The flip life

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 19:13

Ik kon hier geen recent topic over vinden maar zijn er meer mensen die dit doen? The flip life is gebaseerd op de methode van Gary Vaynerchuck en gaat om efficiënt tweedehands spullen kopen en verkopen. Ik vind het zeer interessant en ben er sinds gisteren mee begonnen.

Op YouTube staan verschillende filmpjes met tips. Misschien leuk om elkaars ervaringen te delen?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:28

Klinkt interessant :j

Ik heb wel eens wat tweedehands spullen gekocht en opgeknapt, en met winst verkocht, maar het lijkt me lastig om er echt leuk aan te verdienen omdat er vaak zo veel werk in gaat zitten.

Ik ben benieuwd naar jouw projectjes!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 19:48

Jaa klopt zit heel veel werk in. Goede foto's duidelijke omschrijving is heel belangrijk maar kost veel tijd. Ik heb gisteren een fiets verkocht voor 25 euro en mooi opgeknapt. Ik heb de fiets gekocht voor 10 euro

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:01

Het is wel erg leuk om te doen vind ik :j

Fietsjes heb ik ook gedaan. 2 vouwfietsen gekocht, samen voor 20 euro. Opgeknapt, een paar keer gebruikt, en toen voor 40 euro per stuk verkocht :))

Verder een salontafel van 15 voor 50 euro, een displaykast gratis gekregen, voor 125 euro verkocht..
Een bed, een modeltreinset (daar had ik mazzel mee, voor 50 gulden gekocht en voor 300 verkocht :)) ), een oude fotocamera met dure lenzen, en nog wel meer spullen.
Maar ik doe dat vooral voor de lol, en alleen met spullen die ik zelf ook graag een tijdje wil gebruiken.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 20:15

Oh wauw dat klinkt allemaal heel goed. Wat leuk dat je zo goed bezig bent met tweedehands spullen. Haal je het ook wel eens uit een kringloopwinkel en dan verkopen via marktplaats?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:33

Ik haal bijna alles van marktplaats. Onze kringloopwinkel is behoorlijk duur helaas. En op marktplaats zijn veel meer spulletjes te vinden waar iets aan mankeert en die zelf op te knappen zijn. Dat soort spulletjes verkopen ze niet bij de kringloop. Kapotte spullen nemen ze daar niet eens aan. Maar dat zorgt er wel voor dat ze op marktplaats echt voor een prikkie te vinden zijn, soms zelfs gratis.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 20:37

Ja precies! En Facebook marktplace werkt ook wel heel fijn vind ik. Doe jij dat ook?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:46

Oh dit klinkt leuk zeg. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar wat als je met de zooi blijft zitten. Zit je mooi met je hele tuin vol Marktplaats items. :D

Het is wel leuk om al het geld wat je er daadwerkelijk aan over hebt apart te doen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:02

Ik kocht vroeger vaak goedkope schoenen via Marktplaats, die hadden dan vaak slechte foto's, en de titels van die advertenties waren vaak ook gewoon 'laarzen' haha. Ik maakte ze dan weer netjes en met veel betere foto's op witte achtergrond en een duidelijkere titel met kleur, merk, maat, etc. Verdiende er altijd lekker op. Was leuk om te doen!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:07

Vraag mij af of dat hier in het noorden wel werkt qua vraag en aanbod. Wonen jullie in het noorden? :+

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:16

Nope, ik woonde in Utrecht toen haha. Dat maakt vast verschil inderdaad ;)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 21:23

Oh leuk al die reacties! Ik woon ook in het noorden

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:50

Ik woon juist helemaal in het zuiden :))
Facebook marktplace gebruik ik nauwelijks eigenlijk. Hier in de buurt gebruiken de meeste mensen toch nog gewoon marktplaats, of de buurt-zoekertjes website.

Goede foto’s scheelt inderdaad echt heel veel!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 09:16

Ik vind het soms nog best wel lastig om de juiste prijs te bepalen. Hoe doen jullie dit?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:51

Vergelijkbare spullen zoeken op marktplaats, vergelijken hoe de kwaliteit is, en dan hoger of lager prijzen dan wat er te koop staat :D
En dan geduld hebben en wachten op iemand die de prijs ervoor wil betalen, en niet direct voor een laag bod gaan.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 11:52

Ja precies zo doe ik het ook. Kleding is trouwens heel moeilijk te verkopen via marktplaats

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:39

_Lobke_ schreef:
Ik kon hier geen recent topic over vinden maar zijn er meer mensen die dit doen? The flip life is gebaseerd op de methode van Gary Vaynerchuck en gaat om efficiënt tweedehands spullen kopen en verkopen. Ik vind het zeer interessant en ben er sinds gisteren mee begonnen.

Op YouTube staan verschillende filmpjes met tips. Misschien leuk om elkaars ervaringen te delen?


Wij doen dat al zeker 15 jaar als fulltime inkomen. Geen kleding trouwens, daar is teveel gezeik mee. (als iets niet past moeten we t volgens de Engelse wet retour nemen en volledig geld terug geven, ook de uitgaande verzendkosten)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 14:29

@nadia: wat gaaf zeg al 15 jaar! Jullie hebben dan nu inmiddels een heel bedrijf denk ik. Lijkt me wel heel leuk.

Ik heb vandaag een fiets verkocht en een computer monitor. Weer 30 euro verdiend.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:44

Ja, wij huren een opslag unit van 25m2 en dat staat helemaal vol, zoals het er nu naar uit ziet gaan we naar een 40m2 unit volgende maand. We wonen nu bijna 7 jaar in de UK en we zijn hier weer vanaf 0 begonnen, mijn man had zelfs een normale baan toen we hier heen gingen. Inmiddels heeft hij die weer opgezegd en is het weer full time reselling.
Onze oudste zoon en 1 van onze dochters zijn ook voor hunzelf begonnen, (zoon is 12, dochter is 10) die zijn begonnen met iedere week £1 op de rommelmarkt en als ze dan iets hebben zoeken ze zelf op Ebay wat het waard is, ik list het dan voor ze (omdat ze te jong zijn voor een eigen Ebay en Paypal account) en als t verkoopt krijgen zijn de winst na aftrek van alle paypal en Ebay fees. Hier sparen ze de helft van en de andere helft investeren ze weer in nieuwe dingen om te kopen.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:50

Gaaf zeg!
Ik heb wel een beetje het idee dat mensen in Engeland wat makkelijker hoge prijzen betalen voor tweedehands spul en makkelijker spullen aan de straat zetten dan hier in NL, als ik die tv programma’s zo bekijk, klopt dat?

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:54

Aan de straat zetten (helaas) niet. T scheelt hier dat de post een heel stuk goedkoper is. Ik verzend een small parcel (doos van 45x35x16cm) voor £2.79 via hermes of £2.90 via Royal Mail.
Mensen kopen dus makkelijker een stuk speelgoed gebruikt online. Als ik hier een knuffel verkoop van bijvoorbeeld Disney Store kan ik £9.99 all in vragen en nog winst maken (als ik ze voor £1 koop op de rommelmarkt) maar in Nederland zou ik al veel meer moeten vragen omdat verzenden alleen al 7 euro ofzo kost.
Hier klagen we al als we een groot en zwaar item moeten verzenden en dat is maar £7.50 (tot 20kg!)

Ik heb t idee dat de VS nog makkelijker is, daar is dumpster diven natuurlijk heel normaal, hier mag dat niet.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:19

Oh dat scheelt inderdaad enorm veel, die lage verzendkosten!

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:30

Hier inmiddels ook weer fanatiek alles op marktplaats en fb marketplace aan het zetten. Gisteren een printer en vandaag weer een oude camera verkocht. Zeker nu we het huis weer aan het opknappen zijn komen we heel veel spullen tegen die weer naar een nieuw huis mogen.

Ik koop ook eigenlijk 'nieuwe' dingen alleen via marktplaats. Zo heel m'n inrichting is inmiddels tweedehands, op een paar kleine dingen na.

Wauw Nadia , wat fijn zeg dat je hier je volledige inkomsten uit kan halen!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: The flip life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 19:04

Jeetje Nadia dat scheelt behoorlijk die verzendkosten! Hadden ze dat in Nederland maar ook :p

Tellie: wat leuk dat je zo fanatiek bent! Nieuwe spullen op marktplaats kopen doe ik ook wel eens dat scheelt behoorlijk met winkelprijzen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:07

Ik vind Gary Vaynerchuck een verschrikkelijke eikel die onzin uitkraamt :')

Maar los daarvan koop ik wel tweedehands :j Vooral op Facebook Marketplace. We zijn onlangs verhuisd van een bemeubeld naar een onbemeubeld appartement en hebben voor weinig geld tweedehands dingen als een televisie en boekenkast kunnen kopen. Vind Marketplace heel handig omdat je kan filteren op dingen in je omgeving. Bij onze televisie had ik eentje gevonden op 500m van ons en een halfuur na mijn eerste bericht naar de verkoper stond hij hier bij ons. :D