Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opgelicht door internetbedrijf

 
Profiel   

Ik ben onlangs voor 1200 euro opgelicht door een internetbedrijf. Ik heb van al hun praktijken bewijzen opgeslagen en uiteraard aangifte gedaan.
Het gekke is dat er nauwelijks slechte recensies te vinden zijn mbt dit bedrijf, maar na lang zoeken wel hints gevonden dat ze er alles aan doen om slechte recensies te verwijderen.

En wat schetst mijn verbazing, niet lang nadat ik een melding heb gemaakt op oa trustpilot, krijg ik ineens een serieuze dreig email in mijn inbox. Vol met onwaarheden maar wel flinke dreigementen om mijn slechte recensie voor de rechter te smijten wegens smaad en laster, en mij op kosten te jagen. Zo worden dus de slechte recensies weggewerkt.

Ik heb een mail terug gestuurd om te vragen om de documenten of bewijzen waarin ze mij zogenaamd herhaaldelijk zouden hebben geïnformeerd dat mijn berichten onjuist zijn. (Hebben ze niet)
En als zij geen slechte recensies willen, dat ze per ommegaande mijn geld terug overmaken, zoals ik ze eerder al had gevraagd. Dan haal ik alles weg. (Daarom hier geen namen oid, want op bokt kun je zelf niks verwijderen)
Voordat ik überhaupt iets heb ondernomen heb ik ze bericht gedaan mijn geld terug te storten, zo niet dan ging ik er werk maken. Wat ik dus heb gedaan.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hier over. Doorzetten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:52 



 
Profiel   

Ja zeker, doorzetten. Het is toch absurd dat jij zo veel geld kwijt bent, maar niets mag zeggen. Strekte en succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:56 



 
Profiel   

santie schreef
Ja zeker, doorzetten. Het is toch absurd dat jij zo veel geld kwijt bent, maar niets mag zeggen. Strekte en succes!


Inderdaad, voor €1200,- zeker doorzetten!

Maar wel ervoor zorgen dat je alles zwart op wit hebt, zodat je sterk staat. :j

Ben wel benieuwd om wat voor bedrijf het gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:58 



 
Profiel   

Wat absurd.
Misschien wel beter om rechtsbijstand te nemen.
Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:59 



 
Profiel   

Contact opnemen met juridisch loket of heb je een rechtsbijstandverzekering?

Op Bokt zitten maar weinig mensen die rechten hebben geleerd. Dus krijg je voornamelijk antwoorden van "ik zou dit of dat doen" terwijl dat in strijd kan zijn met de wet. Ik weet niet wat je allemaal in de recentie hebt gezet, dit kan idd door een rechter gevraagd te worden om het te verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:59 



 
Profiel   

Is het een zaak die tassen verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 00:01 



 
Profiel   

Absoluut voet bij stuk houden zolang jij zeker weet dat je duidelijk bewijs hebt van oplichting.

Klachtenkompas is ook nog een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 00:02 



 
Profiel   

In de recensie staat precies waar ik bewijzen van heb verzameld, dus niks wat niet waar is.
Ik heb inderdaad het juridisch loket gecontacteerd en die adviseerden aangifte te doen, wat ik al had gedaan.
Ik ga ze ook zeker deze kwestie van de recensie voorleggen.

Het is geen tassenbedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 00:24 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk heel benieuwd, hoe kan een internetbedrijf je dan oplichten voor 1200 euro?
Verder geen tips, hopelijk lost het snel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 01:33 



 
Profiel   

Oplichting gaat door dingen aan te bieden die niet echt zijn. Beter kan ik het nu even niet uitleggen.
Omdat recensies positief zijn heb je er geen idee van dat het om oplichting gaat.
Het hangt er even vanaf wat er gaat gebeuren of ik het hier kan plaatsen. Het liefst doe ik dat nu nog om verdere slachtoffers te voorkomen, maar helaas vanwege de omstandigheden en omdat ik achteraf niks kan verwijderen van bokt, kan dat even niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 01:55 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft ongeveer in het zelfde schuitje gezeten als jou alleen ging dit om een kleiner bedrag.

Ook hier het juridisch loket ingeschakeld via de rechtsbijstand en samen met een jurist er werk van gemaakt. Het was heel fijn om direct goede ondersteuning te hebben, gezien dit bedrijf ook enorm gehaaid en agressief te werk ging. Hierbij kwamen ook zeer dreigende telefoongesprekken aan te pas waarin we voor vanalles en nog wat uitgemaakt zijn. Ook slechte recensies moesten we maar uit ons hoofd laten want anders.

Uiteindelijk is het dankzij de jurist en vele inspanningen van zowel ons als haar opgelost, en hebben wij de zogenaamde factuur niet hoeven voldoen, dus in ons geval loonde het zeker om, ondanks de dreigementen, het door te zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 02:43 



 
Profiel   

Ik zou hier zeker werk van maken. Helemaal als ze al dreigberichten gaan sturen. Zoals hier boven genoemd schakel een jurist in.

Ik heb het eens gehad met een online besteld hoofdstel. Kwam nooit aan en er werd niet gereageerd op mail, berichten en telefoon. Uiteindelijk aangifte gedaan en een slechte review geplaatst op de site. Toen kreeg ik ineens een mail van man was ziek en bedrijf is verhuisd naar een andere staat. Ruim 4 maanden later was dit. Als ik het hoofdstel nog wilde kon ze het een week later op de post doen. Ik wilde dit niet want was er klaar mee. Zelfde dag geld terug op mijn rekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 03:53 



 
Profiel   

Zeker doorzetten. Het is een behoorlijk bedrag, veel te groot om door de gootsteen te spoelen. Al zou ik van dreigmail sowieso extra volhardend worden. Wel met een rechtsbijstand oid, dan weet je waar je staat en wat je mogelijkheden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 06:07 



 
Profiel   

Zeker doorzetten, en ook nog eens melding doen van bedreiging.. Zijn ze nu helemaal gek geworden?! 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:55 



 
Profiel   

Dat zou toch te erg zijn dat je door bedreigingen je recensie maar verwijdert en geen aangifte durft te doen. Hoe vaak zou ze dit al gelukt zijn?
Wat zei de politie toen je aangifte deed? Zijn je bewijzen genoeg? Je kan echt bewijzen dat de artikelen nep zijn? Want je hebt dus wel iets ontvangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:58 



 
Profiel   

Oh je bedoelde een webwinkel, nu snap ik het. Blond :o? . Ik dacht aan een bedrijf dat internet levert, zoals ziggo of zo :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:13 



 

Ik zou juridisch advies inwinnen, ook als het een Nederlands bedrijf is.
Het maakt ook verschil waar het bedrijf zit. Of dat Nederland is, of België/China etc. Landsgrenzen vervagen met internet, maar juridisch wordt het dan een puzzel als er wat mis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:56 



 
Profiel   

Dit verhaal komt me zo bekend voor! Was er (misschien al wel jaren geleden hoor) niet een andere bokker die dit ook had? Ik ben niet zo goed met de zoekfunctie.. maar wie weet kun je wat terugvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 10:00 



 
Profiel   

Wellicht kan de ombudsman nog wat betekenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 16:50 



 
Profiel   

Naar aanleiding van hun dreigmails heb ik eerst de recensie van trustpilot verwijderd.
Heb inmiddels contact gezocht met een advocaat.
Eerder ook al via het juridisch loket, die adviseerden dus aangifte te doen, (had ik al gedaan) maar dachten dat het heel erg moeilijk ging worden om er een succesvolle zaak van te maken en daadwerkelijk geld terug te krijgen.
Ik heb betaald via paypal en creditcard, daar geldt kopersbescherming, dus daar ben ik mee bezig.
A.s vrijdag een afspraak met de advocaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:28 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad een geschil openen met paypal, meestal kiest paypal de kant van de klant inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:30 



 
Profiel   

Ik hoop idd dat het onder de bescherming valt, omdat het niet om een tastbaar goed gaat.
Ik heb inmiddels ook nog andere gedupeerden gevonden die eveneens bewijzen hebben van de oplichting. Het zal zeer moeilijk zijn aan te tonen, want ze gaan heel slim te werk.
En de gedupeerden blijven komen, omdat ze mensen zoals mij afdwingen slechte recensies te verwijderen. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:35 



 
Profiel   

Wat een nare situatie!

Ik snap niet zo goed waarom je de recentie hebt verwijderd. Het bedrijf kan hun dreigementen toch niet waarmaken? En jouw recensie is enorm belangrijk voor anderen die van plan zijn bij die webshop te bestellen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:41 



 
Profiel   

Maar waarom heb je dan recensie verwijderd als deze klopt met je ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:42 



 
Profiel   

Omdat zij dreigen met een rechtszaak wegens smaad en laster. De recensie is inderdaad naar waarheid ingevuld. Echter is het natuurlijk nog niet officieel bewezen dat zij oplichters zijn en mag je dat niet zomaar zeggen. Het aanpassen van de recensie had ook geen zin, omdat mijn intenties zogenaamd bekend waren en ik alleen maar het bedrijf zwart wil maken.. Dus verwijderen of in kort geding voor de rechter gesleept worden.
Ik heb daar niet de financiële middelen voor om dat door te zetten. Dus hun dreigmails werken. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom er geen slechte recensies zijn te vinden.
Ik heb er nu even op gelet en gelijk met mijn recensie zijn er nog een stuk of 5 gerapporteerd en (tijdelijk) onzichtbaar op trustpilot.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen