Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:30

Haha nee. Dat is meer half Duits of zo.

Maar ik vind Limburgs ook niet om aan te horen hoor.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:16

**kruipt even onder meeleessteen vandaan**

Maar neeee had zo gehoopt dat deze niet langs zou komen. Ik schaam me niet snel, maar voor mijn Limburgse zachte G maak ik een uitzondering. Ik ben me er zó bewust van als ik ABN moet spreken. :+ Ben het dus, ondanks mijn chauvinistische aard, wel met jullie eens hoor. :')

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:08

Ik woon zelf sinds dat ik 5 was in Venlo, en ik versta nog steeds veel van mijn klasgenoten niet :') alles wat van onder Venlo komt versta ik overigens ook niet...

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:07

Miefje schreef:
Ik woon zelf sinds dat ik 5 was in Venlo, en ik versta nog steeds veel van mijn klasgenoten niet :') alles wat van onder Venlo komt versta ik overigens ook niet...


Wees gerust: zij jou ook niet. :D

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:12

Ik vind sowieso dialecten en accenten snel een beetje dommig klinken, maar ook plat pratende mensen vind ik niet om aan te horen.

Super onaardig ik weet het, maar het gevoel gaat niet weg -O-

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:16

Tiggs schreef:
Ik vind sowieso dialecten en accenten snel een beetje dommig klinken, maar ook plat pratende mensen vind ik niet om aan te horen.

Super onaardig ik weet het, maar het gevoel gaat niet weg -O-


Ik vind het grappig hoeveel mensen denken dat ZIJ accentloos Nederlands spreken.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:28

Cowboy55 schreef:
Tiggs schreef:
Ik vind sowieso dialecten en accenten snel een beetje dommig klinken, maar ook plat pratende mensen vind ik niet om aan te horen.

Super onaardig ik weet het, maar het gevoel gaat niet weg -O-


Ik vind het grappig hoeveel mensen denken dat ZIJ accentloos Nederlands spreken.


True, ik vrees dat mijn randstad R ook wel te horen is.
Maar dan nog.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:29

Unpopular opinion in dit topic: ik vind Limburgs en Belgisch wel echt heerlijk klinken :+

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:30

Vlaams vind ik schattig!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:04

Ik hou ook niet van bekakt Nederlands. Maar ik ben maar een Brabander! :+

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:07

Ik ben inderdaad zo 1 die dacht vrij accentloos te spreken. Maar nee |( ik ben zo boers als een malle

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:30

Ik vind een echte harde ‘g’ zo verschrikkelijk klinken..

Maargoed, ik ben dan ook een Brabander en blij met mijn zachte g. :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:06

Ik vind houdoe zo dom klinken :+

En de Limburgers gaan halverwege de zin ineens zo raar omhoog met de stem, ook zo irritant.

Ik spreek overigens wel accentloos :Y)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:15

Vind Amsterdams wel leuk klinken, maar zodat pure Den Haag :+ of bekakt Goois, verschrikkelijk!

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:18

sureido schreef:
Vind Amsterdams wel leuk klinken, maar zodat pure Den Haag :+ of bekakt Goois, verschrikkelijk!


Heb een nichtje dat opgegroeid is in ‘t Gooi. Het Gooise woord voor ergometer (‘Errrrgometorrrr’) is al een tijd een running joke in ons gezin.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:07

Dat bekakt Goois vind ik ook vreselijk, maar komt ook door de hele air die om die mensen heen hangt.

Haags vind ik prachtig om te horen, het Rotterdams weer niet (wat ik helaas zelf nogal in mijn tong heb :o )

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:44

Veraaaaah schreef:
Unpopular opinion in dit topic: ik vind Limburgs en Belgisch wel echt heerlijk klinken :+


Tiggs schreef:
Vlaams vind ik schattig!


+:)+
Dank ! :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:02

Ik pas me ontzettend makkelijk aan. Heb een poos een Vlaamse vriendin gehad, en als ik bij haar vandaan kwam sprak ik bijna vloeiend Vlaams.
Ik ben een geboren Rotterdammert :') maar woon inmiddels in Brabant. Echter als ik in gesprek raak met iemand van “boven de sloot” praat ik zo weer Rotterdams ;)

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:26

Cowboy55 schreef:
sureido schreef:
Vind Amsterdams wel leuk klinken, maar zodat pure Den Haag :+ of bekakt Goois, verschrikkelijk!


Heb een nichtje dat opgegroeid is in ‘t Gooi. Het Gooise woord voor ergometer (‘Errrrgometorrrr’) is al een tijd een running joke in ons gezin.


Spot ik hier een roeier?

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:24

Wud?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:08

Ik vind juist alle dialecten en accenten leuk.

Behalve Uteregs... :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:43

LadyMadonna schreef:
Ik pas me ontzettend makkelijk aan. Heb een poos een Vlaamse vriendin gehad, en als ik bij haar vandaan kwam sprak ik bijna vloeiend Vlaams.
Ik ben een geboren Rotterdammert :') maar woon inmiddels in Brabant. Echter als ik in gesprek raak met iemand van “boven de sloot” praat ik zo weer Rotterdams ;)

Hier omgekeerd. Ik had een Nederlandse vriendin en als ze voor een langere tijd bij mij geweest was had ze ook een 'Vlaamser' accent volgens haar vrienden. :') Ik kreeg dan aan de andere kant ook eens de vraag of ik uit Nederland kwam, ik was lichtjes beledigd moet ik toegeven. :o (Ja sorry, een Nederlands accent hebben is voor mij echt geen compliment. _O-)

Om het on topic te houden. Wat vinden jullie van het houden van poolhonden in warmere landen? Nu hebben we hier nog wel seizoenen maar in de zomer is het gewoon stikheet, met onze luchtvochtigheid er nog eens bij... Ik zag ooit eens een video van iemand die een husky als hulphond had in een warm land, Californië. En zij kreeg daarover dus commentaar van iemand. Zij natuurlijk in de aanval maar aan de andere kant dacht ik... Heeft die persoon niet gewoon gelijk? Voor die hond is het weer eigenijk bijna constant onaangenaam lijkt me?

Het is net alsof je een ijsbeer in de sahara zou dumpen. :+

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:50

Ik praat redelijk accentloos, behalve als ik bij m'n ouders ben. Dan is het knauwn als 'n olle boer :')

Poolhond in warm klimaat: isoleert zo'n vacht niet ook tegen hitte? Ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt me dat zo'n hond het wel aangeeft als hij de temperatuur niet trekt.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:26

DezeNaam schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik pas me ontzettend makkelijk aan. Heb een poos een Vlaamse vriendin gehad, en als ik bij haar vandaan kwam sprak ik bijna vloeiend Vlaams.
Ik ben een geboren Rotterdammert :') maar woon inmiddels in Brabant. Echter als ik in gesprek raak met iemand van “boven de sloot” praat ik zo weer Rotterdams ;)

Hier omgekeerd. Ik had een Nederlandse vriendin en als ze voor een langere tijd bij mij geweest was had ze ook een 'Vlaamser' accent volgens haar vrienden. :') Ik kreeg dan aan de andere kant ook eens de vraag of ik uit Nederland kwam, ik was lichtjes beledigd moet ik toegeven. :o (Ja sorry, een Nederlands accent hebben is voor mij echt geen compliment. _O-)

Om het on topic te houden. Wat vinden jullie van het houden van poolhonden in warmere landen? Nu hebben we hier nog wel seizoenen maar in de zomer is het gewoon stikheet, met onze luchtvochtigheid er nog eens bij... Ik zag ooit eens een video van iemand die een husky als hulphond had in een warm land, Californië. En zij kreeg daarover dus commentaar van iemand. Zij natuurlijk in de aanval maar aan de andere kant dacht ik... Heeft die persoon niet gewoon gelijk? Voor die hond is het weer eigenijk bijna constant onaangenaam lijkt me?

Het is net alsof je een ijsbeer in de sahara zou dumpen. :+

Nou, ik heb dus een Husky. Maar die vacht is gewoon net zoals die van een Duitse herder of andere stokhaar. Een labrador heeft net zoveel ondervacht bijvoorbeeld en dan isoleert een vacht als die van de husky nog veel beter de lichaamstemperatuur. Dus ook bij warm weer :D
Ik heb er ook wel eens commentaar over ontvangen. Mijn windhond zonder ondervacht heeft veel meer last van de warmte op hete dagen.
Het enige is dat ze met zo'n vacht niet goed meer af kunnen koelen dus je moet ze rustig houden. Maar dat geldt voor vrijwel elk dier tijdens hitte.

Edit: overigens is het in een land waar het altijd warm is misschien wat onhandig maar een beetje leuke eigenaar zorgt wel voor wat activiteit als het afkoelt. Vroeg je bed uit of laat erin ;)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:45

Oh ja, ik bedacht me vandaag dat ik er nog een had.

Ik heb niks met China, Japan, Taiwan en dat soort landen. Ik associeer het met enorme drukte, vervuiling, geen oog voor het milieu, enorm veel plastic rotzooi, industrie en leed.