Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:40

Amber_anne schreef:
Niet alleen voor de wegen hoor maar ook voor het milieu. Als je geen auto hebt kies je dus voor een alternatieve manier, carpoolen, het OV, fiets


Doe dan gelijk alle auto's weg, als je zo gaat redeneren.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:41

verootjoo schreef:
Gini schreef:
Wat bij een nieuw samengesteld gezin? Die mogen er dan 2?


1 per huishouden bedoelt ze denk ik :P

Ik vind het een top idee. Geen 1 kind politiek, maar 1 auto politiek :Y)


Ah ok :+

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:41

Niobe schreef:
Amber_anne schreef:
Niet alleen voor de wegen hoor maar ook voor het milieu. Als je geen auto hebt kies je dus voor een alternatieve manier, carpoolen, het OV, fiets


Doe dan gelijk alle auto's weg, als je zo gaat redeneren.


In mijn mening vind ik niet dat alle auto's weg hoeven maar een stuk minder zou wel beter zijn. Een gezin van 4 met vier auto's vind ik overbodig ja.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:45

Dus dan zou ik geen auto mogen hebben omdat mijn ouders er al 1 hebben of? :')

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:02

En hoe gaan mensen dan werken? 6 uur in het OV? :')

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:05

Met paard en wagen naar het werk.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:06

Mijn ouders zitten allebei op de weg voor hun werk, mijn moeder moet naar crisisgezinnen. Dan pak je niet het OV.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:08

Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger


Aan de reacties te lezen idd een heel unpopular opinion :Y) :')

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:16

Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger


Ergens snap ik je wel maar als je in een Fries dorpje zonder voorzieningen in the middle of nowhere woont ben je behoorlijk gehandicapt zonder auto. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:38

Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger


En wat als je beide voor je werk op de weg zit?

Maar gezien de reacties, inderdaad deze is niet populair :D
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-11-19 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:41

Als het altijd zo is dan gaan mensen dus op zoek naar banen die met het OV te bereizen zijn of dichterbij zodat er met de fiets kan worden gegaan. Dan stel je je er op in. Nu wordt het idd een aanpassing maar later went zoiets prima

Onpopulair is die jammer genoeg wel :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:47

Amber_anne schreef:
Als het altijd zo is dan gaan mensen dus op zoek naar banen die met het OV te bereizen zijn of dichterbij zodat er met de fiets kan worden gegaan. Dan stel je je er op in. Nu wordt het idd een aanpassing maar later went zoiets prima

Onpopulair is die jammer genoeg wel :+


Nou ik ben vertegenwoordiger. Ik woon en werk dus rondom mijn woonplaats.

Maar om dat ik 20 verschilende adressen op een dag moet bezoeken gaat dat dus niet met het OV.(Of fiets)

Mijn man is ZZper. De ene keer werkt hij om de hoek9en gaat dus met het OV of de fiets) maar soms is het inderdaad niet te bereizen met fiets of OV. Of heeft hij ook meerdere afspraken op 1 dag op verschillende locaties.

Dus ik zou er qua unpopulair opinion van willen maken:

Alleen diegene die de auto voor hun werk moeten gebruiken(dus niet anders kunnen) of diegene die vanwege verminderde validiteit niet anders kunnen dan gebruikmaken van een auto mogen in de spits op de weg op. :Y) :+

(en ja ik weet dt dat ook niet haalbaar is :+ )

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:45

Het is wel waar dat je je eraan aanpast.
Mijn man heeft geen rijbewijs dus hij zal ook nooit solliciteren voor functies waar dat nodig is. Wij wonen dus daarom ook in de buurt van OV voorzieningen.

verootjoo
Berichten: 35657
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:46

NatasjavE schreef:
Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger


En wat als je beide voor je werk op de weg zit?

Maar gezien de reacties, inderdaad deze is niet populair :D


Als je veel op de weg zit voor je werk hoort daar meestal een leaseauto/bedrijfsauto bij en die zijn technisch gezien dan niet van jezelf dus tel je gewoon niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:46

Mag je een extra auto als ie elektrisch is? :')

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:48

Anthea schreef:
Mag je een extra auto als ie elektrisch is? :')


Nope. In geen geval :Y) :D

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:49

Sizzle schreef:
Het is wel waar dat je je eraan aanpast.
Mijn man heeft geen rijbewijs dus hij zal ook nooit solliciteren voor functies waar dat nodig is. Wij wonen dus daarom ook in de buurt van OV voorzieningen.


Ja, als je niet anders weet, dan is je hele leven daarop aangepast.
Ik pieker er niet over mijn auto in te leveren en in de hel dat OV heet te gaan bewegen. Wat mijn vriend doet mag hij zelf weten :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:00

verootjoo schreef:
NatasjavE schreef:


En wat als je beide voor je werk op de weg zit?

Maar gezien de reacties, inderdaad deze is niet populair :D


Als je veel op de weg zit voor je werk hoort daar meestal een leaseauto/bedrijfsauto bij en die zijn technisch gezien dan niet van jezelf dus tel je gewoon niet mee.


Hmm ja dat klopt. Ik heb een leasewagen.

Dan hebben we er maar een. :Y)

Avalanche

Berichten: 16096
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:17

Pandora2 schreef:
Anthea schreef:
Mag je een extra auto als ie elektrisch is? :')


Nope. In geen geval :Y) :D

_O- super reactie :')

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:19

Amber_anne schreef:
Als het altijd zo is dan gaan mensen dus op zoek naar banen die met het OV te bereizen zijn of dichterbij zodat er met de fiets kan worden gegaan. Dan stel je je er op in. Nu wordt het idd een aanpassing maar later went zoiets prima

Onpopulair is die jammer genoeg wel :+



Mijn huidige baan is op zich met OV (bus-trein-bus) te bereizen. Alleen ben ik dan van deur tot deur -zonder overdrijven- 1 uur en 35 minuten kwijt. Met de auto is die reis gemiddeld 30 minuten.
Voordat men auto's gaat verbieden, moeten de alternatieven heeeeeeel wat aantrekkelijker gemaakt worden. En dan ga je zien dat jouw mening helemaal zo onpopulair niet meer zal zijn.

senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:26

De promotie van elektrische auto's die momenteel gaande is, vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
We gaan nooit genoeg duurzame electriciteit opwekken om aan de energie verslaving te kunnen voldoen.
De ontwikkeling van auto's op waterstof etc. wordt niet gestimuleerd omdat het geen winst voor energiebedrijven oplevert.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:16

Shenavallie schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die berekening. Vooral omdat ik in de praktijk ervaar dat als iedereen dezelfde snelheid rijdt (in dit geval 100 km/h), je 'klompvorming' op de weg krijgt. En die 'klompen' vind ik zelf erg onprettig rijden, gevaarlijk zelfs. Ik zou dus heel graag de onderbouwing willen weten. Het gaat in het geval van diegene bij de TU om 5 kilometer langzamer, maar dan nog hou je - lijkt mij tenminste - ophopingen.

Dat effect houdt je altijd. Het heeft niets te maken met het aanhouden van dezelfde snelheid.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:26

senna21 schreef:
De promotie van elektrische auto's die momenteel gaande is, vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
We gaan nooit genoeg duurzame electriciteit opwekken om aan de energie verslaving te kunnen voldoen.
De ontwikkeling van auto's op waterstof etc. wordt niet gestimuleerd omdat het geen winst voor energiebedrijven oplevert.


Dit is off-topic, maar het laatste heb je fout. Ik zit in de waterstof en automotive, er word heel hard geïnnoveerd op dit gebied. Ook door/met giganten. Binnen afzienbare tijd kunnen FCEV gaan concurreren met elektrische auto’s.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:31

Die 1-auto politiek klonk wel leuk maar is natuurlijk totaal niet haalbaar en ook niet erg eerlijk. (Krijgen gezinnen van 6 personen ook maar 1 auto?)

Ik vind trouwens de snelheidsverlaging ook niet prettig rijden, op 100 stukken merk ik ook vaak dat het druk en dicht op elkaar rijden is, ik ervaar dat op 120 of 130 stukken toch echt anders.
Daarnaast vind ik het gevaarlijk met inhalen van bijvoorbeeld vrachtverkeer. Vind dat nu al niet chill op de 100 delen, maar wanneer alles langzamer rijd overal gaat dat nog moeizamer ben ik bang.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:32

Eh... wij waren met z'n zevenen thuis en hadden 1 auto :') Niets is onmogelijk :')