rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:46

quera schreef:
Sorry beatje maar ik vind dat je dan de samenleving moet beschermen. Hij zou maar iemand overhoop rijden....

Ben ik met je eens,maar de dokter zegt dat hij capabel is.Dan kunnen wij enkel zeggen dat we het niet leuk vinden en verstandig maar verder ligt het bij de huisarts en niet bij ons.
Oude mensen zijn eigenwijs,en ik moet zeggen dat de schade's vooral komen door tegen paaltjes of muren aan te rijden hij heeft gelukkig nog geen letsel veroorzaakt.
Voor grote afstanden rijden mijn zus ,broer en ik.Al moet ik er zelf 3 uur voor rijden.Maar we proberen hem zeker vd snelweg te houden.Meer kan je niet doen he.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:21

En dat is inderdaad het hele probleem: je kunt niets. Wij hebben een soortgelijke situatie aan de hand gehad. Familielid met epilepsie-achtige aanvallen. Medisch gezien in orde, dus misschien psychisch. Maar bewijs dat maar... Je kunt er niets mee, je kunt iemand niet gedwongen laten opnemen (tenzij het echt een ontzettend gevaar voor de samenleving is) en je kunt op basis van 'wat wij zien' ook geen rijbewijs laten afnemen. Tegenwoordig rijdt het familielid gelukkig niet meer, maar dat heeft lang geduurd. Gelukkig is er in de auto - voor zover wij weten - nooit iets mis gegaan.