Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:30

Mijn pakketje (eigenlijk meer een dikke envelop met een laadkabeltje erin) heb ik 14 november naar het buitenland verzonden. Het kwam 13 december aan (beloofde tijd was 6 tot 9 werkdagen). Degene voor wie het was, was inmiddels weer in Nederland en het pakketje ging retour afzender. Sinds 9 januari staat er als status dat het weer in het land van bestemming is. Maar dat is dan ook het enige wat ik weet :D Denk niet dat ik het ooit nog terug zie.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:40

Dhl is drama op het moment hier. Ik mis de oude bezorger.

Eind januari zou er een pakket bezorgd zijn. Er was een handtekening vereist en ik had geen neerzettoestemming gegeven. M'n ouders hebben wel een briefje op hun voordeur dat het in het tuinhuis gezet mag worden, maar tegenwoordig wordt alles gewoon voor de voordeur gedeponeerd ongeacht het weer. Er was niemand thuis maar volgens de app had ik getekend met een raar kruisje ipv m'n handtekening.

De verzender heeft een onderzoek laten instellen. Volgens dhl was het echt in het tuinhuis geleverd. Nu kreeg ik deze week opeens het pakket geleverd met stickers erop van dpd. Het adres zou verkeerd zijn (was niet). Echt zo'n vreemd verhaal. Hoezo is m'n pakket dat volgens dhl geleverd zou zijn opeens bik dpd terecht gekomen?

Het andere pakket van dezelfde verzender kwam wel op de afgesproken dag aan. Die doos was echter helemaal kapot. Zoals de laatste tijd vaker dozen open/kapot geleverd worden. Ik laat alles zoveel mogelijk met postnl bezorgen of naar het pakketpunt brengen

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:44

Even vraag voor degene die ervaring hebben met de post.

Als er de 14e iets verstuurd is, kan het dan zijn dat het nog steeds niet in de app staat en ook niet bezorgd is dus? Als er de 15e wel post bezorgd is, ook van dezelfde afzender?

Ik krijg niet meer iedere dag post, alleen nog maar die piekdagen of hoe het heet. Maar meestal zie ik het al wel eerder in de app staan, alleen komt het dan pas later. Die brieven die de 15e bezorgd werden kwamen ook pas de 15e in de app.

Maar die van de 14e is dus nergens te bekennen nog. Wordt het niet meer in de app gezet bij het scannen oid, maar pas op de dag dat het bezorgd wordt? (Het kan namelijk heel goed dat ze het helemaal niet verstuurd hebben, maat ze houden vol van wel, oo de andere 2 brieven staat geen datum dus ik weet niet wanneer die verstuurd zijn) want hiervoor had ik dus altijd elke dag post in de app staan en dan werd het 2 of 3 keer per week ook echt bezorgd, dus sommige brieven stonden er al aantal dagen in.

Roosch

Berichten: 36660
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:57

De PostNL bezorger heeft toestemming om pakketjes ergens te parkeren als we niet thuis zijn. Ikzelf lig op de bank, m'n vriend staat ernaast.. PostNL meneer komt eraan, parkeert de pakketjes zo op de plek waar de neerzettoestemming voor gegeven is en rijdt zo weg.

Vervelend, want om bij de plek te komen waar het ligt moet ik me in bepaalde bochten wringen.

Bel dan toch even aan verdorie. Ik lig op de bank, 3 meter naast de deur.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:13


Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:14

En ook nog is maar 2 of 3 dagen de post gaan bezorgen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:28

Port betaald post is inderdaad alleen op vaste bezorgdagen maar postzegel post zou binnen de 24 uur moeten (uitgezonderd zondag en maandag).

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:36

We hebben een nieuwe bezorger, dat loopt helaas niet zo lekker.
Melding gemaakt dat er niets bezorgd is via een chatbot, reactie terug van de chauffeur: bezorgd op de afgesproken locatie, euhhhh heb geen locatie afgesproken plus op de camera is te zien dat er niemand is geweest. Gebeld met PostNL dan wordt je ook niet veel wijzer... Mag nog 2 dagen duren voordat er alsnog een pakketje komt, waren er nu 2 welke beide niet zijn bezorgd... Gaat lekker, gelukkig nog niet betaald.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:01

Heeft ooit iemand onderstaande melding gezien bij de Track en Trace?

'Door drukte duurt de bezorging wat langer dan normaal. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk'.

Het gaat om een retourpakketje naar een postbus adres, welke ik 1 maart verstuurd heb en sinds 4 maart is er niks meer gebeurd:

Afbeelding

Nog nooit zo lang moeten wachten en gaat ook nog eens om een product van grotere waarde. Baal enorm want verkoper moest iets aanpassen door een fout van hun, dus had het netjes (gelukkig verzekerd) teruggestuurd.

Ondertussen heeft de verkoper een onderzoek laten starten, maar begin mij nu toch wel erge zorgen te maken.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:59

Ja ik dat pakket was kwijt.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:17

Spenk schreef:
Ja ik dat pakket was kwijt.


Daar was ik al bang voor...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:43

De melding zelf hoeft niet te beteken dat het kwijt is. Die zie ik echt wel vakker voorbij komen. Sommige regio's zijn onderbezet bv. En opzich plakken ze zie melding aan alles wat vertraagd is tegenwoordig.

Maar normaal verdwijnt dat wel binnen een paar dagen. 2 weken is echt te lang. Mijn ervaring is dat pakketten dan of nooit meer opduiken of maanden later of dat ze stuk zijn.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:08

Bij mij op het werk heeft de postbode het voor elkaar post te sparen en dat op 1 dag te bezorgen.
Collega zou op 4 maart iets ontvangen moeten hebben wat met brievenbuspost zou moeten komen. En toen kwam ook de volgende collega dat zij ook iets op 4 maart had moeten ontvangen.
Waar we normaal op de zaterdag post krijgen, hadden we niks gehad. En we hebben altijd post op de zaterdag.

Uiteindelijk werd het op 7 maart bezorgd. Voor beide collega's. Ik ga het in de gaten houden en mochten we nou nog een keer hetzelfde meemaken gaat er een klacht richting bezorgservice...

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:20

Ze bezorgen sowieso minder dagen tegenwoordig, dat is juist nog in het nieuws geweest. Hier al heel lang maximaal 2 bezorgdagen per week, soms maar 1 en daardoor komt alles echt heel laay aan.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:38

MyWishMax schreef:
Ze bezorgen sowieso minder dagen tegenwoordig, dat is juist nog in het nieuws geweest. Hier al heel lang maximaal 2 bezorgdagen per week, soms maar 1 en daardoor komt alles echt heel laay aan.

Wij zijn een bedrijf. En de zaterdag wordt altijd bezorgd.
Nee dit is gewoon niet bezorgd.
En als collega's een melding krijgen dat ze op 4 maart post hadden moeten krijgen en het pas op 7 maart zien verschijnen dan klopt het niet.
Is het bijvoorbeeld pas later gekomen door een fout bij het sorteerproces snap ik het wel. Maar 5 dagen later pas bezorgen?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:26

Wat er in de app staat aan brievenbus post, is echt niet perse meer op dezelfde dag bezorgd :n

Ik heb onlangs een enquête over het gebruik van de PostNL app ingevuld en dus idd allemaal lage cijfers gegeven, omdat de helft überhaupt niet meer in de app komt en alles wat wel in de app komt, tenminste 1, maar vaak 2 of 3 dagen later pas bezorgd wordt.
En mijn wijk wordt van dinsdag tm zaterdag gelopen, ik zie de postbezorger vaak en mijn man werkt in hetzelfde dorp en kan zien dat onze wijk bemand is voor elke dag.

Alleen wat de bezorger niet in zijn tas heeft, kan hij ook niet bezorgen.
Mijn man krijgt dagelijks vragen van mensen die in de app post hebben staan, terwijl hij hun huis voorbij loopt zonder post. Maar hij kan de post niet in zn tas toveren, als ze het er op het sorteercentrum niet in hebben gestopt.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:43

Ze hadden een berichtje gekregen dat het op die datum bezorgd was.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:52

Van brievenbus post krijg je toch nooit een bericht dat het bezorgd is?

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:25

Marije_jiplover schreef:
Van brievenbus post krijg je toch nooit een bericht dat het bezorgd is?

Als het met een pakketdienst is bezorgd toch wel.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:29

Hangt er vanaf. Bij een brievenbuspakketje krijg ik daar wel melding van in ieder geval :)

FrNo
Berichten: 3659
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:31

In de Post.nl app zie je ook de brievenbus post.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:43

De bezorger kan alleen die pakjes zelf niet scannen.

Dus als ze in zijn tas hadden moeten zitten, maar er niet in zitten (wat regelmatig schijnt te gebeuren), dan komen die pakjes op bezorgd te staan als de bezorger zijn wijk afsluit, maar dan zijn ze niet bezorgd, want hij had ze niet.

Is dus echt een probleem van het sorteercentrum en de koppeling van de app, niet zo zeer van de bezorger die geen zin zou hebben.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:19

Maar het doet alles behalve kloppen. Als ik op dinsdag in mijn app lees dat ik een brief in de bus krijg is het stuk dus al geregistreerd in het postsorteercentrum. En ik krijg het pas donderdag of vrijdag in de bus.
Dan heeft de bezorger voor mijn gevoel dus 3 dagen de tijd om het te bezorgen.

Als mijn collega's een bericht krijgen in de mail dat er een envelop waar iets waardevols in zit bezorgd zou zijn op 4 maart en we krijgen op donderdag een hele zooi post in de brievenbus, want we krijgen ook leveringen in de week van PostNL dan kan je mij niet wijs maken dat het pas op de donderdag in de postzak van de bezorger is gegaan.

En ik heb zelf bij PostNL gewerkt en toen der tijd was het al een grote bende. Ben blij dat ik er niet meer werk.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:09

Dat het niet klopt, is zeker waar.

De ellende is er niet minder op geworden, zelf ook bij PostNL gewerkt en als ik nu de verhalen van mijn partner hoor, dan is het drama alleen maar groter.

Kans bestaat dat het team in jullie omgeving onderbezet is en er bepaalde lopen op bepaalde dagen niet gedaan worden.

Alleen daar de individuele postbezorger voor verantwoordelijk houden, is niet perse eerlijk.
Mijn man loopt elke dag andere wijken en loopt weg wat er voor die dag in zijn tas zit.
Als iemand dan gisteren post had moeten hebben, toen hij die wijk niet liep, en vandaag zit het ook niet in zijn tas, daar kan hij dan toch niets aan doen?

Dat is wat ik bedoel. Als er niemand op jouw wijk is ingepland (door personeelstekort, ze werven als een malle, maar als er geen sollicitanten zijn, kun je niet uitbreiden), dan kan de app zoveel vertellen, dan komt het gewoon vandaag niet.
De sorteercentra in de regio zijn inmiddels allemaal opgedoekt, alle gesorteerde post komt rechtstreeks uit Nieuwegein. Het lokaal nog even herstellen, wat met regionale sorteercentra nog kon, is afgelopen.

En nee, dat klopt niet, PostNL is niet betrouwbaar, maar dat zit hem met name in het proces vóór het bij de bezorger in zijn tas zit en maar voor een (heel) klein deel bij de rotte appels onder de bezorgers zelf.

Die laatste zijn er ongetwijfeld ook, maar ik ken dus echt wel veel postbezorgers en als ik zie hoeveel moeite die onderling nog doen om een onleesbaar adres alsnog te bezorgen, dan geloof ik niet dat dat de grootste oorzaak van het probleem met slechte bezorging is.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:10

En dat het al veel langer in de app staat is ook al heel lang het geval. Idd niet de schuld van de bezorgers. En ja, waarschijnlijk is het juist wrl pas die donderdag in de zak gegaan.