The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:17

Rakkie123 schreef:
Ik ben wat verder in het boekje.
Het zou om een soort energie buiten je gaan, iets als een gids of een beschermengel, die voor en met je werkt. Eerst dacht ik dat het iets was als een hogere macht ofzo maar er zitten elementen in waarin dat niet lukt, want ik weet mensen die een bepaald huis zochten en dat kwam dan opeens op hun pad.

Ik heb een paar nieuwe vragen neergelegd
Ik wil een heel goede ruiter en menner worden.
Me zelfverzekerder met paarden voelen.


Die zijn niet bepaald smart geformuleerd... hoe weet je dan wanneer je dat bent, en dat het door de loa komt?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:27

Ik heb - onbewust - gemanifesteerd.

In mijn hoofd, zat van toen ik 6 was een droom. "Daar wil ik mijn paard."
Toen ik mid 20 was, begon ik het domein - toen niet van mij - in te delen op papier.
Hard gewerkt, contacten gelegd, .... vandaag staat dat daar. Als ik niet geloofd had, was het gefaald. Tegenslag, meerdere geïnteresseerden, roddels, ...

Maar ik heb mijn droom nooit gelost. Maar wel keihard ervoor gewerkt.
Nu wil ik uitbreiden, ik weet nog niet wanneer. Maar die extra 2 hectare is ook al uitgetekend met een giga pp ;).

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:47

Ik zie nog altijd niet in hoe dat LoA is.
Van hard werken voor een doel wordt men zelden slechter.
Ik zou het eerder volhardendheid noemen wat een zeer goede eigenschap is. Echter is die eigenschap ook voor een groot deel in je karakter vastgelegd en dat karakter is dan weer voor een groot deel ‚geluk‘ of genetisch. Daarnaast het ‚geluk‘ dat je in een gezondheid bent dat je dat kunt doen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:56

Dat gaat voor mij dan puur over het positief denken stukje.
Achteraf heeft iemand me dat eens verteld, dat dat LoA eou zijn ;). Ik ben daar zelf geen "aanhanger" van.

Qua geluk en gezondheid mag ik wel klagen, ik heb een chronische auto immuun ziekte.

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:20

Rakkie123 schreef:
Het zou om een soort energie buiten je gaan, iets als een gids of een beschermengel, die voor en met je werkt. Eerst dacht ik dat het iets was als een hogere macht ofzo maar er zitten elementen in waarin dat niet lukt, (...)


Dit klinkt voor mij herkenbaar.
Ik geloof in laten we zeggen hogere machten, en ik geloof dat zij ons mensen graag willen helpen.

En ja, Sinterklaas is een soort oervorm.

Maar net als bij Sinterklaas: schrijft jouw kind op het verlanglijstje 'elke dag een kilo drop', dan gaat het in letterlijke zin niet door.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:22

Ahum, ik denk dat ik vertrek, sinterklaas erbij halen is een brug te ver :x

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:25

Hoezo dat dan...?

Ik vind het een logisch beeld voor 'hogere machten die mensen graag willen helpen'.

Maxima_S
Berichten: 273
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:48

Naja, Sinterklaas is ook voor mij een wat ongelukkige keuze. Maar het is ook maar net hoe je sinterklaas zelf ervaart.

Ik geloof heel veel en sta open voor veel. Wat ik lastig vindt is dat elke engel, gids of van mijn part sinterklaas steeds buiten onszelf liggen. Het maakt ons afhankelijke arme schepsels die zelf niets kunnen ( even heel overdreven neergezet) en daarmee plaatsen we alle mogelijkheden weer buiten onszelf.

Het boekje over law of attraction of the secret heeft een van de 7 kosmische wetten genomen en deze uitvergroot. Het zijn er nochtans 7 die met elkaar in verbinding staan.

Er missen in deze uiteenzetting dus 6 delen die het geheel ervan uitdrukken..

Het is mooie stof tot nadenken...ik ben overtuigd dat we veel meer zijn dan allees onze ‚persoonlijkheid‘ en fysieke lichaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:29

Sinterklaas past perfect in dit topic, die bestaat nl ook niet.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:59

Wat zijn de andere 6 wetten?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:57

Cilianne schreef:
Ik lees hier echt tenenkrullende gevolgtrekkingen :D

Er is heeeeeel veel dat ik wil, maar ipv mijn energie te steken in onhaalbare zaken, laat ik los en focus ik op wat wel haalbaar is.
Ik wil heel graag een grote boerderij met 20hectare en een kudde ijslander erop, maar tenzij ik de Lotto win, is dat financieel in de eerste 20j niet haalbaar.
Dus ik focus mij nu op het zoeken van een weitje van 50are in de buurt, dat zal al een klus genoeg zijn :D
Dat neemt niet weg dat ik mijn droom opberg, wel dat ik een uitgebreid en realistisch stappenplan opstel om in die richting te groeien en werken.

Een vraag stellen aan het universum en dat verwachten dat zaken in je schoot vallen omdat je de materie creëert vormt en stuurt met je gedachten, ik vrees dat je gefrustreerd, ontevreden en ongelukkig oud gaat worden.


Dat is ook verstandig te doen, de eerstvolgende logische stap uitwerken ipv voor meteen het hoogste te gaan.

Wat ik mis in The Secret is dat er veel meer bij LoA komt kijken, je zult namelijk eerst met je eigen overtuigingen en blokkades aan de slag. En het helpt zeker als je eerst iets klein manifesteert (zoals het weitje van 50are) dan meteen te willen streven naar 20 hectare.

Ik denk dat mensen die alleen The Secret en oppervlakkige teksten lezen over Law of Attraction idd bedrogen uit komen, het is veel te fantasierijk voorgesteld en het geeft mensen eerst misschien (valse) hoop en daarna frustratie.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:59

Rakkie123 schreef:
Ik ben wat verder in het boekje.
Het zou om een soort energie buiten je gaan, iets als een gids of een beschermengel, die voor en met je werkt. Eerst dacht ik dat het iets was als een hogere macht ofzo maar er zitten elementen in waarin dat niet lukt, want ik weet mensen die een bepaald huis zochten en dat kwam dan opeens op hun pad.

Ik heb een paar nieuwe vragen neergelegd
Ik wil een heel goede ruiter en menner worden.
Me zelfverzekerder met paarden voelen.


Een tip: schrijf het op alsof je het al bént.

Ik ben een heel goede ruiter en menner.
Ik ben zelfverzekerd in de omgang met paarden.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:01

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die dan arrogant genoeg zijn om tegen iemand die 8 miskramen gehad heeft te zeggen dat je het blijkbaar nog niet graag genoeg wilt (terwijl dan bij de buurvrouw al voor de 3e keer een ongewenst kind uit huis geplaatst is).

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:03

Sizzle schreef:
Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die dan arrogant genoeg zijn om tegen iemand die 8 miskramen gehad heeft te zeggen dat je het blijkbaar nog niet graag genoeg wilt (terwijl dan bij de buurvrouw al voor de 3e keer een ongewenst kind uit huis geplaatst is).

Wow... echt wow gewoon.

Mensen die dit roepen hebben het allemaal écht niet begrepen hoor en de voorstelling om dit tegen mensen te (laten) zeggen, ook niet.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:15

Ach, ik weet nog dat de 4 jarige dochter van onze oppas overleed en de familie zei dat ze waarschijnlijk niet genoeg God lief had kwam ongeveer op hetzelfde neer waarschijnlijk :r

Bij mensen die niet zwanger worden is er altijd wel iemand die even komt melden dat diegene er ‚gewoon te veel mee bezig is‘.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:19

Sizzle schreef:
Ach, ik weet nog dat de 4 jarige dochter van onze oppas overleed en de familie zei dat ze waarschijnlijk niet genoeg God lief had kwam ongeveer op hetzelfde neer waarschijnlijk :r


Ik vind een hele hoop reacties hier erg interessant, maar aan jouw reacties begin ik me wel verschrikkelijk te ergeren. Kennelijk beïnvloed bovenstaande ervaring jouw interpretatie van dit soort dingen, want een uitleg pik je hier niet. Waarom dan blijven reageren? :roll:

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:23

Dat laatste over de zwangerschap, dat kán ook zo zijn. Of dat eigenlijk de match tussen de ouders niet goed is.
Een vriendin van mij ging een traject in om koste wat kost zwanger te worden van haar partner terwijl de partner al vaak heeft uitgesproken dat het van hem niet hoefde. Het is uiteindelijk gelukt, maar de relatie hierna heel gauw over.

En hoe vaak hoor je wel niet, dat mensen er "niet meer mee bezig zijn" en ineens spontaan zwanger worden? Zelfs als onvruchtbaarheid al genoemd is?

Dat je soms in dingen gelooft betekent niet dat je ook maar zo'n tactloze eikel/trut hoeft te zijn!

In het geval van mijn vriendin heb ik al die tijd wijselijk mijn mond gehouden, het voegt namelijk niks toe wat ik er van denk.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:24

Janine1990 schreef:
Sizzle schreef:
Ach, ik weet nog dat de 4 jarige dochter van onze oppas overleed en de familie zei dat ze waarschijnlijk niet genoeg God lief had kwam ongeveer op hetzelfde neer waarschijnlijk :r


Ik vind een hele hoop reacties hier erg interessant, maar aan jouw reacties begin ik me wel verschrikkelijk te ergeren. Kennelijk beïnvloed bovenstaande ervaring jouw interpretatie van dit soort dingen, want een uitleg pik je hier niet. Waarom dan blijven reageren? :roll:


Ik ervaar het ook als narren en alles totaal uit de context halen. Je roept maar wat om eigenlijk je negatieve mening hierover te geven.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:27

Welke uitleg dan?
De mensen die het in de juiste context zien van hard werken en je doel voor ogen houden geef ik helemaal gelijk hoor.
„Magie“ vind ik schadelijk inderdaad.

Misschien even voor de verheldering: wij hebben mensen in onze familie die hier o.a. hun geld mee verdiend hebben.
Die geloofden dus ook oprecht dat hun personeel niet positief genoeg gedacht hadden toen de olievlek bij de parkeerplaats niet wonderbaarlijk weg ging. Die hadden toch echt duidelijk de opdracht gegeven om altijd even een positieve gedachte uit te sturen op die plek om de olieverwijderende bacterien aan te trekken.
En dat soort mensen schrijven ook zulke boeken die hier aangehaald worden.
Ze deden dit op redelijk grote schaal dus misschien dat er zelfs mensen hier zijn die bij hun „op les“ geweest in in weekend retraites?
Inmiddels is trouwens de ene helft verdrietig genoeg overleden ivm de overtuiging dat de kosmische genezingskracht sterker was dan de middelen van de oncoloog. De ander heeft daarna zich ‚bekeerd‘ tot de realistische wereld en doet er niets meer mee.

Inmiddels is echter helaas een andere hele naaste nu in deze richting doorgeslagen en komt met hele „logische“ verklaringen over waarom de vader van 2 kleine meisjes kanker heeft. -O-

Toen mijn moeder laatst een tumor had werd ze ook belaagd met informatie over hoe ze haar negatieve vibes onder controle kon krijgen door mindfullness en dan is de arts maar bijzaak.
Gelukkig heeft ze vroeger al vaak genoeg onder sociale druk meegedaan met de positive vibes experimenten in de keuken (de klassieker dat het voedsel bederft als er negatieve gedachten zijn en heerlijk fermenteerd als je huis positief genoeg is) dus heeft ze die mailtjes gedelete en is nu weer gezond.

Dus ja, ik ben wellicht ietwat te vaak tegen tenenkrommende „magiers“ aangelopen.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:23

Dus...om jullie een plezier te doen ga ik inderdaad ontstippen want na 30 jaar exposure...... aan alles wat ligt tussen genezen in Lourdes, water ontstoren door positief denken en bergmineralen, geloven dat iemand de boodschapper van Maria is (en ondersteund worden daarin) tot aan medische zorg weigeren ivm cosmische krachten en intens overtuigt zijn dat je tegen de zwaartekracht kun mediteren als je maar graag genoeg wilt (ook wel bekend als hoppen).....kan ik inderdaad niet meer positief zijn daarover ;)

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:34

Bedankt Sizzle, je opwinden over iets waar je toch geen controle over hebt (in dit geval meningen/overtuigingen van een ander) is kostbare energie die je verdoet, die je veel beter in positieve zaken kan steken :)

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:04

Blijf alsjeblieft altijd sceptisch over de schrijver of ‚boodschapper’ wil ik nog wel even zeggen. Ongeveer 20 jaar geleden was er een groots evenement waar jaarlijks honderden mensen samen kwamen om positief te denken en te bidden voor wereldvrede. Na een aantal jaar kwam uit dat al het geld wat daar opgehaald werd rechtstreeks in wapens in het middenoosten geinvesteerd werd. De klokkenluider daarvan is denkbeeldig gekruisigd door de gedupeerde gelovigen die het niet wilde geloven dat ze opgelicht waren.
Iemand met een avondcursus boedisme die een boek geschreven heeft is werkelijk niet betrouwbaar ;)

Hoe dan ook hoop ik dat iedereen zijn al dan niet magische weg vind in de wereld die complex genoeg is.

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:10

Sizzle schreef:
Ongeveer 20 jaar geleden was er een groots evenement waar jaarlijks honderden mensen samen kwamen om positief te denken en te bidden voor wereldvrede. Na een aantal jaar kwam uit dat al het geld wat daar opgehaald werd rechtstreeks in wapens in het middenoosten geinvesteerd werd.

Hoe dan ook hoop ik dat iedereen zijn al dan niet magische weg vind in de wereld die complex genoeg is.


Ik ken iemand die jaarlijks naar zo'n type bijeenkomst gaat, maar daar halen ze geen geld op. Er wordt gemediteerd, gewandeld en lekker gegeten (vega, dat dan wel).

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:03

Maxima_S schreef:
Naja, Sinterklaas is ook voor mij een wat ongelukkige keuze. Maar het is ook maar net hoe je sinterklaas zelf ervaart.

Ik geloof heel veel en sta open voor veel. Wat ik lastig vindt is dat elke engel, gids of van mijn part sinterklaas steeds buiten onszelf liggen. Het maakt ons afhankelijke arme schepsels die zelf niets kunnen ( even heel overdreven neergezet) en daarmee plaatsen we alle mogelijkheden weer buiten onszelf.

Het boekje over law of attraction of the secret heeft een van de 7 kosmische wetten genomen en deze uitvergroot. Het zijn er nochtans 7 die met elkaar in verbinding staan.

Er missen in deze uiteenzetting dus 6 delen die het geheel ervan uitdrukken..

Het is mooie stof tot nadenken...ik ben overtuigd dat we veel meer zijn dan allees onze ‚persoonlijkheid‘ en fysieke lichaam!



Bedoel je nu mijn stuk?
Geen idee of dit boekje daar op gebaseerd is.

Maar misschien kun je iets over die delen hier vertellen, of is dat part of the secret en moet je de video kopen ;)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:05

Karma schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik ben wat verder in het boekje.
Het zou om een soort energie buiten je gaan, iets als een gids of een beschermengel, die voor en met je werkt. Eerst dacht ik dat het iets was als een hogere macht ofzo maar er zitten elementen in waarin dat niet lukt, want ik weet mensen die een bepaald huis zochten en dat kwam dan opeens op hun pad.

Ik heb een paar nieuwe vragen neergelegd
Ik wil een heel goede ruiter en menner worden.
Me zelfverzekerder met paarden voelen.


Een tip: schrijf het op alsof je het al bént.

Ik ben een heel goede ruiter en menner.
Ik ben zelfverzekerd in de omgang met paarden.


Dank je wel!!!