Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:11

Giolli schreef:
Ja en neem Tica als adviseur, kassa!

Eerst maar eens kijken of wat ik voor je heb uitgezocht wat is. ;)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:13

Anoniem schreef:
Lau schreef:
Zo jammer dat zulke dingen nooit voor maat 48+ is. Ik zie mogelijkheden voor een bedrijfje :')

Dan wel voor dames die hun curves durven te showen. Bij Paprika vind ik het heel veel verstopkleding. Grote wijde tenten waar niemand charmant in is, maar ze denken dat het rolletje teveel minder opvalt.
Nou het rolletje valt niet op nee als je verkleed gaat als circustent in plaats van als mooie vrouw met curves.



Duuuhhh dan ga ik je helpen :D

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:02

Probeer het merk Comma eens en denk dan inderdaad aan een casual pantalon broek met een casual dichte blouse / truitje erboven .
Comma verkopen ze online ( handig als je eenmaal je maar weet) bij Zalando / Bijenkorf maar hebben ze ook bij Peek & Cloppenburg en Bijenkorf


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Of een spijkerbroek / lage pumps maar wel een colbert.

De merken Evans of Anna Field hebben vaak ook wel mooie en betaalbare kleding ( via Zalando )

Ze hebben mooie pumps bij Dune London
Moet je wel een smalle voet hebben maar zij hebben dus ook mooie pumps met een klein hakje .
( ik liep altijd op andere schoenen / reed auto op blote voeten en deed op kantoor mn pumps pas aan )

En spijkerbroeken van het merk Zizzi of Junarose zijn heel fijn .

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:12

Hemd is overhemd inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:18

moonsparkle schreef:
Als we allemaal geen kleren zouden dragen, zou je dan een functie krijgen om de hoeveelheid lichaamsbedekkende beharing? Sorry dat kwam bij mij op na het lezen van dit topic. Hier een leidinggevende functie met gewone kledij, ik ga me er ook niet anders om kleden want er hoeft geen hiërarchie te ontstaan en ik vond dat dat mijn functie en het uitvoeren daarvan niet zou beïnvloeden. Maar het ligt vast ook aan welk bedrijf.


Als we allemaal geen kleding dragen zou ik dat geen punt vinden, maar dan wel even een handdoekje op de bureaustoelen graag. Jakkes. :D

Nu serieus: ik hou er ook allemaal niet van, maar het is nou eenmaal hoe het werkt. Bij ons is het ook allemaal vrij informeel. Toch hou ik er wel rekening mee en draag ik niet hetzelfde op mijn werk als thuis (zit nu in een rijbroek en sweater met vieze vlekken op de bank :D ). Het heeft voor mij niet zoveel met hiërarchie te maken als wel met wat ik uit wil stralen. En als ik op teenslippers, korte broek en mouwloos hemdje een presentatie ga staan geven, maakt niet uit aan wie, dan denk ik dat mensen juist meer met mn outfit bezig zullen zijn dan met de inhoud van mn verhaal.

Met kleding straal je ook iets uit en dat kan positief of negatief zijn. Ik heb gewoon liever het eerste.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:25

:z
veerledec schreef:
poes schreef:
Voor mij is business: mannen; maatpak, das, hemd, nette schoenen. Vrouwen: nette rok of pantalon of zakelijke jurk, bloes, blazer, nette schoenen. Geen blote schouders, open tenen, te kort of te strak, gekke prints of kleuren, overdreven make up of sieraden. Geen jeans, korte broek, altijd panty dus geen blote benen.

Eens, al zou ik wel een overhemd in plaats van een hemd doen (maar dat is misschien ook wat je bedoelt) :).

Maar als iedereen heeeel casual is, is het ook weer niet nodig om echt business te gaan denk ik. Dan zet je jezelf ook meteen zo 'buiten de groep'. Business casual zou ik dan voor gaan.

Overigens, voor wie nog steeds blouses blijft aanraden. Met een écht grote voorgevel is dat echt zelden een optie hoor. Ik heb al 20 jaar geen blouse meer aan om die reden. Ik heb ook een voorkeur voor blazers met een rits, dan kan er niks open staan ;).

Ben benieuwd naar je shopresultaten!

Er zijn ook blouses zonder knoopjes ;)

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vind je hiervan TS? Dit is vrij makkelijk te combineren. Als je als basis een paar goede spijkerbroeken hebt, een paar colbertjes in verschillende kleuren en een paar (col)truitjes/shirts dan kan je eindeloos combineren.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:39

Voor als je geen hakken wilt, het “heren model” nette schoen is ook steeds vaker te vinden in leuke vrouwelijke varianten:

https://www.omoda.nl/dames/veterschoene ... lsrc=aw.ds

Vind ik zelf ideaal, ook onder een jurkje, voor als je niet weet hoeveel je moet lopen die dag ;)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:50

Ryder schreef:
:z
veerledec schreef:
[quote="poes"
Voor mij is business: mannen; maatpak, das, hemd, nette schoenen. Vrouwen: nette rok of pantalon of zakelijke jurk, bloes, blazer, nette schoenen. Geen blote schouders, open tenen, te kort of te strak, gekke prints of kleuren, overdreven make up of sieraden. Geen jeans, korte broek, altijd panty dus geen blote benen.

Eens, al zou ik wel een overhemd in plaats van een hemd doen (maar dat is misschien ook wat je bedoelt) :).

Maar als iedereen heeeel casual is, is het ook weer niet nodig om echt business te gaan denk ik. Dan zet je jezelf ook meteen zo 'buiten de groep'. Business casual zou ik dan voor gaan.

Overigens, voor wie nog steeds blouses blijft aanraden. Met een écht grote voorgevel is dat echt zelden een optie hoor. Ik heb al 20 jaar geen blouse meer aan om die reden. Ik heb ook een voorkeur voor blazers met een rits, dan kan er niks open staan ;).

Ben benieuwd naar je shopresultaten!

Er zijn ook blouses zonder knoopjes ;)[/quote]
Heet het dan niet een shirt of top :o? . Geen idee hoor, maar in mijn hoofd heeft een blouse knoopjes :D.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:55

_Nelleke_ schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat vind je hiervan TS? Dit is vrij makkelijk te combineren. Als je als basis een paar goede spijkerbroeken hebt, een paar colbertjes in verschillende kleuren en een paar (col)truitjes/shirts dan kan je eindeloos combineren.


Dit ziet er voor grote maten leuk uit! Zeker!

Anoniem

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:06

Strepen over een grote voorgevel geven meestal golven in plaats van strepen. :7 Zeg ik uit ervaring.
Horizontale strepen vind ik sowieso weinig charmant als men al iets breder is.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:09

xJitskee schreef:
Sakura789 schreef:
Boek in huis halen ‘Nice girls don’t get the corner office’.

Ik ga zelf 1x per jaar naar een winkel waar ik met personal shop mn hele garderobe haal, ideaal!

Inderdaad een goede tip! Ik vond het een goed boek, leest makkelijk weg en echt lekker praktische tips!

In het boek staat ook iets over "kleed je voor de baan die je wil, niet voor de baan die je hebt". Daar ben ik het ook helemaal mee eens.


Ze raadt het ook af om als one of the guys te gedragen. Er staan heel veel tips in, juist om jezelf te ‘vermerken’ en op te vallen als vrouw. Alleen zonder direct de bitch uit te hangen. Ze beschrijft ook veel situaties over vrouwen die gepasseerd worden en functies niet krijgen, terwijl ze wel capabel zijn. Het is ook een deel bluffen, zelfverzekerd zijn dat je iets kunt en met overtuiging de stap nemen.

Het hoofdstuk over kleding heb ik nog niet gehad, ik scoor op andere zaken minder goed en daar ga ik eerst mee aan de slag :D Heel leerzaam, vooral als je in een mannenwereld werkt.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:09

Als je trouwens bovenstaande outfits wil combineren met platte schoenen dan vind ik voor op kantoor loafers heel geschikt.

In felle kleuren of leuke (dieren)printjes zijn ze helemaal niet meer tuttig/kak.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:13

Ja, maar geen sokken in loafers! Dat zag ik hier eerder iemand zeggen.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:16

Neeeeeeeeee geen sokken. Ik doe altijd van die badstof zooltjes erin die je kunt vervangen. Heb je ook geen last van die afzakkende halve sokjes :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:20

Je hebt ook van die sokken die alleen om de tenen en de hak zitten.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:23

Sakura789 schreef:
Ze raadt het ook af om als one of the guys te gedragen. Er staan heel veel tips in, juist om jezelf te ‘vermerken’ en op te vallen als vrouw. Alleen zonder direct de bitch uit te hangen. Ze beschrijft ook veel situaties over vrouwen die gepasseerd worden en functies niet krijgen, terwijl ze wel capabel zijn. Het is ook een deel bluffen, zelfverzekerd zijn dat je iets kunt en met overtuiging de stap nemen.

Het hoofdstuk over kleding heb ik nog niet gehad, ik scoor op andere zaken minder goed en daar ga ik eerst mee aan de slag :D Heel leerzaam, vooral als je in een mannenwereld werkt.


Klinkt als een vergelijkbaar boek als “Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal” ;) ook een aanrader

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:24

Veerledec: dan staat het in webshops nog steeds onder de categorie blouse :D maar top dekt voor mij ook de lading. Wat ik blouses noem zijn meestal wat chiquere tops.

(Die slaap-smiley ging trouwens per ongeluk, oeps.)

Nelleke, wat een prachtige voorbeelden. Waar zijn die outfits van? <3

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:53

Ryder, foto's zijn 'gewoon' van google. Ik zie vooral veel basics, skinny spijkerbroek, basic koltrui, colbertje. Ik denk dat je bij de H&M, Bestseller en Steps al een heel eind komt. Mooie ketting en tas kun je wel vinden bij de Zara en schoenen bij Omoda.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:47

Ethelate schreef:
Sakura789 schreef:
Ze raadt het ook af om als one of the guys te gedragen. Er staan heel veel tips in, juist om jezelf te ‘vermerken’ en op te vallen als vrouw. Alleen zonder direct de bitch uit te hangen. Ze beschrijft ook veel situaties over vrouwen die gepasseerd worden en functies niet krijgen, terwijl ze wel capabel zijn. Het is ook een deel bluffen, zelfverzekerd zijn dat je iets kunt en met overtuiging de stap nemen.

Het hoofdstuk over kleding heb ik nog niet gehad, ik scoor op andere zaken minder goed en daar ga ik eerst mee aan de slag :D Heel leerzaam, vooral als je in een mannenwereld werkt.


Klinkt als een vergelijkbaar boek als “Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal” ;) ook een aanrader


Zal eens op die titel zoeken! Dit boek is echt specifiek over wat vrouwen (onbewust) fout doen of laten liggen op gebied van werk. Dit in een paar categorien met hele duidelijke handvatten. Het is heel specifiek op werkgebied en daardoor leest het makkelijk weg en kun je er snel wat mee. In het begin kun je een test doen en kijken waar je minder sterk op scoort, vervolgens kun je daar mee aan de slag.

Het gedeelte over kleding en make up heb ik nog niet gehad. Ik kleed me netjes en naar de omgeving waar ik heen ga. Dus op het hoofdkantoor een donkere pantalon en meestal een jasje of een blouse met pumps. Op projecten ga ik in spijkerbroek en meestal een net shirt, maar niet te netjes en doe ik gympen aan.

Waar ik me niet prettig bij voel is veel decollete en rokken/jurken. Draag ik in mijn vrije tijd ook amper.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:18

Citaat:
Ze raadt het ook af om als one of the guys te gedragen. Er staan heel veel tips in, juist om jezelf te ‘vermerken’ en op te vallen als vrouw. Alleen zonder direct de bitch uit te hangen. Ze beschrijft ook veel situaties over vrouwen die gepasseerd worden en functies niet krijgen, terwijl ze wel capabel zijn. Het is ook een deel bluffen, zelfverzekerd zijn dat je iets kunt en met overtuiging de stap nemen.

Het hoofdstuk over kleding heb ik nog niet gehad, ik scoor op andere zaken minder goed en daar ga ik eerst mee aan de slag :D Heel leerzaam, vooral als je in een mannenwereld werkt.


Klinkt als een vergelijkbaar boek als “Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal” ;) ook een aanrader[/quote]

Zal eens op die titel zoeken! Dit boek is echt specifiek over wat vrouwen (onbewust) fout doen of laten liggen op gebied van werk. Dit in een paar categorien met hele duidelijke handvatten. Het is heel specifiek op werkgebied en daardoor leest het makkelijk weg en kun je er snel wat mee. In het begin kun je een test doen en kijken waar je minder sterk op scoort, vervolgens kun je daar mee aan de slag.

Het gedeelte over kleding en make up heb ik nog niet gehad. Ik kleed me netjes en naar de omgeving waar ik heen ga. Dus op het hoofdkantoor een donkere pantalon en meestal een jasje of een blouse met pumps. Op projecten ga ik in spijkerbroek en meestal een net shirt, maar niet te netjes en doe ik gympen aan.

Waar ik me niet prettig bij voel is veel decollete en rokken/jurken. Draag ik in mijn vrije tijd ook amper.[/quote][/quote]

ik ben nu wel nieuwsgierig naar het boek

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:24

Vjestagirl schreef:
En daar komen jullie :D . Aangezien bokt altijd alles weet zet ik deze kennis graag in om mezelf te verbeteren. Aandachtspunten:
- Ik ben een ramp als ik op hakken loop, dus hoewel ik ze best wil dragen is een bandje over de wreef wel handig om te voorkomen dat ik ze iedere 2 meter kwijt ben
- Ik heb kledingmaat 46, met een flinke voorgevel. Alles met knoopjes valt altijd open op de voorgevel, en kunnen dus niet. Ik voel me ongemakkelijk in zaken die strak rond mijn buik zitten.
- Ik draag niets wat korter is dan tot op de knie, en ik wil altijd iig een klein mouwtje hebben
Brand maar los! Alle tips en nuttige links zijn welkom!


Ik wil je een compliment geven dat je kritisch naar jezelf kijkt. Dit is een 1e stap!

Ik zit qua lichaam in hetzelfde schuitje dus ik zal je uitleggen hoe ik mij zakelijk kleed maar toch bij mijzelf blijf.

Hakken: omdat ik zelf ook een ramp ben draag ik blokhakken die niet te hoog zijn zoals bijvoorbeeld:
https://www.zalando.nl/vero-moda-vmtoa- ... v-q11.html
Zijn nette schoenen, niet plain zwart maar ook niet te opvallend
https://www.zalando.nl/tamaris-korte-la ... h-q11.html
Zwarte schoenen, gewoon netjes niet te opvallend.
Kan zowel onder een broek als rok
Of ik draag ballerinatjes:
https://www.zalando.nl/dorothy-perkins- ... 8-k11.html
https://www.zalando.nl/anna-field-balle ... c-q11.html
Ik heb er de voorkeur voor om op mijn werk geen ballerina's te dragen maar het is een goed plat alternatief voor hakken
Of nette platte schoenen:
https://www.zalando.nl/pier-one-korte-l ... 7-o11.html
voor onder een spijkerbroek
https://www.zalando.nl/clarks-griffin-l ... c-g11.html
ook onder een spijkerbroek
Deze schoenen kan je beter onder een broek dragen geen rok

Ik houd qua kleding de basis als volgt aan:
2 nette rokken (1 koker, 1 a lijn rok), 2 nette broeken (1 nette jeans en 1 andere broek) en 3 jurkjes.
5 blousjes, 2 jasjes (1 zwart, 1 andere kleur)
Ik draag alles tot net boven mijn knie. Korter vind ik niet gepast.
Rokjes:
https://www.zalando.nl/noa-noa-basic-ko ... 3-k11.html
https://www.zalando.nl/anna-field-koker ... n-q11.html
Bovenstaande rokjes zitten wel straks om de buik. Los blousje erover met een jasje los je dit mee op.
https://www.zalando.nl/anna-field-petit ... 3-q11.html
Jeans:
In jouw geval zou ik gewoon bij mijn spijkerbroeken blijven. De rest van het outfit zullen het verschil maken.

Blousen
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0697054047.html
Dit is een wijdvallende blouse. Ook bij grotere maten. Kijken hoe het bij de boezem valt. Anders voor grotere maat gaan.
https://www.zizzi.nl/tops/blouses
Ik zou ook bij het merk Zizzi kijken. Dit is een grotere maten winkel echter zijn ze wel heel geschikt voor grotere boezems.

Jurken
Voor de jurken zou ik een omslag jurkjes nemen
Dit kleed af en daar passen de borsten mooi in. Voor bedekking kan je ervoor kiezen om er een hemdje onder te doen.
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0665481010.html
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0829783001.html

Jasjes:
1 nette zwarte
https://www.zalando.nl/mango-cofi5-n-bl ... k-q11.html
1 statement kleur of patroon
https://www.zalando.nl/4th-and-reckless ... p-q11.html
https://www.zalando.nl/vero-moda-blazer ... o-o11.html
etc.

Ik hoop je zo wat opties en handvaten gegeven te hebben.

Wat ik aanhoud is better overdressed then underdressed

Anoniem

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:23

Hoe gaat het TS? Wat hebben alle tips je gebracht?.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 17:00

Sorry voor de lange stilte, alles zit een beetje in een storm op dit moment :) .

Ik ben uitgebreid gaan winkelen. Ik ben gegaan voor looks met (nette, donkere) spijkerbroeken, en tops die bestaan uit een shirtje en een laagje daar overheen. Het voelt nog steeds als mezelf, maar dan wel beter

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:05

Klinkt goed.

Foto?

Een betere versie van jezelf kan nooit kwaad zolang je die nog maar herkent.