Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jaloezie? Help.

 
Profiel   

Mijn vorige relatie was heel naar, en heb hier soms ook last van ookal weet ik dat ik mijn huidige partner voor de volle 100% kan vertrouwen.
Bij mij helpt het ook om afleiding te zoeken, leuke dingen te doen met vrienden/ familie etc!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:01 



 
Profiel   

Je mag mijn eerste alinea in mijn eerdere bericht negeren ts.

Ik snap wel een beetje dat je hem niet vertrouwt op deze manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:11 



 
Profiel   

Sorry, maar als 't zo'n hork is, waarom trap je 'm niet de keien op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:15 



 
Profiel   

Je hebt dus gegronde redenen om hem niet helemaal te vertrouwen. Dat is lastig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:17 



 
Profiel   

pompidou2602 schreef
Het is ook bij deze jongen dat het toen is misgelopen. Het waren wel enkel sms'jes, geen daden. Maar het vertrouwen is gewoon nooit voor 100% terug gekomen, vooral omdat ik achter die smsjes zelf ben gekomen ...

Ik ga vooral proberen aan mezelf te werken inderdaad. Deze avond ga ik met enkele vriendinnen iets eten, maar nu moet ik leren. En dat zorgt er juist voor dat ik veel tijd heb om te piekeren ...

Ik hoor veel dat ik hulp moet zoeken. Ik sta hier wel voor open, maar wat bedoelen jullie dan? Een psycholoog of iets anders?


Dan moet je niet alleen alleen je onzekerheid werken maar ook aan je eigenwaarde.
Wat vind jij jezelf waard? Meer als iemand die wanhopig aan een jongen vasthoudt toch?
Als hij zich nu weer niet kan bewijzen dan kan hij lekker opzouten lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:22 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
pompidou2602 schreef
Het is ook bij deze jongen dat het toen is misgelopen. Het waren wel enkel sms'jes, geen daden. Maar het vertrouwen is gewoon nooit voor 100% terug gekomen, vooral omdat ik achter die smsjes zelf ben gekomen ...

Ik ga vooral proberen aan mezelf te werken inderdaad. Deze avond ga ik met enkele vriendinnen iets eten, maar nu moet ik leren. En dat zorgt er juist voor dat ik veel tijd heb om te piekeren ...

Ik hoor veel dat ik hulp moet zoeken. Ik sta hier wel voor open, maar wat bedoelen jullie dan? Een psycholoog of iets anders?


Dan moet je niet alleen alleen je onzekerheid werken maar ook aan je eigenwaarde.
Wat vind jij jezelf waard? Meer als iemand die wanhopig aan een jongen vasthoudt toch?
Als hij zich nu weer niet kan bewijzen dan kan hij lekker opzouten lijkt me?


Dit klopt. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat elke volgende stap in de foute richting, een einde zou zijn voor onze relatie. Maar, geloof me, die jongen doet alles voor mij en leeft voor mij. Vooral als hij gedronken heeft kan hij wat flirteriger zijn.

Ik heb hem ook gezegd dat ik één ding meer niet meer aankan. Daarom heb ik juist bang dat als er iets zou gebeuren, hij het me niet zou vertellen. Ik denk dat er wel veel relaties zijn waar er langs iemand zijn kant iets fout gegaan is, maar dat de andere partij hier na zo veel jaren niks van weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:28 



 
Profiel   

Probeer ook te relativeren TS. Ik kan ook een behoorlijke flirt zijn als ik een drankje op heb, maar echt daadwerkelijk iets uitlokken of intiem worden met een ander zou nooit gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:31 



 
Profiel   

Tja hij heeft je al bedrogen, ik kan me voorstellen dat je hem niet meer vertrouwd. Mijn vertrouwen zou voor altijd weg zijn en ik zou de relatie verbreken.

Ik vind je angst terecht in deze, hoe ben je er de vorige keer achter gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:38 



 
Profiel   

pompidou2602 schreef
Het is ook bij deze jongen dat het toen is misgelopen. Het waren wel enkel sms'jes, geen daden. Maar het vertrouwen is gewoon nooit voor 100% terug gekomen, vooral omdat ik achter die smsjes zelf ben gekomen ...

Ik ga vooral proberen aan mezelf te werken inderdaad. Deze avond ga ik met enkele vriendinnen iets eten, maar nu moet ik leren. En dat zorgt er juist voor dat ik veel tijd heb om te piekeren ...

Ik hoor veel dat ik hulp moet zoeken. Ik sta hier wel voor open, maar wat bedoelen jullie dan? Een psycholoog of iets anders?


Nou jij hebt geen hulp nodig hoor, als jij not done appjes hebt gelezen van je vriend is het heel logisch dat je hem nu niet vertrouwt.

Het vertrouwen KAN terzijnde tijd weer terug komen, maar er bestaat ook een grote kans dat je hem gewoon helemaal niet meer vertrouwd. Ligt er denk ik een beetje aan hoe erg de appjes waren.

Ik heb in het verleden een ex gehad die vreemd ging, ik heb er een punt achter gezet want mijn vertrouwen was echt weg. Ik maakte mij zelf continu gek met de gedachten dat hij weer vreemd zou gaan, als hij bijvoorbeeld niet binnen een uur terug appte gingen mijn alarmbellen al af. Jouw vriend is dan wel niet vreemd gegaan maar appjes sturen naar andere meiden die niet kunnen valt bij mij toch wel onder het kopje 'ontrouw'.

Nu heb ik gelukkig een hele betrouwbare man maar ook zijn telefoon heb ik in het verleden heel vaak gecheckt, maarja gelukkig waren dat allemaal doodsaaie berichtjes dus mijn controleren stopte ook al vrij snel omdat ik hem echt kan vertrouwen. :)


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-08-19 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:42 



 
Profiel   

Hoe oud waren jullie toen je de eerste keer bij elkaar kwamen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:45 



 
Profiel   

Laat het los tot hij terug is. Hij heeft al eerder een misstap begaan en bij de volgende is het klaar zeg je. Laat hem zichzelf bewijzen en gun jezelf even wat rust door lekker wat te gaan doen wat je leuk vindt.

Gaat hij vreemd? Dan is het klaar. Is dat poedersuiker? Natuurlijk, maar gelukkig ga je er niet dood aan en dat bewijst weer dat jij meer waard bent dan dat.
Gaan hij niet vreemd? Beter! Dan kan je gewoon weer verder je leven leiden met hem als hij terug is.

Je geeft aan dat hij alles voor je doet, dan zou ik vooral niet bang zijn :) En flirten als hij heeft gedronken? Dan doen zoveel mensen, waaronder ik soms. Maar het komt echt niet in me op om vreemd te gaan. Nu begrijp ik dat bij jou de situatie iets anders ligt door eerdere gebeurtenissen, maar wie weet heeft hij daarvan geleerd en beseft hij nu dat hij je echt niet kwijt wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:48 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Tja hij heeft je al bedrogen, ik kan me voorstellen dat je hem niet meer vertrouwd. Mijn vertrouwen zou voor altijd weg zijn en ik zou de relatie verbreken.

Ik vind je angst terecht in deze, hoe ben je er de vorige keer achter gekomen?


Nou nou, bedrogen? Sms'jes is niet gelijk iemand bedriegen he. Ik vind dat wel wat overdreven. Vooral op deze leeftijd in het begin van een relatie moet je daar echt niet zo zwaar aan tillen.

Tenzij je het echt verschrikkelijk erg vind natuurlijk. Maar dan moet je het gewoon uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:49 



 
Profiel   

Nog zo jong, en je jongen zal heus wel vaker in de toekomst dingen voor zn eigen doen, zit je daar hele tijd met een poedersuiker. Die jongen heeft je vertrouwen beschadigd. Ik zou investeren in relatietherapie bekant als je toch je toekomst wil gaan delen met deze jongen.

Als t smsjes zijn in de zin van sexting en veel kusjes etc vind ik dat wel onder bedrogen vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 15:52 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Elisa2 schreef
Tja hij heeft je al bedrogen, ik kan me voorstellen dat je hem niet meer vertrouwd. Mijn vertrouwen zou voor altijd weg zijn en ik zou de relatie verbreken.

Ik vind je angst terecht in deze, hoe ben je er de vorige keer achter gekomen?


Nou nou, bedrogen? Sms'jes is niet gelijk iemand bedriegen he. Ik vind dat wel wat overdreven. Vooral op deze leeftijd in het begin van een relatie moet je daar echt niet zo zwaar aan tillen.

Tenzij je het echt verschrikkelijk erg vind natuurlijk. Maar dan moet je het gewoon uitmaken.


Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar TS geeft aan eerder bedrogen te zijn door deze jongen. En waarom zou het op deze leeftijd anders zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 17:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Shaggy09 schreef

Nou nou, bedrogen? Sms'jes is niet gelijk iemand bedriegen he. Ik vind dat wel wat overdreven. Vooral op deze leeftijd in het begin van een relatie moet je daar echt niet zo zwaar aan tillen.

Tenzij je het echt verschrikkelijk erg vind natuurlijk. Maar dan moet je het gewoon uitmaken.


Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar TS geeft aan eerder bedrogen te zijn door deze jongen. En waarom zou het op deze leeftijd anders zijn?


Nee, ze zei dat ze hem eerder had betrapt met berichtjes, niet met daden. Tenminste dat is wat ik uit TS haar post opmaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:24 



 
Profiel   

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Op mijn 16e een relatie van 4.5 jaar gehad. Mijn vriend heeft ook gezoend met een ander en chat contact gehad. Hij had gevoelens voor een ander maar koos voor mij uiteindelijk na veel praten en een huilbui bij hem. Al die tijd ben ik onzeker geweest. Telefoon stiemem checken en email etc. Uiteindelijk 2 jaar later heeft hik het uitgemaakt en ik ben zo blij dat hij die keuze gemaakt heeft. Ik kon mij eindelijk ontplooien en mijn eigen pad gaan. Ik kon dit niet meer los zien van hem. Heb mij inmiddels totaal geen jaloezie gevoelens meer gehad erna. Als je beter kunt krijgen dan moet je dat doen is nu ook mijn motto.. maar dat kon ik toen echt niet bij hem loslaten. Ik ben achterar zo dankbaar dat hij die keuze gemaakt heeft. Jaren later hem wel weer tegen gekomen en erg leuk want hij kwam op hangende pootjes terug en ik was toch de beste vriendin die hij had gehad.. leuk compliment en gaf mij een stuk voldoening. Overigens alsnog mijn eigen pad getrokken en niets meer gedaan..

Ik weet dat ik het zelf echt niet los kan laten als dit nog eens zou gebeuren en dat ik echt mijn eigen plan zou trekken de volgende keer, hoe lief iemand ook weer is. Als iemand je zo onzeker en gek blijft maken dan verdiend hij je niet..

Overigens moet je echt je eigen weg vinden..

Bij mij heeft mijn vervolg studie, cursus NLP en reizen en stappen met vriendinnen mij echt doen ontwikkelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:35 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Elisa2 schreef
Tja hij heeft je al bedrogen, ik kan me voorstellen dat je hem niet meer vertrouwd. Mijn vertrouwen zou voor altijd weg zijn en ik zou de relatie verbreken.

Ik vind je angst terecht in deze, hoe ben je er de vorige keer achter gekomen?


Nou nou, bedrogen? Sms'jes is niet gelijk iemand bedriegen he. Ik vind dat wel wat overdreven. Vooral op deze leeftijd in het begin van een relatie moet je daar echt niet zo zwaar aan tillen.

Tenzij je het echt verschrikkelijk erg vind natuurlijk. Maar dan moet je het gewoon uitmaken.


Goh. Ik was in het gedacht dat je bij een vrijpartij soms niet nadenkt en je laat meeslepen. Dat appen was meerdere keren en daar heeft hij dus over kunnen nadenken. Dus uiteindelijk heeft dit me heel ziek gemaakt en ben ik hier echt niet goed van geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:05 



 
Profiel   

pompidou2602 schreef
Goh. Ik was in het gedacht dat je bij een vrijpartij soms niet nadenkt en je laat meeslepen. Dat appen was meerdere keren en daar heeft hij dus over kunnen nadenken. Dus uiteindelijk heeft dit me heel ziek gemaakt en ben ik hier echt niet goed van geweest.


Waarom ga je dan door met hem?
Iemand die niet eerlijk is en je zo’n pijn heeft gedaan zou ik niet mee samen willen zijn, helemaal niet als je nu constant op zit te vreten of ie wel eerlijk zal zijn :=
Lijkt me geen solide basis voor een happily ever after...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:32 



 
Profiel   

verootjoo schreef
pompidou2602 schreef
Goh. Ik was in het gedacht dat je bij een vrijpartij soms niet nadenkt en je laat meeslepen. Dat appen was meerdere keren en daar heeft hij dus over kunnen nadenken. Dus uiteindelijk heeft dit me heel ziek gemaakt en ben ik hier echt niet goed van geweest.


Waarom ga je dan door met hem?
Iemand die niet eerlijk is en je zo’n pijn heeft gedaan zou ik niet mee samen willen zijn, helemaal niet als je nu constant op zit te vreten of ie wel eerlijk zal zijn :=
Lijkt me geen solide basis voor een happily ever after...

Daar ben ik het mee eens. Het uitmaken is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien wel de beste keuze, of in elk geval te overwegen. Althans, dat is mijn mening natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:28 



 
Profiel   

pompidou2602 schreef
Shaggy09 schreef
Nou nou, bedrogen? Sms'jes is niet gelijk iemand bedriegen he. Ik vind dat wel wat overdreven. Vooral op deze leeftijd in het begin van een relatie moet je daar echt niet zo zwaar aan tillen.

Tenzij je het echt verschrikkelijk erg vind natuurlijk. Maar dan moet je het gewoon uitmaken.


Goh. Ik was in het gedacht dat je bij een vrijpartij soms niet nadenkt en je laat meeslepen. Dat appen was meerdere keren en daar heeft hij dus over kunnen nadenken. Dus uiteindelijk heeft dit me heel ziek gemaakt en ben ik hier echt niet goed van geweest.


Ik wist niet dat het zo serieus was, dat appen.

Maar in dat geval zou ik toch ook gewoon bij hem weggaan, als hij bewust allemaal contact zoekt met een andere meid dan is hij duidelijk niet echt met jou bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:24 



 
Profiel   

Afgaande van je posts TS, zou ik ermee kappen want je gaat zowel jezelf als je vriend het leven zuur maken op deze manier. Als je vertrouwen zo een knauw heeft gehad komt dat zelden weer goed.

Ook denk ik dat je er heel goed aan zou doen om aan jezelf en je eigen geluk te gaan werken. Jij moet genoeg zijn voor jezelf, jij moet gelukkig zijn met jezelf en jouw leven. Pas dan kun je een gezonde relatie aan, iemand die jou leven déelt, en niet jou leven wordt. Anders gaat dit steeds weer gebeuren.

Compulsieve vreemdgaanders bestaan, maar de meeste mannen gaan gewoon vreemd omdat ze thuis iets missen of omdat ze niet met rust gelaten worden, vaak zonder voorgaande communicatie. Is niet leuk, is ook niet eerlijk, maar is helaas vaak zo.

Ik had ook een paar rotte relaties, vervolgens één van 5 jaar waar ik echt heb leren loslaten, vervolgens een tijd lang single en nu met mijn huidige vriend zit het gewoon helemaal goed. Hij heeft zijn boys nights, ik vriendinnenavonden maar ook avonden of dagen dat ik gewoon heerlijk in mijn uppie mijn plan trek. Maar dat kon ik jaren geleden ook niet zonder te gaan zitten malen, zelfs als ik met vriendinnen uit was, maar nu vind ik het heelijk, me-time.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:52 



 
Profiel   

Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:02 



 
Profiel   

Ja iedereen kan een foutje maken. Maar daarna is het de vraag of het vertrouwen terug komt. Zo niet, dan ga Je er aan onder door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:00 



 
Profiel   

Zo te lezen ben je eerder bezig met zelfkastijding dan een gezonde relatie .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:19 



 
Profiel   

Jessix schreef
Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.


Klopt, maar ik vraag me af wat de vriend van TS doet om haar vertrouwen terug te winnen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen