Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:19

Suzanne F. schreef:
Krijg ik een berichtje dat het vandaag komt, op zondag! Nou ja, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maandag had prima geweest hoor. Ik ga ook weg zo, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo tof. En naar een PostNL punt kan het niet want die zijn dicht op zondag hier in de buurt. Ben benieuwd waar hij dan belandt.

Dan bieden ze hem gewoon morgen nogmaals aan :j

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:12

Banyu schreef:
Marjo schreef:
[ [url=m/cZdaS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta versteld van dit berichtje. Is dit een automatisch systeem die alleen naar excessen kijkt? Ik heb een dekje verstuurd. Wilde hem niet dubbelvouwen, vind ik zonde.

13 euro?! Is dat niet een beetje belachelijk om te moeten betalen? Sorry hoor maar postnl maakt zich niet populair..


Had ik ook. Tot twee keer aan toe een mail gekregen. Darna nooit meer iets gehoord en niet betaald.

Pakket was gewoon bezorgd!


Let op met die berichten, vaak is dat gewoon fraude. Bij pakketten van B-Post krijg ik ook bijna standaard een mailtje van een vreemd email adres dat ik nog verzendkosten moet betalen, terwijl alles betaald is. Ik negeer dit gewoon. Heb 1x de afzender gecontacteerd, en die zeiden ook dat het niet bij hen vandaan kwam, dat het oplichting is.

Zou me trouwens ook verwonderen dat PostNL rechtstreeks naar de bestemmeling geld zou vragen, hun klant is de verzender van de pakketten, dus dan zou de mail naar hen gaan.

Edit: sorry, ik zie nu plots dat je idd de verzender bent, dus dan kan het mss wel.
Laatst bijgewerkt door hwn op 15-08-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37225
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:13

Tsja, ik ben de verzender en het mailtje ziet er erg betrouwbaar uit. Alles klopt :\

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:05

Niet PostNL maar DPD.

Iemand een idee of ik een klacht kan indienen?

Vorige week moest er een bestelling eindelijk geleverd worden die sinds 2 september 'al in the running was in het systeem'. Eindelijk dan afleverdatum 13 september. Hele dag thuis geweest, niemand aan de deur gehad. Status was nog steeds 'in transit'. Na mails te versturen naar dpd en geen tot vage antwoorden te krijgen. Vandaag gebeld. Wat blijkt, heeft de koerier het pakketje doodleuk ergens bij een of ander bedrijf afgeleverd zo'n 20km verderop zonder dan zelfs te updaten dat het afgeleverd was 8)7

Krijg ik dan doodleuk de vraag of ik het daar niet kan gaan halen. Nou nee, ik werk zelfs niet voor dat bedrijf. Lijkt me beetje vreemd. Nu gaan ze dan regelen dat het pakket naar een dpd punt gaat, niet naar mij thuis want dat was geen mogelijkheid. Meestal ben ik enorm geduldig, maar ik stoorde mij eraan dat het dus een week duurt voor iemand mij deftig kan antwoorden, dat het mij dan nog een telefoon van 15 minuten kost aan 0,30 cent en dat ik nu nog eens benzine kan spenderen aan een fout door hun _-:(

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:56

wij hebben een nieuwe bezorger -O-
Jarenlang hele goede bezorgers gehad...verleden tijd dus.
Ik woon in het buitengebied, iedereen kan het zo meenemen zonder dat je het ziet
Uiteraard past het niet, dus binnenkant van brievenbus kan niet meer dicht

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:05

Hier ook een dpd klacht. Er zouden 2 grote pakketten worden opgehaald die retour gaan, vandaag. Zijn ze gisteren dus geweest terwijl er dus niemand thuis was. Nu zouden ze dus vandaag komen en ik bel dus de dpd klantenservice, die vertikte om informatie te verschaffen hoe laat ze zouden komen, niet eens naar de ophaalcode gevraagd. Echt schandalig.

Krijg nu tijdens het typen een mailtje dat ze zo komen ophalen, het zal mij benieuwen…

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:03

Funny story. Dpd komt hier en de pakketten zijn te groot om mee te nemen |o

Nou gaat hij proberen aan het eind van de middag terug te komen maar hierdoor verlies ik mijn hele dag, moet ik mijn afspraak verzetten etc

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:04

Ik heb het echt gehad. Sinds gisteren is mijn pakket nu aan het wachten op "nieuwe instructies in Mechelen". Echt waar :')

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:17

2 Pakketten verzonden met post.nl naar 1 klant.
Pakket 1 komen ze opeens bij mij leveren. Sukkels ik ben de verzender, zie label.
Oh oeps sorry en wordt de dag later netjes bij de klant geleverd. Niet op het geadresseerde adres maar op stal (paar straten verder op).
pakket 2 nooit meer wat van vernomen.
Klant had haast en zat er ook echt op te wachten, gelukkig in overleg met de groothandel direct vanuit hun naar de klant ( sorry ik heb nu eenmaal niet van 1 kleur 20 dekjes op voorraad liggen).
Deze verzend met DHL.
Bezorg poging 1, zogenaamd adres onbekend.
Gebeld met DHL ( na eindelijk 20 minuten iemand aan de lijn), raar volgens de dame wat het adres klopt/bestaat gewoon.
Gaat het opnieuw inplannen voor de dag erna.
Poging 2, gelijk aan poging 1
Wederom gebeld en weer hetzelfde verhaal, adres onbekend.
Dame had er direct een klacht aan gekoppeld.
Kon niet naar een pick up point gebracht worden, dat kon alleen als het weer fout ging.
Poging 3 lukte gelukkig

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:51

Nog een ergenis :Y) dhl is een pakket kwijt geraakt met een waarde van 150 euro. Zogenaamd gisteren bezorgd maar niet gebeurt.

Heb een case aan laten maken, deze moet terecht komen

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:03

Rennie89 schreef:
Nog een ergenis :Y) dhl is een pakket kwijt geraakt met een waarde van 150 euro. Zogenaamd gisteren bezorgd maar niet gebeurt.

Heb een case aan laten maken, deze moet terecht komen




Herkenbaar...

Ik had iets van rond de 35,- verzonden en na een week e-mailen, foto's sturen,verzendbewijzen mailen etc etc kreeg ik 5,30 terug en daar zat de verzendkosten bij in :roll:

Ik hoop dat het beter gaat bij jou.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:05

Wauw dat is ook erg!

Was het een online bestelling of particulier? Deze komt van een webshop dus dan mag je er wel van uit gaan dat het goed zit :+

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:27

Dit was particuliere verkoop en het is echt belachelijk dat je minimaal een uur kwijt bent aan e-mailen en vervolgens een mini bedrag terug krijgt..

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:29

Dat is idd echt vervelend pfff niet eens de verzendkosten er uit halen

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:30

Hier een DHL klacht. Hebben mijn bestelling van meerdere pakketjes gewoon achter de grijze bak gelegd. Ik woon aan een drukke straat waar iedereen gewoon langsloopt. Van een afstand kon je ze nog zien liggen :(

Afbeelding

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:34

Wie verzint t nou dat dit oké is? Ik weet dat sommige post bedrijven een neerzet optie hebben maar dan kies JIJ de plek uit. Kan me niet voorstellen dat deze plek gekozen had geweest als deze optie er was. En moge t duidelijk zijn… als de optie geboden wordt maar niet gekozen vind ik dit onacceptabel. En sowieso is dit onacceptabel als je kiest voor bezorgen zonder neerzet optie.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:36

Rennie89 schreef:
Dat is idd echt vervelend pfff niet eens de verzendkosten er uit halen



Net wel, DHL punt is 4,50 (toch?)

En dan nog een dubbeltje per honderd gram....

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:35

Bij mij lag het gewoon op de stoep voor mijn deur en dan krijg je dit
Afbeelding
Afbeelding
Er zat ook niks meer in ..

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 00:08

Oh maar die stikkers heb ik eerder gezien. Dan is het al eerder op het sorteercentrum verdwenen. Paar maanden geleden een enorme discussie over gehad met de postnl.

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:30

Wij krijgen soms op de post vanuit het sorteercentrum dozen binnen waarbij wij denken, hoe kan dit zo kapot gaan en dan moeten we ze zelf nog herstellen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:55

Gelukkig was het bedrijf coulant en kreeg ik meteen een nieuwe opgestuurd maar ik weet zeker mijn vorige post bezorger had netjes aangebeld zo van dit is niet ok
Ik heb al zo vaak doorgegeven dat er geen neerzettoestemming is en ik het niet wil hebben aangezien ik zo woon en de weg er langs een doorgaande schoolroute is…
Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:04

Nou nog 3 pakketjes zijn retour afzender gegaan. Ben echt pissed. 1 is vermist dus en 3 allemaal retour omdat ze het niet wouden bezorgen schijnbaar. Gaat om een Blokker filiaal waar het bezorgd moest worden. Ik heb 2 van de afzenders gelukkig al kunnen benaderen dat ze een nieuwe sturen, bij 1 moet ik eerst wachten tot ik mijn geld heb om het opnieuw te bestellen en bij 1 is dus een onderzoek ingezet om te achterhalen waar het pakket is want het is niet bezorgd op het adres maar staat wel alszijnde bezorgd. Lekker poedersuiker allemaal.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:14

Ik heb hier te maken met een pakket die afgelopen maandag in de avond bezorgd had moeten worden. ( €1,95 voor avond bezorging betaald)

Inmiddels is het pakket zoek. :') Maandagavond voor jan met de korte achternaam zitten wachten, sprong naar “niet kunnen bezorgen” en nu weten ze niet wanneer het pakket bezorgd wordt. :=

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:11

candalisa schreef:
Bij mij lag het gewoon op de stoep voor mijn deur en dan krijg je dit
[ [url=m/NMO6wo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NNGlT4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zat ook niks meer in ..


Die stickers gebruiken we als een pakket beschadigd is op depot. Als de inhoud intact is, herverpakken we het, en hangen we er zo'n sticker op. Maar lege pakketten worden natuurlijk niet verzonden, dat zal buiten depot gebeurd zijn vermoed ik.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:44

Hier ook lekker. Of ik even btw en inklaring kan gaan betalen voor een bestelling uit Engeland. Alleen dat bedrijf is aangesloten bij het IOSS systeem en ik heb dus bij de webshop al keurig btw betaald. Super irritant. Je kunt wel bezwaar indienen, maar dan moet je eerst betalen.

Alle bewijzen ingediend, maar heerlijk geen bevestiging van dat je bezwaar ontvangen is (behalve op de website zelf) dus afwachten maar.