Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:16

Whale schreef:
Met de trein gaan wordt pas leuk als we hier treinen gaan hebben die 603 km/u gaan, zoals die trein die in 2027 in Japan gaat rijden :') Maar dat zal nog wel ff duren.


Word je dan vooraf getest op de hoeveelheid G-krachten die je aankan?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:21

Sheran schreef:
Gewoon preventief gaan liggen.

Maar Londen en Parijs doe je in 4u of minder vanuit Amsterdam. Dat is toch hartstikke prima? Ben je met vliegen, inclusief douane, ook wel kwijt.


Londen en Parijs zijn prima te doen ja met trein, maar goed, de meeste mensen willen wel wat meer zien dan alleen Londen en Parijs.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:33

Willen willen willen... niet alles wat je wil hoeft ook te gebeuren natuurlijk. Het zou wel top zijn als de OV-verbindingen in Europa eens goed aangepakt worden en goedkoper gemaakt werden. Want nu is de trein grotendeels, vooral naar Zuid-Europa, helaas echt niet te doen.

Heb trouwens geen tijd om een klimaattopic te maken, maar het lijkt me wel beter :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:36

Als de trein wat vaker op tijd zou gaan en betaalbaar zou zijn ging ik vaker.
Helaas vind ik 200 euro voor een retour Basel-omgeving Stuttgard met standaard 1-3 uur vertraging niet echt acceptabel. Van ellende overweeg ik de volgende keer dan maar weer met de auto te gaan.
Als je heeeeeel vroeg boekt kun je soms wel goedkoop masr dat kan nou eenmaal niet altijd (voor werk).

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:40

Sheran schreef:
Willen willen willen... niet alles wat je wil hoeft ook te gebeuren natuurlijk. Het zou wel top zijn als de OV-verbindingen in Europa eens goed aangepakt worden en goedkoper gemaakt werden. Want nu is de trein grotendeels, vooral naar Zuid-Europa, helaas echt niet te doen.

Heb trouwens geen tijd om een klimaattopic te maken, maar het lijkt me wel beter :')

Tja ik wil ook wel met het ov naar mijn werk maar ben dan deur tot deur 1 uur en 40 minuten onderweg. Sluit niet aan met mijn werktijden.
Auto is 50 minuten.. kies ik toch voor de auto.

Ik vind dat de overheid hier nog wel een grote rol in mag spelen. Dus ov verbeteren ipv. Alleen auto rijden financieel onaantrekkelijker maken.

Verhuizen is een optie maar ik heb ook een partner en mijn familie woont hier tja..

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:07

Ik vind werk ook nog iets anders dan iets dat je voor de lol doet. Moet zelf helaas ook met de auto naar mijn werk dus nee, ik ben totaal niet heilig. Overheid mag zeker wat doen :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:10

Openbaar vervoer is totaal niet aantrekkelijk. Totaal niet.
Gisteren nog in het regionaal nieuws dat er op een bepaald klein station (zonder stationsgebouw of loketten) de ticketautomaat niet werkte. Probleem was gekend.

Oplossing volgens de NMBS: ticket op de trein kopen. Wat dan wel duurder is omdat je een toeslag moet betalen wanneer je op de trein zelf een ticket koopt. De toeslag konden ze wel terugkrijgen in een groter station mét loket.

Met andere woorden: de klant mag achter de oplossing aanlopen. Als je van klein station naar klein station reist, moet je dus nog speciaal tijd uitrekken om te stoppen in een groter station.

Enige wat ik dan denk is 8)7

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:20

Naar mijn werk is de auto ook 2 keer zo snel dan met het ov.

Ik ben in 7 uur met de auto in Parijs. Dat red ik net op 1 tank. Alleen met de trein naar schiphol is al 2.5 tot 3 uur. Dan 2 uur van te voren aanwezig, de vlucht zelf, en daar nog een uur op je koffer wachten. Vliegen is dan inefficient. En duur, want een enkele reis naar de stad is 3,06 euro en 25,30 enkeltje trein. Dan nog je ticket. Voor 2 keer 60 euro tanken en 2 keer 16 euro tol ben ik op en neer naar Parijs. Het ov in Nederland is dus erg duur. Want verhoudingsgewijs is je ticket goedkoper. Voor de trein adverteren ze wel met prijzen, maar ik weet niet of het kaartje binnen Nederland er dan nog extra bij komt. Sneller dan de auto? Ik weet het niet.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:46

Alleen rest de vraag: wat moet je in 's hemelsnaam met een auto in Parijs :))
Eurolines is ook een fijne optie, duurt ook 7u en vertrekt vanaf meer plaatsen in NL. Maar toen ik in Groningen woonde nam ik zowel Thalys als Eurolines (of Flixbus)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:04

Naar mijn vriendin in Hongarije die ik er met het vliegtuig ongeveer 8 uur over van deur tot deur. Laatste keer koste me dat €45 retourvlucht en €100 huurauto. Met de auto is het ca 14 uur enkele reis en va 3x tanken, met de trein was ik al 18 uur onderweg en dan was ik nog maar in Wenen.
Tja....

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:16

Sheran schreef:
Alleen rest de vraag: wat moet je in 's hemelsnaam met een auto in Parijs :))
Eurolines is ook een fijne optie, duurt ook 7u en vertrekt vanaf meer plaatsen in NL. Maar toen ik in Groningen woonde nam ik zowel Thalys als Eurolines (of Flixbus)

Over de boulevard pheriferique interieure rijden. Eh in de file staan. Maar je kunt prima ergens parkeren en dan met de tram verder. Dat doe je immers ook bij reizen per trein of vliegtuig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:21

LadyMadonna schreef:
Naar mijn vriendin in Hongarije die ik er met het vliegtuig ongeveer 8 uur over van deur tot deur. Laatste keer koste me dat €45 retourvlucht en €100 huurauto. Met de auto is het ca 14 uur enkele reis en va 3x tanken, met de trein was ik al 18 uur onderweg en dan was ik nog maar in Wenen.
Tja....

Die landen is met auto of trein idd niet te doen qua reistijd. En dat kan dan ook gewoon gevlogen worden. Maar 45 euro retour is wel erg goedkoop :=.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:20

Nou ik ontstip, er blijven mensen drammen over vliegen vs auto vs ov, en over de unpopular opinions wordt heengepraat terwijl dat het doel van t topic is....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:24

_San87_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Naar mijn vriendin in Hongarije die ik er met het vliegtuig ongeveer 8 uur over van deur tot deur. Laatste keer koste me dat €45 retourvlucht en €100 huurauto. Met de auto is het ca 14 uur enkele reis en va 3x tanken, met de trein was ik al 18 uur onderweg en dan was ik nog maar in Wenen.
Tja....

Die landen is met auto of trein idd niet te doen qua reistijd. En dat kan dan ook gewoon gevlogen worden. Maar 45 euro retour is wel erg goedkoop :=.

Eens, maar als het zo aangeboden wordt ga ik niet meer betalen....
Het mag van mij gerust duurder, dan ga ik misschien een keer minder.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:02

Maddy_Paola schreef:
Nou ik ontstip, er blijven mensen drammen over vliegen vs auto vs ov, en over de unpopular opinions wordt heengepraat terwijl dat het doel van t topic is....


Ok dan, aanvullend op het geneuzel over welke vorm van vervoer er helemaal toppie is voor milieu, mijn
unpopular opinion: Vliegschaamte is trendy en hip, maar onzin.

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:50

Er gingen in 2019 iets meer mensen met het vliegtuig op vakantie dan met de auto. De trein blijft wel heel erg achter.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:01

germie schreef:
Er gingen in 2019 iets meer mensen met het vliegtuig op vakantie dan met de auto. De trein blijft wel heel erg achter.

De trein vernieuwt dan ook niet. En is door de EU ook niet echt opgepakt als gezamenlijk project. Als we hier de Japanse variant van de trein hadden die heel Europa kon bedienen zou treinverkeer denk wel toenemen. Als het betaalbaar aangeboden wordt tenminste...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:29

Maar met de trein is juist zo onwijs lekker en je kan lekker lopen enzo.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:21

Veulen84 schreef:
Maar met de trein is juist zo onwijs lekker en je kan lekker lopen enzo.

En je moet 100 keer overstappen en je bagage met je meeslepen al die klote trapjes van de trein op en af...

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:49

Ik hou ook niet van de trein, sws niet van OV. In mijn studententijd heel veel gebruik van gemaakt en nu nooit meer. Geef mij maar fiets of mijn auto.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:09

Mars schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom vliegen ineens beter voor het milieu is als je de tickets duurder maakt := Ja misschien ontmoedig je een gedeelte van de mensen het vliegtuig te pakken maar lang niet het grootste gedeelte.

Inderdaad, het werkt ook niet zo.
Er was gisteren op tv dat men wel veel praat en blaat over vliegschaamte en dat je dan maar niet meer zo veel moest vliegen, maar iemand uit de reisbranche liet weten dat er in de cijfers niet te zien is dat er minder wordt gereisd per vliegtuig.

Aan de basis werkt het zo dat als men overal ter wereld minder zou vliegen, de prijzen vanzelf weer omhoog gaan. De prijzen zijn namelijk niet zomaar op magische wijze zo laag geworden, daar is een groei van vraag aan vooraf gegaan ooit. De enige manier om vliegen weer duur en exclusief te maken is door niet meer te vliegen.

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:19

Dat hangt er toch vanaf wat ze dan met dat geld gaan doen? Als je daar een boom voor plant, dan is dat beter dan dat je daar nog een vliegtuig voor bouwt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:25

Mijn unpopular opinion is dat ik de Dyson stofzuiger niet fijn vind.
We hebben er een voor kerst gehad en ik ben erg dankbaar hoor! Maar ik kan er gewoon echt niet mee overweg :=
Hij beweegt veel te stijf en waarom moet je in hemelsnaam die aanknop ingedrukt houden?? :? Dat is toch niet handig? En ik vind hem ook niet lang genoeg.
Maar misschien doe ik wel iets verkeerd :')

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:11

Afbeelding

:D

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:35

Die is leuk! :D