak die persoon in de beginfase de wereld voor die persoon. Ik snapte dat vroeger ook nooit, tot ik zelf een relatie kreeg. Ik had in het begin eigenlijk alleen maar behoefte om met mijn vriend te zijn, en dat had verder niks met mijn vriendinnen te maken. Want mijn vriendinnen waren de beste <3, maar je zo voelen in het begin is helemaal niet gek.

TS, als je vriendin geen tijd heeft omdat ze een nieuwe relatie heeft moet je haar gewoon wat tijd gunnen. Als het goed is, en ze is een echte vriendin dan bedaard ze na een tijdje wel van het constant met d'r vriend zijn. Ik zie het om me heen ook vaak, en tuurlijk is het lastig, maar hoe raar het ook klinkt; vaak kan je daar niet eens zo veel aan doen. Verliefdheid is een gevoel dat echt alles aan de kant kan schuiven zonder dat je het zelf misschien wilt.

Dit geld natuurlijk niet voor iedereen, maar uit mijn eigen ervaring en van wat ik om mij heen zie gaat het vaak zo. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:32 



 
Profiel   

Als je (of je vriendin) een nieuwe relatie krijgt, dan nog kan je (of ze) eerlijk aangeven dat je zo op de roze wolk zit, dat je (ze) er even niks bij kan plannen. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Afspraken die al staan afzeggen vind ik zelf dan wel weer erg slap en respectloos.
Maar ik ben dan zelf wel wel weer heel erg van de ‘ afspraak = afspraak’. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:46 



 
Profiel   

In mijn vorige post ging het om een vriendschap van zo'n 13,5 jaar voor de bom definitief barstte.
Voor die tijd ben ik diverse keren het gesprek aangegaan maar dat werkte niet, tijdje afstand nemen om zelf even op adem te komen wel.
Diegene veranderde heel erg nadat haar eerdere relatie uit ging en dat is op zich prima.
Maar dat ze anderen bewust de grond intrapte en als die er wat van zeiden reageerde met een 'ik heb *naam stoornis* dús ik kan er niks aan doen' terwijl ze niet gediagnosticeerd was oid en het puur gebruikte om geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen voor haar daden is me meer dan eens in het verkeerde keelgat geschoten.
Erop aanspreken hielp helaas niet, ze zei dan eraan te gaan werken en erop te letten en binnen 5 minuten was het weer raak. :x

Na dat gedoe uit mijn vorige post was ik er al behoorlijk klaar mee, de daadwerkelijke druppel was dat we een meidenweekend hadden ingepland, ik een zooi boodschappen had ingeslagen etc en ze doodleuk niet kwam opdagen maar ook niet op haar telefoon reageerde oid.
Dat is ook het moment geweest dat ik de vriendschap heb verbroken.
Heeft overigens nog ruim 3 jaar geduurd voor de boodschap duidelijk was, elke keer als ik mijn simkaart ff uit mijn telefoon had gehad (dan zijn de blokkades ineens weg bij whatsapp -O-) appte ze me binnen een dag, 36u hooguit, omdat ze vond dat als ik haar niet blokkeerde ze het recht had om me te appen. 8)7
In de eerste instantie reageerde ik dan niet of met een 'laat me met rust, ik wil geen contact meer' oid.
Alleen verloor ik de laatste keer mijn geduld en heb ik heel grof beantwoord dat als zij vond dat zij dat recht heeft dat ik vond dat ik het recht heb haar zo verrrot tet schelden dat ze er spijt van zou hebben me ooit gekend te hebben en sindsdien kan ze me ineens wel met rust laten. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:50 



 
Profiel   

Pfoeee moeilijk.
Ik heb laatst eindelijk weer fatsoenlijk contact gehad met wat voor mijn gevoel nog altijd mijn neste vriendin is.
Vroeger was het al mijn beste vriendin, door dik en dun.
Soms wat betere periodes, soms wat slechter maar altijd en dan ook altijd konnen we beide op elkaar rekenen.
Soms nadat iets gebeurd was, de andere opvangen.
Soms om de andere te steunen, soms om samen te lachen of te huilen.
Nu hebben we bijna 8-9 jaar niet veel contact gehad.
Ik ben verhuist naar duitsland, dat ging eerst niet zo makkelijk.
Zij zat in leiden was bezig met haar opleiding etc.

Toen 3 jaar geleden haar vader in het ziekenhuis lag heb ik mijn best gedaan haar te steunen waar mogelijk(helaas alleen via de app maar alsnog).

En nu is ze verhuist en is het slechts 1.5 uur vanaf mijn werk rijden naar haar woning.
Dus 2 weken geleden ben ik spontaan naar haar toe gereden.

En ondanks alles, man wat was het heerlijk om alsnog net als vroeger alles te kunnen bespreken, nuchtere mening te krijgen etc.
Ik heb haar echt gemist in al de jaren en zij mij ook.
Dus zeker weten dat we ondanks de afstand vaker gaan afspreken!
Ook na al die jaren is het nog mijn beste vriendin.

Dus wanneer is het klaar, ja geen idee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen