Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kat doodgereden

 
Profiel   

Jeetje wat naar, dat hoop je nooit mee te maken maar het gebeurt. En niemand wil het, maar je wéét domweg als je je kat buiten laat lopen dat het risico erin zit, ze kijken nou eenmaal niet netjes links en rechts voor ze oversteken. Maar snap heel goed dat je je onwijs rot voelt erover.
Super van je dat je doorgezet hebt om de eigenaar te vinden, fijn dat deze meneer realistisch reageerde, hoe super rot het ook is maar in ieder geval hoeft deze nu niet zinloos te wachten op een kat die niet meer thuiskomt, want die onzekerheid is vaak het ergste volgens mij.
Sterkte, je kunt er niets aan doen maar je blijft toch zitten met het rotgevoel. :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 19:23 



 
Profiel   

TS, wat vreselijk om het mee te maken. Je hebt het wel netjes gehandeld om de eigenaar van de kat te vinden. :(:) .

Dit doet me wel weer herdenken aan mijn eerste jack russel die lang geleden werd aangereden op straat.De meneer stond bij ons aan de deur te huilen en ik stond nog in mijn pyjama. Zijn toen gaan kijken naar mijn hondje en zag dat mijn hondje nog leefde, snel opgepakt en als een speer naar de dierenarts gereden. Later die dag was mijn hondje alsnog overleden. Die avond had ik de meneer laten weten dat mijn hondje dood was gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 19:24 



 
Profiel   

Ach gut, vreselijk! Kan me voorstellen dat je je onwijs naar voelt hierdoor. Ik heb een keer een eekhoorntje aangereden waar ik absoluut niet meer voor in uitwijken en heb me de hele dag rot over gevoeld. Een kat lijkt me helemaal vreselijk. Veel sterkte TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 19:26 



 
Profiel   

Wat vreselijk naar zeg! Ook ik vind dat je heel goed hebt gehandeld. Dat is helaas het risico, je kunt niet altijd alles ontwijken/heel hard remmen. |(

Fijn wel dat de mensen weten dat hun kat overleden is en niet in onzekerheid zitten en zich weken (zo niet maanden) afvragen waar hun kat is.

Onze kat was ooit aangereden en vonden we weggegooid in de bosjes terug. Ontzettend naar was dat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:00 



 
Profiel   

Je kunt hem wel even aan de kant van de weg leggen.
Voor rest heb jij er echt niks aan kunnen doen. De eigenaar van de kat wel wanneer die zijn verantwoordelijkheid had genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:04 



 
Profiel   

Heel heel kl...&@%#$£ wanneer zo iets gebeurd.

Zo te lezen een snelle dood.

Ik vind het super van je dat je tegen over de kat en de eigenaren je verantwoordelijkheid hebt genomen.

Sterkte en ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:40 



 
Profiel   

Ik heb m gewoon écht niet gezien. Toen ik m zag rende hij al midden op de weg...
Hij leek zelfs echt op m’n auto af te rennen, maar dat zal wel verbeelding geweest zijn...
Het naarste beeld was hoe hij half rollend naar die geparkeerde auto ging.... wat ik dus in m’n spiegels zag....
Bah...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:43 



 

Ahh ik snap heel goed dat je je heel erg slecht voelt maar heel even hoor je wil niet weten hoe veel mensen tegenwoordig door rijden in zo'n situatie, dat is erg.
Ik heb echt respect voor je dat je bent gaan zoeken naar de eigenaar ookal weet je niet waar je moet beginnen.
Zelf heb ik een paar jaar geleden mee gemaakt dat ik een aangereden kat vond ik reed op m'n brommertje naar huis en daar lag ie half midden op de weg op een weg waar hard werd gereden. Ik ben gebleven en gaan seinen naar auto's, dierenambulance gebeld die wouden niet komen ivm tijdstip, toen snel naar huis buurvrouw en spullen opgehaald om het beestje in ieder geval aan de kant te leggen, dat zijn van die momenten dat ik echt denk hoe kunnen mensen doorrijden als je iets aan rijd..
Dus ja niks anders dan respect voor jou ts.

Zelf overigens vroeger ook m'n kitten verloren die is voor de deur aangereden, stak over, bestuurder stopt, trekt net weer op en beestje wil toch terug oversteken, boem en weg was ie. De bestuurder kenden we en jaren later spraken we er nog wel eens over.
Nooit kwalijk genomen. Het is poedersuiker maar je kan niet alles voorkomen, helemaal als je het beestje niet ziet of hij net overgestoken is. Kan iedereen gebeuren, het is maar net hoe je er mee omgaat vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:55 



 
Profiel   

Ik heb het ook een keer meegemaakt, allesbehalve een fijne ervaring...
De kat liep over en kwam in aanraking met de zijkant van mijn wiel. Baan van 50 en ik reed 50, het was pikkedonker. Ik ben gestopt want de kat leek nog te leven, een andere bestuurder stopte ook en ik kreeg heel wat scheldwoorden over me heen en dat ik een onverantwoorde bestuurder ben, te snel reed enz, terwijl ik er echt niet aan kon doen.
De kat was uiteindelijk jammer genoeg dood en ben toen doorgereden omdat ik me al slecht genoeg voelde door het incident en die andere bestuurder bleef heel onbeleefd doen. Vond het achteraf heel jammer dat ik niet op zoek ben gegaan naar de eigenaar, maar ik moest echt weg uit de situatie. Achteraf ook nog veel gehuild want voelde me zo schuldig dat ik het diertje niet gezien had ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 20:59 



 
Profiel   

Heel netjes dat je zo hebt gehandeld. Je kunt er écht niks aan doen!

Ik heb hier vanmorgen weer een aangereden hond van de weg geplukt en naar de arts gebracht om in de te slapen. Niemand doet iets, iedereen rijdt er omheen. Woon hier al heel wat jaren maar het blijft je boos maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 15:37 



 
Profiel   

Slik..
Schrikken zeg, maar kan inderdaad gebeuren. Ongelukken zitten in een klein hoekje, je hebt in ieder geval gehandeld om te kijken of je wat voor de kat kon betekenen en gehandeld om de eigenaar te vinden.
Denk dat je niet veel meer had kunnen doen. Sterkte met de schrik. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 15:46 



 
Profiel   

picobello schreef
Heel netjes dat je zo hebt gehandeld. Je kunt er écht niks aan doen!

Ik heb hier vanmorgen weer een aangereden hond van de weg geplukt en naar de arts gebracht om in de te slapen. Niemand doet iets, iedereen rijdt er omheen. Woon hier al heel wat jaren maar het blijft je boos maken.


Buitenland is erg. Dat heb ik op Skiathos (Gr) wel gezien. Maar ook als oud medewerker van de dierenambulance waren verkeers slachtoffers dagelijkse kost.

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel een keer een vogel daar voel je je al net zo rot over.

Ik wil wel graag een tip meegeven aan iedereen. Mocht het je overkomen leg de kat aan de kant (ALLEEN ALS HET KAN EN VEILIG IS) en bel een dierenambulance . Die kunnen een chip uitlezen als er een inzit en de eigenaar bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:05 



 
Profiel   

Oh nee, kan me voorstellen dat je van slag bent. Maar je hebt het goed aangepakt. Denk niet dat veel mensen zelfs op zoek zouden gaan naar de eigenaar. Als ik die eigenaar was zou ik misschien niet zo kalm zijn maar de moeite en eerlijkheid zeker op prijs stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:07 



 
Profiel   

Goed gehandeld hoor. Valt je niets te verwijten.
:(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen