Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

 
Profiel   

Voordat je gaat shoppen, verzamel eerst op Pinterest en kledingsites wat plaatjes over hoe je je wil kleden, kijk vervolgens welke basic items je al in je kast hebt. En ga shoppen met een boodschappenlijstje.

Zo heb ik het aangepakt, ik had namelijk al wel veel goede kleding, alleen ik had totaal geen gevoel voor hoe ik dat nou een beetje netter kon dragen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:33 



 
Profiel   

Kijk eens naar corrigerend ondergoed/ onderjurkje of body, Dit kan onder een jurkje een net wat mooier effect geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:34 



 
Profiel   

Maak een afspraak bij Van Tilburg, leg uit wat je wil en ze hangen alles voor je klaar. Je duikt het pashokje in en gaat passen. Je krijgt netjes advies en ze kunnen het ook nog voor je op maat maken als iets te lang is.
https://www.vantilburg.nl/personal-shopping/

Succes!

Misschien off topic: maar weet je ook de reden dat je het niet bent geworden? Ben je afgewezen omdat ze je niet zien vanwege je kleding/voorkomen? Of is dat je eigen idee? Puur uit interesse, he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:35 



 
Profiel   

Belachelijk dat je kledingstijl een reden is om je af te wijzen. Weet je zeker dat het daar aan ligt? Of vinden ze dat je de capaciteiten niet hebt? Iets waar jij denkt klaar voor te zijn betekent dat niet dat de werkgever jou geschikt vind/gaat vinden. Heb je al een gesprek gehad waarom je afgewezen bent? Zo ja, dan zou ik mij focussen op de punten die ze je daar aandragen.

Terug komend op je kleding, prima als je wat aanpassingen wil doen, maar blijf bij jezelf. Als ik kijk naar de kledingstijl van sommige dames staat ze dat geweldig. Als ik dat aantrek zie ik eruit als een clown.
Ik heb dezelfde maat kleding als die jij hebt alleen geen grote voorgevel.
Doorgaands ben ik blij met en spijkerbroek, shirtje/blouse en dan een beetje of colbertje.
Bij de H&M kan je eens kijken naar een chino. Deze hebben ze ook in jouw maat en is netter dan een spijkerbroek. Combineer het met een jasje en klaar. Plise rok staat mij ook altijd goed, komt ook omdat ik langer ben. Dit kan je combineren met bv een spijkerjasje en blousje of tshirt.
Qua schoenen draag ik nu veel nike, soms een nette schoen.

Het is een kwestie van heel veel proberen. Neem ook items mee waarvan je denkt nehhh dit staat me niet. Soms werkt het heel verrassend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:45 



 
Profiel   

In een bedrijf waar de top business gekleed is vind ik het wel normaal dat ze het meenemen naar een beoordeling. Iemand die bij mij naar een promotiegesprek komt in een jeans heeft echt serieus al haast geen kans meer. Maar ik werk ook in een bedrijf waar operations in uniform en heel netjes moet, dus ik verwacht van de andere functies wel respect daarvoor. Is gewoon cultuur uiteraard. Maar zelf zou ik niet snel in een jeans met shirt gaan werken, zeker niet met klanten.


Laatst bijgewerkt door poes op 14-08-19 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:49 



 
Profiel   

Deze outfit bijvoorbeeld:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0750424008.html

Met een colbertje:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/search-result.html?q=colbert

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:49 



 
Profiel   

Dat shirt en die sandalen vind ik absoluut niet zakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:50 



 

luffwinny schreef
Kijk eens naar corrigerend ondergoed/ onderjurkje of body, Dit kan onder een jurkje een net wat mooier effect geven


Maar is oh zo slecht voor je ingewanden. Zou echt niet aanraden om dagelijks corrigerende kleding te gaan dragen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:51 



 
Profiel   

Ik kleed me ook graag heel erg casual. Mag én kan hier op kantoor ook.
Máár als ik afspraken heb, doe ik een kleine transformatie...

Ik ben gek op jeans - wel hoog gesneden en zonder gaten enzo uiteraard -, en ik zie in 2019 ook niet meer echt in waarom dat niet zou kunnen.
Maar ik wissel dan wel mijn lekkere comfi t-shirts en truien in voor mooie simpele shirts, effen of met een klassiek patroon (streepje, vichy ruitje, pied de poule ruitje), en trek een jasje aan. Sneakers draag ik hier op kantoor best, maar buiten de deur wordt het toch een mooie laars met of zonder hakje. Pumps doe ik liever niet aan.

Wat ik wil zeggen: probeer dicht bij jezelf te blijven, met een kleine upgrade. Want je kleden op een manier die niet bij jou past, gaat denk ik averechts werken... Gewoon even een upgrade! En wat hier al meer gezegd is: personal shopper! Die trekken dingen uit de kast waar je zelf nooit aan zou denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:52 



 
Profiel   

Er zit natuurlijk enorm veel verschil in stijlen in verschillende bedrijven en afdelingen. Bij ons is zakelijk echt iets heel anders dan king louie of jeans. Kijk naar hoe het management zich kleedt en richt je daarop.
Dicht bij jezelf blijven snap ik, maar soms moet je net even verder durven kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:06 



 
Profiel   

Heb je al eens gekeken naar de kleuren die je draagt? Dit kan veel doen met je natuurlijke uitstraling. Dan hoef je je wellicht qua stijl niet eens heel erg aan te passen, maar door een andere tint kleding zie je er toch “anders” uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:11 



 
Profiel   

poes schreef
Dat shirt en die sandalen vind ik absoluut niet zakelijk.


Dan verschillen wij daarin van mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:26 



 
Profiel   

Dat merk ik wel vaker dat mensen ‘zakelijk’ heel anders interpreteren. Er zijn nochtans gewoon richtlijnen voor. Ik leg het inmiddels maar letterlijk uit als ik mensen uitnodig voor opleiding of iets :D

Sandalen vind ik echt super casual overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:27 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Ik kleed me ook graag heel erg casual. Mag én kan hier op kantoor ook.
Máár als ik afspraken heb, doe ik een kleine transformatie...

Ik ben gek op jeans - wel hoog gesneden en zonder gaten enzo uiteraard -, en ik zie in 2019 ook niet meer echt in waarom dat niet zou kunnen.
Maar ik wissel dan wel mijn lekkere comfi t-shirts en truien in voor mooie simpele shirts, effen of met een klassiek patroon (streepje, vichy ruitje, pied de poule ruitje), en trek een jasje aan. Sneakers draag ik hier op kantoor best, maar buiten de deur wordt het toch een mooie laars met of zonder hakje. Pumps doe ik liever niet aan.

Wat ik wil zeggen: probeer dicht bij jezelf te blijven, met een kleine upgrade. Want je kleden op een manier die niet bij jou past, gaat denk ik averechts werken... Gewoon even een upgrade! En wat hier al meer gezegd is: personal shopper! Die trekken dingen uit de kast waar je zelf nooit aan zou denken.

Hier precies zo. Een nette jeans (donkerblauw zonder lichte vlakken doet het altijd goed), net shirtje of blouse er op en een jasje. Ik heb verschillende jasjes: zwart, donkerblauw, grijs. Genoeg keuze.
Leuke nette schoenen eronder en klaar!
En ik heb ook maat 44. Miss Etam rn M&S doen het bij mij erg goed :j
Dan blijf je toch bij jezelf, maar dan wat netter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:36 



 
Profiel   

Mijn dochter kreeg een andere baan en moest ook wat zakelijker gekleed, zij heeft bij Zalando besteld.
Ideaal want je bestelt van ieder artikel 2 maten en de rest stuur je kosteloos terug.
Zij heeft mooie dingen daar gekocht dus misschien een tip.
Bleek achteraf dat het helemaal niet zo zakelijk er aan toe gaat qua kleding :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:40 



 
Profiel   

Do: investeer in een pantalonbroek. Deze kun je classy en sportief dragen. Maar een pantalonbroek is een must-have. Zoek hierbij ook een goede blazer. Het liefste zwart want dit is een neutrale kleur en kun je overal bij dragen. Kies voor wat zwaarder materiaal bij de blazer.

Neem geen vormloze rechte tentdoeken als jurkjes en laat de tuniekjes ook in de kast hangen. (Wie dat bedacht heeft := ) Onflateus, onmodieus, en ouwelijk. Als je buik je probleemzone is dan ben je hoogstwaarschijnlijk een appelfiguur. Zoek jukjes uit die onder de borsten wijd uitlopen. King Louie werd al geopperd. Goede jurkjes, fijn materiaal. https://www.lovepeacejoy.nl/inspiratie/ ... lk-figuur/

Een highwaistjeans is ook een investering waard. Bedekt je buik en kleed af. Kies dan voor óf flair, of skinny. Niet de rechte modellen want dat lijken altijd hobbezakken.

En houd de kleuren neutraal. Iemand opperde Paprika. Goeie! Maar laat de kleurtjes en printjes dan wel hangen, want een goede basis is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:40 



 
Profiel   

Ik zou wel navragen waarom jij je promotie niet krijgt.. lijkt me ook belangrijk voor je toekomst en vertrouwen.

Een leuke pantalonbroek vind ik in iedere maat mooi, nette sneaker en shirt voor sportief, met blouse ben je netjes. Tegenwoordig met de trafelstof blouses zitten die prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:45 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Als je liever broeken blijft dragen kun je ook een beetje richting zoiets denken:
[ [url=m/eoWywL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kJ8Phn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet extreem zakelijk maar wel een stuk vrouwelijker en toch wel wat serieuzer dan een T-shirtje.


Het moet natuurlijk bij je passen maar ik vind dat dit heel ouwelijk maakt.

TS, wat draag je normaal, wat is je stijl? Ik denk dat je vooral iets moet zoeken wat bij je past en dan een beetje Office chic moet maken.

Het idee van een moodboard/Pinterest is ook een goede!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:47 



 
Profiel   

poes schreef
Dat merk ik wel vaker dat mensen ‘zakelijk’ heel anders interpreteren. Er zijn nochtans gewoon richtlijnen voor. Ik leg het inmiddels maar letterlijk uit als ik mensen uitnodig voor opleiding of iets :D

Sandalen vind ik echt super casual overigens.


Ik zie dat je in België zit ook volgens mij? Ik merk dat daar sowieso nog iets klassieker / zakelijker naar kleding op het werk gekeken wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:51 



 
Profiel   

Flauw TS dat je het gevoel hebt dat het aan je presentatie ligt! En ik las veelal mannen in de hogere functie? ook flauw! Een colbert kan prima op een spijkerbroek maakt het net wat netter. Zijn al veel goede tips gegeven dus het moet je wel lukken iets leuks te vinden wat wat netter staat. Hoop dat je de reden van afwijzing te horen krijgt zodat je de volgende keer gewoon die promotie kan pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:51 



 
Profiel   

Ik heb zelf hier veel aan gehad:



Ze heeft goeie tips die ook achievable zijn. Vind haar sowieso wel leuk om te volgen want ze geeft goeie tips. Niet alles is toepasbaar in de Nederlandse situatie maar zeker bruikbaar.

Bij mij op het werk is de dresscode casual chic... :') Ook heel lastig om niet te casual te zijn hoewel ik op vrijdag vaak meer casual ben :o Dan is de zin wat minder. :')

Ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek en ben van plan deze tips toe te voegen. Ik laat het weten of het hefet gewerkt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:55 



 
Profiel   

Ik zou er eerst achter zien te komen waarom je bent afgewezen. Het wordt ook vaak gewaardeerd door werkgevers als je dit vraagt en dus wil werken aan de punten waarop ze jou hebben afgewezen.
Als werkgever zou ik het meer waarderen dat iemand moeite doet om te vragen wat zijn of haar verbeterpunten zijn en hier iets mee doet, dan dat diegene zijn hele garderobe aan past en vervolgens niet vraagt waarom ze is afgewezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:57 



 
Profiel   

Als ik klanten bezoek is mijn kleding keuze erg "old-school business" maar ik heb ook redelijk traditionele klanten. Zwarte jurk, bijpassend Colbert of een kokerrok. Omdat ik strijken haat heb ik vaak een beetje satijnen/zijde/crepe achtige blouses, die blijven ook tijdens het reizen redelijk kreukelvrij. Dan zwarte/donkere panty en omdat ik vaak moet vliegen (en dus stukken lopen) smokkel ik met nette balarina's in plaats van hakken. Ik slaag vaak bij Claudia Stater, Hugo Boss, McGregor (maar helaas stoppen die met de vrouwen collectie). Dat is best prijzig maar in de sale of outlet kun je best goed slagen en die stukken (vooral Boss) blijven mooi. Steps heeft soms ook leuke kleding maar ik vind de kwaliteit niet zo.

Edit: vergeet een van mijn favourites: Cavallaro Napoli, super mooie blouses and blazers. Als je die combineert met een donkere jeans vind ik dat ook al heel chique.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:02 



 

Ik zag laatst dat je via de website van zalando nu de optie “zalon” hebt; je loopt een aantal vragen door over je smaak, maat, doel van je kleding, budget etc en dan stuurt een stylist je 2 setjes kleding op. Je zit nergens aan vast en betaalt alleen de kleding die je houd. Wellicht is dat iets om eens te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:23 



 
Profiel   

roosje78 schreef
Maak een afspraak bij Van Tilburg, leg uit wat je wil en ze hangen alles voor je klaar. Je duikt het pashokje in en gaat passen. Je krijgt netjes advies en ze kunnen het ook nog voor je op maat maken als iets te lang is.
https://www.vantilburg.nl/personal-shopping/

Succes!

Misschien off topic: maar weet je ook de reden dat je het niet bent geworden? Ben je afgewezen omdat ze je niet zien vanwege je kleding/voorkomen? Of is dat je eigen idee? Puur uit interesse, he!


Dit, kan natuurlijk ook bij een andere wat betere kledingzaak zijn. Laat je kleden maar blijf bij jezelf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen