Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 148 [ 3690 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Post NL frustratie!

 
Profiel   

hwn schreef
xSagan schreef
Mag ik even jullie ervaring bij het volgende?

Ik ben met post nl wel gewend dat ze met concretere tijdsblokken werken, gebeurd dit vaker dat ze dan niet naar een afhaalpunt brengen, maar dan op deze manier nog een keer proberen?

Nog nooit mee gemaakt, vandaar mijn vraag.:)


Ik weet niet of het exact hetzelfde is in NL als in BE, maar hier gaan de pakjes na 1 poging naar het afhaalpunt, behalve bij een aantal specifieke verzenders die verwachten dat we 2x gaan aanbieden. Is een mogelijkheid dat dit hier het geval is.

De PostNL-chauffeurs mogen trouwens hun pakketten niet aan de deur zetten, zelfs niet met uitdrukkelijke toestemming. Nu had onze depotverantwoordelijke (van PostNL zelf dus) iets besteld, en ze had speciaal 2,5 euro extra betaald om het na 18u te laten leveren. Komt ze halfweg de middag thuis, staat het pakket gewoon tegen de zijgevel, geleverd door PostNL 8)7

Maar er ontbrak nog wat toebehoren, en dat werd dan via B-Post geleverd na 18u.


Sorry voor late reactie, maar dat het automatisch naar pakketpunt gestuurd wordt, is bij ons ook zo, vandaar dat ik het vreemd vond dat dat niet op het briefje aangekruist stond.

Uiteindelijk goedgekomen en weer een leuke winkel daardoor bij ontdekt dus dat is wel fijn.:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 18:47 



 
Profiel   

[ img ]

Ik sta versteld van dit berichtje. Is dit een automatisch systeem die alleen naar excessen kijkt? Ik heb een dekje verstuurd. Wilde hem niet dubbelvouwen, vind ik zonde.

13 euro?! Is dat niet een beetje belachelijk om te moeten betalen? Sorry hoor maar postnl maakt zich niet populair..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:39 



 
Profiel   

Ja je kunt een dekje niet zo verzenden nee.. Heb ik bij DHL ook al eens heel gedoe om gehad dat was ook zo verstuurd naar mij en toen daardoor kwijtgeraakt in proces was te groot. Na 1,5 maand kwam het tevoorschijn. Je moet een dekje gewoon dubbelvouwen anders gaat het niet dan is het te groot.
Je moet je strikt aan de afmetingen houden anders kan het ook gewoon niet door het systeem heen. Die zijn precies zo groot dat dat past.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 14-08-21 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:43 



 
Profiel   

Wat een onzin zeg -O-

13 euro betalen voor een pakketje wat op 1 vlak 11,5cm te groot is, echt bizar gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:44 



 
Profiel   

Hoezo bizar? Het past dan niet door de sorteermachines dus dat is niet zo gek dat er maximale afmetingen zijn. Het moet nu het proces in van de grotere machines met grotere afmetingne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:45 



 
Profiel   

Nou gezien de overige maten, had ik echt niet verwacht dat ze er zo precies over zouden doen. En ik vind het bedrag gewoon bizar hoog voor zo'n pakketje. Het past overal tussen, ze hoeven het niet ergens apart te bezorgen of iets, het is absoluut niet zwaar.

Daarbij, hadden ze dat dan bij het postnl punt ook wel even kunnen aangeven lijkt mij. Dan had ik het nog aan kunnen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:47 



 
Profiel   

Ja zijn ze echt heel erg stipt in. Daar moet je goed op letten of het formaat wel goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:48 



 
Profiel   

Je had hem toch gewoon dubbel kunnen vouwen? Dan past hij makkelijk binnen die maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:57 



 
Profiel   

Ja dat had gekund. Het gaat alleen om een PSoS dek dus ik wilde hem zo mooi mogelijk verzenden. Heb er gewoon niet bij stilgestaan om hem op te meten omdat ik niet zou denken dat ze zo precies zouden doen.

13 euro.. sorry hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:59 



 
Profiel   

Marjo schreef
Ja dat had gekund. Het gaat alleen om een PSoS dek dus ik wilde hem zo mooi mogelijk verzenden. Heb er gewoon niet bij stilgestaan om hem op te meten omdat ik niet zou denken dat ze zo precies zouden doen.

13 euro.. sorry hoor


Snap ik hoor. Voor volgende keer is oprollen een goede tip. Dan blijft hij mooier dan met opvouwen. Oprollen en dan in een doos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:04 



 
Profiel   

Ik snap wel dat ze werken met standaardmaten qua dozen.

Hier even een ander iets. Ik had iets uit Engeland, wat in principe hier een brievenbus pakketje zou zijn, wat verstuurd was en ondertekend moest worden. Nu staat er dat het vanochtend bezorgd is, we waren beide wel thuis op dat tijdstip. Aangezien het gesigneerd moest worden, had de bezorger moeten aan bellen. Wij hebben nooit een deurbel gehoord. Pakket is afgetekend met voor mij onbekende handtekening en ik gok in de brievenbus gedaan. Maar volgens mij mag dat toch niet, dat een postbezorger zelf een handtekening eronder zet of zie ik dat verkeerd? Ik had overigens gisteravond nog gezien en het laatste wat erin stond was dat het rond 9 uur s avonds aan PostNL was overgeleverd. Dus ik had het pas maandag verwacht eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:25 



 
Profiel   

Vanwege Corona is destijds de norm geworden dat de bezorgers zelf mochten tekenen, mits je daar toestemming voor gaf.
Dus er moest wel aangebeld worden en dan moest je akkoord geven om de bezorger te laten tekenen.
Die norm is enorm vervaagd de afgelopen 1,5 jaar, is mij opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:31 



 
Profiel   

Sinds begin van corona tekenen de bezorgers zelf. Geen idee of dat nog steeds de bedoeling is, maar het gebeurt wel.nog steeds.

Hier is daar nooit toestemming voor gevraagd, trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:31 



 
Profiel   

Hier in BE (en kan me niet voorstellen dat het in NL anders zou zijn) moeten de bezorgers de laatste 3 cijfers van de identiteitskaart van de ontvanger vragen en dit noteren ipv handtekening. Maar wordt idd niet door iedereen even goed opgevolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 17:12 



 
Profiel   

Vorige pakket moest ik inderdaad mijn id nog laten zien. Maar tis gelukkig in het juiste postvakje gestopt, dus ik heb het nu al binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 18:09 



 
Profiel   

Dat is de officiƫle regel ja, laatste 3 cijfers van ID vragen.
Ik heb echter in meer dan 1,5 jaar tijd nog geen enkele keer mijn ID of cijfers daarvan moeten laten zien/oplezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 18:40 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Dat is de officiƫle regel ja, laatste 3 cijfers van ID vragen.
Ik heb echter in meer dan 1,5 jaar tijd nog geen enkele keer mijn ID of cijfers daarvan moeten laten zien/oplezen.

Zelfde hier indd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 18:48 



 
Profiel   

De enige keer dat ik een id heb moeten laten zien met een pakketje is met telefoon. Verder echt nog nooit, ook niet toen ik nog wel moest tekenen.

Erg vervelend wel, want dat tekenen door bezorger zonder toestemming heeft al wel eens gezorgd dat ik pakket bijna kwijt was. Niet thuis en ergens anders geleverd zonder briefje en getekend dat het bezorgd was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:07 



 
Profiel   

Kijk trouwens ook uit met die neerzettoestemmimg. Ze gooien het al heel snel op: Ja maar u heeft toestemming gegeven om het neer te zetten op een afgesproken plek.
Dus als je het pakje niet ontvangen hebt bijvoorbeeld. Als er staat Bezorgd maar hij is nergens te vinden. Heb ik dus een keer gehad en ik was echt verbaasd dat ze zich meteen indekten met die neerzettoestemmimg. Ik heb hem dus meteen weer weggehaald/uitgezet. Ze brengen het maar naar een PostNL punt dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:14 



 
Profiel   

Aan de deur heb ik nooit mijn ID hoeven laten zien nee. Wel als het bij een ophaalpunt ligt natuurlijk.

Ik ben wel blij dat het niet meer zo druk is op het werk met de pakketjes de laatste weken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 22:58 



 

Hier gooien ze pakketjes waar een ID voor nodig is gewoon voor de deur. Als we thuis zijn.. aanbellen kost teveel moeite. Zo stond er pas een doos met beeldscherm voor de deur.. zonder verdere verpakking, dus je zag zo wat het was. Heel handig.

En als ze te beroerd zijn die 20 stappen de oprit op te zetten gaat het direct naar een afhaalpunt in de buurt "u was niet thuis" .. uhm we werken beide thuis, dus zijn er heel de dag, op zelfde huisnummer woont nog een stel die zijn er ook heel de dag. Vermoeiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 23:25 



 
Profiel   

Je hoeft ID niet laten zien daarvoor, als je gewoon de cijfers weet, is het ook ok. Maar er zullen bij ons vast ook chauffeurs zijn die zomaar willekeurig 3 cijfers invullen als iemand ID niet klaar heeft.

Heb idd gehoord dat er in NL neerzettoestemming kan gegeven worden. Hier in BE mag het niet, zelfs als de klant het expliciet vraagt. Maar ze doen het natuurlijk toch vaak hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 06:50 



 
Profiel   

hier pas aangetekende post gewoon in de brievenbus gedaan, een pakket waar je de melding van krijgt dat het bezorgd is bij de deur van de buren gezet, van een ander pakket de melding dat er niemand thuis was en naar afhaalpunt gebracht terwijl ik de hele dag thuis was en ook een hond heb dus er is echt niemand bij de deur geweest! Zomaar een paar voorbeelden van slechte bezorging van postnl. Zo heb ik er nog veeeel meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 07:06 



 
Profiel   

Krijg ik een berichtje dat het vandaag komt, op zondag! Nou ja, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maandag had prima geweest hoor. Ik ga ook weg zo, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo tof. En naar een PostNL punt kan het niet want die zijn dicht op zondag hier in de buurt. Ben benieuwd waar hij dan belandt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 07:46 



 
Profiel   

Marjo schreef
[ [url=m/cZdaS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta versteld van dit berichtje. Is dit een automatisch systeem die alleen naar excessen kijkt? Ik heb een dekje verstuurd. Wilde hem niet dubbelvouwen, vind ik zonde.

13 euro?! Is dat niet een beetje belachelijk om te moeten betalen? Sorry hoor maar postnl maakt zich niet populair..


Had ik ook. Tot twee keer aan toe een mail gekregen. Darna nooit meer iets gehoord en niet betaald.

Pakket was gewoon bezorgd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 148 [ 3690 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen