Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:20

Ik gooi ook nooit weg.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:20

Magrathea schreef:
Hoeveel kleding verslijten jullie wel niet? Het aantal kledingstukken dat ik dit jaar heb gekocht is echt op één hand te tellen


Is dat inclusief schoenen, ondergoed, sokken?

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:22

fransje23 schreef:
Magrathea schreef:
Hoeveel kleding verslijten jullie wel niet? Het aantal kledingstukken dat ik dit jaar heb gekocht is echt op één hand te tellen


Is dat inclusief schoenen, ondergoed, sokken?

Dit jaar 3 shirts en 2 broeken. Geen schoenen en jassen. Vorig jaar wel 5 paarschoenen. Doe ik nu nog mee

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:40

Ik verslijt niks maar koop veel.

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:09

Maar er is toch niemand die gewoon een goede broek weggooit? Hier gaan dingen alleen de prullenbak in als ze echt niet meer te redden zijn. En als ik het niet meer draag, dan gaat het naar leger des heils. Ik kan me niet eens bedenken dat ik dit jaar iets gekocht heb, behalve een jurk voor de trouwerij van mijn broer.

MyWishMax

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:11

Ik lever het in bij de h&m, die willen zelfs kleding die stuk is. Ook huishoudtextiel willen ze hebben. Dat vind ik beter dan in de prullenbak en makkelijker want ik kan alles in 1 keer inleveren ipv uitzoeken wat er waar heen kan.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:15

MyWishMax schreef:
Ik lever het in bij de h&m, die willen zelfs kleding die stuk is. Ook huishoudtextiel willen ze hebben. Dat vind ik beter dan in de prullenbak en makkelijker want ik kan alles in 1 keer inleveren ipv uitzoeken wat er waar heen kan.


Oh echt? Dat wist ik heel niet.
In onze woonplaats staan Sympany kledingcontainers, daar mag ook versleten kleding in, eigenlijk best veel mag er in.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:09

Kapotte kleding levert gewoon geld op in kilo's ;)

MyWishMax

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:57

Ik kies ook voor de H&M omdat je kortingsbonnen krijgt. := Maar het is ook gewoon makkelijk, bij verschillende containers hier in de buurt zijn er een stel regels of ze worden weggehaald omdat mensen er vuilnis in gooien. Ik weet van de H&M en de C&A dat je in kan leveren en kortingsbonnen krijgt. Ik breng het ook wel eens ergens anders heen als ik een zak vol goede kleding heb, maar het is toch fijn dat je kapotte dingen ook weg kunt brengen ipv weggooien.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:17

Kleding die verwassen is o.i.d. kan ik gewoon aan om in de tuin te werken. Te kleine kleding gaat, als ik de hoop heb opgegeven die maat ooit nog terug te bereiken, gewoon in de bak.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 05:38

Dat ze in Belgie de maximum snelheid ook mogen verlagen naar 100

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:32

Die verlaging van de maximum snelheid is echt belachelijk. Maar goed, het betekent dat ik dus wat vaker over de A31 naar het zuiden zal rijden, dat is wel 30km om, maar scheelt echt in tijd. En ja, ik rij best vaak grotere afstanden en als ik met een aanhanger in Nederland van Groningen naar Roosendaal rij, dan is dat toch echt bijna 40 minuten langer bij de maximum snelheid zonder en met aanhanger.
Groningen-Vinkeveen is bijna allemaal 130km over de A7 en de A6, wordt dat 100, man, dan wordt de reistijd echt wel langer. Dus dat het geen tijd kost is echt onzin.
Ik rij tegenwoordig een EUR6 diesel, dus schoner kan ook niet. Heb mijn EUR3 auto geheel af gereden. Dus dat is heel goed voor milieu. 399.000 km was een mooie stand, liever had ik nog een jaar doorgereden, maar de pit was er uit, economisch doorrijden was geen optie, risico op stranden.

Versleten kleding gaat gewoon in de zwarte kliko. Maar dan is het echt af, want een tshirt met een gaatje kan prima in de winter nog onder een trui. Als ik iets wegdoe wat ik 2 jaar niet gedragen heb (dat is mijn norm), dan gaat het via mijn moeder naar de weggeefwinkel.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:46

Maar met aanhanger mag je überhaupt niet boven de 100. Dus hoe kan dat invloed hebben dan?

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:52

Anoniem schreef:
Maar met aanhanger mag je überhaupt niet boven de 100. Dus hoe kan dat invloed hebben dan?

90 vs 130 is echt een enorm verschil. In Frankrijk mag je wel gewoon 130 met een aanhanger (of op andere plaatsen 110), dus daar kun je net zo snel rijden met als zonder. En dat merk je echt. De vertraging naar de Lot/Dordogne (1235km) zonder aanhanger of met aanhanger (bagagewagen) betekent dat de vertraging in Nederland en Belgie zit. Maar met name in Nederland omdat ik dan nog helemaal naar het noorden moet.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:54


Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:57

Blijkbaar ook wel een unpopular opinion: ik vind het echt top dat de snelheid verlaagd is en ik ben een fanatieke automobilist die echt wel houdt van een rondje scheuren. Vooral in de randstad denk ik dat het heel veel gaat schelen in files en rijgedrag van mensen, het snelheidsverschil tussen auto's en vrachtwagens wordt minder groot waardoor je niet zo vaak op de rem hoeft en het rijdt in het algemeen gewoon chiller en zuiniger.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:58

Maar in NL mocht je überhaupt niet 130 met aanhanger. Dat veranderd gewoon niet.

Kijk als je regelmatig van Groningen naar Utrecht rijdt zal het best schelen(zonder aanhanger)
Ik snap echt wel dat die mensen er van balen. Das al snel een 15 minuten reistijd enkele reis.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:02

De hele vluchtelingen crisis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:03

purny schreef:
De hele vluchtelingen crisis

Je mening ís de vluchtelingencrisis? Of héb je een unpopular opinion óver de vluchtelingencrisis? En zo ja kan je die ook delen?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:05

NatasjavE schreef:
Maar in NL mocht je überhaupt niet 130 met aanhanger. Dat veranderd gewoon niet.

Dat bedoelt ze ook niet te zeggen volgens mij. Wat ze wil aantonen, is denk ik dat de reistijd er echt wel langer op wordt als de max naar 100 gaat, ongeacht wat voorstanders daarvan zeggen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:07

Emmaa_ schreef:
purny schreef:
De hele vluchtelingen crisis

Je mening ís de vluchtelingencrisis? Of héb je een unpopular opinion óver de vluchtelingencrisis? En zo ja kan je die ook delen?

Als ik die deel kom ik racistisch over. Ik heb een mening over de vluchtelingencrisis
Laatst bijgewerkt door purny op 18-11-19 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:08

NatasjavE schreef:
Maar in NL mocht je überhaupt niet 130 met aanhanger. Dat veranderd gewoon niet.

Kijk als je regelmatig van Groningen naar Utrecht rijdt zal het best schelen(zonder aanhanger)
Ik snap echt wel dat die mensen er van balen. Das al snel een 15 minuten reistijd enkele reis.

Precies, en ik rij dus best veel lange afstanden. Ik vind dat we net als de boeren gewoon in opstand moeten komen. Als iemand wat organiseert, dan doe ik mee. Deze regering is echt volledig van het padje af.

Vluchtelingen crisis? Waarom durf je je mening niet te delen?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:08

Omdat ik dan als racist word bestempeld

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:11

purny schreef:
Omdat ik dan als racist word bestempeld


Sommige dingen zijn ook gewoon racistisch. Ik vind niet dat racisme in dit topic thuishoort, dus als dat het is ben ik het met je eens dat je je mening voor je houdt.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:12

Dan kunnen we denk ik al wel raden wat je mening is :=
Laatst bijgewerkt door Whale op 18-11-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt