Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

 
Profiel   

Vaak schrijft een werkgever ook wel wat voor in het handboek ook al wordt het niet gehandhaaft.
Zo waren bij mijn vorige werkgever specifiek leggings niet toegestaan (naast korte broeken en blote schouders). Ik denk echter niet dat ze zich daar daadwerkelijk aan zouden houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 11:14 



 

Mri schreef
Mijn tip: hou het bij jezelf.
..

Bij ons in het bedrijf is de kledingstijl casual. Als je echt in het net komt dan krijg je de vraag of je naar een sollicitatie moet :')
Schoenen uit en op sokken lopen is ook heel normaal hier. En met de hitte zat de commercieel directeur ook in zn korte broek en zn lederen sandalen model teva.


Waar (of wat voor werk) werk jij? Ik vind het zoooooo vies. Bij ons word dat ook absoluut niet getolereerd, een collega(ook sokken in sandalen) deed dat ook maar werd hier wel op aangesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:39 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Mri schreef
Mijn tip: hou het bij jezelf.
..

Bij ons in het bedrijf is de kledingstijl casual. Als je echt in het net komt dan krijg je de vraag of je naar een sollicitatie moet :')
Schoenen uit en op sokken lopen is ook heel normaal hier. En met de hitte zat de commercieel directeur ook in zn korte broek en zn lederen sandalen model teva.


Waar (of wat voor werk) werk jij? Ik vind het zoooooo vies. Bij ons word dat ook absoluut niet getolereerd, een collega(ook sokken in sandalen) deed dat ook maar werd hier wel op aangesproken.


Ik zou dat met normale temperaturen ook raar vinden maar als het buiten 40 graden is ben je sowieso al een held dat je gaat/kunt werken dus who cares wat je aan hebt. Maar dat ben ik dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:49 



 
Profiel   

Ik heb nu voor het eerst een personal shopping box van Zalon, de tak van Zalando uitgeprobeerd. Ik heb maat 46 en hoewel ik niet lang ben, heb ik ook wel een aardige voorgevel dus we hebben wat overeenkomsten. Je krijgt op basis van de antwoorden die je geeft over vragen over stijlen die je aanspreken, een stylist aangewezen die voor jou kledingkeuzes gaat maken. Die krijg je toegestuurd per mail en daar kan je feedback op geven. Aan de hand van je feedback worden de outfits eventueel nog aangepast. Dan ontvang je de doos met outfits en je besluit welke items je wilt kopen. De rest stuur je terug.

Ik vind het heel verfrissend om een ander te laten kiezen en redelijk open minded te zijn over die keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:56 



 
Profiel   

Ook een spijkerbroek kan netjes en zakelijk zijn! :j

Ikzelf heb geinvesteerd in enkele donkerblauwe en grijze (spijker)broeken, die hoogsluitend zijn. Daardoor staat het al gauw ook netter dan een laaghangende broek, en mijn (ook iets vollere) figuur komt netjes uit. :j Een echt goed passende broek ziet er al gauw netjes uit, dus ik investeerde in enkele precies op maat geselecteerde broeken (heup - buik - lengtemaat, vaak op internet te vinden en te bestellen bij sommige webshops).

Een voorbeeld: https://www.fox-factor.com/collections/ ... tormy-grey

Daarboven draag ik dan blousjes (in wit, zwart, of rustige strepen) en/of een net, effen shirtje met colbertje.

Bijvoorbeeld: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0568601034.html

Voor schoenen hoef je, naar mijn mening, helemaal niet naar hakken te gaan om er "netjes" en zakelijk uit te zien. Ik ben zelf erg fan van loafers met nette sokken, of de recent-hippe "herenschoenen" maar dan voor dames. Ziet er netjes en ook 'directeur' achtig uit, maar je hoeft niet te stuntelen op hakken.

Voorbeelden:
https://www.carrythekettle.ca/mens-shoe ... -6839.html

https://nl.pinterest.com/pin/200691727124979648/

Make-up etc. zou ik niet doen als het niet comfortabel en "eigen" voelt (doe ik zelf ook niet). Over je haar kun je ook nadenken. Een net kapsel hoeft echt niet veel moeite te kosten: ikzelf vind bijvoorbeeld kleine knotjes vaak serieus en zakelijk staan dan lang los haar, maar ook een nette bob.

Verder is de belangrijkste vraag: wat wil je uitstralen, en wat dragen de mensen die de baan doen die jij wil? Dan kun je kijken welke "richting" je op moet gaan: is dat heel chique, of "gewoon" zakelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:21 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ik heb nu voor het eerst een personal shopping box van Zalon, de tak van Zalando uitgeprobeerd. Ik heb maat 46 en hoewel ik niet lang ben, heb ik ook wel een aardige voorgevel dus we hebben wat overeenkomsten. Je krijgt op basis van de antwoorden die je geeft over vragen over stijlen die je aanspreken, een stylist aangewezen die voor jou kledingkeuzes gaat maken. Die krijg je toegestuurd per mail en daar kan je feedback op geven. Aan de hand van je feedback worden de outfits eventueel nog aangepast. Dan ontvang je de doos met outfits en je besluit welke items je wilt kopen. De rest stuur je terug.

Ik vind het heel verfrissend om een ander te laten kiezen en redelijk open minded te zijn over die keuze.

Wat een leuke tip! Ik heb hem meteen ingevuld en ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:57 



 
Profiel   

Wauw, super bedankt voor alle tips, 4 pagina's!! :oo :oo :oo

Allereerst: ik ben afgewezen (heb ik vanmorgen gehoord van de recruiter die ik gemaild had) wegens een gebrek aan leidinggevende ervaring binnen het bedrijf. Dat ik in de jaren voordat ik voor de NS kwam werken alleen maar leidinggevende functies heb gehad, en dat ik dat in mijn vrijwilligerswerk ook nog doe, is blijkbaar niet belangrijk. Ik ga er zometeen nog even achteraan bellen, want volgens mij gaan we zo rond in cirkeltjes: om een leidinggevende functie binnen het bedrijf te krijgen, moet je een leidinggevende functie binnen het bedrijf hebben gehad, maar die krijg je niet, omdat je geen leidinggevende functie binnen het bedrijf hebt gehad.

Mensen lopen bij ons ook op sokken, slippers of op blote voeten rond. Onze afdeling is heel erg 'alles kan, en als iemand ons verteld dat het niet kan, dan gaan we het juist doen'. Er is geen dresscode, ze gaan er vanuit dat volwassen mensen zelf wel kunnen bedenken wat wel en niet kan (verrassing: kunnen ze niet).

Ik ga eens rustig kijken naar alle opties die me gegeven zijn :D.
Gisteravond ben ik begonnen met een pinterest bord, en vrijdag ga ik winkelen met mijn moeder
https://nl.pinterest.com/martineolthof8 ... -clothing/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:37 



 
Profiel   

Mooi dat je nu een reden hebt achterhaald voor de afwijzing en dat die niet zit in je kledingkeuze. Balen dat die reden je niet veel verder brengt.

Wat leuk dat je gaat winkelen met je moeder binnenkort. Ik zou het gaaf vinden als je hier wat van je nieuw aangeschafte outfit zou showen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:44 



 
Profiel   

Super dat je de reden voor je afwijzing hebt kunnen achterhalen. En inderdaad, wat bizar, hoe willen ze dat gaan oplossen dan? Dan kun je dus alleen maar een leidinggevende functie krijgen als je die meteen krijgt, je kunt er niet naar opklimmen. Lekkere motivatie dan... Succes en hopelijk kom je er alsnog uit met je werkgever.

En ik sluit me aan bij Maflinger_S, een fotootje van je nieuwe outfit(s) zou ik leuk vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:50 



 
Profiel   

Wat ik je ook kan aanbevelen is een mooi jurkje, bijvoorbeeld van LaDress. Deze kan je ook altijd naar een verjaardag / feestje aan. Leuk schoentje eronder eventueel jasje en je bent netjes gekleed zonder overdressed te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:03 



 
Profiel   

Hmm, vraag je het steeds bij dezelfde?
In sommige bedrijven ben je gewoon heel erg afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van de ‚baas‘. Ik heb aardig wat capabele mensen de revue zien passeren die geen kansen kregen omdat kwa persoonlijkheid niet paste bij degene die er over te zeggen had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:05 



 
Profiel   

Als je nog een winkel tip wilt: Paprika. Nette kleren voor net een maatje meer. Blousjes vind ik zelf altijd netjes, maar ze hebben vanalles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:06 



 
Profiel   

Misschien kan je wat inspiratie halen uit Edith Dohmen. Ze heeft een eigen YouTube kanaal en geeft daar hele goede tips qua kleding combinatie, wat goed past bij je figuur etc. Ze heeft zelf ook maat 46/48, dus ze geeft vaak ook leuke tips qua winkels waar je kleding kan kopen als je maat 46/48 etc hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:06 



 
Profiel   

Als je leidinggevende fuctie wilt zal je er inderdaad niet bij moeten gaan lopen alsof je naar je Yoga klasje ga.

Ik heb het altijd gehouden bij nettte jeans zonder scheuren, leuk t-shirt of jasje erop.

Maudd (ook op FB) heeft ook leuke outfits, netjes en toch sportief.

Ik ben gek op travel broekjes die kan je altijd overal bij aan.

Soms moet je ook wel eens je wat gaan kleden naar je leeftijd.
Ja ik zit ook in de transport sector maar ben nooit met de meute mee gelopen en heb altijd mijn eigen kleding type gehad. Ook omdat ik ook een tijdje tussen maat 44-46 in zat zelfs dan kan je jezelf goed kleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:09 



 

Sakura789 schreef
Boek in huis halen ‘Nice girls don’t get the corner office’.

Ik ga zelf 1x per jaar naar een winkel waar ik met personal shop mn hele garderobe haal, ideaal!

Inderdaad een goede tip! Ik vond het een goed boek, leest makkelijk weg en echt lekker praktische tips!

In het boek staat ook iets over "kleed je voor de baan die je wil, niet voor de baan die je hebt". Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik volg zelf een commerciële opleiding en ik zorg dat ik er altijd netjes en representatief uit zie, vaak een jurkje of een nette broek met mooie pumps. Want het gebeurt vaak genoeg dat je zomaar ineens een gastcollege krijgt van een interessant iemand of wordt voorgesteld aan een (potentiële) werkgever/klant/whatever. Dan is het fijn als je er netjes en representatief uitziet, dat doet een eerste indruk echt goed. Prima dat een spijkerbroek met gympen en een shirtje is toegestaan, maar door je wat netter te kleden straal je ook wat meer uit. Ik krijg er vaak complimenten over dat ik er altijd netjes uit zie, in een goede outfit voel ik me ook veel zelfverzekerder en dat straal je ook uit :)

Goed dat je al een moodboard hebt gemaakt! Ik vind het zelf altijd fijn om naar een echt goede kledingwinkel te gaan en me daar te laten adviseren. Wij hebben hier in de buurt bijvoorbeeld ook een winkel voor plussize dames, je wordt daar echt goed geholpen en krijgt eerlijk advies. Zij weten vaak feilloos wat wel en niet mooi staat bij jouw figuur. En natuurlijk ook leuk dat je dan eens wat anders krijgt dan je zelf uit de rekken zou halen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:13 



 

Wat voor mij werkt:
- investeer er tijd in. Want goede kleding kopen kost tijd. Sommige vrouwen maken er een hobby van. Mij nog niet gelukt. Maar ik weet wel dat ik tijd nodig heb om te zoeken, passen, zoeken, passen etc etc.

- Stap eens winkels binnen waar je anders niet komt. Ook dat ene boetiekje dat je nog nooit van binnen bekeken hebt.

- Neem tijd om te passen. En kijk kritisch of het goed valt, bedenk of je het kunt combineren met wat je al hebt, of het jouw kleur is etc.

- Vraag advies aan een verkoopster. Verkoopsters zijn soms irritant, maar vaak genoeg hebben ze ook briljante ideeën. Zo van "kijk, met deze riem is het helemaal af" of "die blouse staat beter als je hem in je broek doet" enzo.

- vraag iemand mee wiens stijl je waardeert. Anderen kunnen soms iets voor je uit de rekken pakken waar je zelf nooit op gekomen was. En soms pakt dat heel leuk uit (en soms ook niet, maar dat is ook oké. Alleen als je probeert doe je nieuwe ontdekkingen).

- zorg dat je basics goed op orde zijn. https://www.shopperella.net/top-10-ward ... als-basics Basics mogen best wat kosten, want met goede basics doe je lang.

- hoewel er best pareltjes te vinden zijn bij de Primark, de MissEtam, H&M en de C&A (en vele andere ketens met veel kleding voor weinig), zijn het niet de eerste zaken om binnen te lopen voor kantoorkleding die lang mooi blijft en klasse uitstraalt.

- kies je voor jeans op kantoor, kies dan voor een echt goede, mooie, nette jeans die je figuur goed doet uitkomen. Heb je die (nog) niet gevonden: dan geen jeans.

- combineer handig. Sneakers onder een jeans is sleazy op kantoor, maar sneakers onder een net pak kan juist superhip staan. Een jeans en een sweater is meer iets voor zondagochtend bij de paarden, maar een jeans met een blazer en hakken kan vaak juist weer wel op kantoor.

- investeer in gedegen ondergoed. Fijn corrigerend ondergoed en vooral: een goed passende BH van een goed merk (uit zo'n zaak waar de verkoopster even checkt of het goed zit, hoe vreselijk dat ook is) kan je een kledingmaat schelen. En alles zit opeens veel beter.

- Vind een schoenenmerk met een nette uitstraling en wat lekker zit en stel vast welke maat je hebt. Dan kan je ook online bestellen. Helaas zijn schoenen die lekker zitten én er netjes uitzien vaak niet heel goedkoop, maar je hebt aan twee paar genoeg. (mijn merken zijn ElNaturalista en Art)

- Koop een goede tas die kleurt bij de meeste spullen in je garderobe. Voor op kantoor geen rugzak, glitters, diamanten, aanstellerige franjes of eastpack. Een mooie, nette basic-tas is een binnenkomer die je altijd bij je hebt, dus dat moet op orde zijn.

- Investeer in accessoires. Een mooie ketting maakt het net even af. Of, als je ervan houdt (ikke niet...), een fraaie sjaal.

- En ja...de kapper. Ook met je haar loop je elke dag rond. Dus toch maar doen dan.

- Tenslotte: Er zijn mensen die hun leven toewijden aan het vloggen en bloggen over mode. Die hebben de missie om mensen zoals ik te redden van de ondergang. Dus als ik wat ga kopen (een tas, een goede jeans, een blazer), zoek ik even op welke goede tips ze voor me hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:44 



 

Giolli schreef
Ah Tica, dan pb ik je even als het voor TS niet relevant is.

Ik ben benieuwd. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:49 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Mri schreef
Mijn tip: hou het bij jezelf.
..

Bij ons in het bedrijf is de kledingstijl casual. Als je echt in het net komt dan krijg je de vraag of je naar een sollicitatie moet :')
Schoenen uit en op sokken lopen is ook heel normaal hier. En met de hitte zat de commercieel directeur ook in zn korte broek en zn lederen sandalen model teva.


Waar (of wat voor werk) werk jij? Ik vind het zoooooo vies. Bij ons word dat ook absoluut niet getolereerd, een collega(ook sokken in sandalen) deed dat ook maar werd hier wel op aangesproken.


Ik werk bij een handelsbedrijf in biologische groente en fruit.
Op sokken lopen is bij ons niet raar :') ook directeur loopt wel eens op zn sokken.

Zo zie je maar dat het per bedrijf heel sterk verschilt. In de loods dien je wel veiligheids schoenen te dragen, hoofddeksel, haar net en overjas/stofjas

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:19 



 
Profiel   

roosje78 schreef
Maak een afspraak bij Van Tilburg, leg uit wat je wil en ze hangen alles voor je klaar. Je duikt het pashokje in en gaat passen. Je krijgt netjes advies en ze kunnen het ook nog voor je op maat maken als iets te lang is.
https://www.vantilburg.nl/personal-shopping/


Ik heb precies dezelfde tip. Bij Van Tilburg kunnen ze je hier heel goed mee helpen. De verkoopsters zijn heel behulpzaam en over het algemeen niet opdringerig. Ik heb maat 46/48 en ik slaag hier altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:38 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
poes schreef
Dat merk ik wel vaker dat mensen ‘zakelijk’ heel anders interpreteren. Er zijn nochtans gewoon richtlijnen voor. Ik leg het inmiddels maar letterlijk uit als ik mensen uitnodig voor opleiding of iets :D

Sandalen vind ik echt super casual overigens.


Ik zie dat je in België zit ook volgens mij? Ik merk dat daar sowieso nog iets klassieker / zakelijker naar kleding op het werk gekeken wordt.


Klopt! Merk dit vaak bij mijn Nederlandse collega’s.


Sizzle schreef
Hmm, vraag je het steeds bij dezelfde?
In sommige bedrijven ben je gewoon heel erg afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van de ‚baas‘. Ik heb aardig wat capabele mensen de revue zien passeren die geen kansen kregen omdat kwa persoonlijkheid niet paste bij degene die er over te zeggen had.


Dat is zó waar. Ik heb het geluk van enkele bazen gehad te hebben die juist potentieel in me zagen. Dat doet zoveel.


Shaggy09 schreef
poes schreef
Dat merk ik wel vaker dat mensen ‘zakelijk’ heel anders interpreteren. Er zijn nochtans gewoon richtlijnen voor. Ik leg het inmiddels maar letterlijk uit als ik mensen uitnodig voor opleiding of iets :D

Sandalen vind ik echt super casual overigens.


Wat zijn volgens jou dan de richtlijnen?


Voor mij is business: mannen; maatpak, das, hemd, nette schoenen. Vrouwen: nette rok of pantalon of zakelijke jurk, bloes, blazer, nette schoenen. Geen blote schouders, open tenen, te kort of te strak, gekke prints of kleuren, overdreven make up of sieraden. Geen jeans, korte broek, altijd panty dus geen blote benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:40 



 
Profiel   

poes schreef
Voor mij is business: mannen; maatpak, das, hemd, nette schoenen. Vrouwen: nette rok of pantalon of zakelijke jurk, bloes, blazer, nette schoenen. Geen blote schouders, open tenen, te kort of te strak, gekke prints of kleuren, overdreven make up of sieraden. Geen jeans, korte broek, altijd panty dus geen blote benen.

Eens, al zou ik wel een overhemd in plaats van een hemd doen (maar dat is misschien ook wat je bedoelt) :).

Maar als iedereen heeeel casual is, is het ook weer niet nodig om echt business te gaan denk ik. Dan zet je jezelf ook meteen zo 'buiten de groep'. Business casual zou ik dan voor gaan.

Overigens, voor wie nog steeds blouses blijft aanraden. Met een écht grote voorgevel is dat echt zelden een optie hoor. Ik heb al 20 jaar geen blouse meer aan om die reden. Ik heb ook een voorkeur voor blazers met een rits, dan kan er niks open staan ;).

Ben benieuwd naar je shopresultaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:55 



 
Profiel   

Zo jammer dat zulke dingen nooit voor maat 48+ is. Ik zie mogelijkheden voor een bedrijfje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:57 



 

Lau schreef
Zo jammer dat zulke dingen nooit voor maat 48+ is. Ik zie mogelijkheden voor een bedrijfje :')

Dan wel voor dames die hun curves durven te showen. Bij Paprika vind ik het heel veel verstopkleding. Grote wijde tenten waar niemand charmant in is, maar ze denken dat het rolletje teveel minder opvalt.
Nou het rolletje valt niet op nee als je verkleed gaat als circustent in plaats van als mooie vrouw met curves.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:07 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Lau schreef
Zo jammer dat zulke dingen nooit voor maat 48+ is. Ik zie mogelijkheden voor een bedrijfje :')

Dan wel voor dames die hun curves durven te showen. Bij Paprika vind ik het heel veel verstopkleding. Grote wijde tenten waar niemand charmant in is, maar ze denken dat het rolletje teveel minder opvalt.
Nou het rolletje valt niet op nee als je verkleed gaat als circustent in plaats van als mooie vrouw met curves.



Ja en neem Tica als adviseur, kassa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:09 



 
Profiel   

Als we allemaal geen kleren zouden dragen, zou je dan een functie krijgen om de hoeveelheid lichaamsbedekkende beharing? Sorry dat kwam bij mij op na het lezen van dit topic. Hier een leidinggevende functie met gewone kledij, ik ga me er ook niet anders om kleden want er hoeft geen hiërarchie te ontstaan en ik vond dat dat mijn functie en het uitvoeren daarvan niet zou beïnvloeden. Maar het ligt vast ook aan welk bedrijf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen