Camper

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Camper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 00:10

Na lang wikken en wegen zijn wij aan het kijken voor een camper. Zie soms door de bomen het bos niet meer. Wat een aanbod. We hebben door al het kijken en surfen op het net wel een lijstje wat we willen. Ruimte ivm 2 honden, vast bed, genoeg zitruimte, veel opbergruimte, etc.

Zijn er bokkers die ook een camper hebben? Hoe zijn jullie op zoek gegaan, wat voor camper hebben jullie. Welke reizen maken jullie er mee?
Benieuwd naar jullie ervaringen!

Alagone
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Belgie

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:14

Wij hebben nu 12 jaar een camper en vinden het zalig.
Voor je er een koopt kun je het beste een paar keer huren, kost wat geld maar alleen zo kun je ontdekken welke indeling je bevalt en welk merk je voorkeur heeft.
Kijk goed naar het laadvermogen, bijna alle campers zijn overladen.
Je verschiet wat voor gewicht je meeneemt, overladen bij een ongeluk geeft grote problemen en ook de controles nemen toe.
Wij hebben met 2 volwassenen hele inboedel en e-bikes 500 kilo nodig (water, stoelen, pannen, sevies, beddengoed, eten, gas, diesel......)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:27

Steekt half vinger op. Camper van mijn vader in gebruik al jaren. Zijn ook wel 3 honden in meegeweest. Geen grote camper maar een redelijk standaard 4 persoons half integraal. Maar mijn ouders hebben voor deze veel getest voor oa camperclub. Best veel campers zijn groot maar niet praktisch in gebruik.

Deze heeft vast bed achter en tafel kan bed worden. Drie pits kookstel, veel kastruimte. Grote bergplaats onder het bed en onder de banken. Grote badkamer met wc en douche gescheiden. Raam achterin waardoor je met rijden zicht hebt.

Camper is 230 cm breed, 270 cm hoog en leefruimte is uit het hoofd 425 cm dan komt cabine voor er nog bij. Past net op gewone parkeervakken (erg belangrijk en ook wendbaar genoeg in bochtige krappe hoekjes) en weinig last van hoogte beperkingen. Schoon Watertank zit onder een van de banken en ipv losse gasflessen lpg onderbouw. En ipv de losse gaskachel boiler met ringverwarming.

En heeft een verlengde as waardoor achterkant minder deint en verkeersdrempels niet te vaak boem geven aan de achterkant. Zonnepaneel op het dak en daardoor redelijk self supporting.

We hebben genoeg campers zien klemrijden in situaties wegens te lang voor de bochten. Dubbelassers die niet welkom zijn. En hoge campers die zich stukrijden op takken of viaducten. De hogen zijn ook onzuiniger in gebruik door hun luchthapper erboven.

Het is een moncayo falcon, helaas worden die niet meer gemaakt maar vergelijkbaren zijn wel te koop.

Wij gebruiken hem veel, weekendjes weg, langere vakantie, als slaapplek bij verre afspraken en wintersport. Ergste is -18 graden buiten. Goed warm te krijgen maar externe stroom dan wel nodig. Anders is de kachel rap leeg met sneeuw op de panelen. :') wakker worden met -6 binnen en bevroren waterleiding is wel spartaans :)) .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:53

Mn ouders hebben een renault traffic die verbouwd is tot een camper, met een liftdak. 's Nachts kunnen ze door het dak naar de sterren kijken :)
Het grappige is dat je niet ziet dat er camper rondrijdt. Ze mogen ook alle steden gewoon in, alles waar je met een auto ook mag komen.
Het is natuurlijk minimaal qua comfort. Een bed dat is om te bouwen tot bank. Met daaronder 3 lades voor spullen. Keukenblokje zit erin, maar ze koken daar alleen met slecht weer. Anders koken ze gewoon buiten.
Er zit een zonnescherm aan de buitenkant.
Wanneer ze aankomen, zijn ze in een kwartier helemaal geïnstalleerd.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 08:04

Leuk jullie ervaringen te lezen en mmn tips!

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:44

Wij hebben er een op een Fiat Ducato basis, ergens uit eind jaren 90 dus met veel ervaring.
We zijn gezin met 3 kinderen en hebben dus gekeken naar minimaal 5 zitplaatsen. Aangezien hij uit de vorige eeuw is, zijn op de achterbanken geen gordels verplicht.

We hebben er dus een met een alkoof waar een 2 persoons bed is, dan een stapelbed achter (vast maar zou er ook uit kunnen en dan zitplaatsje voor 2 personen. En de eethoek is om te bouwen naar bed. Gelukkig slaapt mijn dochter meestal in een tentje. Verder een kleine badkamer waar we alleen de wc af en toe gebruiken en de douche vooral gebruiken voor vieze/natte kleren/schoenen/paraplu's etc.

Let inderdaad op het daadwerkelijke laadgewicht. Ik heb in de "schoonwatertank" altijd maar max 30 liter. zo heb ik 70kg extra voor bagage. Nu is deze ingebouwd en krijg je hem niet leeg met de pomp dus dat water is alleen goed om de wc te spoelen. Voor koken/drinken heb ik een kleine jerrycan.

Met zijn 5en vind ik het vaak toch behelpen en ik denk dat we bijna altijd overladen zijn ondanks dat we geen fietsen etc mee nemen. Mijn man gebruikt hem vaak voor weekendjes weg met 1 kind. Ik ga liefst met alleen de kinderen op vakantie er mee. We zijn er toen de kinderen kleiner waren, 3 weken mee door Engeland getrokken. Dit jaar een week in Nederland op een vaste camping (paarden mee achter de gewone auto). Ook de randen van de Alpen mee gedaan en de Eifel. Ik hoop komend jaar weer met de kinderen naar Frankrijk te gaan er mee.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:03

Inderdaad wat karuna zegt klinkt mij heel bekend in de oren. Wij hebben jarenlang campers gehad (25 jaar) En ze worden maar groter en onhandiger. Zo hebben wij op een camperbeurs in Duitsland eens een concorde aangetroffen waar een bubbelbad onder de bank zat :+
Mijn ouders waren lid van de belangrijkste camping bladen. Ikzelf heb tijdens mijn jeugd geschreven voor 2 van die bladen over de reizen die wij maakte en de campers die wij hadden (heel oud ding, Dethleffs [12 meter lang] Frankia660, Rapido (1 jaar gehad, beviel echt niet) Knaus, Hymer, omgebouwde fiat busje en als laatste een Chausson

Het is gewoon heel belangrijk dat je kijkt wat je ermee wilt gaan doen. Wil je veel reizen naar ook onbekende gebieden en dus onbekende straatjes enz. dan is een kleinere camper een stuk handiger.
Wat wij altijd deden was een nieuwe camper tijdens de proefrit uitproberen. Dus een stukkie rijden, neerzetten voor de "nacht" en doen alsof we gingen koken, rusten, slapen en dan alles uitproberen.
Waar wij vaak overvielen (lange benen gezin) is dat vaak de voorstoelen wel kunnen draaien (fijn, iets meer leefruimte) maar dat dit vaak niet gelijktijdig kon.

Ook gingen wij altijd voor vaste bedden achterin toen ik niet meer meeging, daarvoor hebben we alkoof campers gehad. Bedden die omhoog en naar beneden moeten zijn allemaal leuk en aardig maar je verliest zoveel opbergruimte. Want zeker als je langer weggaat en niet altijd weet waar een supermarkt zit is het fijn om noodvoorraad bij je te hebben. Hell, op een gegeven moment hadden wij zelf een aggregaat mee.

En ook hoe wil je op vakantie moet je in de gaten houden. Wil je van camping naar camping en maak je daar gebruik van de voorzieningen of ben je meer van het wild parkeren en is het fijn dat je wagen bijvoorbeeld zonnepanelen heeft en LPG heeft voor de verwarming van de wagen.

Toen ik ouder werd en onze vakantie veranderde, veranderde de campers mee met onze. De laatste was zelfvoorzienend op water na. Zonnepanelen op het dak, lpg voor koken en verwarmen van de wagen, ipv de normale 2 accu's hadden we er 4 (zelf geplaatst) die we kunnen opladen en ook konden kiezen welke er werd gebruikt en welke werden opgeladen. Toen gebruikte mijn ouders alleen nog maar kamperplaatsen en stonden ze niet meer op de campings.

Wij zijn door de jaren heen naar de volgende land geweest:
Nederlander, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Engeland, Ierland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, Italië, Bosnië – Herzegovina, Kroatië, Bulgarije, Griekenland, Hongarije, Kosovo, Oekraïne, Roemenië, Slowakije, Tsjechië en Turkije. En misschien dat ik er nu een paar vergeet :+

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:21

Voor ons was eis nr 1 vaste slaapplaatsen voor 3 personen, zodat iedereen kan gaan slapen en opstaan zonder de anderen te hinderen en zonder verbouwingswerken. We hebben dus een alkoofcamper met achteraan stapelbedden. Van het onderste bed hebben we de matras weggehaald en daar liggen kussens voor de honden. In principe kunnen de honden langs het garagedeurtje direct naar hun plaatsje zonder met modderpoten heel de camper door te moeten.
Onze camper is 7m lang en in principe voor 6 à 7 personen, maar met z'n 3en en 3 honden is het al meer dan vol.
Nu we aan een nieuwe toe zijn zoeken we terug naar een alkoofmodel (ik slaap heel graag op de '1ste verdieping' en een alkoofmodel geeft veel ruimte op een beperkte lengte) maar dan met de grote eettafel aan de rechterkant. Dan is de leefkant rechts en de technische kant (badkamer, koelkast, kleerkast) links. We hebben gemerkt dat we heel vaak aan het manoeuvreren zijn als we willen eten met een mooi uitzicht.
Helaas is het aanbod op dit moment vooral gefocused op luxueuze 2-persoonscampers voor een ouder publiek. Familiecampers vind je minder in de toonzalen.
Gewicht is ook wel iets waar je moet op letten. Handige vuistregel is de 7m grens: daaronder kan je meestal met een rijbewijs B en daarboven zal je voor een C moeten.
Mocht je voor een oudere 2dehandse gaan moet je ook letten op de spoorbreedte. Sinds pakweg 10 jaar geleden is een breder spoor standaard, vroeger had je ook smallere chassis, wat minder stabiel rijdt.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:53

Leuk! Wij zijn inmiddels al 2x gaan testen..... gehuurd dus.

Eerst een gemiddeld model, en recent 3 weken een grotere. En eigenlijk kijken we nu, wanneer we iets willen aanschaffen, naar een kampeerbus. De kampeerbus van Possl spreekt ons nu het meeste aan.
Veel van de kastjes waren leeg, er was feitelijk teveel ruimte in gewone campers die we niet gebruikten. Maar het grootste probleem van een grotere camper is toch wel dat je beperkt bent in waar je terecht kunt en kunt parkeren.
We hadden wat plaatsjes op de planning staan om te bezoeken, maar dat kun je met zo'n camper wel vergeten. Bovendien een hoop gepuzzel om dat ding op nauwe bochtige plekken schadevrij in en uit te parkeren.

Enfin, kampeerbus dus.... wat zijn die tegenwoordig ook geweldig efficiënt ingericht!!!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 13:28

Wat ik zo lees is groter niet altijd handiger. We kijken nu rond de 6.50 a 6.70. te klein is lastig daar er 2 honden mee gaan en een beetje ruimte daarin wel fijn is.
Willen er graag weekenden mee weg maar zou bv ook graag richting Kroatië willen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:36

Dat is het eeuwige dilemma van een camper: van binnen is hij altijd te klein en van buiten altijd te groot :)

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:39

Wat leuk! Laadvermogen is absoluut iets waar je goed naar moet kijken. Ook wij waren met onze vorige Hobby regelmatig te zwaar. Daarnaast is indeling echt heel belangrijk en heel persoonlijk. Om te beginnen zou ik gewoon bij veel camperboeren gaan kijken en inderdaad huren zodat je het in de praktijk kan ondervinden.

Wij hebben onze camper nu 4 jaar, een Hobby 600 van 1991 met Fiat Ducato cabine. Deze hebben we als wrak gekocht en compleet gestript en opnieuw opgebouwd. Ontzettend leuk om te doen, maar een tijdrovende klus. We zijn er ontzettend veel mee weg. Met deze camper hebben we al onze zomervakanties gedaan, veel weekenden weg en wintersport in Oostenrijk en Zweden met -30. In de loop van de 4 jaar hebben we nog wat kleine dingen extra op onze camper gemaakt zoals een gasaansluiting buiten, een buitendouche, zonnepaneel, een extra kachel en een "max fan". Dit model camper is een jaar of 2 geleden uitgeroepen tot klassieker, dus onderweg en op camperplaatsen krijgen we veel duimpjes en aanspraak over onze camper. Dat is wel geinig.

We hebben 1,5 week geleden de grote broer hiervan gekocht, een Hobby 750 van 1998 met Fiat Ducato cabine. Deze is 2 meter langer dan de vorige Hobby en heeft ook meer laadvermogen. Dus ik moet mijn C1 rijbewijs gaan halen 8-)

dito schreef:
Wat ik zo lees is groter niet altijd handiger. We kijken nu rond de 6.50 a 6.70. te klein is lastig daar er 2 honden mee gaan en een beetje ruimte daarin wel fijn is.
Willen er graag weekenden mee weg maar zou bv ook graag richting Kroatië willen.


Ik denk dat je dan misschien zelfs al wat groter moet gaan kijken. Onze camper was 6 meter lang, maar ik moet er niet aan denken dat daar ook 2 honden in zouden moeten. Daar was simpelweg geen plek voor. In de gemiddelde buscamper zal dat ook krap worden, denk ik. In een camper met alkoof zal het denk ik wel haalbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door EvaC op 23-09-19 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 13:42

Haha geweldig....verbouwd.... foto :D
Ik zeg ook steeds iew lelijk dat hout ga ik schilderen maarja als je hem wilt door verkopen ga je in bedrag wel achteruit gok ik. Meeste campers zijn qua kleur toch standaard.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:52

dito schreef:
Wat ik zo lees is groter niet altijd handiger. We kijken nu rond de 6.50 a 6.70. te klein is lastig daar er 2 honden mee gaan en een beetje ruimte daarin wel fijn is.
Willen er graag weekenden mee weg maar zou bv ook graag richting Kroatië willen.

Wij hadden destijds twee grote honden (72 cm en 63 cm schofthoogte) en een kruising russel whippet. Groot genoeg voor twee personen, veel bagage, rolstoel, sportspullen van mijn ex enz.

En nu groot genoeg voor wintersportspullen inclusief skies en schoenen, rolstoel enz. :D en nog niet over de maximale belasting heen inclusief 80 liter water. Juist omdat hij wat korter is en geen hoge alkoof heeft heb je meer bergkilos over. Omdat camper heel veel bergruimte heeft. Ook deels ivm de ringverwarming en de lpg tank. Daarmee hebben de de gaskachel plek als mega bergruimte voor al het voedsel en gaskastje buiten voor stroomkabel, sneeuwkettingen, wasspullen enz.

De maten die je noemt zijn inwendige leefruimte maten, als je daarbij de cabine meeneemt kom je al gauw te groot uit voor de krappere plekken. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-09-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:54

Wij reizen inmiddels al wat jaartjes met een camper. Eerst met twee alkoofcampers, o.a. de Hymer 640 van mijn ouders. Het waren fijne campers, maar we vonden ze wel een beetje groot en hoog. Je zet ze ook niet zo makkelijk naast het huis.

Sinds drie jaar hebben we een eigen camperbus, de Karmann Davis 590. Met vast bed en toilet en qua ruimte groot genoeg voor ons tweetjes. We hebben zelfs een paar keer onze twee kids mee gehad, die dan in een tentje sliepen. Honden erbij wordt in onze bus qua ruimte wat lastig denk ik, omdat die toch binnen moeten slapen. Hoewel, ze zouden ook in een bustent kunnen slapen natuurlijk, maar dan moet je die wel altijd meenemen.

Al met al bevalt onze camperbus ons prima. We gebruiken hem voor vakantie, weekendjes weg, verhuizen en voor de paardentrailer, want hij mag 2.5 ton trekken ;-).

Kennissen van ons hebben zelf een verlengde uitvoering van de Fiat Ducato ingebouwd, waarbij twee hondenbenches onder het (wat hogere) bed zijn geplaatst. Qua lengte (6.40 mtr) lijk me dat persoonlijk niet zo fijn met inparkeren en zo. Maar goed, met hun grote honden wel heel fijn.

Eigenlijk had ik wel graag de Karmann Dexter 550 willen hebben. Die is een halve meter korter en dat parkeert toch wat makkelijker in. En ondanks de kortere lengte is er toch meer leefruimte in deze camper door het handige hefbed. Voor de honden heb je hier ook meer ruimte in denk ik. Helaas is hij bijna niet in Nederland te koop en moet je al richting Duitsland voor een gebruikt exemplaar..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:57

Mijn fikjes slapen op het dan omgebouwde tafelbed. Of ze blijven op de grond pitten. Past best. :D

Alagone
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:00

Wij willen geen kleine camper, onze vorige was 7.35 en de nieuwe 7.41.
En inderdaad soms is het een parkeerplek zoeken, maar met de fiets komen we er dan ook. *\o/*
Het is niet altijd mooi weer en dan wil ik me graag kunnen bewegen binnen ;-) en ook met 2 tieners is ruimte geen overbodige luxe.
Daarom uitproberen is de boodschap, elke indeling heeft zijn voordeel en zijn nadeel.
Onze vorige was een alkoof met achter een dwars bed, de nieuwe is een integraal (veel mooier zicht als je rijd zeker in de bergen) en 2 enkele bedden achter. We worden er niet beweeglijker op en over elkaar klimmen om s'nachts naar het wc te gaan is niet ideaal.
Ik wil per se een vast bed, elke avond de zithoek ombouwen vind ik niet fijn (echte matrassen slaapt meestal ook lekkerder)
Ook gebruiken wij onze douche regelmatig (staan graag "vrij" zeker in Noorwegen)
Een garage achterin is dan weer ideaal om de fietsen, truistoelen, bbq, enz in kwijt te kunnen.
En ja we zijn verwend :o

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:22

dito schreef:
Haha geweldig....verbouwd.... foto :D
Ik zeg ook steeds iew lelijk dat hout ga ik schilderen maarja als je hem wilt door verkopen ga je in bedrag wel achteruit gok ik. Meeste campers zijn qua kleur toch standaard.


Heb ik voor je! Als je meer wil zien mag je wel een pbtje sturen.

Bij aanschaf. Hij was behoorlijk verrot, zowel bodem als wanden en de indeling stond ons niet helemaal aan.
Afbeelding

Na twee maand verbouwen hebben we 4 jaar zo rondgereden. Helemaal wit. We wilden hem eigenlijk weer in de originele Hobby-kleuren, maar daar hebben we nooit de tijd voor genomen. Deze foto is genomen op de Grossglockner.
Afbeelding

En dit is onze nieuwe camper. Lekker degelijke foto :D
Afbeelding


Alagone schreef:
*knip We worden er niet beweeglijker op en over elkaar klimmen om s'nachts naar het wc te gaan is niet ideaal.
Ik wil per se een vast bed, elke avond de zithoek ombouwen vind ik niet fijn (echte matrassen slaapt meestal ook lekkerder)


Hier ook de eis van een vast bed. Wij zijn nog maar 32 en ik werd nu al gek van het over elkaar heen klimmen :Y) Onze nieuwe camper heeft een Frans bed, dus klimmen is verleden tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:23

Jullie kunnen met die dubbele as wel op veel plekken terecht? Ik kom veel plaatsen en campings tegen waar dubbele as niet in toegestaan vanwege gewicht zowel camper als caravan.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:31

karuna schreef:
Jullie kunnen met die dubbele as wel op veel plekken terecht? Ik kom veel plaatsen en campings tegen waar dubbele as niet in toegestaan vanwege gewicht zowel camper als caravan.


Ja? Mag ik vragen waar? Ik moet bekennen dat ik ze in de afgelopen 4 jaar nog niet ben tegengekomen. Wij staan eigenlijk meestal op camperplaatsen en dan checkte ik met de vorige ook altijd wat de max. lengte was die er toegestaan is. Ik heb nog nooit gezien dat dubbele as of een bepaald gewicht niet toegestaan zou zijn. Ik heb zelfs concordes zien staan op SVR campings. We hebben deze camper net 1,5 week en moeten beide het C1 rijbewijs nog halen, dus we zijn er nog niet mee weggeweest.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:31

Wat een leuk topic! Hier geen ervaring met een camper, maar laatst hadden we het er toevallig over en misschien dat het wel iets is over een paar jaar. Komende tijd maar eens rondkijken en misschien een keer wat proberen.
Vriend heeft een stapel rijbewijzen en mag praktisch overal mee rijden, dus qua grootte hoeven we daar geen rekening mee te houden, maar het moet natuurlijk nog wel een beetje praktisch zijn.

We hebben het ook al eens gehad over iets wat opgeknapt moet worden, hij is erg handig (monteur) en ik denk wel eens dat hij alles kan maken, dus dat zou in de aanschaf misschien nog wel wat kunnen schelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:36

Zowel in frankrijk, duitsland, belgie en luxemburg. Zowel campings als halfverharde en onverharde camperplekken. Op best veel verschillende plekken eigenlijk. :j en gehoord van mensen met een grote camper, die van kleiner naar groter waren gegaan en nu vaak tegen belemmeringen en verboden aanliepen en regelmatig hun overnachtingsplek moesten aanpassen ivm verboden of domweg te kleine plek. -O-

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:41

Wat bizar. Camperplekken pak ik meestal via ACSI of CamperContact, nog nooit zien staan. Deze camper tikt net de 8 meter niet aan en groter wilden we ook zeker niet i.v.m. ruimte op plekken. Ik zal er eens op gaan letten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:44

Soms was de dubbele as niet toegestaan ivm gewicht. Soms paste het niet. Ik gebruik een mix van campercontact en onderweg bordje zien om een plekje te vinden.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:52

Mijn ouders hebben een camper waarbij het bed tegen het plafond zit en die je half of helemaal kan laten zakken als je gaat slapen. Dit omdat ze hun twee labradors mee hebben op vakantie en die dus op deze manier genoeg ruimte hebben en ze niet bij mijn ouders op bed kunnen in standje half.