Jaloezie? Help.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:50

Ts ik heb ook een relatie gehad met een partner die niet te vertrouwen was. Dat leidde bij mij tot het controleren van de telefoon en het mezelf helemaal gek maken. Het vrat me op je weet gewoon niet meer wat je met jezelf moet op dat moment en er is niks wat je beter kan laten voelen want je gelooft hem toch niet. Dat hij mij pushte om hem wel weer te vertrouwen hielp helemaal niet. Uiteindelijk is de relatie na 3 jaar beëindigd maar toen was het kwaad al geschied en vertrouwde ik niemand meer.

Mijn nieuwe vriend heeft het in het begin moeilijk gehad ermee maar heeft mij mijn gang laten gaan als ik opeens de neiging kreeg om zijn telefoon te controleren (stond nooit wat spannends op) en heeft zich erg aangepast. Zo hebben we het opgebouwd dat hij alleen naar verjaardagen ging. Dan ging ik weg en bleef hij nog een paar uur. Hij is gestopt met uitgaan en naar festivals. Mijn ex gebruikte ook veel drugs en loog daarover, ik was dus heel panisch dat mijn vriend dat ook zou doen.
Hij heeft dus een keer op een verjaardag iets gebruikt en heeft dit in de ochtend huilend aan mij verteld. Hij heeft echt zijn best gedaan om het beter te maken en het contact met die mensen op de verjaardag verbroken. Ook is die gestopt met op drinken want hij zei dat het mede kwam doordat hij aangeschoten was. Dit soort aanpassingen uit zichzelf heb ik van mijn ex nooit gehad en altijd was ik het maar die naar zijn fout moest schikken. Ik besef nu dat dat niet normaal is.

Ik vertrouw mijn vriend 100 procent en al helemaal op het gebied met vrouwen. Het heeft even geduurd maar als een vriend niet met jou aan het vertrouwen wil werken dan is het gewoon geen goede relatie. Het is jullie probleem samen niet alleen die van jou

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:18

In openingspost van TS lees ik tussen de regels door vooral iemand die erg onzeker over zichzelf is, validatie van een ander nodig heeft voor gevoel van eigenwaarde en dat er sprake is van verlatingsangst.
Dat zijn zaken die prima op te lossen zijn door daar met een psycholoog aan te werken als je niet wil dat het verleden je blijft achtervolgen.

Reactie van TS is inderdaad erg overdreven naar haar vriend maar verklaarbaar met bovenstaand. Dat praat het gedrag overigens niet goed, vandaar ook dat ik zou zeggen; Aan de bak met je problemen! Lastig? Ja. Maar de moeite waard want je wordt er een leuker mens van.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:52

Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:59

bigone schreef:
Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.



Zozo, het kan ook iets vriendelijker, vind je niet? TS vraagt hier niet voor niets hulp. Jaloezie is niet alleen naar voor een ander maar ook voor jezelf; er is niemand graag jaloers.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:03

Dit was niet richting ts.

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:14

Dus als ik het goed begrijp, was er ooit n meisje/vrouw die interesse had voor je vriend? Hij had vroeger gevoelens voor haar, had nu de kans daar iets mee te doe, maar heeft dit niet gedaan? Heeft blijkbaar enkel zaken verteld over jullie relatie die -vanuit jouw standpunt - vertrouwelijk waren? Jullie hadden hier ruzie over, hij had op dat moment de makkelijke weg kunnen kiezen en vluchten in de armen van die andere, maar dat deed hij niet. In mijn ogen heeft hij hiermee al dubbel en dik bewezen dat ie te vertrouwen is.

Ik vind de adviezen van sommigen om hem daarom te dumpen, dus wel erg overdreven.

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:25

Resistance schreef:
bigone schreef:
Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.



Zozo, het kan ook iets vriendelijker, vind je niet? TS vraagt hier niet voor niets hulp. Jaloezie is niet alleen naar voor een ander maar ook voor jezelf; er is niemand graag jaloers.


Dit was inderdaad niet richting ts gok ik..ieder zijn eigen ding maar voor mij zou het meteen einde relatie zijn als ik niet mijn eigen ding mag doen. Afgelopen jaren heel wat festivals en feestjes afgeweest met vriendinnen en de kroeg in en hij andersom kan ook zijn eigen ding doen.

Ben nu inmiddels wat rustiger geworden maar ben er wel van overtuigd als je relatie niet goed zit het toch wel gebeurd.. al is dat bij een zwemplas, in de supermarkt of op het werk.. Je moet elkaar het vertrouwen geven maar ook het gevoel geven dat je relatie goed zit. Op feestjes ook wel eens sjans gehad terwijl mijn vriend er gewoon bij staat. Die komt dan ook echt wel even een kus geven maar laat mij ook gewoon lekker kletsen. Wij weten wel beter. Dit had ik een aantal jaar geleden echt niet gekund.

Brainless

Berichten: 29750
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:00

bigone schreef:
Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.

Maar als beide partners er zo over denken en zich niet beperkt voelen binnen hun relatie is dat toch goed?!
Het is pas een probleem als beide andere ideeën hebben, over wat wel en niet kan/mag.
Zolang partners zelf gelukkig zijn binnen hun relatie met de do and don'ts die zijzelf hebben afgesproken is het niet aan een ander om te oordelen of dat goed of slecht is.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:15

Klopt Brainless , maar meestal is het zo dat een partner zich dan maar aanpast.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:28

Jaloers zijn, is niet wie je bent....

Jaloers zijn is een reactie op een emotie, is gedrag, kortom, het komt ergens vandaan....en niet uit de situatie die het oproept :)

En het klopt dat je het mag voelen....maar ik zou er wel op zo´n manier mee omgaan dat het op kan lossen.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:30

bigone schreef:
Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.


Als je mijn post leest ontzeggen wij elkaar niets en inderdaad ik zeg weet je hoe die meiden erbij lopen? de verleiding is een stuk groter als 'vroeger'. Wat geen enkele man natuurlijk een vrijbrief geeft om vreemd te gaan.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:32

bigone schreef:
Klopt Brainless , maar meestal is het zo dat een partner zich dan maar aanpast.


'Meestal'. Liever geen aannames maken over mijn relatie. :')

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:42

JasmijnJoy schreef:
bigone schreef:
Wat ben ik blij dat zowel mijn man als ook ik totaal niet jaloers zijn aangelegd . Niet zonder je partner naar een feest kunnen gaan zonder dat daar trammelant over komt? En dan zegt iemand van ja, weet je wel hoe die meiden er daar bijlopen?? Wat een vertrouwen in je partner , je hebt je ogen toch gekregen om te kijken?? En wanneer het niet bij kijken blijft ligt het niet aan die halfblote meiden en de gelegenheid maar wel aan je eigen relatie. Los van drank en andere zaken. Ik kan heel goed snappen dat mannen en vrouwen opgewonden kunnen raken in bepaalde situaties maar er iets mee doen zijn er twee voor nodig. En dan omdat je jaloers bent je partner zaken ontzeggen, omgekeerde wereld.


Als je mijn post leest ontzeggen wij elkaar niets en inderdaad ik zeg weet je hoe die meiden erbij lopen? de verleiding is een stuk groter als 'vroeger'. Wat geen enkele man natuurlijk een vrijbrief geeft om vreemd te gaan.


Vroeger? Toen topless nog een stuk normaler was?

Het lijkt me dat als je partner daardoor verleid wordt, dat er gewoon iets niet goed zit in de relatie.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:45

En waarom zouden het alleen mannen zijn die vreemd gaan?

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:46

Judass schreef:
JasmijnJoy schreef:
Als je mijn post leest ontzeggen wij elkaar niets en inderdaad ik zeg weet je hoe die meiden erbij lopen? de verleiding is een stuk groter als 'vroeger'. Wat geen enkele man natuurlijk een vrijbrief geeft om vreemd te gaan.


Vroeger? Toen topless nog een stuk normaler was?

Het lijkt me dat als je partner daardoor verleid wordt, dat er gewoon iets niet goed zit in de relatie.


Nou mijn partner gelukkig niet. Liep iedereen topless op een festival ja? Met grote opgespoten lippen, borsten, billen etc. Nee dat wist ik inderdaad niet.
Jullie mogen denken over mij wat jullie willen maar mijn relatie zit gewoon goed ben dolblij en verliefd en hij ook. *\o/*

Het enige punt wat ik wilde maken is dat een beetje jaloezie normaal en menselijk is en zeker in TS haar situatie. Ik denk zelfs dat de jaloezie vanuit de onzekerheid komt.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:47

dromertje2 schreef:
En waarom zouden het alleen mannen zijn die vreemd gaan?


Mannen hebben een hoger libido en raken veel sneller opgewonden dan vrouwen. (Natuurlijk kunnen vrouwen ook vreemdgaan.) Maar goed dit is offtopic.

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:48

Ik moet er niet aan denken zeg om alles samen te doen en elkaar anders maar dingen te verbieden. Mijn vriend is pas een weekend met twee vrienden naar een festival geweest. Daar liepen vast ook halfblote, knappe vrouwen met grote borsten rond. Nou, als hij wil kijken geef ik hem groot gelijk :P Zelf ga ik binnenkort twee weken op vakantie, alleen. Ik ben blij dat we elkaar niks verbieden. Als dat wel zo zou zijn, zou het snel klaar zijn voor mij.

En ja, ik ben het eens dat als twee mensen in een relatie het oké vinden om alles samen te doen, dan er dan geen probleem is. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen nooit eens iets zonder hun partner willen doen.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:49

Danielleeee_ schreef:
Ik moet er niet aan denken zeg om alles samen te doen en elkaar anders maar dingen te verbieden. Mijn vriend is pas een weekend met twee vrienden naar een festival geweest. Daar liepen vast ook halfblote, knappe vrouwen met grote borsten rond. Nou, als hij wil kijken geef ik hem groot gelijk :P Zelf ga ik binnenkort twee weken op vakantie, alleen. Ik ben blij dat we elkaar niks verbieden. Als dat wel zo zou zijn, zou het snel klaar zijn voor mij.

En ja, ik ben het eens dat als twee mensen in een relatie het oké vinden om alles samen te doen, dan er dan geen probleem is. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen nooit eens iets zonder hun partner willen doen.


Wij doen ook zat zonder elkaar. Maar ik zou er niet aan kunnen denken om zonder hem op vakantie te gaan. *D

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:52

In mijn geval heb ik mijn vriend niks ontzegd maar heeft hij zichzelf aangepast net als dat ik mij naar hem heb aangepast. Dat gebeurt in een relatie.

Nee ik zou ook niet willen dat die met vrienden op vakantie gaat maar gelukkig wil doe dat zelf ook niet. Net als dat ik ook niet zonder hem op vakantie wil

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:57

Amber_anne schreef:
In mijn geval heb ik mijn vriend niks ontzegd maar heeft hij zichzelf aangepast net als dat ik mij naar hem heb aangepast. Dat gebeurt in een relatie.

Nee ik zou ook niet willen dat die met vrienden op vakantie gaat maar gelukkig wil doe dat zelf ook niet. Net als dat ik ook niet zonder hem op vakantie wil

Maar waarom wil je niet dat hij met vrienden op vakantie gaat? Het scheelt in jullie geval dan weer dat hij die behoefte niet heeft, maar als hij dat wel graag zou willen, zou je hem dan verbieden?

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:02

Danielleeee_ schreef:
Amber_anne schreef:
In mijn geval heb ik mijn vriend niks ontzegd maar heeft hij zichzelf aangepast net als dat ik mij naar hem heb aangepast. Dat gebeurt in een relatie.

Nee ik zou ook niet willen dat die met vrienden op vakantie gaat maar gelukkig wil doe dat zelf ook niet. Net als dat ik ook niet zonder hem op vakantie wil

Maar waarom wil je niet dat hij met vrienden op vakantie gaat? Het scheelt in jullie geval dan weer dat hij die behoefte niet heeft, maar als hij dat wel graag zou willen, zou je hem dan verbieden?


Ja ik zou zeker zeggen dat ik mij daar niet goed bij voel. Als eerste voel ik er niks voor om alleen thuis te zitten met alle beesten. Ook het geld wat die daaraan uitgeef zou ik liever spenderen om samen op vakantie te gaan maar ook zeker omdat ik niet weet wat er gebeurt. Ik vertrouw hem wel maar ik vind het niet fijn

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:24

Poehhhh, ik ben benieuwd wie er de aannames doen.... :+

Vroeger was partnerruil redelijk normaal in een aantal kringen.
Waren er partnerruil feestjes, of triofeestjes, en dat werd ook nog eens door erkende organisaties georganiseerd.

Topless op het strand, naaktstrand was ook redelijk normaal.

Ik las laatst dat er weer veel behoefte is aan de badkledingdagen in de sauna....ondenkbaar, 20/30 jaar geleden.

Dus of vreemdgaan betekent dat er iets mis is in je relatie, weet ik niet.
Het heeft meer te maken met keuzes maken, verwachtingen.

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:35

Wbt badkleding dagen is denk ik omdat de sauna meer een hype is en overal aangeboden wordt met acties.
Ik ga altijd zonder badkleding zowel met vriend als zonder (met vriendinnen) en met mij echt meer dan genoeg jeugd en het is altijd druk :j .
Volgens mij zijn die feestjes e.d. ook nog steeds. Alhoewel ik daar dan wel weer te jaloers voor zou zijn hoor :=

Ik zou het minder tof vinden als mijn vriend alleen op vakantie gaat maar puur omdat we veel toekomst dromen hebben die veel geld kost en we daar naartoe aan het werken zijn. Maar als hij dat echt zou willen zou ik hem lekker laten gaan hoor. Ik ben alleen op reis geweest 2.5 jaar geleden en kon er minder voldoening uit halen omdat ik hem miste en met hem die ervaringen had willen delen.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:40

Amber_anne schreef:
In mijn geval heb ik mijn vriend niks ontzegd maar heeft hij zichzelf aangepast net als dat ik mij naar hem heb aangepast. Dat gebeurt in een relatie.

Nee ik zou ook niet willen dat die met vrienden op vakantie gaat maar gelukkig wil doe dat zelf ook niet. Net als dat ik ook niet zonder hem op vakantie wil

In veel gevallen is het niet goed voor je relatie om zonder de ander op vakantie te gaan. Je gaat dan toch allerlei ervaringen hebben waar de ander geen deel van is.Het hoeft niet eens op vreemdgaan uit te lopen, maar je kunt dan wel uit elkaar gaan groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:49

JasmijnJoy schreef:
dromertje2 schreef:
En waarom zouden het alleen mannen zijn die vreemd gaan?


Mannen hebben een hoger libido en raken veel sneller opgewonden dan vrouwen. (Natuurlijk kunnen vrouwen ook vreemdgaan.) Maar goed dit is offtopic.


Statistisch gezien gaan er meer vrouwen vreemd dan mannen.