Huisdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 14:58

Hee,
Ik heb een vraagje, ik zit aankomend jaar in de 4e van het vwo (moet dus t/m de 6e). En ik heb in t verleden 2 konijnen gehad, inmiddels alweer een jaar geleden, maar nu zou ik eigenlijk toch wel weer heel graag konijntjes willen!

Dus heb ik op marktplaats een super leuk nestje gevonden met konijntjes, en ik ben verliefd!!
Maar als ik nu met 2 konijnen zit waarvan je niet weet hoe oud ze worden, hoe ga ik het dan doen met studeren? Ik ben namelijk van plan om te gaan studeren en dan ook op kamers te gaan, maar de konijntjes dan? Heeft iemand dit zelf ook gecombineerd of iemand doe weet hoe ik dat zou combineren?

Groetjees Lisette
Laatst bijgewerkt door Lisette1205 op 14-08-19 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:02

Is een hamster of 2 ratjes niet een beter idee dan? deze leven gemiddeld maar 2 jaar ongeveer dus zijn waarschijnlijk overleden tegen de tijd dat je gaat studeren. Vooral ratten vond ik ontzettend leuke huisderen! let wel op dat ze met minimaal 2 moeten, ruime kooi nodig hebben en best veel aandacht vragen ook wat betreft ziektes.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:03

Hierom heb ik een hamster genomen :) Studentenkamers zijn 15-20m2, als je dan al minimaal 2m2 moet opofferen aan je konijnen is dat niet fijn. Het kan ook flink gaan stinken...

Weleens aan hamster of gerbils gedacht? Mijn hamster zit in een aquarium van 80×35cm en die heeft het daar prima naar haar zin. Neemt ook veel minder ruimte in dan een konijn :D Die laat je ook makkelijker een nachtje alleen als je naar je ouders gaat dan konijnen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:06

Ik heb na een konijn ook een hamster gepakt. Ik had niet genoeg plek in mijn appartement en wou wel graag een huis diertje.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:11

Maar zelfs met hamsters en ratten, als ik dan 5 dagen in de week (meestal) op kamers zit. Dan ben ik er dus ook 2 dagen niet

Anoniem

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:15

Let wel op dat in veel studentenhuizen huisdieren niet worden toegestaan, kunnen je ouders/broertjes/zusjes voor de diertjes zorgen in het geval dat je ze niet mee mag nemen op kamers?

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:23

Nessa hier op Bokt heeft ook ratten en nam ze toen ze studeerde elk weekend mee naar haar ouders waar ze ook een kooi en spullen had. Ik had niet het idee dat ze daar veel stress van ondervonden.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:26

Hamsters zou ik zelf gewoon op de kamer laten, ze kunnen prima 48 uur alleen blijven als je een goed verblijf hebt (kijk naar hamsterscaping. Dwerghamsters moeten 40x80cm minimaal, syren 50x100 minimaal). Voor ratten zou ik bij je ouders een kleine kooi neerzetten en die heen en weer reizen. Met een reiskooitje in het ov is prima te doen. Ook voor de hamster zou ik trouwens wel iets van een kooitje bij je ouders hebben, zelfs al voldoet die niet aan de gewenste maten, want met nood aan de man is het fijn als er geen groot verblijf versjouwd hoeft te worden.

Ik had zelf 4 cavia's die met lange weekenden en vakanties meegingen. Konijnen vind ik binnenshuis te veel stinken, zelfs als je dagelijks het toilet verschoond. Ook nemen ze zeer veel ruimte in beslag. 1m2 /kg konijn is wel het minste aan oppervlakte. Dat komt bij 2 net geen dwergkonijnen van 1.5kg neer op 3m2. 2 cavia's gaan prima in een 120x60cm kooi en bij je ouders een 80x40 of 100x50 kooi. Vervoer is zowel bij de konijnen, als bij de cavia's, prima te doen met een Atlas 10 of voor de konijnen eventueel een atlas 20 (2 maten kattenreiskooien). Laagje bodembedekking, hooi en een komkommer erin (als ze groenten gewend zijn) en je kan rustig 6 uur reizen met ze. Eenmaal thuis gekomen wel direct een flesje water eraan (onderweg wordt het een waterballet), maar ze hoeven er niet per se direct uit.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:32

Lisette1205 schreef:
Maar zelfs met hamsters en ratten, als ik dan 5 dagen in de week (meestal) op kamers zit. Dan ben ik er dus ook 2 dagen niet


Hamsters kunnen prima twee dagen alleen hoor.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:47

Mijn hamster is regelmatig 1-2 dagen alleen :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:59

Mijn konijn is gewoon met mij mee gegaan op kamers :D heb nog specifiek gezocht naar kamer waar ze mee mocht :') . Als ik genoeg eten en drinken gaf redde ze het wel als ik nachtje weg was (ze liep vrij rond door mijn kamer) en anders vroeg ik een buur om even te checken:)

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:22

Lisette1205 schreef:
Maar zelfs met hamsters en ratten, als ik dan 5 dagen in de week (meestal) op kamers zit. Dan ben ik er dus ook 2 dagen niet

Verwacht dat als je de hamster genoeg eten en drinken geeft het hem niet uit maak dat je er 2 dagen niet bent. Zelf zat ik ook op kamer met mijn ratten en mijn vriend woonde 3 uur reizen met de trein. Ik had bij hem een kooi staan en zat ieder weekend met mijn ratjes in de trein. Die lagen heerlijk te slapen in hun reismandje!

GabberGill

Berichten: 5687
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:37

Als je dan echt leuke konijnen wilt heb ik een geweldig nestje.

Teddy konijnen
Papa
Afbeelding

Mams
Afbeelding

3 van de 4 dondersteen
Afbeelding

Zo leuk
Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 11:38

GabberGill schreef:
Als je dan echt leuke konijnen wilt heb ik een geweldig nestje.

Teddy konijnen
Papa
[ [url=m/wl96Fu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mams
[ [url=m/hL9hsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 van de 4 dondersteen
[ [url=m/Wo60T8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo leuk
[ [url=m/NsIbaW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naawh wat een schatjes! Alleen bennik eerlijk gezegd meer opzoek naar kortharige konijnen als ik konijntjes neem xx

Ik ga het er trouwens nog even over na denken, wel of geen konijntjes. Of inderdaad een hamster of ratten